Heerenveen - Ajax 1-10-2017
Moderator: mods
Re: Heerenveen - Ajax 1-10-2017
In de samenvatting sprongen er 4 bovenuit. Neres en Wöber - hoewel 'er nog niet klaar voor'. Wöber heeft wel erg veel weg van Vertonghen.
Verder Onana en Huntelaar.
Verder Onana en Huntelaar.
Bizar dat we nog zolang tegen Dijks hebben moeten aankijken terwijl Wöber gewoon bij de selectie zat.
Als Dijks volgende keer weer speelt word ik gek.
Als Dijks volgende keer weer speelt word ik gek.
Keizer heeft, net als Frank de Boer, moeite met het inschatten van kwaliteiten. Gek genoeg wordt de man kennelijk uiterst serieus genomen als hij om aankopen begint te jengelen.
Ik vraag me dan ook af waar we perse 2 aankopen nodig hebben, of het moet de linksbuiten positie zijn. We hebben allemaal spelers gehaald die al niet aan spelen toekomen. Waarom hebben we nog meer spelers halen?
Je hebt in de kern een prima selectie. Het gaat erom dat er een trainer is die er alles uithaalt.
Je hebt in de kern een prima selectie. Het gaat erom dat er een trainer is die er alles uithaalt.
Het enige voordeel van ervaren spelers is dat ze minder snel in de war raken als de trainer ze niet kan uitleggen wat ze moeten doen.
Dan nog lijkt me dat vooral reden om de trainer eruit te gooien en niet om met routiniers een pleister te plakken op een gutsende wond.
Dan nog lijkt me dat vooral reden om de trainer eruit te gooien en niet om met routiniers een pleister te plakken op een gutsende wond.
Ik weet niet hoor of Wober blijft staan. Keizer heeft gisteren gezien dat ons centrum duidelijk nog moest wennen.
I think I lost my fucking headache
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Precies, hij kan natuurlijk niet iedere week de 0 houden en dan blijven beweren dat hij nieuwe spelers nodig heeft. Dus volgende wedstrijd weer Dijks!LucaS schreef:Ik weet niet hoor of Wober blijft staan. Keizer heeft gisteren gezien dat ons centrum duidelijk nog moest wennen.

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
Linksbuiten zou prima zijn, mits we Younes kunnen verpatsen. Kluivert als invaller. Op rechts Neres met achter hem Cerny.Alexander schreef:Ik vraag me dan ook af waar we perse 2 aankopen nodig hebben, of het moet de linksbuiten positie zijn. We hebben allemaal spelers gehaald die al niet aan spelen toekomen. Waarom hebben we nog meer spelers halen?
Denk toch Nigel als bijna zekerheidje en een verdediger. Speelt er nog iets oud en versleten ergens...? Vermaelen wellicht? Die is in ieder geval versleten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
En wat Neres daar bij 0-0 op linksachter deed: dat kan Dijksie veel beter!LucaS schreef:Ik weet niet hoor of Wober blijft staan. Keizer heeft gisteren gezien dat ons centrum duidelijk nog moest wennen.
Vandaag alsnog ontslaan, die talentenverkloter. Wanneer Veltman en Younes zekerheidjes zijn en toptalent de pineut is, weet je zeker dat je de verkeerde trainer in huis hebt.
Je hebt Johnsen, die zal beter zijn dan Younes.De Dominee schreef: Linksbuiten zou prima zijn, mits we Younes kunnen verpatsen. Kluivert als invaller. Op rechts Neres met achter hem Cerny.
Een linksback en een VM heeft Ajax nodig. Dat baseer ik op afg. zomer, want ik zie niet veel van dit Ajax.
Ik gok op een centrale verdediger, een aanvallende middenvelder en wellicht nog een keeper.
Jöhnk schreef:Ik gok op een centrale verdediger, een aanvallende middenvelder en wellicht nog een keeper.

Wat bezielt die Keizer om Neres en Wöber nu pas te brengen?
Neres beweegt door nadat hij Huntelaar aanspeelde. Dat zijn ze in de eredivisie niet gewend. Die loepzuivere tackle op de bal van Wöber ook niet. Laat dat Veltman of De Ligt doen en het is een penalty.
De casus Dolberg bevreemdt me ook. Onder de vorige trainer scoorde hij prachtige goals tegen de Europese subtop. Onder de huidige trainer is hij geen schim van de speler die hij vorig seizoen was. Curieus. Ik snap dat Huntelaar de voorkeur krijgt, maar je kunt Dolberg ook op links kwijt.
Daarom had ik KJH dus niet gehaald. Tenzij Dolberg was verkocht.
KJH heeft een harde kop. Die intimideert Dolberg het team uit. Zonde.
Weet wel, het is topsport, de beste speelt, blabla... Maar soms moet je vooruit durven kijken.
KJH heeft een harde kop. Die intimideert Dolberg het team uit. Zonde.
Weet wel, het is topsport, de beste speelt, blabla... Maar soms moet je vooruit durven kijken.
-
Dolberg speelde ook vorig seizoen zéér geregeld verstoppertje hoor. Huntelaar bewees gisteren zijn meerwaarde met twee assists en het binnenhalen van een penalty. Het zou bezopen zijn om hem er dan nu maar uit te halen, zodat Das Phantom de kans krijgt misschien ergens in de wedstrijd een glimp van zijn klasse te laten zien.
Dolberg speelt ff wat minder. Vorig jaar was hij ook heel vaak ruk hoor. Echt heel vaak. Maar misschien je vaker wedstrijden van Ajax bekijken en niet alleen een samenvattingwimpey schreef:Jöhnk schreef:Ik gok op een centrale verdediger, een aanvallende middenvelder en wellicht nog een keeper.![]()
Wat bezielt die Keizer om Neres en Wöber nu pas te brengen?
Neres beweegt door nadat hij Huntelaar aanspeelde. Dat zijn ze in de eredivisie niet gewend. Die loepzuivere tackle op de bal van Wöber ook niet. Laat dat Veltman of De Ligt doen en het is een penalty.
De casus Dolberg bevreemdt me ook. Onder de vorige trainer scoorde hij prachtige goals tegen de Europese subtop. Onder de huidige trainer is hij geen schim van de speler die hij vorig seizoen was. Curieus. Ik snap dat Huntelaar de voorkeur krijgt, maar je kunt Dolberg ook op links kwijt.

IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het spelconcept wat nu gehanteerd wordt is ook beter geschikt voor KJH. We rammen de bal nu dikwijls naar voren met de hoop dat KJH de bal verlengt. Je zag duidelijk de teleurstelling toen Younes weer eens bleef stilstaan (beweegt die jongen ooit wel eens zonder bal?). Met een dergelijke 'visie' kun je ook maar beter starten met Huntelaar, want dan gaat het je ook niet om het voetbal. We hoeven niet bang te zijn dat we Huntelaar in de diepte gaan sturen met een mooie steekbal. De enige keer dat het gebeurde was hij zo traag dat hij na 5 meter al was bijgesneld door die centrale verdediger.
Lekker met een kapstokje spelen en van daaruit vertrouwen kweken is het devies blijkbaar.
Lekker met een kapstokje spelen en van daaruit vertrouwen kweken is het devies blijkbaar.
Dolberg is gewoon (nog) niet zo goed. Een groot talent die vorig seizoen een paar mooie acties en goals maakte, maar die nog vele stappen te zetten heeft. Het is maar de vraag of hij die allemaal gaat zetten
I think I lost my fucking headache
Die zou ik er ook niet uit halen. Huntelaar blijkt trouwens nog steeds een heel behoorlijke speler te zijn. Menigeen vindt 'm al z'n hele carrière niks, maar dat blijkt nogal overdreven.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Het zou bezopen zijn om hem er dan nu maar uit te halen, zodat Das Phantom de kans krijgt misschien ergens in de wedstrijd een glimp van zijn klasse te laten zien.
I.p.v. 'een glimp van zijn klasse te laten zien' mogen jullie tegen Younes aankijken. Dolberg of Younes: dan weet ik het wel. Neres of Kluivert / Cerny: idem. Ajax beweert een podium voor talent te zijn. Dan moet je m.i. Neres, Dolberg en Wöber pushen.
Ben je nu ook ex-'Ajacied' Wimpey?wimpey schreef: I.p.v. 'een glimp van zijn klasse te laten zien' mogen jullie tegen Younes aankijken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Yopii schreef: KJH heeft een harde kop. Die intimideert Dolberg het team uit. Zonde.
.

nou dan staat Dolberg nog wat te wachten op de internationale velden.
Dolberg heeft het talent en moet nu mentaal stappen gaan maken.
Zorgen dat hij week in, week uit presteert.
Hij moet van reactief naar actief en dat is moeilijker dan je denkt als het niet in je aard zit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!