Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » ma okt 02, 2017 9:35 am

Ik lees nu dat:
"Keizer wil in januari twee directe, ervaren versterkingen en de rvc ging daar afgelopen week mee akkoord. Kosten noch moeite worden gespaard om Ajax alsnog de titelrace in te krijgen."
de rvc akkoord is. GVD 4 MAANDEN TE LAAT :1evil.gif:

Het stinkt dus nog erger dan ik me bewust was :1evil.gif:
Ik praat TH niet goed maar als zij elke keer door RvC worden teruggefloten, kan je nooit je werk doen.
En normaliter controleert een RvC toch alleen maar? Moet echt elke aankoop door de ballotage? dat betekent dat elke aankoop wordt beoordeeld door nitwits die over geld gaan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma okt 02, 2017 9:36 am

Inderdaad. Dat krijg je als de bepalende mensen niet goed genoeg zijn.

Nu gaan ze dus met KJH, Siem en twee ervaren aankopen de doorstroming blokkeren. Want de kans dat je in de winterstop twee directe versterkingen kunt aantrekken die echt iets toevoegen is nihil.

Keizer legt de schuld buiten zichzelf, zoals trainers vaker doen als ze het niet kunnen. Nouri, aankopen, WTF! :1evil.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 02, 2017 9:39 am

Jöhnk schreef:Zo gaat het toch iedere keer? Voorafgaand aan de transferperiode worden er aankopen beloofd via Mike Verweij. Dat wordt dan later weer bijgesteld. 'Misschien haalt Overmars nog een buitenkansje', 'Er moet eerst verkocht worden', ....
Misschien kan Overmars weer iemand halen die ervoor zorgt dat Ajax 100% zeker kampioen wordt. Je weet wel... zo'n speler die zich vorige keer ook aandiende maar waarop Marc 'nee' zei. :biggrin.gif:
Whitey on the moon.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma okt 02, 2017 9:40 am

Wie verwachten jullie precies? Ik denk dat Nigel de Jong sowieso komt en een verdediger. Zou zo snel even niet weten wie.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano

Bericht door Mano » ma okt 02, 2017 9:47 am

Yopii schreef: Nu gaan ze dus met KJH, Siem en twee ervaren aankopen de doorstroming blokkeren. :1evil.gif:

Hier wordt ik ook altijd moe van. 'de doorstroming blokkeren' :excited.gif:

maar
1) je zorgt als jeugd dat je maar beter bent dan je concurrent anders ben je geen Ajax 1 materiaal. We hebben een te jong elftal en mede daardoor zijn we zo instabiel als de neten. De bank is zelfs nog jonger maar hé, niet de doorstroming blokkeren....
2) Er loopt niet zoveel in de jeugd op dit moment, we hebben alles tot 16jaar al kaalgeplukt en naar het eerste gehaald. Willen we ze nog jonger dan Kluivert?
3) Keizer haalt de kerst helemaal niet, Heerenveen speelde Ajax in de kaart met hun aanvallende speelstijl.

je mag geen breedte aankopen doen van plan JC. Op dit moment is de breedte van de selectie zo mager en kwaliteit zo pover dat een breedte aankoop niet zou misstaan trouwens.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma okt 02, 2017 9:50 am

De Dominee schreef:Wie verwachten jullie precies? Ik denk dat Nigel de Jong sowieso komt en een verdediger. Zou zo snel even niet weten wie.
hoop 't niet
Zou een mega mistake zijn. Nigel de Jong.

999

Bericht door 999 » ma okt 02, 2017 9:55 am

Welke doorstroming precies ?.
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 02, 2017 9:58 am

Tegen de winterstop zijn we al kansloos voor de titel, dus versterkingen om daar nog kans op te maken zijn sowieso niet nodig.

999

Bericht door 999 » ma okt 02, 2017 10:00 am

Conclusie crisisberaad Ajax dat Keizer in principe seizoen zal af maken bij Ajax
Dus in principe weten ze ook niet of de goede man geschikt is ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 02, 2017 10:06 am

De Dominee schreef:Wie verwachten jullie precies? Ik denk dat Nigel de Jong sowieso komt en een verdediger. Zou zo snel even niet weten wie.
Er worden sowieso geen directe versterkingen gehaald. Wellicht iemand uit het afvoerputje zoals, inderdaad, Nigel de Jong. Misschien gaan ze wel voor Sneijder. Die heeft zich al onmogelijk gemaakt bij Nice, en ik lees dat geld geen rol meer speelt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 02, 2017 10:12 am

Mano schreef:
Yopii schreef: Nu gaan ze dus met KJH, Siem en twee ervaren aankopen de doorstroming blokkeren. :1evil.gif:

Hier wordt ik ook altijd moe van. 'de doorstroming blokkeren' :excited.gif:

maar
1) je zorgt als jeugd dat je maar beter bent dan je concurrent anders ben je geen Ajax 1 materiaal. We hebben een te jong elftal en mede daardoor zijn we zo instabiel als de neten. De bank is zelfs nog jonger maar hé, niet de doorstroming blokkeren....
2) Er loopt niet zoveel in de jeugd op dit moment, we hebben alles tot 16jaar al kaalgeplukt en naar het eerste gehaald. Willen we ze nog jonger dan Kluivert?
3) Keizer haalt de kerst helemaal niet, Heerenveen speelde Ajax in de kaart met hun aanvallende speelstijl.

je mag geen breedte aankopen doen van plan JC. Op dit moment is de breedte van de selectie zo mager en kwaliteit zo pover dat een breedte aankoop niet zou misstaan trouwens.
Siem de Jong lijkt me nou een typische breedte-aankoop...

Maar ik ben het met je eens hoor. Bosz haalde op eigen titel Traoré omdat hij ook wel zag dat je met A-junioren geen potten ging breken. Ajax is te ver doorgeschoten in haar doctrine, altijd maar jeugd laten doorstromen. Ze moeten dat zeker blijven doen, want het is één van de aspecten die Ajax onderscheid van de rest en het gaat in de regel ook goed en financieel is het natuurlijk ook erg interessant.
Maar nu heb je met Keizer een coach die zelf ook teveel geloofd in het sprookje dat de jeugd alles oplost. We werden kansloos uit Europa gekegeld, dat zou al een indicatie moeten zijn en toch deden ze niks bij Ajax. Nu het dreigt mis te gaan in de Eredivisie is ineens alles mogelijk... Too little too late.
En als Ajax niet uitkijkt dan maak je échte potentiele topspelers (Dolberg) kapot in deze periode van paniek.
Whitey on the moon.

Alexander

Bericht door Alexander » ma okt 02, 2017 10:14 am

Op het eerste gezegd zou ik zeggen dat die Wober wel wat zou kunnen worden. Dan heb je verdedigend niks meer nodig. Met Sinkgraven, Viergever en daarachter nog Dijks heb je spelers genoeg voor linksback. Rechtsachter zouden we wel wat kunnen gebruiken, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de aanvoerder wordt gepasseerd.

999

Bericht door 999 » ma okt 02, 2017 10:17 am

Maar dat je met Veltman als aanvoerder komt aanzetten is sowieso al een van de grootste fouten die je kan maken als trainer ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 02, 2017 10:19 am

GangstaRiB schreef: Siem de Jong lijkt me nou een typische breedte-aankoop
Sterker nog, op Wöber na zijn er alleen maar breedteaankopen gedaan. Een stuk of vijf zelfs. En in de winter komen er nog twee.

De selectie lijkt smal (trouwens ook kwaliteitsarm, wat een argument voor diepteaankopen zou kunnen zijn, maar breedteaankopen zijn traditiegetrouw populair) omdat Keizer er een potje van maakt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 02, 2017 10:44 am

Snap de hang naar ervaring dus niet, maar het verbaast me niks dat Keizer het oppert. De beste man weet het namelijk ook niet.

Het elftal van gisteren had met Veltman (25), Viergever (28), Ziyech (24), Schone (31) en Huntelaar (34) toch aardig wat routine binnen de lijnen staan. En men wil dus kwaliteit in combinatie met routine? En dergelijke combinaties komen dan naar Ajax? Een 25-jarige middenvelder die in de bloei van zijn carrière kiest voor een stap richting Ajax. Uhuh.

Ik zou het wel snappen als ze de hele linkerkant eens doorselecteren. Dijks OUT, Younes OUT en klasbak 1 en klasbak 2 in. Maar dat gebeurt toch niet. En dan is ervaring trouwens niet zo belangrijk. Ik heb liever kwaliteit en de kans is groter dat kwaliteit in de leeftijdscategorie 18-22 voor Ajax kiest, dan kwaliteit in de leeftijdscategorie 24-27 jaar.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 02, 2017 10:46 am

Ook een lekker signaal naar je selectie toe, jullie zijn niet goed genoeg. :1evil.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 02, 2017 11:06 am

Younes, nu hij wordt opgeroepen voor Duitsland, moet toch te verkopen zijn voor 20 miljoen? Koop je een linksbuiten, een linksback (Viergever gaat zijn contract niet verlengen, krijgt maar geen aanbieding) en een extra middenvelder (Schone is niet goed genoeg ook al wordt hij toch weer opgesteld, Frenkie en Donny is nog teveel samen). Daarnaast zou een rechtsback die goed genoeg is (open deur, jawel) geen overbodige luxe zijn. Keizer is niet gecharmeerd van onze Colombiaanse dealer.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 02, 2017 11:11 am

Younes is niet te koop, net als Viergever. Maar op Sanchez werd in juni al een prijs geplakt.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma okt 02, 2017 11:12 am

Jöhnk schreef:
Er worden sowieso geen directe versterkingen gehaald. Wellicht iemand uit het afvoerputje zoals, inderdaad, Nigel de Jong. Misschien gaan ze wel voor Sneijder. Die heeft zich al onmogelijk gemaakt bij Nice, en ik lees dat geld geen rol meer speelt.
Vermaelen?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 02, 2017 11:40 am

Jöhnk schreef:Younes is niet te koop, net als Viergever. Maar op Sanchez werd in juni al een prijs geplakt.
Godver die Sanchez.... komt moeiteloos mee bij de Spurs... wat een speler.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma okt 02, 2017 11:51 am

De Dominee schreef:
Jöhnk schreef:
Vermaelen?
Die is elke 4 minuten geblesseerd ..
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma okt 02, 2017 12:24 pm

GangstaRiB schreef:
Yopii schreef:Ervaren versterkingen, flikker op! :1evil.gif:
Inderdaad.... de vragen als volgt: wie dan en waarom pas in de winter?

Ineens is er blijkbaar dus wel geld beschikbaar? Ineens dus wel het besef dat de selectie niet goed genoeg is....

Regeren is vooruit zien :1evil.gif:
RVC + rest zien bonussen achteruit gaan volgend seizoen.. Tja en dat mag natuurlijk niet..
Weer op zoek naar een Interim coach..

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 02, 2017 12:29 pm

GangstaRiB schreef:Godver die Sanchez.... komt moeiteloos mee bij de Spurs... wat een speler.
Het was toch van de eerste minuut duidelijk dat die gozer gemaakt is voor de PL? Maar buiten dat, hij speelt daar met 3 CV en bij balverlies komen daar nog 2 FB bij, dat is lekker wennen met zoveel collega's om je heen.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 02, 2017 12:37 pm

Want bij Liverpool had hij het zwaarder gehad :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma okt 02, 2017 12:49 pm

De druiven zijn zuur voor IH. :smallgrin.gif:

Plaats reactie