Zondag 1-1-8 in Heerenveen ofzo?
Moderator: mods
ouwe gladde zakkenvuller.Toppie schreef:Laatste rumor Hiddink als adviseur
InnerHarbour schreef:De 'liefde' van Mano voor Keizer is inmiddels ook verdwenen.
https://www.telesport.nl/artikel/120272 ... wen-keizerDE BOER: ’VERTROUWEN IN KEIZER’
Na het vertrek van Peter Bosz als hoofdtrainer van Ajax opperde Ronald de Boer dat hij de promotie van Marcel Keizer van Jong Ajax naar de A-selectie zou toejuichen. „Keizer is een bekwame oefenmeester, heeft goede ideeën over voetbal, goede oefenstof en praat geen onzin over het spelletje. Ik heb vertrouwen in hem”, zei De Boer medio juni.
Ajax koos voor de optie die de 47-jarige analist en oud-Ajacied voorstelde. En dus nam de onervaren Keizer het roer over. Drie maanden later staat rookie Keizer zwaar onder druk bij het dramatisch spelende Ajax na de uitschakeling in Europa en de zevende stek in de Eredivisie.
„Ik wist voor zijn aanstelling alleen niet hoe Marcel zich onder druk zou houden en hoe hij dan zou reageren”, zegt De Boer nu. „Het is logisch dat mensen momenteel van een crisis spreken. Zeker bij een topclub als Ajax. Ik heb nog steeds vertrouwen in Keizer, maar begrijp heel goed dat ze de situatie bij Ajax eventueel gaan evalueren na het duel met SC Heerenveen.”
Van Gaal vindt dat Ajax 'heel goede trainer' Keizer niet moet ontslaan
Foto: ANP
Gepubliceerd: 27 september 2017 21:00
Laatste update: 27 september 2017 21:42
Door de slechte resultaten van Ajax dit seizoen staat trainer Marcel Keizer zwaar onder druk, maar Louis van Gaal zou het zeer onverstandig vinden om de coach te ontslaan.
"Keizer is een heel goede trainer. De mensen moeten vertrouwen in hem houden. Als je de media moet geloven is het bij alle topclubs crisis. Ook bij PSV, terwijl die ploeg gewoon bovenaan staat", aldus Van Gaal woensdagavond bij Ziggo Sport, waar hij analist is.
Keizer werd afgelopen zomer door Ajax aangesteld als opvolger van de naar Borussia Dortmund vertrokken Peter Bosz, maar de verliezend Europa League-finalist van vorig seizoen kent vooralsnog een desastreuze competitiestart.
Ajax ontbreekt in een Europees hoofdtoernooi en liet in de eerste zes competitieduels al acht punten liggen door nederlagen tegen Heracles Almelo en Vitesse en een remise bij ADO Den Haag. Daardoor staat koploper PSV al vijf punten voor op de huidige nummer zeven.
Vergelijking
Van Gaal vindt het echter veel te vroeg om conclusies te trekken en vergelijkt de situatie van Keizer met die van zichzelf. De geboren Amsterdammer was van 1991 tot 1997 hoofdtrainer van Ajax en had het naar eigen zeggen moeilijk in zijn eerste maanden.
"Tijdens mijn eerste jaar bij Ajax riep iedereen om Johan Cruijff. Vervolgens wonnen we de UEFA Cup en toen was iedereen het vergeten", aldus Van Gaal, die als coach van Ajax onder meer de Champions League, de Europese Super Cup, drie landstitels en het WK voor clubs won.
"Ook Keizer maakt een moeilijk begin door, maar geef hem de tijd. Peter Bosz heeft hetzelfde meegemaakt. Toen was hij ook al bijna ontslagen."
Keizer hoopt komend weekend met Ajax de vierde competitiezege dit seizoen te boeken. Ajax speelt zondag om 14.30 uur een uitwedstrijd tegen sc Heerenveen. Nu.nl
Marillion schreef:Ook als Van Gaal over Keizer praat dan spreekt hij eigenlijk vooral over zichzelf.
Marillion schreef:Ook als Van Gaal over Keizer praat dan spreekt hij eigenlijk vooral over zichzelf.
Hij moet nog even laten weten hoe onrechtvaardig hij behandeld is, in 1992.Jöhnk schreef:Het lijkt me niet dat hij dat kan weten. Hij geeft dan ook geen enkel argument waarom Keizer zo goed is.
Denk dat ik begrijp wat Peter bedoelt.Yopii schreef:Hoe weet je dat?