Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo sep 20, 2017 12:48 pm

Ja dat jij dat niet ziet verwonderd niet. Cruz ziet hem ook niet aankomen, geen opzet meer raakt hem wel, gele kaart terecht.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 20, 2017 1:33 pm

Mane zag de keeper wel he slimbo.

Gaat trouwens lekker met Pep
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 20, 2017 2:00 pm

Er zijn nog 33 wedstrijden te spelen en binnenkort zijn de scheidsrechters dat vallen van zijn spelers zat, dan kan je het lichtblauwe shirtje weer in de kast hangen. :drecul.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 25, 2017 2:18 pm

Leuk stuk elliquido
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 2:37 pm

InnerHarbour schreef:Er zijn nog 33 wedstrijden te spelen en binnenkort zijn de scheidsrechters dat vallen van zijn spelers zat, dan kan je het lichtblauwe shirtje weer in de kast hangen. :drecul.gif:
EPL is ook een mickey mouse competitie. Wint die Pep weer met grote cijfers
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » di sep 26, 2017 1:12 pm

InnerHarbour schreef:Leuk stuk elliquido
thanks

Vanavond tegen cardiff... ben benieuwd !
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 26, 2017 2:21 pm

Ja toppertje, zeker Cardif is een verrassing.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 27, 2017 9:55 am

De PL begint wel meer en meer een Mickey Mouse competitie te worden. De topploegen winnen vrijwel wekelijks met grote cijfers verschil en hebben zich qua puntenaantal al afgescheiden van de rest.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 27, 2017 10:02 am

Wat lief, Cees en Rishi gaan elkaars teksten copiëren. :smallgrin.gif:
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 27, 2017 10:10 am

Mwah. Het is nog geen 1.5 jaar geleden dat Leicester City de titel won. Als je dat vergelijkt met andere competities, dan is dat bijvoorbeeld in Spanje, Frankrijk, Italië en Duitsland al jaren niet meer gebeurd. In Nederland uiteraard wel, want Feyenoord werd vorig jaar kampioen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 27, 2017 10:27 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De PL begint wel meer en meer een Mickey Mouse competitie te worden. De topploegen winnen vrijwel wekelijks met grote cijfers verschil en hebben zich qua puntenaantal al afgescheiden van de rest.
Inderdaad, een paar puissant rijke clubs in de PL zijn in een thuiswedstrijd zelfs nog met grotere cijfers onderuit gegaan tegen Manchester City dan Feyenoord.

elliquido

Bericht door elliquido » wo sep 27, 2017 12:48 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De PL begint wel meer en meer een Mickey Mouse competitie te worden. De topploegen winnen vrijwel wekelijks met grote cijfers verschil en hebben zich qua puntenaantal al afgescheiden van de rest.
Inderdaad, een paar puissant rijke clubs in de PL zijn in een thuiswedstrijd zelfs nog met grotere cijfers onderuit gegaan tegen Manchester City dan Feyenoord.
een Europese competitie is toch eigenlijk een must.

Je zou kunnen denken aan

Premier league 24
first division 24
second division 24
etc
en dan wat lokale poules

gewoon promotie en degradatie regelingen
alle tv gelden in 1 pot en verdelen per plaats per divisie

verder een europese beker
waarin de 1e ronde de laagste divisies spelen dan stromen in de 2e ronde de divisies hoger in , 3e ronde idem etc etc
of een poulesysteem als nu de europaleague.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 27, 2017 1:05 pm

elliquido schreef: een Europese competitie is toch eigenlijk een must.

Je zou kunnen denken aan

Premier league 24
first division 24
second division 24
etc
en dan wat lokale poules

gewoon promotie en degradatie regelingen
alle tv gelden in 1 pot en verdelen per plaats per divisie

verder een europese beker
waarin de 1e ronde de laagste divisies spelen dan stromen in de 2e ronde de divisies hoger in , 3e ronde idem etc etc
of een poulesysteem als nu de europaleague.
Ik denk dat je niet om een combi heen komt van nationaal en Europees, met een nationale league waar de deelnemers aan een Europese league uit voortkomt.
Dan zul je op nationale schaal terug moeten naar een competitie van pak m beet 14 of 12 clubs en op Europese schaal naar iets van 16-24 clubs. Dat de besten nationaal (quotum per land) 'promoveren' naar de Europese competitie in de tweede helft van het seizoen en de rest van de nationale clubs een tweede competitie speelt, waarvan de winnaar mee mag doen in een Europees bekertoernooi en de verliezers degraderen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 27, 2017 2:23 pm

Ja dat soort 'supercompetities' of 'Europese Liga's' wil men al jaren op poten zetten, in de jaren '90 was Harry van Raaij nog één van de initiatiefnemers, toen in de veronderstelling dat PSV en Ajax dan ook met de grote jongens mee zouden doen.

Maar als puntje bij paaltje komt dan loopt het publiek nog steeds het meest massaal uit voor stadsderby's en andere burenruzies. Voetbal is en blijft local business.

elliquido

Bericht door elliquido » wo sep 27, 2017 5:52 pm

Cruijff schreef:Ja dat soort 'supercompetities' of 'Europese Liga's' wil men al jaren op poten zetten, in de jaren '90 was Harry van Raaij nog één van de initiatiefnemers, toen in de veronderstelling dat PSV en Ajax dan ook met de grote jongens mee zouden doen.

Maar als puntje bij paaltje komt dan loopt het publiek nog steeds het meest massaal uit voor stadsderby's en andere burenruzies. Voetbal is en blijft local business.
Misschien voor lisse - rijnsburgse boys, maar voor Ajax geldt dat toch echt niet. (of psv/feijenoord).

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 28, 2017 2:47 am

elliquido schreef:
Cruijff schreef:Ja dat soort 'supercompetities' of 'Europese Liga's' wil men al jaren op poten zetten, in de jaren '90 was Harry van Raaij nog één van de initiatiefnemers, toen in de veronderstelling dat PSV en Ajax dan ook met de grote jongens mee zouden doen.

Misschien voor lisse - rijnsburgse boys, maar voor Ajax geldt dat toch echt niet. (of psv/feijenoord).
Toch wel.
Wanneer je Ajax - Feyenoord een beetje in proporties ziet is dat ook gewoon een burenruzie. Goed, derby's als Groningen-Heerenveen, NAC-Willem II, NEC-Vitesse en Twente-Heracles zijn duidelijk een stukje dichterbij dan de afstand tussen Amsterdam en Rotterdam, maar wat stelt een afstand van 70 kilometer nu eigenlijk voor?

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 28, 2017 8:19 am

dat is juist het argument om anderlecht - ajax ook als derby te kunnen zien

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 28, 2017 8:50 am

Een derby speelt zich in dezelfde stad af, Liverpool-the Bitters bijvoorbeeld. Daarnaast heb je streekderby's. Ajax-Feyenoord is geen van beide. Een proper derby voor Ajax zou zijn een wedstrijd tegen CTO '70.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 28, 2017 10:48 am

InnerHarbour schreef:Een derby speelt zich in dezelfde stad af, Liverpool-the Bitters bijvoorbeeld. Daarnaast heb je streekderby's. Ajax-Feyenoord is geen van beide. Een proper derby voor Ajax zou zijn een wedstrijd tegen CTO '70.
Utrecht en AZ zien Ajax als een 'streekrivaal' maar als Ajacied neem ik de aanhang van die clubs totaal niet serieus. Feyenoord is de enige klassieke rivaal en heeft een aanhang met een nogal sterk :smallgrin.gif: 'second city syndrom'. Dat zie je in redelijk wat landen dat de wedstrijden tussen de club uit de eerste en uit de tweede stad een enorme kraker zijn.

Stadsderby's zijn erg gaaf, in Praag heb ik er vele bezocht, nu is het voetbal in Praag behoorlijk ingedut maar in een stad als Istanbul vliegen de vonken er vanaf. Ook bijzonder dat je daar binnen één stad wedstrijden tussen een club van het Europese continent en een club van het Aziatische continent kunt hebben.

In Amsterdam zijn vroeger een boel stadsderby's geweest, mooie tijden.
Londen is het walhalla van de stadsderby's en de Noord-Londense derby tussen Arsenal en de Spurs is mijn favoriete. Mooi fenomeen ook, geen stadsderby maar een 'stadsdeel derby'. :smile-ajax.gif:

Ook is er in Engeland een boel rivaliteit tussen de steden Manchester en Liverpool, van alle krakers die je week in week uit kunt samenstellen met het door elkaar mixen van de 20 Premier League clubs blijft Liverpool vs Manchester United toch gewoon De Klassieker. In seizoenen dat ze beiden niet om de titel spelen geldt dat nog steeds.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 28, 2017 11:05 am

Cruijff schreef:Utrecht en AZ zien Ajax als een 'streekrivaal' maar als Ajacied neem ik de aanhang van die clubs totaal niet serieus. Feyenoord is de enige klassieke rivaal en heeft een aanhang met een nogal sterk :smallgrin.gif:
'second city syndrom'. Dat zie je in redelijk wat landen dat de wedstrijden tussen de club uit de eerste en uit de tweede stad een enorme kraker zijn.
Denk eerder dat inwoners van andere steden niet zoveel op hebben met Ajax, hun supporters en Amsterdam vanwege hun op niets gebaseerde arrogantie waarvan jij juist een paar voortreffelijke voorbeelden van gaf. Persoonlijk heb ik erg weinig met Amsterdam, ik heb er een tijdje min of meer gedwongen gewerkt, of Rotterdam. Ik kom er zo min mogelijk maar door datzelfde werk heb ik ook een paar Amsterdammers leren kennen die niet de broerste waren ondanks hun imbiciele lijzige accent. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 28, 2017 12:07 pm

InnerHarbour schreef:Ik kom er zo min mogelijk maar door datzelfde werk heb ik ook een paar Amsterdammers leren kennen die niet de beroerste waren ondanks hun imbiciele lijzige accent. :smallgrin.gif: Persoonlijk heb ik erg weinig met Amsterdam, ik heb er een tijdje min of meer gedwongen gewerkt, of Rotterdam.
Oh ze waren, ondanks dat hun stem pijn aan je trommelvliezen deed, toch niet de beroerste? :smile-ajax.gif:
InnerHarbour schreef:Denk eerder dat inwoners van andere steden niet zoveel op hebben met Ajax, hun supporters en Amsterdam vanwege hun op niets gebaseerde arrogantie waarvan jij juist een paar voortreffelijke voorbeelden van gaf. Persoonlijk heb ik erg weinig met Amsterdam, ik heb er een tijdje min of meer gedwongen gewerkt, of Rotterdam.
Ik vind het in eetcaféetjes of op plekken waar je ff een haring of een bakkie koffie kunt doen in Amsterdam (en in Rotterdam!) qua sociale interactie doorgaans erg gezellig.
In Den Haag trouwens ook.

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 28, 2017 12:15 pm

Laten we het niet hebben over accenten als Engeland liefhebbers. Dan weet ik nog wel wat voorbeelden uit pool, newcastle of southampton. :biggrin.gif:

anyway,, een derby is bij voorkeur een stadsderby.. (sheffield -u vs sheffield w. is ook zo mooi)
maar cardiff - swansea is ook aardig (hoewel een uur rijden) of ipswich - norwich of ook heel mooi chester - wrexham.

Het gaat het meest om bragging rights, als je elkaar tegenkomt, wie mag dan de grootste mond opzetten.. zoiets..

anyway, de voetbalmarkt is ziek en financieel oneerlijk verdeeld, met name in engeland

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 28, 2017 2:33 pm

Cruijff schreef:Oh ze waren, ondanks dat hun stem pijn aan je trommelvliezen deed, toch niet de beroerste? :smile-ajax.gif:
Het klinkt natuurlijk zó mooi dat het zijn ziel beroert.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 28, 2017 2:49 pm

:drecul.gif:
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do sep 28, 2017 3:01 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Cruijff schreef:Oh ze waren, ondanks dat hun stem pijn aan je trommelvliezen deed, toch niet de beroerste? :smile-ajax.gif:
Het klinkt natuurlijk zó mooi dat het zijn ziel beroert.
IH een ziel? :blackcat.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie