Ajax - Vitesse 24-9-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Ajax - Vitesse 24-9-2017

Bericht door Lionel » zo sep 24, 2017 6:46 pm

Wouter schreef:Hmja, ze zullen wel beter kunnen dan ze nu laten zien, maar als je Dijks als linksback moet opstellen als Ajax-coach ben je ook niet verwend hoor. Feitelijk werd de wedstrijd beslist doordat Dijks Rashica totaal niet aan kon. Dat leidde tot de vrije trap die de 0-1 weer inleidde. Bij de 0-2 kapte hij Dijks wel heel simpel uit.

In de tweede helft dacht Fraser na het uitvallen van Serero: "Laat ik Vitesse nog eens verder verzwakken door mijn snelle buitenspelers te wisselen voor een spits die geen deuk in een pakje boter schopt en een verdediger die dit seizoen fout op fout stapelt."

Onbegrijpelijk wat trainers soms beweegt.
De Ligt had weer zijn wekelijkse slippertje aan de bal waardoor Donny aan de noodrem moest trekken. Maar wat Dijks daarna aan het doen is? Ongelooflijk.

Maar welke lul speelt met 3 verdedigers tegen 3 aanvallers en dat ook nog eens 1 van die 3 verdedigers Dijks is?

Ik ben ook klaar met Keizer. Kan niet meer dit gepruts.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Ajax - Vitesse 24-9-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 24, 2017 8:14 pm

Allereerst Wouter: gefeliciteerd! Ten tweede: kan iemand een beroerder Ajax voor de geest halen dan het team van hedenmiddag in de eerste helft? Het is al onbegrijpelijk dat ze na de winst van NAC van gisteravond het gras bij wijze van spreken niet opvreten, maar zó lamlendig, dat kan ik me even niet voor de geest halen. Evenmin de hoeveelheid supporters die in de rust(!) al naar huis gingen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 24, 2017 8:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Allereerst Wouter: gefeliciteerd! Ten tweede: kan iemand een beroerder Ajax voor de geest halen dan het team van hedenmiddag in de eerste helft?
Inderdaad... voordat ik 't vergeet ook nog even: Wouter gefeliciteerd.

Een beroerder Ajax? Ehh tja dan denk ik toch nog steeds aan Ajax - NEC op zaterdag 4 december 2010.
Al kan ik me bijna niet voorstellen dat ze in die wedstrijd ook zo makkelijk balverlies leden.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is al onbegrijpelijk dat ze na de winst van NAC van gisteravond het gras bij wijze van spreken niet opvreten, maar zó lamlendig, dat kan ik me even niet voor de geest halen. Evenmin de hoeveelheid supporters die in de rust(!) al naar huis gingen.
Tja. Dat was weer fraai. :blush.gif: De Speld sprak wat dat betreft afgelopen week profetische woorden en sloeg de spijker helemaal op de kop met hun '70 minuten lang bericht'. :blush.gif:
Afbeelding

Spreekkoren Ajax worden iets minder stellig

‘Wij zijn Ajax, wij zijn in bepaalde wedstrijden de beste’

19 september 2017 door Jaap van de Venis en Peter Buurman

Nu de prestaties van Ajax wat te wensen overlaten, hebben de supportersvereniging van de club, sfeervak 410 en de F-side besloten de spreekkoren iets minder stellig te maken. “Sommige spreekkoren kunnen we gewoon niet meer waarmaken, bijvoorbeeld dat we de beste zijn”, zegt Victor Bakker, die veel teksten schrijft voor Vak 410.

“Het leuke is”, vervolgt hij. “Het samenspel tussen verschillende vakken wordt er nóg beter op. Nadat de F-side en 410 ‘Wij zijn Ajax, wij zijn in bepaalde wedstrijden de beste’ heeft gescandeerd, schreeuwt een vak aan de overkant ‘vooral thuis’. Een schitterend effect, en nog waar ook.” Bakker heeft de nieuwe teksten geproduceerd in samenwerking met Commissie Inbinden, een raad van supporters van de harde kern die zich bezighoudt met het imago van de club.

Commissie Inbinden heeft erop aangedrongen dat ook de muziek in de rust wordt aangepast. Traditioneel wordt het nummer ‘Three Little Birds’ van Bob Marley gedraaid tussen de eerste en de tweede helft in. Dit zal nog steeds gebeuren, maar er zal nu ‘Baby don’t worry, about a thing. Ergens in de tweede helft, geven we de voorsprong uit handen’ uit de speakers schallen.

Bakker is erg blij met de aanpassingen. Hij vertelt dat aanstaande zondag bij de thuiswedstrijd tegen Vitesse het ‘Ajax Joden, best wel goede Joden, heuj heuj!’ al door het stadion zal schallen. “Op welke tekst ik het meest trots ben? Dat is natuurlijk die van het meest populaire liedje in de ArenA”. Hij heft zijn handen de lucht in en begint te zingen:

“Zeventig minuten lang
Kankeren op onze club uit Amsterdam
Muisstil verlaten we de tribune
Lekker voor de file thuis. Oooooooooohohohooooooooooooo. jalalalalalalalaaaaaaaaaa.”

https://speld.nl/2017/09/19/spreekkoren ... r-stellig/

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 24, 2017 8:43 pm

Deze wedstrijd was een nieuw dieptepunt onder het (schrik)bewind van Keizer. Zelden zo een slecht Ajax gezien. Wat een prutser hebben we als trainer. Kon het de jongens niet eens kwalijk nemen. Ze hadden werkelijk geen idee waar ze moesten lopen en wat ze moesten doen.

Ik ben benieuwd voor wie Dolberg er in was gekomen, als de Ligt niet geblesseerd geraakt was. Ik vermoed Dijks. 3-3-4 spelen met zulke verdedigers is ongehoord, hoe verzin je het toch iedere wedstrijd weer?

Het zal niet gebeuren nu, maar niemand kan tot een andere conclusie komen dan Keizer per direct te ontslaan. Dan kunnen we wellicht nog wat redden dit jaar. Zal wel niet gebeuren. Seizoen moet eerst helemaal vernietigd zijn.

Mano

Bericht door Mano » ma sep 25, 2017 7:32 am

Even voor de zekerheid maar Keizer is een Nitwit, laat ik dat voorop stellen!!!

maar kijk eens naar de bank die hij tot zijn beschikking heeft :confused.gif:

Wóber is er nog niet klaar voor (is hij dan echt slechter dan Dijks :blush.gif: )
Orejuela ook nog niet.
Dat zijn de 2 versterkingen die hij heeft gekregen!! Ze staan er niet eens :biggthumpup.gif: gedaan TH

buiten de basis 11 en Dolberg is de rest ALLEMAAL jeugd. Terwijl de helft van de basis 11 ook al jeugd is.
Kluivert/vd Beek/de Ligt/de Jong die jongens moeten gebracht worden maar zijn nu al de spelers waar je op leunt.
Hoe kan je dan in godsnaam denken dat je structureel wint en gaat spelen om de titel? :confused.gif:
In welk sprookje heb je gezeten TH? Lieverdje Keizer durfde niet met de vuist op tafel te slaan waarschijnlijk.

Ziyech kijkt dit aan en denkt: ik bal voor nu alleen nog voor mezelf en de transfer.

Dit team heeft een schoolmeester nodig. Dat was Bosz.
Weet men nog dat Bosz ook schrok van het aanwezige niveau toen hij begon? (in negatieve zin)

Als je Keizer moet vervangen (als nieuwe trainer), zou ik nog ff wachten tot Ajax echt op de bodem is. Dan aangeven: Dit seizoen gaat het me niet lukken, aankopen zou ik door de nieuwe trainer laten bepalen want TH heeft laten zien er ook geen ruk van te kunnen. Dus kan je die mooie visie gewoon overboord gooien hoor. Misschien heeft een nieuwe trainer wel betere connecties.

Dit Ajax is compleet rot. Heitinga aanstellen als jeugdtrainer, :confused.gif: HOE dan?? Heeft er dan NIEMAND zitten opletten als hij aan het woord was of toen hij analist was bij de NOS. Is het een erebaantje voor zijn loopbaan? je verneukt zo wel de ontwikkeling van een compleet team.

Ik gaf TH en Keizer, als langst binnen AT, het voordeel van de twijfel maar die is nu dan ook compleet op! :biggrin.gif:

Hoe kan je een povere samenstelling ook een povere coach geven???
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » ma sep 25, 2017 7:38 am

+1

Alleen
Wóber is er nog niet klaar voor (is hij dan echt slechter dan Dijks :blush.gif: )
Orejuela ook nog niet.
According to who? Keizer toch? De man die al weken faalt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » ma sep 25, 2017 7:42 am

zeux schreef:+1

Alleen
Orejuela ook nog niet.
According to who? Keizer toch? De man die al weken faalt.

klopt, voor wat het waard is dus, :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 7:43 am

Die Wöber leek me ook echt verkeerde. Had in ieder geval al zijn motoriek mee. Iets wat Dijks gewoon niet heeft.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 25, 2017 8:53 am

wimpey schreef:Ik zie Vitesse dit eigenlijk wel winnen. 0-2.
Close. Ik las dat het weer heel erg slecht was? Goh, verrassend. In Augustus liep het onder Keizer immers als een trein. :hypocrite.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 25, 2017 9:53 am

We hebben een trainer die dramatisch presteerde mij middelmatige eerste divisie clubs. Ook daar was geen enkele lijn te ontdekken.

Bij Jong presteren Bogarde en Reiziger nu ook geweldig. Zou het misschien aan de selectie van die elftallen liggen, in verhouding met een talentloze competitie?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 25, 2017 10:04 am

De voorgangers van Keizer deden het wel een stuk minder in de JL, maar Bogarde en Reiziger doen het nu met een minder middenveld ook al net zo goed als Keizer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 25, 2017 12:09 pm

Huntelaar vindt het bijna wonder dat fans bleven zitten

Klaas Jan Huntelaar kwam terug naar Ajax om kampioen te worden. Als er iets op dit moment ver weg blijkt, dan is het wel de landstitel. Daar moeten we het voorlopig maar even niet over hebben.

Ajax vindt zichzelf terug op de zevende plek van de eredivisie, met maar liefst acht verliespunten. Als volgende week in en tegen Heerenveen geen goed resultaat wordt gehaald, kan de landstitel zelfs al definitief uit zicht zijn.

“Het is een goede vraag hoe zoiets kan. Ik begrijp het ook niet. Iedereen wist wat er vorig en dit weekeinde was gebeurd, dan is dit extra pijnlijk,” aldus Huntelaar in de microfoon van de NOS.

“Je zag het natuurlijk ook aan de fans. Het is bijna een wonder dat ze zijn blijven zitten. We moeten aan de bak om dit om te draaien, want ik denk dat niemand hier vrolijk van wordt. De feiten zijn zoals ze zijn, ik kan het ook niet mooier maken dan het is.”

Huntelaar kan zich niet herinneren wanneer hij Ajax voor het laatst zo’n slechte wedstrijd zag spelen, laat staan dat hij er nog aan meedeed ook. “Het was een heel slechte wedstrijd, we waren niet goed genoeg.”

“We lijden te gemakkelijk balverlies. Als ik me de tweede goal goed herinner, hadden wij de bal in het centrum, gaat er een korte pass verkeerd, counter, goal. Het eerste doelpunt valt uit een vrije trap, dat zijn gewoon afspraken. Dat doen we ook niet goed, er gaat te veel fout en daardoor verlies je.”

https://nos.nl/video/2194626-huntelaar- ... itten.html

https://www.ajaxlife.nl/updates/huntela ... javit-1718

Plaats reactie