Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo sep 20, 2017 10:52 am

Lionel schreef:Wauw, meen je dat laatste nou? Je haat jegens Keizer neemt ongekende proporties aan, Wimpey.. of lees ik het verkeerd?

Wimpey is over de rooie :smallgrin.gif:
Alle huidige wereldproblemen zijn uiteraard allemaal terug te schrijven op de conto van Keizer. Dat is duidelijk. :hypocrite.gif:

Normaliter zou Ajax zo goed uitgebalanceerd moeten zijn dat IK Ajax kan coachen en om het kampioenschap moet kunnen spelen. De laatste jaren is het niveau gewoon hard terug gelopen en moet je van goede huize komen om Ajax aan het ballen te krijgen. Bosz deed het goed maar greep wel overal naast. Buiten de Ajax supporters om, weet niemand meer wie in de finale van de EL stond en verloor en wie 2de werd in de eredivisie in 2016/2017 (over 3 jaar)
terwijl FdB redelijk zaaddodend voetbal speelde maar wel 4 titels pakte.

Wij willen EN/EN maar daar heb je toch echt betere spelers voor nodig
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 20, 2017 12:17 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Wauw, meen je dat laatste nou? Je haat jegens Keizer neemt ongekende proporties aan, Wimpey.. of lees ik het verkeerd?
Lees eens goed dan... :excited.gif:

Hoezo zou ik Keizer haten? Ik vind hem een slechte trainer, maar dat is geen reden voor haat.
Je zegt dit:
We leven in een vrij land en vragen stellen / speculeren staat vrij: had het noodlot Abdelhak Nouri ook getroffen wanneer Peter Bosz in Oostenrijk de voorbereiding had gedaan? Ik heb daar geen antwoord op (natuurlijk). Maar ik vraag het me wel af.
Hoe moet ik dit lezen dan? Lijkt me dat je je afvraagt of Keizer schuldig is toch? Nogmaals, als ik het verkeerd lees excuses. Maar hoe zou ik het moeten lezen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 20, 2017 12:31 pm

Lionel schreef: Hoe moet ik dit lezen dan? Lijkt me dat je je afvraagt of Keizer schuldig is toch? Nogmaals, als ik het verkeerd lees excuses. Maar hoe zou ik het moeten lezen?
Dat ik me afvraag of 'het' onder Bosz ook zou hebben plaatsgevonden. Ik las dit stukje in VI begin Juli, dus voordat het noodlot Nouri trof...

https://www.vi.nl/pro/overig/vijf-prikk ... oggebergte

Dus nogmaals: ik vraag het me slechts af. Ben me er ook van bewust dat dit een gevalletje 'speak the unspeakable' is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 20, 2017 1:06 pm

Wat staat daar nou heel in? Dat ze hard trainen in de voorbereiding. Dat gebeurd overal. Met alle respect maar dat lijkt me geen basis om toch op zijn minst de suggestie te wekken dat Keizer hier schuld in zou hebben.

En wat de opmerking van Alexander betreft. Kom met een fatsoenlijke bron op hou dit soort verhalen gewoon voor je. We kennen als buitenstaander de situatie niet en dit is wel even iets anders dan een discussie over 4-4-2 of 4-3-3. Voor je het weet gaan dit soort verhalen een eigen leven leiden en dat lijkt me in niemands belang.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 20, 2017 1:31 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Hoe moet ik dit lezen dan? Lijkt me dat je je afvraagt of Keizer schuldig is toch? Nogmaals, als ik het verkeerd lees excuses. Maar hoe zou ik het moeten lezen?
Dat ik me afvraag of 'het' onder Bosz ook zou hebben plaatsgevonden. Ik las dit stukje in VI begin Juli, dus voordat het noodlot Nouri trof...

https://www.vi.nl/pro/overig/vijf-prikk ... oggebergte

Dus nogmaals: ik vraag het me slechts af. Ben me er ook van bewust dat dit een gevalletje 'speak the unspeakable' is.
Klaassen, De Vrij, Strootman geven juist aan dat ze in Nederland dus helemaal niet hard trainen... Ik vind het een gevaarlijke uitspraak. Maar goed, moet je zelf weten hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 21, 2017 10:19 am

De discussie over Nouri is verplaatst naar zijn topic. Hier gaan we weer verder over Marcel Keizer.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 21, 2017 1:49 pm

Jong Ajax was onder Marcel Keizer een genot om naar te kijken. Ja, dat was mede dankzij goed spelersmateriaal. Maar er werd anders gespeeld dan Peter Bosz met de hoofdmacht deed. Keizer probeert meer van dat spel van Jong Ajax in het huidige eerste elftal te krijgen.

Door Kevin Van Nunen

De oefenmeester van het eerste elftal heeft hierbij wel een probleem: Ajax heeft een gebrek aan opkomende backs. Wie weet dat de terugkeer van Daley Sinkgraven hier vroeg of laat verandering in brengt, anders moet er een alternatieve oplossing worden bedacht.

“Jong Ajax was een al overlapping en diepte-acties. Vanaf de zijkant. Dat proberen we in het eerste te krijgen. Er is een ding dat we niet hebben: opkomende backs. Kijk naar alle topclubs: opkomende backs zijn zo fijn om te hebben. Manchester City kocht er voor 120 miljoen euro drie van,” aldus Keizer na de winst van Ajax op Scheveningen (1-5) tegenover onder meer Ajax Life.

Veltman mag van Keizer niet recht naar voren spelen
“We weten dat wij ze niet hebben en zijn nu aan het zoeken: kan Orejuela onze opkomende back worden? Hij moet nog wat stappen maken in timing en kwaliteit. Dan kan het iets zijn. Hij is een aankoop en we moeten het nog zien. Daley komt nog terug, hij kampte vorige week toch weer met een klein terugslagje. Ik hoop dat hij nu door kan blijven gaan.”

Het is al bekend hoe Keizer wil spelen: centraal opbouwen, overtal creëren en dan pas spelers aan de zijkanten bedienen. “Ik wil de bal in het midden hebben en dan pas naar de zijkant. Dat lukte tegen ADO prima en dan heb je geen opkomende backs nodig. Dan spelen we net iets anders omdat we centraal meer inschuiven. Ajax is ook gewoon: overtal creëren op het middenveld. Dat doe je door inschuiven centraal, vroeger deed iedereen dat.”

“Guardiola kocht drie backs, die kunnen af en aan, omdat hij dan veel meer spelers in de as heeft. Jong Ajax speelde vorig seizoen ook zo,” vervolgt de trainer, die Pelle Clement als voorbeeld noemt van een speler in beweging. “We willen continu beweging op het veld. Daar zijn we naar op zoek.”

Ajax Life

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 21, 2017 1:57 pm

Klinkt logisch. Maar waarom stel je dan godverdomme Veltman als rechtsback op?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 21, 2017 2:17 pm

Ik kan nu alvast verklappen dat Sinkgraven ook geen opkomende back is. Over Dijks zou je het misschien wel kunnen beweren maar ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat het altijd balverlies tot resultaat heeft. :smile-ajax.gif:

Prima als je dit wil bereiken. Maar leg dan nu het transferbeleid er eens naast. Orejuela 'kan iets zijn'. Dat klinkt nog niet heel enthousiast. En op links dus niemand. Ik snap dat wij geen 130 miljoen euro aan een paar backs uitgeven maar het was misschien een idee geweest om er iets mee te doen als je zo wil spelen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 21, 2017 3:57 pm

Marillion schreef:Orejuela 'kan iets zijn'. Dat klinkt nog niet heel enthousiast.
Bijzonder dat dit kan in de voetbalwereld. Stel dat jouw baas dat over jou zou zeggen vlak nadat je in dienst genomen bent.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Arthur

Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » vr sep 22, 2017 7:06 am

Ajax wil een overtal creëeren op het middenveld, aldus Keizer. Vandaar dat hij af en toe maar 2 middenvelders opstelt. Logisch.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 22, 2017 9:24 am

Hahaha ik dacht exact hetzelfde. :drecul.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 22, 2017 1:44 pm

De Keizer-bashers zullen wel flink uithalen na zijn persconferentie van vandaag :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr sep 22, 2017 1:59 pm

Lionel schreef:De Keizer-bashers zullen wel flink uithalen na zijn persconferentie van vandaag :excited.gif:
Uphill battle die hij nooit meer kan winnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2017 9:51 pm

Nu niet, maar moet je eens kijken wat er gebeurd als Ajax straks een hele goede serie neerzet en als koploper de winterstop in gaat. In de eerste plaats resultaten en daarachter verbetering van het spel. Dat is wat hij nodig heeft.

Zonder hem één op één met Bosz te willen vergelijken. We lijken collectief vergeten hoe hij er op stond toen Ajax slecht begon aan het seizoen. Hij bakte er niets van en dat het begon te draaien was stom toeval omdat het elftal voor de beker tegen Willem II (nadat we daar thuis voor de competitie al van hadden verloren) in ongebruikelijke formatie ineens begon te draaien.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » za sep 23, 2017 7:00 am

Precies, en dan had Bosz ook nog eens duidelijk betere spelers tot zijn beschikking.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 23, 2017 7:28 am

Marillion schreef:Nu niet, maar moet je eens kijken wat er gebeurd als Ajax straks een hele goede serie neerzet en als koploper de winterstop in gaat. In de eerste plaats resultaten en daarachter verbetering van het spel. Dat is wat hij nodig heeft.

Zonder hem één op één met Bosz te willen vergelijken. We lijken collectief vergeten hoe hij er op stond toen Ajax slecht begon aan het seizoen. Hij bakte er niets van en dat het begon te draaien was stom toeval omdat het elftal voor de beker tegen Willem II (nadat we daar thuis voor de competitie al van hadden verloren) in ongebruikelijke formatie ineens begon te draaien.
ik las vanmorgen zijn persverhaaltje in de VI, "zware tijd gehad, de zaak nouri, ik wil het niet als excuus gebruiken". Flikker toch op man, in elk interview gebruik je het juist als excuus. Die faalhaas zal je trainer zijn.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » za sep 23, 2017 7:37 am

Marillion schreef:Nu niet, maar moet je eens kijken wat er gebeurd als Ajax straks een hele goede serie neerzet en als koploper de winterstop in gaat. In de eerste plaats resultaten en daarachter verbetering van het spel. Dat is wat hij nodig heeft.
Je doet net of het neerzetten van een goede serie iets is wat je overkomt. Ik geloof niet dat Keizer de kwaliteiten heeft om een serie neer te zetten en koploper te worden. Dat is het hele punt.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za sep 23, 2017 7:45 am

Ik denk dat iedereen die twijfels wel heeft, maar hij is nu eenmaal trainer van Ajax geworden en verdient dan ook de kans om te laten zien of hij wel of niet in staat is tot het neerzetten van zo'n serie.

Lionel

Bericht door Lionel » za sep 23, 2017 8:25 am

Vind het juist goed dat hij zijn spelers beschermt :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 23, 2017 10:19 am

Arthur schreef:
Je doet net of het neerzetten van een goede serie iets is wat je overkomt. Ik geloof niet dat Keizer de kwaliteiten heeft om een serie neer te zetten en koploper te worden. Dat is het hele punt.
Ik zeg niet dat ik er veel vertrouwen in heb dat Keizer de zaak op de rit gaat krijgen. Nee, ik zeg dat de mening van supporters bijzonder snel kan draaien. Lees de commentaren over Bosz nog maar eens terug tijdens de start van het seizoen en de competitie. Toen het na die genoemde wedstrijd begon te lopen was het ook nog allemaal toeval. In de loop van het seizoen is dat anders geworden, met name door de Europese successen.

Nu kan Keizer geen goed doen. Maar de verhoudingen in de Eredivisie zijn zo dat als één of twee spelers het op hun heupen krijgen je zomaar ineens een goede serie neer kan zetten. Als dat gebeurd dan draait het gros van de supporters zo zijn of haar mening om.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 23, 2017 12:34 pm

De spelers kunnen helaas niet presteren, want ze hebben het nog steeds moeilijk met de situatie van Appie? Is dat wat Keizer wil zeggen? We mogen daarom geen kritiek op ze hebben, al raken ze na bijna drie maanden nog steeds geen bal? En gooien ze alles uit het raam, zodat Ajax de rest van het seizoen speelt om des Keizers baard? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

Ga fietsen, man! :1evil.gif:

Echt, die Keizer is totaal ongeschikt om een topclub te leiden.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » za sep 23, 2017 12:35 pm

Zou het er niet ook mee te maken kunnen hebben dat het gros van de spelers die er vorig jaar ook was en naar behoren presteerde onder Bosz het nu af laat weten en dat Keizer het blijkbaar niet op de rit kan krijgen.

Dat er belangrijke spelers missen: soit... maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil zo mega moet zijn...

Ik denk dat Bosz het met deze groep ook beter zou doen...

En Bosz had de uitstraling dat het wel goed zou komen... dat heeft Keizer m.i. Niet... verre van dat alles

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 23, 2017 12:42 pm

Precies.

Bosz is van een heel ander kaliber. Dat zie je zo.

Zeuren over de media vind ik zo ontzettend slap. Wat verwacht je dan? De CL verprutst, de EL verprutst, in de competitie slecht gestart, slecht gespeeld, nog totaal geen indruk gemaakt... Dan staat de pers natuurlijk niet te juichen. Eigenlijk valt de kritiek me nog mee.

Ik zou in de spiegel kijken, als ik Keizer was. Misschien een idee om het team niet het veld in te sturen met een achterhaald zelfmoordsysteem. :aai.gif: :aai.gif:

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Terug naar de kelder van het voetbal met die man. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » za sep 23, 2017 12:51 pm

Yopii schreef:De spelers kunnen helaas niet presteren, want ze hebben het nog steeds moeilijk met de situatie van Appie? Is dat wat Keizer wil zeggen? We mogen daarom geen kritiek op ze hebben, al raken ze na bijna drie maanden nog steeds geen bal? En gooien ze alles uit het raam, zodat Ajax de rest van het seizoen speelt om des Keizers baard? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

Ga fietsen, man! :1evil.gif:

Echt, die Keizer is totaal ongeschikt om een topclub te leiden.
Ga jij even zelf lekker fietsen. :ajaxsmiley.gif:

Prof zijn maakt niet dat je geen mens meer bent...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie