Ik snap de beslissingen van de stewards niet altijd, maar ken dan ook de regels niet goed."The Stewards examined video evidence and heard from Sebastian Vettel, the driver of Car 5, Kimi Raikkonen, the driver of Car 7, Max Verstappen, the driver of Car 33 and the team representatives.
"Driver of Car 7 had a very good start and was able to attempt overtaking on Car 33 on the left hand side.
"At the same time, Car 5, which had a slower start, moved to the left hand side of the track; Car 33 and Car 7 then collided resulting in a chain collision with Car 5 and, ultimately, Car 14 (Fernando Alonso) at the next turn.
"The Stewards consider that no driver was found to have been wholly or predominantly to blame for the incident and will therefore take no further action."
Vettel zag Raikkonen niet kennelijk, want ik kan me anders niet voorstellen dat hij zo'n groot risico neemt terwijl hij zo'n goede uitgangspositie heeft om Hamilton weer voorbij te gaan in de stand om het wereldkampioenschap.
Dat Max meer uit de auto probeert te halen dan Ricciardo is onzin. Dat is al meerdere keren ontkracht door mensen die er verstand van hebben, tot zelfs Renault aan toe. De keren dat hij uitviel door motorpech was het ook echt dat: pech.
De situatie gisteren vind ik lastiger in te schatten. Had hij een andere lijn moeten kiezen? Kon hij nog iets doen voordat hij klem kwam te zitten tussen die Ferrari's? Dit was de race waar hij kans had om voorin mee te rijden met zelfs een kans om te winnen, dan kan ik me voorstellen dat je de voet niet van het gas haalt bij de start.