F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: F1

Bericht door zeux » za sep 02, 2017 7:51 pm

Ik zie het:
A total of six drivers go into Monza qualifying carrying grid penalties, with Renault’s Nico Hulkenberg and Jolyon Palmer the latest to join the list after taking on new power unit elements on their cars in Italy.

Adding to the penalties confirmed on Friday, Hulkenberg will drop 10 places thanks to a new MGU-H, while Palmer takes a 15-place hit due to the same change plus a new turbocharger.

At Red Bull, meanwhile, Daniel Ricciardo’s previous 20-place penalty was increased to 25 places on Saturday after an unscheduled gearbox change. And team mate Max Verstappen will now lose 20 instead of 15 places after a new turbocharger on his Renault power unit.

The 35-place penalty for McLaren’s Fernando Alonso and the 10-place drop for Toro Rosso’s Carlos Sainz remain unchanged.
Ik dacht dat het aanvankelijk 10 voor Max was en 15 voor Ricciardo.

Volgens mij deden ze de wisselingen nu, omdat ze op het circuit van Monza minder te zoeken hebben kwa motorpower en bij de volgende race in Singapore wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 02, 2017 8:31 pm

Zevende startrij voor Max valt me nog alleszins mee, dacht dat ie ergens helemaal achteraan zou starten. Hopelijk valt er morgen ook regen, geen idee eigenlijk wat de voorspellingen zijn.

elliquido

Bericht door elliquido » za sep 02, 2017 10:13 pm

NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 03, 2017 1:08 pm

Eigen schuld?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo sep 03, 2017 1:10 pm

Zo'n goede kwalificatie, zo'n goede start en dan toch wèèr té aanvallend?

zeux

Bericht door zeux » zo sep 03, 2017 1:29 pm

En Ricciardo rijdt op zijn gebruikelijke calm cool collected manier naar voren. Moet nog wel stoppen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 03, 2017 1:51 pm

zeux schreef:Zo'n goede kwalificatie, zo'n goede start en dan toch wèèr té aanvallend?
Volgens mij ook ja, waarom wacht ie nou niet gewoon een rondje om Massa voorbij te gaan?

zeux

Bericht door zeux » zo sep 03, 2017 2:05 pm

En die duivelse Ricciardo ligt na zijn stop keurig vierde en krijgt te horen dat hij ook Vettel op plaats drie misschien nog kan pakken. De Red Bulls beginnen steeds competitiever te worden. Wat het extra frustrerend maakt dat Max in die hussle met Massa terecht komt zo vroeg in de race. Max is ook flink sneller dan wat voor hem rijdt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 03, 2017 2:14 pm

Max kan echt niks fout doen bij die jongens van Ziggo.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 03, 2017 2:16 pm

brigade zuid schreef:Max kan echt niks fout doen bij die jongens van Ziggo.
Nah, dat incident met Magnussen was echt gezeik van de Deen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 03, 2017 2:28 pm

Ja oke maar daarvoor ook met Grosjean en de eerste ronde met Massa lag het ook alleen aan Massa. Als Max tegen een boom rijdt, zou het aan de boom liggen.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 03, 2017 2:33 pm

brigade zuid schreef:Ja oke maar daarvoor ook met Grosjean en de eerste ronde met Massa lag het ook alleen aan Massa. Als Max tegen een boom rijdt, zou het aan de boom liggen.
Incident met Massa kwam bepaald niet duidelijk in beeld, dus nog onduidelijk wat daar precies speelde.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 03, 2017 7:31 pm

brigade zuid schreef:
zeux schreef:Zo'n goede kwalificatie, zo'n goede start en dan toch wèèr té aanvallend?
Volgens mij ook ja, waarom wacht ie nou niet gewoon een rondje om Massa voorbij te gaan?
Enerzijds is dat agressieve zijn kwaliteit, maar het is nog te vaak zijn valkuil.

https://streamable.com/km9d5

Je zou zeggen dat Max voldoende ruimte geeft aan Massa, ben toch geneigd te zeggen dat dit de schuld van Massa is. Al kun je het pas echt goed zien als je het vanuit de auto van Massa ziet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » ma sep 04, 2017 7:34 am

Het lijkt er op dat Max soms moeite heeft uit de playstation-modus te komen als hij op de baan is. Zeker als hij met chagrijn in zijn lijf rijdt.

Teambaas Christian Horner van Red Bull Racing kon er mee leven dat er zondag geen maatregelen werden genomen door de wedstrijdleiding na de botsing tussen Max Verstappen en Felipe Massa in de beginfase van de Grand Prix van Italië.

"De twee coureurs zullen er vast twee verschillende meningen over hebben, maar ik zie het als een race-incident", aldus Horner na afloop van de race op Monza tegen Sky Sports. "Het waren twee coureurs die er vol voor gingen en elkaar geen ruimte gaven."

Verstappen, die door een gridstraf vanaf de dertiende plaats moest vertrekken in Italië, kwam na een goede start al in de derde ronde in aanraking met de auto van Massa. Het leverde de 19-jarige Nederlander een lekke voorband op, waardoor een tiende plaats het maximaal haalbare was.

"Max had pech dat hij een lekke band kreeg, want in de rest van de race liet hij dezelfde snelheid zien als Daniel Ricciardo", doelt Horner op de teamgenoot van Verstappen, die na een knappe inhaalrace achter Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en Sebastian Vettel als vierde eindigde.

"Dat is hoe het de laatste tijd gaat bij Max; hij begon de race vanaf de dertiende plek in een RB13, misschien heeft dat er wat mee te maken", grapte de teambaas. "Maar Max bleef de hele race vechten en pakte daardoor toch nog een punt."

Omschrijven

Het was zeker niet de eerste keer in de afgelopen maanden dat Horner het woord "pech" gebruikte om een race van Verstappen te omschrijven. De Limburger viel dit jaar al zes keer uit in dertien races. Hij haalde op Monza pas voor de derde keer in de laatste zeven Grands Prix de finish.

"Ik weet niet wat we als team aan zijn pech kunnen doen, Misschien moeten we alle ladders en zwarte katten weghalen", zei Horner met een knipoog. "Max moet gewoon blijven doen wat hij nu doet en dan gaat hij ook een keer geluk hebben, dat weet ik zeker."

De Engelsman weet ook dat er in de zeven races die dit seizoen nog volgen genoeg circuits zijn die Red Bull goed moeten liggen, te beginnen met de Grand Prix van Singapore over twee weken.

"Wij zullen de rest van het seizoen elke Grand Prix benaderen als een FA Cup-finale", aldus Horner. "We staan in niemandsland in het kampioenschap, dus we kunnen er elke race vol voor gaan."

Achteraf

Verstappen zelf was direct na de race voor de camera van Ziggo Sport zeer teleurgesteld dat zijn race "verziekt" was door de botsing met Massa in ronde drie. Een paar uur na de Grand Prix gaf hij toe dat hij misschien iets te snel voorbij de Braziliaan wilde.

"Na afloop van de race vraag je je natuurlijk af of mijn inhaalpoging ook een ronde later had gekund", aldus de Limburger op Verstappen.nl. "Aan de andere kant wil je er zo snel mogelijk voorbij. Ik wilde buitenom en zag dat Massa mij geen ruimte gaf, maar toen was het al te laat om te reageren."

"Achteraf is het gemakkelijk om te zeggen dat ik een ronde had moeten wachten. Misschien had ik dat moeten doen. Maar op dat moment voelde ik dat ik ervoor kon gaan."

"Ik ben niet iemand die heel conservatief rijdt, zeker niet met mijn seizoen tot nu toe. Als je voor het kampioenschap vecht of voor plaats drie of plaats vier, is het anders racen. Als je eigenlijk niks te verliezen hebt, wil je zo snel mogelijk naar voren toe. Deze keer werkte het niet." Bron: nu.nl

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 15, 2017 5:03 pm

De Red Bulls zijn vandaag het snelste tijdens de vrije training. Ricciardo op 1 en Verstappen op 2. Ik ben benieuwd wat het waard is tijdens de kwalificatie en de race.

Begrijp ik nu overigens goed dat ze in gesprek zijn met Honda over het leveren van motoren als opvolger van Renault? Dan moet Max nog maar even genieten van dit weekend want wie denkt dat de Renault motor slecht presteert moet eens naar de resultaten van McLaren met Honda kijken. Daar moet een nog veel grotere stap worden gemaakt.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr sep 15, 2017 5:32 pm

Voor de Ziggo kijkers, dit weekend zijn alle Ziggo sport kanalen vrij te kijken ...
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr sep 15, 2017 5:58 pm

Marillion schreef:De Red Bulls zijn vandaag het snelste tijdens de vrije training. Ricciardo op 1 en Verstappen op 2. Ik ben benieuwd wat het waard is tijdens de kwalificatie en de race.

Begrijp ik nu overigens goed dat ze in gesprek zijn met Honda over het leveren van motoren als opvolger van Renault? Dan moet Max nog maar even genieten van dit weekend want wie denkt dat de Renault motor slecht presteert moet eens naar de resultaten van McLaren met Honda kijken. Daar moet een nog veel grotere stap worden gemaakt.
Honda gaat de motoren voor TR leveren maar blijkbaar niet voor RB. Er wordt gesuggereerd dat misschien Audi het gaat doen. In ieder geval geen Renault meer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 15, 2017 6:15 pm

Ik begreep het zo dat er een nauwere samenwerking met Honda op komst is. Volgend jaar nog Sauber met Renault motoren en Torro Rosso al met Honda. Het jaar daarop ook Red Bull met Honda motoren. Misschien onder voorbehoud dat ze komend jaar met Torro Rosso voldoende progressie laten zien?

Als onderdeel van die deal leent Red Bull dan kennelijk Sainz uit aan het team van Renault ter compensatie dat zij niet meer leveren aan Torro Rosso.

Maar goed, dat is ook slechts mijn interpretatie van de berichten die ik voorbij zag komen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 16, 2017 1:05 pm

999 schreef:Voor de Ziggo kijkers, dit weekend zijn alle Ziggo sport kanalen vrij te kijken ...
Bedankt!

Op basis van de prestaties in de vrije trainingen lijkt dit een kans op de eerste pole ooit voor Verstappen. Ga zo even kijken, het is buiten verder toch niks.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 16, 2017 3:24 pm

P2 dus achter Vettel. Dat kan een interessante eerste bocht worden. Ik hoor alweer dat je hier nauwelijks kunt inhalen (waarom rijden ze er dan?). Dan moet het dus bij de start gebeuren. Voor Verstappen misschien wel de enige kans op GP winst dit jaar. Vettel is in de strijd om de wereldtitel dus die zal misschien iets meer zekerheid inbouwen.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » za sep 16, 2017 4:16 pm

Ja ik snap ook niet dat er op circuits geen plaats is om in te halen. Iedereen klaagt erover dat de F1 zo voorspelbaar is en dat er zo weinig aktie is; dan ga je op een circuit rijden waar ze alleen achter elkaar kunnen rijden. Veel zal van de start afhangen, en van de gele vlaggen.

Raar dat ze bij Ferrari toch in Q3 altijd iets extras kunnen vinden. Het hele weekend zijn de Red Bulls sneller dan iedereen, en dan bij het laatste deel van de kwalificatie vinden ze toch nog dat beetje extra om pole te pakken.

Toch knap van Verstappen dat hij nou zo vaak voor Ricciardo eindigt, in de kwalificatie. Nog nooit was een teammaat van Ricciardo sneller dan hij, op dit circuit. Voordeel nu 10-4 op het gebied van kwalificeren. Als nou die Renault van Verstappen morgen maar heel blijft... :blush.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za sep 16, 2017 7:13 pm

Ssssstttt... :au.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 16, 2017 7:26 pm

Tijdens één van de vrije trainingen viel de auto alweer uit. Hij kon wel terug naar de pits. Daar hebben ze het stuur opnieuw geplaatst ofzo en toen was het weer in orde. Dat klinkt toch ook weer niet heel lekker.

Maar morgen dus even naar de start en de 1e ronde kijken. Daarna kun je de uitslag zo opschrijven tenzij hij uitvalt. Ik denk dat hij wel bereid is om veel risico te nemen. Nog een keer uitvallen kan er ook nog wel bij. En als het lukt om Vettel te passeren is er kans op winst en daarmee zou hij het seizoen toch een beetje redden.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za sep 16, 2017 7:35 pm

Hoe laat is het?

Gevonden: 14.00

Zag net een stukje kwalificatie. Met het kunstlicht en de donkerte er omheen is het nog meer een videogame.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 16, 2017 7:47 pm

Ferrari en Mercedes kunnen extra vermogen in de motor proppen wanneer het nodig is (dus in de derde kwalificatie). RB kan dat bijna niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie