Kwalificatie WK 2018

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

LucaS

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door LucaS » zo sep 03, 2017 8:01 pm

Waarom zijn die organisaties altijd zo fucking inkonsequent? De ene keer is het onderling resultaat, de andere keer doelsaldo. Make up your mind!
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 03, 2017 8:02 pm

Luxemburg thuis: altijd lastig. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 03, 2017 8:07 pm

Die Belgen hebben ook een aardig elftal hoor en dan missen ze vandaag ook nog die knakker van Chelsea. :biggthumpup.gif:
YNWA

Khraa

Bericht door Khraa » zo sep 03, 2017 8:17 pm

Luxemburg heeft zijn zaakjes beter op orde dan Nederland.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Sandro

Bericht door Sandro » zo sep 03, 2017 8:19 pm

LucaS schreef:Waarom zijn die organisaties altijd zo fucking inkonsequent? De ene keer is het onderling resultaat, de andere keer doelsaldo. Make up your mind!
Is het inderdaad zo inconsequent? Ik heb geen idee eigenlijk.

Maar in een poule van zes lijkt me doelsaldo in ieder geval het meest eerlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Khraa

Bericht door Khraa » zo sep 03, 2017 8:21 pm

Onderling resultaat lijkt me eerlijker. Als een team al is uitgeschakeld laten ze het nog wel eens lopen.

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 03, 2017 8:23 pm

Gelukkig liep er eentje bij die een degelijke opleiding bij Vitesse heeft genoten.

Sandro

Bericht door Sandro » zo sep 03, 2017 8:30 pm

Khraa schreef:Onderling resultaat lijkt me eerlijker. Als een team al is uitgeschakeld laten ze het nog wel eens lopen.
Ik vind het selectief om er maar een tweetal wedstrijden uit te pikken als zijnde beslissend.

Overigens, waarom niet het resultaat tegen de winnaar in de poule meewegen dan?

Khraa

Bericht door Khraa » zo sep 03, 2017 8:34 pm

De rest wordt al meegewogen in het puntentotaal.

Sandro

Bericht door Sandro » zo sep 03, 2017 8:39 pm

Nee hoor, het doelsaldo over alle wedstrijden gezien niet :biggrin.gif:

Beslissingswedstrijdje op neutraal terrein zou eigenlijk het eerlijkst zijn, maar wie zit er op te wachten.

En verder, de regels zijn duidelijk vanaf het begin dus ik zie het probleem niet zo. En of het inconsequent is tov overige kwalificaties zoals beweerd wordt, weet ik ook niet.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 03, 2017 8:42 pm

wimpey schreef:Linkerkant en Propper op 10 is eigenlijk het enige dat functioneert. Blind Vilhena Promes spelen behoorlijk.
Vilhena was echt slecht hoor. Zodra het even wat moeilijker wordt of de ruimtes kleiner heb je niks aan hem. Beperkte voetballer. Maar ik vind het ook een walgelijke kakkerlak. Zal ook zeker meespelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 03, 2017 9:24 pm

Nog steeds 0-0 bij Frankrijk tegen Luxemburg, speler van Telstar schoot net uit een counter op de paal, bizar!

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 03, 2017 9:41 pm

We pakken die Fransen gewoon nog!

Sandro

Bericht door Sandro » ma sep 04, 2017 7:30 am

Wat een amateurisme.
Advocaat reageert vernietigend op Gullit-video: "Dat vind ik heel vreemd"

Ruud Gullit kan een standje verwachten van Dick Advocaat. De assistent-bondscoach maakte na het laatste fluitsignaal een merkwaardig filmpje vanuit de Oranje-kleedkamer.

Advocaat is not amused, zo maakt hij duidelijk na de 3-1 overwinning. De bondscoach kon aanvankelijk niet geloven dat Gullit het filmpje zelf had gepost. "Ik kan het me niet voorstellen", reageert Advocaat, die vervolgens te horen krijgt dat het filmpje echt is. "Dat vind ik heel vreemd. Het lijkt me wel verstandig dat we hier even een hartig woordje over gaan spreken. Ik zal hem erop aanspreken."

Een klein kwartier na het laatste fluitsignaal besloot Gullit zijn mobiel erbij te pakken en een filmpje te maken. Vervolgens richtte hij de camera op zichzelf, balde hij zijn vuist en zei hij: "Fantastic game." Dat zorgde meteen voor veel ophef op social media. Het Nederlands elftal maakte zondagavond een zeer povere indruk tegen de Bulgaren. Ondanks een 3-1 zege is de kans op WK-deelname alleen maar kleiner geworden.

999

Bericht door 999 » ma sep 04, 2017 9:44 am

Kijk je hier vreemd van op ?.Ik niet.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma sep 04, 2017 9:47 am

Rapporteurs vinden Blind en Pröpper uitblinkers
'Wat Tete deed, dat kan gewoon niet'
47 min geleden
De rapporteurs van Oranje over Oranje zagen het Nederlands elftal zich tegen Bulgarije grotendeels herstellen van de zeperd tegen Frankrijk, maar deelden toch twee onvoldoendes uit.

Rapporteur Edo Ophof beoordeelde rechtsback Kenny Tete met een 5 voor zijn optreden in de Amsterdam ArenA. "Je speelt zo jong in Oranje en je steekt er zo weinig energie in, dat kan gewoon niet", zei Ophof over de verdediger van Olympique Lyon, die in Frankrijk overigens niet meedeed.

"Als je zo'n kans krijgt, dan moet je alles geven wat je in je hebt. Vooral als je Kenny vergelijkt met Daley Blind aan de andere kant. Hij was weinig aanspeelbaar, te traag, gaf veel te veel ballen breed of terug. Speelde plichtmatig.”

Wijnaldum
Ook Georginio Wijnaldum kwam er niet goed vanaf. "Georginio is een uitstekende speler, maar daar heb ik tegen Bulgarije weinig van terug gezien", vond Sonny Silooy, die Wijnaldum net als Tete een 5 gaf. "Hij is goed in de combinatie, altijd zijn sterke punt, maar ook dat heb ik niet gezien. Alles ging te traag, hij had amper diepte, ook in vergelijking met zijn mede-middenvelders. Het verschil tussen zijn spel bij Liverpool en dat in Oranje is enorm.”

De hoogste cijfers waren voor Davy Pröpper (goed voor twee goals) en Daley Blind (goed voor twee assists). Beide spelers kregen een 8. "Davy speelde slim, was veel in de zestien rondom Vincent Janssen te zien en had goede loopacties", aldus rapporteur Jan Peters. "Vooral zijn tweede doelpunt, het derde van Oranje via kopbal, was een fraaie treffer.”

Loftrompet
Ernie Brandts stak de loftrompet over Blind. "Voor zover ik me kan herinneren, was dit misschien wel zijn beste interland. Ik heb zitten tellen, misschien heeft hij drie fouten ballen gegeven. Hij was ontzettend veel aan de bal en deed er bijna altijd wat goeds mee. Hij was op links ook gevaarlijk, het inpassen was prima, hij gaf uitstekende voorzetten en twee assists waaruit gescoord werd.”
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 04, 2017 9:49 am

Waren deze twee wedstrijden nu "Hollandse School" of "Ajax-voetbal"? :hypocrite.gif:
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 04, 2017 9:53 am

Wat was het weer slecht gisteren... Om te janken.

Blind heeft het nog redelijk gedaan, wordt nu als uitblinker bestempeld omdat de rest zo ontzettend zwak waren. Propper scoorde twee zeer mooie goals, maar speelde voor de rest ook ruk. Deed me aan wimpey z'n goeie maat Lulu denken.

Vond Vilhena het gisteren nog redelijk ballen, Promes ook. Janssen is fysiek erg sterk en moeilijk van de bal af te krijgen, alleen maakt ie veel te veel verkeerde keuzes, en niet onbelangrijk - krijgt niks tussen de palen! Gelukkig vond ie zichzelf wel weer een prima pot spelen.

Snap ook niet hoe die slappe hap van een Wijnaldum basisspeler is bij Klopp. Werkelijk elke keer als ik 'm zie spelen doet het pijn aan je ogen.

En last but not least... Wesley Hoedt, de linksbenige Mike van der Hoorn. Is dit echt het beste wat we momenteel te bieden hebben?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 04, 2017 10:01 am

Mr. Ajax schreef:Snap ook niet hoe die slappe hap van een Wijnaldum basisspeler is bij Klopp. Werkelijk elke keer als ik 'm zie spelen doet het pijn aan je ogen.
Hij is ook geen basisspeler, alleen op dit moment staat hij er vaak in. Ik zag op VI dacht ik nog een interview met Wijnaldum waarin de interviewer aan hem vraagt "je bent wekelijks uitblinker bij Liverpool en bij Nederland speel je zo, hoe kan dat?" Nu is die interviewer of een papegaai aangezien ik vorige week ineens 'iedereen' dat hoorde zeggen of een ongeïnformeerde aap of beide want Wijnaldum was de eerste 2 competitiewedstrijden van het seizoen en de uitwedstrijd tegen Hoffenheim de slechtste middenvelder aan de kant van LFC en begon in de thuiswedstrijd tegen Hoffenheim wat beter te spelen. Alleen tegen Arsenal was hij goed. Heeft gewoon de mazzel dat Lallana en Coutinho niet beschikbaar waren en Ox nog bij Arsenal speelde. Maar die lul met een microfoon zegt gewoon "wekelijks uitblinker". :excited.gif:
YNWA

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » ma sep 04, 2017 10:22 am

Ik heb hem afgelopen zondag 90 minuten tegen Arsenal gezien, toen vond ik hem echt goed spelen, maakte steeds de juiste keuzes, werd ook veel gezocht door zijn teamgenoten.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 04, 2017 11:01 am

InnerHarbour schreef:Waren deze twee wedstrijden nu "Hollandse School" of "Ajax-voetbal"? :hypocrite.gif:
In de verste verte niet.

Er staat niemand met een Ajax-achtergrond in de as. Bij Blind zie je dat hij wel snel speelt, wel weet wat hij gaat doen met de bal voordat die aankomt, enz. Als ik van Hanegem een verkapte Ajax-speler noem, omdat dat elftal de uitzondering was, zie je dat NL nooit zoveel voorstelt zonder centrale middenvelder en spits uit de Ajax-school. Het laatste 'goede' Nederlands elftal was van 1998. In 2010 haal je weliswaar de WK-finale, die je ook nog had kunnen winnen, maar het swingde voor geen meter. Het klikte nooit echt met van Persie in de spits, want die speelde vanuit een andere filosofie. Daarom zie ik het ook niet zo somber in. Er komt - althans op (mijn) papier - een hele aardige as aan: Blind - Klaassen - vd Beek - Kluivert. Duurt nog even, maar daar is wel iets omheen te bouwen.

Het gaat om hele simpele overwegingen, zoals waarom een Ajax-spits gevaarlijker/moeilijker te verdedigen is dan een niet Ajax-spits. Omdat hij naar twee kanten gevaar oplevert. Vooruit naar de goal, of naar achter via de kaats. Waarom moet Blind in de as? Omdat hij het spel goed leest, een goede pass heeft, en snel speelt. Aan de zijlijn kan hij dan alleen voor of achteruit, maar vanuit het midden van de verdediging kan hij twee keer vooruit - links of rechts - de aanval opzetten. Alleen op die twee posities al trek je een heel extra blik open door de tegenstander met veel meer onzekerheid te confronteren.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 04, 2017 12:15 pm

Gaizka1985 schreef:Ik heb hem afgelopen zondag 90 minuten tegen Arsenal gezien, toen vond ik hem echt goed spelen, maakte steeds de juiste keuzes, werd ook veel gezocht door zijn teamgenoten.
Wijnaldum kon in 2014 (in z'n kracht) het vele loopwerk verrichten. Bal werd naar voren geramd en dan kon ie voor de 2e bal vechten en duels aangaan. Nu moet ie de opbouw een vervolg geven. Geen slechte speler natuurlijk, maar wel iemand voor een dienende rol.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 04, 2017 3:30 pm

Mr. Ajax schreef: En last but not least... Wesley Hoedt, de linksbenige Mike van der Hoorn. Is dit echt het beste wat we momenteel te bieden hebben?
Hij speelt in Italië dus dan moet je wel goed zijn. Dat is volgens mij de redenatie.

Dat is het probleem van oranje in een notendop. Allemaal dienende spelers (of wisselspelers) op subtop niveau. Zodra ze de kar moeten gaan trekken blijft er verdomd weinig over.
Whitey on the moon.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 04, 2017 3:43 pm

Gangsta volgens mij heb je gemist dat Hoedt inmiddels bij Southampton... Een middenmotor in de PL speelt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 04, 2017 6:11 pm

WP_Legend schreef:Gangsta volgens mij heb je gemist dat Hoedt inmiddels bij Southampton... Een middenmotor in de PL speelt.
OW ja? Oops. :blush.gif:
Whitey on the moon.

Plaats reactie