F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: F1
Ik zou de eerste zijn om hem af te kraken maar al deze uitvalbeurten van dit jaar kan hij volgens mij niks aan doen. Red Bull heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde.
Waarom heeft Rici die problemen dan niet?brigade zuid schreef:Ik zou de eerste zijn om hem af te kraken maar al deze uitvalbeurten van dit jaar kan hij volgens mij niks aan doen. Red Bull heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde.
Er is een mol?
Mijn indruk is dat Red Bull (niet alleen via technische sabotage maar ook via strategiën en tactieken) Verstappen klein probeert te houden, totdat ze een auto hebben die wereldkampioenwaardig is.
Mijn indruk is dat Red Bull (niet alleen via technische sabotage maar ook via strategiën en tactieken) Verstappen klein probeert te houden, totdat ze een auto hebben die wereldkampioenwaardig is.
Smaakt je drankje?
Met welke reden zouden ze dat doen? Slechte prestaties kosten het team gewoon keihard geld en prestige. Ze hebben er helemaal geen baat bij om hem uit te laten vallen. Er is ook gewoon nog een doorlopend contract. Als ze zo doorgaan zal hij dat echter niet graag verlengen.
Voor volgend seizoen is er weinig keuze voor Max. Hij heeft nog een contract en de posities bij Mercedes en Ferrari zijn gewoon bezet. Er zit niet veel anders op dan te hopen dat het team dit weet op te lossen.

Met welke reden zouden ze dat doen? Slechte prestaties kosten het team gewoon keihard geld en prestige. Ze hebben er helemaal geen baat bij om hem uit te laten vallen. Er is ook gewoon nog een doorlopend contract. Als ze zo doorgaan zal hij dat echter niet graag verlengen.
Voor volgend seizoen is er weinig keuze voor Max. Hij heeft nog een contract en de posities bij Mercedes en Ferrari zijn gewoon bezet. Er zit niet veel anders op dan te hopen dat het team dit weet op te lossen.
Nil volentibus arduum
Want de kans is groter dat hij blijft als hij in de helft van de races uitvalt door problemen met zijn auto? Dat lijkt me dus juist niet.
Je krijgt er alleen maar een gefrustreerde coureur van die niet meer verder wil met het team. Tel uit je winst als het doel is om hem te behouden.
Je krijgt er alleen maar een gefrustreerde coureur van die niet meer verder wil met het team. Tel uit je winst als het doel is om hem te behouden.
Nil volentibus arduum
Het kunnen volgens mij een aantal dingen zijn, of een combinatie.
1) pure pech.
2) de bizarre conspiracy theory van Jöhnk.
3) het ligt aan Max zijn manier van rijden evt icm de auto, op welke manier dan ook.
1 is onwaarschijnlijk maar niet onbestaanbaar, over 2 hoeven we het niet eens te hebben. 3 zou ook vreemd zijn en zou als het waar is meer zeggen over de auto dan over Max.
1) pure pech.
2) de bizarre conspiracy theory van Jöhnk.
3) het ligt aan Max zijn manier van rijden evt icm de auto, op welke manier dan ook.
1 is onwaarschijnlijk maar niet onbestaanbaar, over 2 hoeven we het niet eens te hebben. 3 zou ook vreemd zijn en zou als het waar is meer zeggen over de auto dan over Max.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Hoezo over optie 2 niet hebben? Ik sta er net zo in als Johnk hoor. Misschien zitten er in zijn monteursteam wel een paar die hem niet mogen. Gewoon eens een paar weken het team van Ricci en Max wisselen, hebben ze bij Mercedes met Hamilton en Nico Rosberg ook een keer gedaan.
-
- AT Toto winner 15/16
Ja ik denk niet dat ze het bewust doen om hem zo langer te houden maar ik acht het wel reeel dat zijn auto gesaboteerd wordt.
brigade zuid schreef:Ligt het aan mij of wordt die hele F1 steeds saaier en voorspelbaarder, je ziet haast geen inhaalactie. De echte race is eigenlijk de kwalificatie op zaterdag en dan is alleen de start op zondag nog interessant.
Ja de zogeheten 'Koningsklasse' van de autosport, de klasse waar verreweg het allermeeste geld in omgaat (en wat een stapels met geld) is doorgaans toch ook met afstand de saaiste van zo ongeveer alle gemotoriseerde sporten?Marillion schreef:Valt je dat nu pas op. Dat is toch al vele jaren het geval?
Dat zou de reputatie van de monteurs zelf dan niet ten goede komen, dat de auto die uit hun handen komt allerlei gebreken heeft. Dan zouden ze ervoor betaald moeten worden. Door wie? Team Ricci? 

-
- AT Toto winner 15/16
Tja ik weet het ook niet, misschien een paar monteurs die goed met Kvyat kunnen en het niet kunnen verkroppen dat Max zijn plek heeft ingenomen, misschien een paar die Max gewoon niet mogen.. ik noem ook maar wat. Het is natuurlijk een hele club die eromheen zit.
- InnerHarbour
Het zit die jongen echt niet mee maar misschien is het een goede leerschool nadat alles van een leien dakje ging de eerste jaren. Zeggen ze niet dat je van tegenslag sterker wordt dan van altijd maar wind in de rug?
Verstappen kan gridstraf verwachten op Monza
Max Verstappen moet naar alle waarschijnlijkheid vanaf de laatste rij starten tijdens de Grand Prix van Italië. In zijn Red Bull worden motoronderdelen vervangen en dat zal voor de vijfde keer dit seizoen gebeuren, waardoor hij tegen een gridstraf aanloopt.
Tim Engelen
Dat wordt penalty's pakken en achteraan starten. En waar blijf je dan weer. We wilden voor het WK gaan. Max deed daar alles aan, maar dit... Dit trek je gewoon niet. Dat houd je niet vol", geeft Jos Verstappen in deze krant aan.
Verstappen viel gisteren tijdens de Grand Prix van Italië opnieuw uit met motorproblemen. Dat was voor de vierde keer dit seizoen. ,,Hij heeft gewoon enorm veel pech", vertelt teambaas Christian Horner aan Motorsport. ,,Hij mist voor de vierde of vijfde keer dit jaar een podiumplaats. En dat terwijl hij geen fout maakt."
Een klein pluspuntje: Verstappen zal waarschijnlijk niet helemaal achteraan staan, omdat ook Fernando Alonso een gridstraf zal krijgen. Zijn teamgenoot bij McLaren, Stoffel Vandoorne, kreeg afgelopen weekend een straf van 65 (!) plaatsen.
AD.nl
YNWA
Misschien kan zijn vader gewoon op de achtergrond blijven? Lijkt me geen zinvolle bijdrage dat hij zich er en pluis mee blijft bemoeien. De boodschap van Max was al duidelijk genoeg en reken maar dat ze bij Red Bull ook wel snappen dat dit niet goed is.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Hoelang kan Horner elke keer blijven roepen dat het pure pech is? Wordt met de keer minder geloofwaardig.
Pech kun je een keer hebben. Maar als je in de helft van de GP's uitvalt met dit soort problemen is er inderdaad natuurlijk wel gewoon iets aan de hand. Dat is geen pech. Pech is als er een hert oversteekt en frontaal botst op de auto van Max.
Nil volentibus arduum
Dan doemt onvermijdelijk ook het 'rijgedrag' van Max op lijkt mij. Ik ga er nog steeds van uit dat de auto's gelijkwaardig zijn. Als Max zijn auto continu stuk gaat tijdens de race en die van Ricciardo niet, dan moet je ook het rijgedrag meewegen. Dat hoeft overigens niet per se negatief te zijn voor Verstappen. F1 coureurs moeten de grens van hun auto op kunnen zoeken, anders worden ze nooit eerste. En mogelijk kan die RB13 dat niet aan. Hopelijk dat '14' meer succes geeft. :-)Marillion schreef:Pech kun je een keer hebben. Maar als je in de helft van de GP's uitvalt met dit soort problemen is er inderdaad natuurlijk wel gewoon iets aan de hand. Dat is geen pech. Pech is als er een hert oversteekt en frontaal botst op de auto van Max.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je opteert dus voor optie 3)
Het lijkt mij eigenlijk ook dat het zoiets moet zijn. Optie 1) 'Pech' kun je niet GP na GP blijven volhouden en in optie 2) 'sabotage' geloof ik ook niet zonder dat er ook maar iets van bewijs voor is.

Het lijkt mij eigenlijk ook dat het zoiets moet zijn. Optie 1) 'Pech' kun je niet GP na GP blijven volhouden en in optie 2) 'sabotage' geloof ik ook niet zonder dat er ook maar iets van bewijs voor is.
Nah, strak '3'... ik vind dat je de optie serieus moet nemen. :-). Samen met 1. Nummer 2 vind ik conspiracy gelul.Sandro_Calaaabro schreef:Je opteert dus voor optie 3)![]()
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wowie...Volgens Verstappen was er sprake van een softwareprobleem. Vanwege de eerdere problemen dit seizoen was er een veiligheidsoptie op zijn motor gezet, waardoor een opgeblazen motor niet meer zou kunnen gebeuren. "Die kan je met een code uitzetten, maar ook dat werkte niet meer", zei Verstappen bij Ziggo Sport.
Eenmaal terug in de garage bleek het probleem snel verholpen. "Ze haalden de bougie eruit, deden die er terug in en de motor deed het weer", merkte hij luchtig op.
Volgens Verstappen liggen de problemen niet bij zijn team, maar bij Renault. "Het is nu de zesde keer dat ik uitval, dat kan je geen pech meer noemen. Het is weleens gebeurd dat er een motor op het circuit aankwam die niet goed in elkaar zat. Ik kan het verder niet beïnvloeden. Het ligt niet aan het team, maar aan de motor. Die komt uit Frankrijk."
nu.nl
Hier word je toch gek van? Bij een team waar miljoenen worden gespendeerd, valt de bougie effe weg???
Www.motosport.comRed Bull drivers Daniel Ricciardo and Max Verstappen, as well as Toro Rosso's Carlos Sainz, will take grid penalties at the Italian Grand Prix, it was confirmed on Friday.
Verstappen and Ricciardo are expected to take 15- and 20-place penalties respectively as Renault brings in new engine elements in anticipation of the Singapore GP, where a grid drop would be very costly.
Sainz will be hit with a 10-place penalty.
Ricciardo has taken his fifth V6, fifth turbo and sixth MGU-H, which should equate to 20 places.
Verstappen is using his fifth V6 and fifth MGU-H. As it is the first time he has breached the limit of four examples of each element, he will get a 15-place penalty.
He also has a fourth turbo fitted, but that does not contribute to his penalty.
Sainz has his fifth MGU-H, which will represent a 10-place hit as it is the first time he has taken a fifth element.
"It's no secret Singapore is a circuit we're strong on," Ricciardo said on Thursday. "I don't want to take any risks in Singapore and risk racing with an old engine or something.
"If we have to be strategic about it, then we will. We're not in a comfortable position now to be taking any risks with the reliability, so we'll play it safe."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Verstappen tweede in de regen bij de kwalificatie. Stond even pole. Alleen Lewis was op het laatste moment sterker.
Voor de race maakt het niet uit, want door veranderingen aan de motor krijgt hij tien plaatsen straf op de grid.
Voor de race maakt het niet uit, want door veranderingen aan de motor krijgt hij tien plaatsen straf op de grid.