Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 28, 2017 7:32 am

Zaakwaarnemer Nigel de Jong: "Hij wil best naar Ajax, maar niemand doet wat"

Maandag 28 augustus 2017 om 07:20

Zaakwaarnemer Rodger Linse laat in de Volkskrant weten dat Nigel de Jong zelf graag naar Ajax wil vertrekken. De middenvelder is overbodig bij Galatasaray.

De Jong traint voor zichzelf in afwachting van een nieuwe club. Linse, de belangenbehartiger van de oud-Ajacied, zat zondag op de tribune bij de wedstrijd tussen VVV en Ajax (0-2). "Hij wil best naar Ajax, maar niemand doet wat", zegt Linse in gesprek met de Volkskrant.

De zaakwaarnemer weet zeker dat de wereld voor Ajax er met De Jong in de ploeg heel anders had uitgezien. De ploeg heeft behoefte aan de ervaring en het vuur van de middenvelder. "Denk je dat Ajax met Nigel de Jong die wedstrijd tegen Nice nog had weggegeven? En tegen Rosenborg?"

De Telegraaf meldde zondagavond dat De Jong een optie is voor het naar versterking zoekende Ajax. De komst van een andere De Jong, Siem, is zo goed als zeker. 
Eens met Linse. Komt nog bij: het kabinet van stuntelpausen a.k.a. Ajax' technische staf heeft dringend behoefte aan ervaren spelers die het klappen van de zweep kennen. Met Bosz en Klaassen wist Ajax regelmatig de rug te rechten. Nou weet ik niet hoe Nigel er fysiek op staat, maar je kunt moeilijk beweren dat hij geen winnaar is.

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 28, 2017 7:40 am

Keizer had hem tegen die tijd vast al gewisseld
:hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano

Bericht door Mano » ma aug 28, 2017 7:45 am

ik ben bang dat hij 'buiten zijn rol' gaat lopen en dan wordt het niks.
Nigel is een bal afpakker en moet hem daarna afgeven aan iemand die er iets mee kan.

als hij dat doet bij Ajax is het een aanwinst. Gaat hij ook de passes geven, wordt het een drama
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 28, 2017 7:46 am

Iniesta schreef:Volstrekt kansloos voor het spel dat Ajax ambieert te spelen
Kan dit seizoen niet herkennen welk voetbal Ajax ambieert te spelen.

Sowieso kan iedere vorm van dédain de kast in na Rosenborg en Heracles. Ajax telt niet mee en vliegt er óók op wilskracht en fysiek af. Dat zou voor de komst van Nigel kunnen spreken.

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 28, 2017 7:52 am

Nou weet ik niet hoe Nigel er fysiek op staat
Dat lijkt me nogal belangrijk in dezen. Komt hij om af te bouwen? Gegeven zijn leeftijd (nog net geen 33) zou het zo maar kunnen. En als hij het niet meer kan bijbenen gaat hij vast nog meer schoppen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 28, 2017 8:30 am

"Hij wil best naar Ajax, maar niemand doet wat", zegt Linse in gesprek met de Volkskrant.
Dit klinkt meer alsof zijn zaakwaarnemer hem naar Ajax probeert te brengen maar dat er helemaal geen interesse is vanuit Ajax zelf.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 28, 2017 8:56 am

Kan die jongens toch echt wel wat meegeven en daarom zou ik hem een plek aanbieden. Verstandige vent volgens mij ook.

VdBeek - Frenkie - Ziyech
Siem/Schöne - Nigel - Sinkgraven

Veel concurrentie, maar dat hadden we vorig jaar ook.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma aug 28, 2017 9:26 am

Peter schreef:Kan die jongens toch echt wel wat meegeven en daarom zou ik hem een plek aanbieden. Verstandige vent volgens mij ook.

VdBeek - Frenkie - Ziyech
Siem/Schöne - Nigel - Sinkgraven

Veel concurrentie, maar dat hadden we vorig jaar ook.
Eiting de kind van de rekening? Zou zonde zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 28, 2017 9:46 am

Kan Eiting juist niet wat leren van Nigel de Jong? Je ziet nu al dat die jonge gasten hoge pieken en diepe dalen hebben. Even wat meer begeleiding is niet verkeerd volgens mij. Plus dat Nigel de Jong wel van een ander niveau is dan een Schöne, Westermann en Heitinga. Volgens mij een topprofessional en redelijk multifunctioneel volgens mij. De vraag is of je dit jaar met maar 30-34 potjes te gaan een dusdanig brede selectie nodig hebt. Dat ben ik wel met je eens.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 28, 2017 9:47 am

Peter schreef: Veel concurrentie, maar dat hadden we vorig jaar ook.
Denk dat het TH en Telstar dachten mee te kunnen liften op het werk van Bosz van vorig seizoen. Alleen ziet het plaatje er zonder Klaassen en Bosz / Krüzen heel anders uit.

Ik sta bij Ajax niet snel meer versteld, maar wát een foutenfestijn was deze transferperiode. Geen vervanger voor Klaassen aangetrokken, tenzij we 'last minute Siem' zo moeten zien. Aan wie Ajax dus al 7 wedstrijden niets had.

Joelle laten verlengen en tot boegbeeld bombarderen. Diens 'uitstraling' blijkt vat te hebben op elftal en prestaties. De beduidend meer getalenteerde Tete vertrekt (waarom niet transfervrij over een jaar?). Ook aan diens vervanger Orejuela heeft Ajax dus al 7 wedstrijden niets gehad. De vervanger van Riedewald bleek naar de naam Dijks te luisteren. Nuf said. Waarom kon Wöber niet eerder overtuigd / gehaald worden? :confused.gif: Ajax had directe vacatures op LCV en LB, die die jongen had kunnen invullen. Je hebt dus in 7 wedstrijden tot dusver 10 minuten profijt gehad van (ook) die aankoop.

Stille kracht Viergever moet blijven, maar zijn contract wordt niet verlengd. Veltman is de mindere speler, hij krijgt wel een nieuw contract en de captaincy... Er wordt een 3e keeper aangetrokken... De soaps Richarlison en Barac... Geen directe vervanger voor de vorig seizoen al te trage Schöne gehaald.

En dan het cocktail-trio op de trainersbank daar nog bovenop. Incompetentie die de club Europees voetbal, goodwill kost. 3 maanden nadat de club een Europese finale speelde! Ajax is het lachertje van voetballand. Een miljoenenaankoop die in Noorwegen de tribune warm houdt. Het gehussel met spelers en systemen. Onbegrijpelijke wissels. De belangrijkste mensen binnen de organisatie maken er een potje van.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma aug 28, 2017 10:35 am

Komt ie voor een reserve rol? Heeft alleen waarde om de boel op slot te zetten, niet om het spel te verbeteren

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma aug 28, 2017 10:37 am

Volgens Telegraaf komen zowel Siem als Nigel (evt) voor een rol vanaf de bank. Denk dat Nigel ook wel eens als 'CV' gehaald kan worden. Waarbij in balbezit het 343 wordt.
Laatst gewijzigd door De Dominee op ma aug 28, 2017 10:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 28, 2017 10:42 am

De Dominee schreef:Volgens Telegraaf komen zowel Siem als Nigel (evt) voor een rol vanaf de bank. Denk dat Nigel ook wel eens als 'CV' gehaald kan worden. Waarbij in balbezit het 343 wordt.

Younes - Dolberg - Neres
Ziyech
Donny - Frenkie
Nigel
Wober - Ligt - Veltman
Onana

Bijvoorbeeld.
Zelfmoord.
YNWA

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma aug 28, 2017 10:43 am

Helemaal mee eens. Zou mijn keuze ook niet zijn. Maar ik zie Keizer het nog wel proberen...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 28, 2017 10:47 am

Voor de gemiddelde wedstrijd in de Mickey Mouse League zal het wel voldoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 28, 2017 11:01 am

Inderdaad. Volle bak druk en gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 28, 2017 11:13 am

Nou, dan hoop ik dat de aanval snel goed gaat functioneren want ik reken op 2 tot 3 tegentreffers per wedstrijd met die formatie.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 28, 2017 11:23 am

Marillion schreef:Nou, dan hoop ik dat de aanval snel goed gaat functioneren want ik reken op 2 tot 3 tegentreffers per wedstrijd met die formatie.
Die loopt het Ajax van Keizer tot dusver regelmatig op. Tegen VVV de 1e clean sheet. :excited.gif:

columbus

Bericht door columbus » ma aug 28, 2017 11:28 am

Vond een paar jaar terug Nigel de Jong de opvolger van Poulsen. Mij betreft is hij dus van harte welkom en waar hij dan eventueel neergezet moet worden zien we dan wel. Op dit moment is niemand zeker van een plekje in de basis 11, op Onana na dan. En het argument dat hij eventueel een talentje in de weg staat kan voor mij de boom in. Laat die knulletjes maar werken en bewijzen dat ze beter zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 28, 2017 11:29 am

columbus schreef:En het argument dat hij eventueel een talentje in de weg staat kan voor mij de boom in. Laat die knulletjes maar werken en bewijzen dat ze beter zijn.
:biggthumpup.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 28, 2017 11:42 am

Daar ben ik het op zich ook mee eens.

In het geval met Nigel de Jong ben ik echter een beetje bang voor een scenario zoals met Van Bommel bij PSV. Het beste is eraf en dan kom je ook in de Eredivisie gewoon slecht uit de verf. Zijn karakter zorgt er dan vervolgens voor dat hij in overtredingen gaat vervallen.

Overigens betwijfel ik nog steeds of Ajax wel echt interesse heeft. Die uitspraak van zijn zaakwaarnemer doet vermoeden dat het verhaal vooral vanuit het kamp De Jong komt en niet vanuit Ajax. Het zou me enigszins verbazen omdat De Jong toch meer van het teruglopen is geworden en Ajax vooral vooruit wil voetballen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 28, 2017 12:19 pm

Marillion schreef: Overigens betwijfel ik nog steeds of Ajax wel echt interesse heeft. Die uitspraak van zijn zaakwaarnemer doet vermoeden dat het verhaal vooral vanuit het kamp De Jong komt en niet vanuit Ajax. Het zou me enigszins verbazen omdat De Jong toch meer van het teruglopen is geworden en Ajax vooral vooruit wil voetballen.
Nigel is van het winnen en de ervaring, daar heeft de club enorm behoefte aan.

Dit team is zo mak als het reetje dat met wijd opengesperde ogen in de koplampen van de aanrazende auto staart. Aan de kant van de weg staan 3 volwassen reeen. De een zegt dat het reetje er links omheen moet, de ander rechts. De 3e zegt dat het lullig is voor het reetje, "maar we hebben nog een baby-reetje over". BOEM!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 28, 2017 12:23 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Overigens betwijfel ik nog steeds of Ajax wel echt interesse heeft. Die uitspraak van zijn zaakwaarnemer doet vermoeden dat het verhaal vooral vanuit het kamp De Jong komt en niet vanuit Ajax. Het zou me enigszins verbazen omdat De Jong toch meer van het teruglopen is geworden en Ajax vooral vooruit wil voetballen.
Nigel is van het winnen en de ervaring, daar heeft de club enorm behoefte aan.

Dit team is zo mak als het reetje dat met wijd opengesperde ogen in de koplampen van de aanrazende auto staart. Aan de kant van de weg staan 3 volwassen reeen. De een zegt dat het reetje er links omheen moet, de ander rechts. De 3e zegt dat het lullig is voor het reetje, "maar we hebben nog een baby-reetje over". BOEM!!
Absoluut, maar je kunt dat alleen brengen als je zelf nog goed en fit genoeg bent. Anders is het al snel een parodie. Zie Van Bommel destijds in Eindhoven. Toen ging Strootman hem nog nadoen. Die jongen is pas beter gaan spelen toen Van Bommel er niet meer was.

Ik kan niet inschatten of Nigel de Jong het nog kan. Een aantal generatiegenoten is vroeg oud en de ontwikkeling van zijn loopbaan spreekt ook niet in zijn voordeel. Maar misschien kan het in de Eredivisie wel. Ik weet het niet.

Blijft de vraag staan. Heeft Ajax überhaupt wel interesse?
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 28, 2017 12:40 pm

Volgens de Telegraaf is er twee keer contact geweest afgelopen weekend, er stond alleen niet bij op wiens inititatief. We zullen zien hoe het zich ontwikkelt de komende dagen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 28, 2017 12:45 pm

Die uitspraak van Linse laat zich niet uitleggen alsof Ajax erg happig is.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie