Marc Overmars

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cluijffert

Re: Marc Overmars

Bericht door Cluijffert »

Laten we vooral niet doen alsof je een Real Madrid achtige selectie nodig hebt om de eredivisie te winnen. Binnen de top 5 ploegen is stabiliteit, dus bij hoge uitzondering minder dan een 6/7 en op tijden pieken met een 8/9 meer dan voldoende, gezien de concurrentie. Aan dat vereiste voldoet Feyenoord ook dit jaar weer. Ajax en Psv een stuk minder.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Yopii

Bericht door Yopii »

"Misschien zetten we wel te veel in op eigen jeugd", aldus Overmars voorafgaand aan de competitiewedstrijd tegen FC Groningen voor de camera van de NOS.

"We houden vaak in onze selectie een plekje open voor eigen spelers. Maar als het dan in de voorbereiding tegenvalt, kom je klem te zitten. Zetten we niet te veel in op eigen jeugd? Die vraag moeten we onszelf intern kritisch stellen...",

Ernstige zaak. :1evil.gif:

Een transfersucces met Milik en een met Sanchez en ze gaan zich iets verbeelden. Slechte ontwikkeling, want je ziet aan PSV dat je er met alleen de spelershandel zeker niet komt. je moet juist vol inzetten op de jeugd en zoveel mogelijk proberen níet te kopen.
Arthur

Bericht door Arthur »

Ik heb het niet live gezien, maar zo lezend vind ik het meer overkomen als een non-antwoord omdat hij geen zin heeft om constant dezelfde vraag te beantwoorden.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Opdonderen en neem je oude maatje Bergkamp mee...

Je bent niet geschikt voor deze functie
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Nou, begrijp ik het goed dan wilde hij Laudrup als trainer halen. Die had ik 1000 x liever bij deze groep gehad.
LucaS

Bericht door LucaS »

Dezelfde die ze andrhalf jaar geleden eindeloos geschoffeerd hebben? Alsof die dat zou doen
I think I lost my fucking headache
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Nou laat de paniekaankopen maar komen.

Deze amateur is hoofdverantwoordelijke voor de onevenwichtigheid in de selectie, en heeft daarmee onverantwoorde risico's genomen. In de belangrijkste fase van het seizoen beschikken we over geen enkele verdediger die het juiste niveau heeft. De enige lichtpuntjes Tete en Sanchez verkocht, alleen Dijks voor teruggehaald. Onvergeeflijk. Kop moet absoluut rollen.
Ajax!
zeux

Bericht door zeux »

Lijkt me dat Overmars cs nog enigszins mazzel heeft dat zondag in Venlo wordt gespeeld en niet in de Arena.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Wanneer wordt het wanbeleid eigenlijk aan de kaak gesteld? Of is Ajax inmiddels een dermate incestueuze Amsterdamse bende van voormalige Cruijff vrindjes, dat men elkaar allemaal de hand boven het hoofd blijft houden - ondanks alles? Glaasje, bitterballetje, klap op de schouder, Mokums gebrabbel en weer door?
Van onze tifo carnaval club hoeft namelijk tegenwoordig ook niets meer verwacht te worden dat ook maar iets lijkt op kritiek...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Mano

Bericht door Mano »

het is gebleken dat een th van 3 man niet werkt,.

doe maar weer gewoon een technisch directeur die verantwoordelijk is voor zijn acties.

gooi deze klaplopers er maar uit.
Was er klaar mee, ben er klaar mee
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Mooi dat er hier geschreeuwd wordt om de kop van Overmars, maar weet iemand van jullie hoe de feiten liggen? Mijn gevoel zegt namelijk dat Overmars niet zozeer het probleem is. Ja, hij zal vast fouten hebben gemaakt, maar per saldo doet hij voor mij meer goede dan slechte dingen. De selectie is niet op orde, maar met iedere andere trainer hadden we echt minimaal een punt in Almelo gehad en hadden we het tweeluik met Rosenborg makkelijk gewonnen. En dan hadden we ook geklaagd, maar de situatie is nu dusdanig slecht door het complete falen van de Technische Staf. En dan kun je roepen dat Overmars verantwoordelijk is voor de samenstelling van die staf, maar daar ben ik juist niet zo zeker van. Mijn gevoel zegt dat Overmars het prima vond gaan met Bosz.
mattie

Bericht door mattie »

Er staat een mooi stuk in de VI van vandaag over het Technisch hart en hun aankoop beleid incl. De nieuwe Colombiaan...Wel degelijk Overmars pakkie aan...
Lionel

Bericht door Lionel »

Peter schreef:Mooi dat er hier geschreeuwd wordt om de kop van Overmars, maar weet iemand van jullie hoe de feiten liggen? Mijn gevoel zegt namelijk dat Overmars niet zozeer het probleem is. Ja, hij zal vast fouten hebben gemaakt, maar per saldo doet hij voor mij meer goede dan slechte dingen. De selectie is niet op orde, maar met iedere andere trainer hadden we echt minimaal een punt in Almelo gehad en hadden we het tweeluik met Rosenborg makkelijk gewonnen. En dan hadden we ook geklaagd, maar de situatie is nu dusdanig slecht door het complete falen van de Technische Staf. En dan kun je roepen dat Overmars verantwoordelijk is voor de samenstelling van die staf, maar daar ben ik juist niet zo zeker van. Mijn gevoel zegt dat Overmars het prima vond gaan met Bosz.
Dat staat ook in de VI. Is daar je gevoel op gebaseerd?

Iets zegt mij dat we Bergkamp moeten dumpen.
IK GELOOF!!!!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Nee voornamelijk op basis van interviews van Overmars zelf. Had het idee dat Overmars altijd wel op één lijn zat met Bosz.
mattie

Bericht door mattie »

Sar zegt werkelijk dat deze selectie geen impulsen meer krijgt en dat hij vind dat men niet weggespeeld is...
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Dat klopt ook, we zijn niet weggespeeld, maar liggen er wel uit.

Kansen benutten is een zeer belangrijk onderdeel van het spelletje

Hier hebben we ook het nodige verloren (Klaassen, 'Traore' en zelfs Sanchez) en dat was al niet sterkste punt van de selectie.
Donny versus Klaassen
Kluivert versus Traore
is allemaal een stuk minder. Tel daarbij dat onze spits niet in vorm is en het is niet zo raar dat we hier problemen hebben .

Hier zullen we echt iets moeten doen. Huntelaar/Dolberg combi, maar ook de mogelijke aankoop Siem is daar niet raar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Overmars gaat over de selectie, Keizer over de speelwijze.

De vraag is, wat vinden we op het moment van de selectie? In balans of niet? Wat mij betreft zijn we er in ieder geval op achteruit gegaan. En ik stel ook mijn vraagtekens bij de spelers die gehaald zijn. Achterin missen we met name Sanchez en Tete. Riedewald speelde eigenlijk nauwelijks. De vervangers zijn in ieder geval te laat gekomen en ik vraag me ook af of ze op korte termijn al een meerwaarde zijn. Het is in die linie vooral onervarenheid dat de klok slaat. Viergever is een prima selectiespeler maar als hij de kar moet trekken heb je als Ajax wel een probleem. En dat Dijks zich daadwerkelijk weer in de basis heeft kunnen spelen geeft ook te denken.

Sanchez (en ook Tete) konden op snelheid en met een goede tackle iets herstellen. Dat geeft ook vertrouwen aan de rest van het elftal als je ver van je eigen doel af wil spelen. Dat vertrouwen is nu weg.

Het doorschuiven van Van de Beek op de positie van Klaassen snap ik wel. Over het halen van Huntelaar twijfel ik nog. Ik moet zeggen dat hij een hele gedreven indruk maakt maar ik had die ervaren speler liever in een andere linie gezien.

De combi Huntelaar/Dolberg werkte even heel aardig tegen Rosenborg. Maar wat gaan we nu doen dan? Over naar twee spitsen? Dat lijkt me niet.

Met deze puzzelstukken moet Keizer aan de slag. Hij maakt fouten maar het valt ook niet mee.
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Marillion schreef:Overmars gaat over de selectie, Keizer over de speelwijze.

Het doorschuiven van Van de Beek op de positie van Klaassen snap ik wel. Over het halen van Huntelaar twijfel ik nog. Ik moet zeggen dat hij een hele gedreven indruk maakt maar ik had die ervaren speler liever in een andere linie gezien.

De combi Huntelaar/Dolberg werkte even heel aardig tegen Rosenborg. Maar wat gaan we nu doen dan? Over naar twee spitsen? Dat lijkt me niet.
Met de huidige selectie kun je sowieso altijd drie aanvallers opstellen, maar dan inderdaad deze beide centrumspitsen gewoon samen laten starten.
In potentie zou Dolberg ook een heel goede nummer 10 kunnen worden.

Maar ik wilde in de EL finale al Dolberg als valse linksbuiten laten starten en dan Traoré in de spits (wetende dat de trainer die nu naar Dortmund is verkast Traoré altijd op zou stellen dus daar ontsnapte je niet aan.)
Met zo'n opstelling, in die wedstrijd uiteraard ook Tete ipv Veltman had je gewoon de finale van Man United kunnen winnen. Zo geniaal was het tactisch allemaal niet wat Mourinho had bedacht, het was vooral dat Peter Bosz er met zijn plan A, laat staan met plan B totaal geen antwoord op had.

Dus voor Rosenborg uit had je ook gewoon simpelweg met Huntelaar én Dolberg moeten starten. Alleen al omdat je dat evt nog met een wissel had kunnen corrigeren, mochten ze elkaar in de weg lopen. Keizer zei vooraf nota bene dat hij daar op termijn wel naar toe wil werken maar nu was daar nog niet op getraind. :confused.gif: Vanwege een 1-0 achterstand brengt hij in de rust dan toch Huntelaar erin, prompt blijkt die combinatie heel lekker te draaien en twee vlugge goals en de benodigde voorsprong later wordt die aanval weer uit elkaar getrokken via die wissel met Zeefuik. :confused.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Wanbeleid is bij Ajax de norm. Deze zomer zijn wat dat betreft alle ondergrenzen doorbroken.
mattie

Bericht door mattie »

Wie of meerdere hebben de macht om Overmars/Bergkamp/Keizer/Sar eruit te knallen ? Bij de VI en andere media zijn ze ervan overtuigd dat men bij Ajax elkaar helpt en dat er niemand eruit wordt gegooid.. Doet dit bij een Zuid Europese of commercieel bedrijf en je vliegt eruit...Simpel..
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Peter schreef:Mooi dat er hier geschreeuwd wordt om de kop van Overmars, maar weet iemand van jullie hoe de feiten liggen? Mijn gevoel zegt namelijk dat Overmars niet zozeer het probleem is. Ja, hij zal vast fouten hebben gemaakt, maar per saldo doet hij voor mij meer goede dan slechte dingen. De selectie is niet op orde, maar met iedere andere trainer hadden we echt minimaal een punt in Almelo gehad en hadden we het tweeluik met Rosenborg makkelijk gewonnen. En dan hadden we ook geklaagd, maar de situatie is nu dusdanig slecht door het complete falen van de Technische Staf. En dan kun je roepen dat Overmars verantwoordelijk is voor de samenstelling van die staf, maar daar ben ik juist niet zo zeker van. Mijn gevoel zegt dat Overmars het prima vond gaan met Bosz.
Overmars is als je directeur voetbalzaken toch eindverantwoordelijk voor alle technische en voetbal-gerelateerde zaken? Hoezo zou hij niet verantwoordelijk zijn? En hoezo gaat hij pas nadat Sanchez al vertrokken is opeens op zoek naar een vervanger? Wie moet er in jouw ogen anders worden afgerekend voor het feit dat de selectie voor de zoveelste keer eind augustus nog onvoldoende is?

Heel wat jaren geleden toen Juve naar de Serie C werd gestuurd en die club het even helemaal kwijt was (nu kunnen we het ons moeilijk voorstellen, maar ik weet nog heel goed dat velen die club toen al hadden begraven), zei Steef hier een keertje dat er zoveel winnaarsmentaliteit daar over de vloer staat, dat ze binnen de kortste keren weer aan top komen.

Dat zinnetje is inmiddels gebleken, en staat me nog altijd bij, juist omdat ik het zo ontzettend pijnlijk vind dat dat bij ons niet het geval is. Een club met een echte winnaarsmentaliteit had er alles aan gedaan om door te pakken op de lijn van vorig seizoen. Dan laat je je beste coach in een jaar of wat niet zomaar vertrekken, en als hem behouden toch onmogelijk blijkt, neem je je voor om flink in de buidel te tasten om een bewezen vakman te halen. Je gaat in ieder geval niet gokken en een of ander rookie voor de groep zetten. Je weet 24 mei al dat je Klaassen, Traore, en hoogstwaarschijnlijk Sanchez kwijtraakt, dan ga je toch dan al aan het werk om te zorgen dat we niet alleen op hetzelfde niveau blijven staan, maar erop vooruit gaan ten opzichte van vorig seizoen???

Tuurlijk, het is niet makkelijk om op te boksen tegen de grtoe clu...bla bla bla. Een poging daartoe is het minste wta je kunt verwachten. In plaats daarvan hoor je Van der Sar vertellen dat alles eigenlijk nog prima is, we hadden echter een beetje pech...

Word hier echt misselijk van.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Lionel

Bericht door Lionel »

Die winnaarsmentaliteit bracht Juve naar de Serie C, maar ik snap je verhaal.
IK GELOOF!!!!!!
mattie

Bericht door mattie »

Ik zeg het toch Mr Ajax.. Bij Ajax ontbreekt dit en wordt bij elkaar het hand boven water gehouden...
Dit is te gek voor woorden en zal de ondergang worden...
Sandro

Bericht door Sandro »

Hand boven het hoofd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
LucaS

Bericht door LucaS »

Waterhoofd?
I think I lost my fucking headache
Plaats reactie