Al moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik de eerste wedstrijd niet heb gezien. Misschien had ik het dan ook wat somberder in gezien.

Moderator: mods
Niet zo negatiefwimpey schreef:Finale was toch 24 Mei? 3 maanden later is Europa na 4 potjes waarschijnlijk voorbij. Schandalig!
Ja, dat werkte in de thuiswedstrijd tegen Rosenborg ook al heel goed....Sandro_Calaaabro schreef:Zou ik ook doen.
Maar misschien denkt Keizer eraan om te beginnen met Dolberg en een gretige Huntelaar achter de hand te houden voor als het niet loopt (?).
Tja, dat is dan de keuze inderdaad. Ga je nu direct al anders aan de wedstrijd beginnen of houd je nog vast aan je strijdplan, met een plan B achter de hand? Ik heb wel het gevoel dat als Keizer nu voor Huntelaar kiest dat je dan niet echt meer een plan B hebt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja, dat werkte in de thuiswedstrijd tegen Rosenborg ook al heel goed....Sandro_Calaaabro schreef:Zou ik ook doen.
Maar misschien denkt Keizer eraan om te beginnen met Dolberg en een gretige Huntelaar achter de hand te houden voor als het niet loopt (?).
Of Dolberg er na de rust in - mocht Huntelaar niet werken - is Plan B. Ik hoop in ieder geval dat hij niet weer pas rond de 70ste minuut de paniekknop gebruikt.Sandro_Calaaabro schreef:Tja, dat is dan de keuze inderdaad. Ga je nu direct al anders aan de wedstrijd beginnen of houd je nog vast aan je strijdplan, met een plan B achter de hand? Ik heb wel het gevoel dat als Keizer nu voor Huntelaar kiest dat je dan niet echt meer een plan B hebt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja, dat werkte in de thuiswedstrijd tegen Rosenborg ook al heel goed....Sandro_Calaaabro schreef:Zou ik ook doen.
We moeten ook niet vergeten dat we wel gewoon beter waren/zijn dan die Noren.
Lekker pompen of verzuipen. Vanaf dat moment hadden we geen kans meer.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja, dat werkte in de thuiswedstrijd tegen Rosenborg ook al heel goed....Sandro_Calaaabro schreef:Zou ik ook doen.
Of de bankbeurten tergen hem en schakelt hij daardoor tandje bij zodra hij weer de kans krijgt.Sandro_Calaaabro schreef:Voor mijn gevoel is dat geen goed plan B. Ik zie Dolberg op dit moment niet even de boel omdraaien als het niet loopt.
De thuiswedstrijd was wel echt heel kut.Marillion schreef:Nee, we gaan ons vanavond gewoon plaatsen voor de poule.![]()
Al moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik de eerste wedstrijd niet heb gezien. Misschien had ik het dan ook wat somberder in gezien.
Eerste helft viel enigszins mee, tweede helft was dramatisch maar zelfs toen was je een stuk beter dan die Noren.Cruijff schreef:De thuiswedstrijd was wel echt heel kut.Marillion schreef:Nee, we gaan ons vanavond gewoon plaatsen voor de poule.![]()
Aan de andere kant valt daar best iets positiefs uit te halen: heel moeilijk kan het nog nooit zijn om een stuk beter te spelen dan vorige week?
lange ballen werden er niet gespeeld in de heen wedstrijd. Dat was juist het probleem. Probeer is wat anders dan steeds hetzelfde. Zoals Ruud Gullit zei: als je 75min er niet doorkomt, mag je best eens opportunistisch een lange bal op KJH gooien. Dat gebeurde pas in de 93de minuutArthur schreef:Als we lange ballen gaan spelen is het klaar met al die grote Noren in het centrum. We hebben dus waarschijnlijk een minuut of 70 om op voorsprong te komen, want daarna zal Keizer het wel omgooien.
Die expected goals analyse vind ik wel interessant. Maar hoe accuraat zijn die odds? Worden ze ook gebacktest?Sandro_Calaaabro schreef:
Volgens een analyse van 11tegen11 had Rosenborg maar 14% kans om te winnen obv de kansen die er zijn geweest (en Ajax 65%). Dat gaat ons geen tweede keer gebeuren....
Mee eens, altijd blijven voetballen. Al mag je het natuurlijk wel iets meer direct proberen. Er zit iets tussen een aanval over 32 schijven en een lange bal. Spits inspelen vanuit je verdediging, bal laten vallen en dan een schot uit de tweede lijn of een korte 1-2 combinatie bijvoorbeeld.Arthur schreef:Je kunt te allen tijden beter volgens een plan voetballen dan hopen op toeval. Wat mij betreft zijn lange ballen dus sowieso nooit een optie.
Niet erg accuraat, eerlijk gezegd. Ongeveer 30% van de goals kan verklaard worden mbv de variabelen die ze gebruiken in hun model (afstand tot de goal, lichaamsdeel , wel/geen standaardsituatie etc).100% ga je natuurlijk nooit halen, maar iets meer dan 30% mag wel.Jöhnk schreef:Die expected goals analyse vind ik wel interessant. Maar hoe accuraat zijn die odds? Worden ze ook gebacktest?
Arthur schreef:Je kunt te allen tijden beter volgens een plan voetballen dan hopen op toeval. Wat mij betreft zijn lange ballen dus sowieso nooit een optie.