Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » vr aug 04, 2017 10:39 am

Bardet doet ook mee aan de Vuelta.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 07, 2017 5:53 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Absoluut, jammer dat Contador de laatste tijd zo weinig gedaan krijgt. Hij heeft eigenlijk alles, met boven al de juiste spirit, behalve een serieus goede tijdrit (hij kan het wel natuurlijk maar dan moet het liever wat geaccidenteerd zijn). Ik hoop dat hij voorlopig nog niet stopt met de grote rondes rijden.
Helaas. Hij stopt na de Vuelta.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 07, 2017 7:41 pm

'Giro d'Italia start in 2018 in Israël'

De Ronde van Italië van 2018 begint vrijwel zeker in Israël. Na een proloog in en om Jeruzalem zouden volgens Cyclingnews ook nog twee etappes op Israëlisch grondgebied worden verreden, waaronder één rond Tel Aviv. Volgens de wielersite wordt het nieuws op 18 september in Jeruzalem bekendgemaakt.

Na drie ritten in Israël zou de Giro een vervolg krijgen op Sicilië, met onder meer een beklimming van de Etna.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 07, 2017 8:08 pm

Eerst hadden ze het plan om in Japan te starten.

Maar je weet het he, je kunt Jeruzalem en Tel Aviv in 1 dag bezoeken als toerist. Zo niet, dan kijk je nooit wielrennen op Eurosport.

Sandro

Bericht door Sandro » za aug 19, 2017 5:18 pm

Kan weleens een leuke Vuelta worden voor de Nederlanders. Oomen top 10? En dan hebben we die andere twee nog.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 19, 2017 5:58 pm

Sunweb met Oomen en Kelderman heeft een goede tijd gereden, Lotto Jumbo met Kruiswijk wat verder van achteren.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za aug 19, 2017 7:57 pm

Vreemde valpartij bij lotto jumbo, schijnt door een put te komen.
Ben wel benieuwd naar Kelderman en Kruiswijk. Laatste was duidelijk niet top door breukje in rib, zou nu weer fit moeten zijn. Beide sowieso fit door relatief weinig koersen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 19, 2017 8:01 pm

Vreemd parcours trouwens voor een ploegentijdrit met al die smalle steegjes. Jammer dat Poels vooralsnog niet voor eigen kans kan gaan. Wat zal de rol van Oomen worden? Knechten voor Kelderman of een vrije rol?

Sandro

Bericht door Sandro » za aug 19, 2017 8:04 pm

Kruijswijk.

Kruiswijk is die cultheld van Vitesse (leest Wouter mee?)

Iniesta

Bericht door Iniesta » za aug 19, 2017 8:53 pm

Oomen zal wel deels vrije rol krijgen. Kelderman hoeft in beginfase alleen te volgen, pas als hij na anderhalf week echt goed staat zullen de orders wel veranderen

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 19, 2017 11:13 pm

Ik vind het wel een erg korte tijdrit. Slechts 16 minuten, dan smijt je in ploegentijdritten toch niet echt met interessante hoeveelheden tijd.

Sunweb sneller dan Sky en slechts 5 seconden achter BMC en dat terwijl ze zonder Dumoulin rijden, da's wel echt klasse.

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 4:51 pm

Die politiek correcte lange bonenstaak heeft nu al het rood.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma aug 21, 2017 5:33 pm

Derde week zal duidelijk worden of het teveel is voor froome.
Achterstand Kelderman Kruiswijk wel meer dan verwacht.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 21, 2017 5:44 pm

Iniesta schreef:Derde week zal duidelijk worden of het teveel is voor froome.
Achterstand Kelderman Kruiswijk wel meer dan verwacht.
Meteen in de eerste bergrit meer dan een minuut verliezen op een flinke groep met Froome, Bardet, Aru, Van Garderen, Chaves, Pozzovivo, Roche. Hmmpff. Als je mee wilde doen deze Vuelta had je daar toch zeker bij moeten zitten. Of anders bij het groepje Yates-broers/Nieve.
Natuurlijk, ze kunnen zich nog verbeteren, wie weet, maar ervaring leert toch wel dat al snel duidelijk wordt in een ronde wie steeds deel uitmaken van het 'eerste groepje'. En dat waren Kelderman en Kruiswijk vandaag duidelijk niet. Bad news.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 21, 2017 5:46 pm

Ja, Kruijswijk verliest nu voor de derde dag op rij tijd. En dit is toch wel vrij behoorlijk. Het is nog vroeg in de koers maar dit lijkt voorlopig niet op het scenario voor een mooie top 5 klassering.

Sky is wel echt met afstand de sterkste ploeg. Eerst collectief sterk in de Tour en dan kunnen ze daarna gewoon deze ploeg neerzetten in de volgende ronde. Poels viel ook wel een beetje tegen. Toch een te magere basis door de problemen eerder dit seizoen?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma aug 21, 2017 5:50 pm

Marillion schreef:Ja, Kruijswijk verliest nu voor de derde dag op rij tijd. En dit is toch wel vrij behoorlijk. Het is nog vroeg in de koers maar dit lijkt voorlopig niet op het scenario voor een mooie top 5 klassering.
Rap bezig om een one day fly te worden, die 'eeuwig' het sjagrijn zal hebben over die stomme stuurfout in de Giro.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 5:51 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:Ja, Kruijswijk verliest nu voor de derde dag op rij tijd. En dit is toch wel vrij behoorlijk. Het is nog vroeg in de koers maar dit lijkt voorlopig niet op het scenario voor een mooie top 5 klassering.
Rap bezig om een one day fly te worden, die 'eeuwig' het sjagrijn zal hebben over die stomme stuurfout in de Giro.
Jij wilde dat destijds niet geloven...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 21, 2017 6:00 pm

Ik ben deze ronde vooral benieuwd naar Sam Oomen, met de Kruiswijkjes en Keldermannetjes van deze wereld ben ik wel een beetje klaar. Hij hield best goed stand vandaag, hopelijk mag die voor zichzelf blijven rijden zodat we ons een goed beeld kunnen vormen. Als hij ergens tussen plek 15-20 kan eindigen heeft hij het volgens mij goed gedaan.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 21, 2017 6:29 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:
Jij wilde dat destijds niet geloven...
Is dat zo?

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 6:34 pm

Yep. Kan me herinneren dat we daar een discussie over hadden en dat je schreef dat hij juist sterker zou worden van die crash tegen die ijsberg, terwijl ik zoiets had van (en ik had ongetwijfeld bz mee :ajaxsmiley.gif: ) dat hij dit nooit meer ging bereiken.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 21, 2017 7:01 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Yep. Kan me herinneren dat we daar een discussie over hadden en dat je schreef dat hij juist sterker zou worden van die crash tegen die ijsberg, terwijl ik zoiets had van (en ik had ongetwijfeld bz mee :ajaxsmiley.gif: ) dat hij dit nooit meer ging bereiken.
Ah, dat.
Wat ik me herinner - het zal in de krochten van dit topic wel staan -, is dat je leert van zo'n moment, daar sterker uit kunt komen. Maar ook ik volgens mij heb gezegd dat hij al behoorlijk op leeftijd is en dat hij het dus echt nù moest gaan laten zien. En dat blijkt niet het geval in retrospectief.

Ik vind deze posts terug (17 juli 2016):
zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:En tja, komt hij in de situatie dan zal hij ongetwijfeld terug denken aan afgelopen Giro en dat zal hem ook geen goed doen.
Waarom?

Ik zou juist denken dat hij daar veel vertrouwen uit put. Door die ene onoplettendheid heeft hij de Giro verloren, hij zal dus (hopelijk) een stuk alerter zijn, maar hij was tot op dat moment ongenaakbaar. En dat lijkt mij dus juist vertrouwen geven dat hij een grote ronde kan winnen. Of dat meteen de Tour zal zijn, is dan wel de vraag, omdat de concurrentie heviger en gemotiveerder aan de start staat en dus de strijd ook harder is, nog los van de spektakel-condities die aan de Tour kleven, waar je mee om moet kunnen gaan.
zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
Die stuurfout en val van Kruiswijk was erg lullig, maar het zat er ook een beetje aan te komen. Hij koerste namelijk veel te nerveus
Dat dus. Ik zie in hem geen echte winnaar.
Jij denkt dat hij geen lerend vermogen heeft?
Als sec wielrenner had hij het in zich om die Giro te winnen.
'Nerveus koersen' kun je met ervaring afleren. En daar ligt ook een taak voor het team. Niet alleen om hem tactisch bij te staan, zodat hij minder nerveus wordt, maar ook om een ploeg om hem heen te zetten die 'zorgen'/nervositeit bij hem wegneemt.
De potentie was er die ronde duidelijk. En van zo'n fout zal hij vast hebben geleerd. Maar het blijkt in de jaren daarna dat hij nooit meer op het niveau van die Giro is gekomen.

Zie ook nog deze post (15 mei 2017):
zeux schreef:
Chris schreef:
Marillion schreef: Kruijswijk helaas door het ijs. Is bij lange na niet zo goed als vorig jaar.

Grote verschillen en harde strijd tussen renners onderling. Mooi om te zien maar wel erg jammer van die valpartij aan de voet van Blockhaus. Renners die maanden voorbereiding in een paar tellen in vlammen op zien gaan.
Hetzelfde verhaal als de afgelopen 2 jaar. Eerste week achterstand en dan gaan knallen in de laatste week. Zowel Kruijswijk als Mollema (Nibali) weten dat je niet top moet zijn in de eerste week. De laatste week daar draait het om. Quintana/Pinot/Dumoulin mogen nu wel sterk, maar we hebben nog twee week koers. We zijn nog niet eens over de helft...
Prima om positief te blijven, maar ik geloof nooit dat Kruiswijk de kans gaat krijgen 2 (laat staan 3) minuten uit te lopen op jongens als Quintana, Pinot, Dumoulin, Mollema, Nibali. Misschien dat hij er één of twee voorbij kan streven, maar nooit alle vijf.

Hoe vaak zal hij terugdenken aan die stuurfout van vorig jaar? Hij is bijna 30. Hoeveel kansen heeft hij na dit jaar nog, realistisch gezien? Twee, drie? Vorig jaar was zijn moment, vrees ik. Doodzonde van die ene concentratiefout.
Peter dichtte hem vervolgens meer kansen toe dan ik:
Peter schreef:Realistisch gezien heeft hij nog wel 4 a 5 kansen, hoor. En ik ben het wel met Chris eens dat het nog erg vroeg is. Het ligt niet voor de hand dat hij al die mannen voorbij fietst, maar om hem nu al af te schrijven is me ook weer wat. Nibali was vorig jaar ook matig in de eerste week.

Jongens als Mollema, Dumoulin en Kruijswijk moeten geluk hebben qua deelnemersveld en sowieso hun pijlen richten op de Giro en Vuelta. Sluit niet uit dat Kruijswijk zelfs dit jaar nog een extra kans krijgt door zijn deelname aan de Vuelta.

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 7:28 pm

Hij heeft een dreun gekregen van die Giro en hij was mentaal al niet de allersterkste. Het kan niet anders dat dat nog steeds in zijn kop zit.

Als je kijkt wie de grote ronden winnen dan zijn dat allemaal persoonlijkheden. Het mentale aspect speelt een behoorlijk grote rol en dat is misschien een beetje mijn stokpaardje. Je kunt vantevoren al uittekenen wie er vooral NIET gaan winnen. Kelderman bijvoorbeeld. Met alle respect, maar zo'n zachtgekookt ei gaat echt geen grote ronde winnen. Dat Dumoulin het wel doet, was dan ook niet verrassend. Ben benieuwd naar Oomen. Dat hij kan fietsen is nu al bekend, maar wat voor soort persoon is hij?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 21, 2017 7:46 pm

Amen. Van A tot Z mee eens. :biggthumpup.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 21, 2017 7:59 pm

Het blijkt in de jaren daarna dat hij nooit meer dat niveau heeft gehaald?

Die Giro was vorig jaar. Sindsdien reed hij een wat kleurloze Giro dit jaar en nu heeft hij een verkoudheid.

Wel grappig dat je dan helemaal met de grond gelijk wordt gemaakt. One day fly Haha. Die jongen heeft nog 4-5 jaar om mooie koersen te rijden en wie weet presteert hij het om nog een keer mee te strijden om de eindzege. Herinneren jullie je de eindwinnaar van 2013 nog? Over grote persoonlijkheden gesproken...

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 8:02 pm

Toen ik het typte kwam inderdaad de naam Horner bij me op. Beetje fishy is zijn overwinning wel...to say the least.

Plaats reactie