Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017
Moderator: mods
-
Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017
Bergdolmo zei dat Rosenborg tegen sterkere tegenstanders (die er in de Noorse competitie niet zijn, geloof ik) 4-5-1 speelt; dan zie ik onze tactiek 4-1-5 en dan ben ik bang dat we tegendoelpunten zullen krijgen. Scoren doen we niet zo vaak, nu maar hopen dat onze middenvelders er een paar maken.
Vraag me nog steeds af waarom De Ligt als laatste man stond, Nice uit (vlak voor tijd), je laat bij die stand toch je snelste verdediger achterin staan, niet een van de langzame verdedigers (De LIgt traint op meer snelheid zei hij, vindt zichzelf niet snel genoeg)
Vraag me nog steeds af waarom De Ligt als laatste man stond, Nice uit (vlak voor tijd), je laat bij die stand toch je snelste verdediger achterin staan, niet een van de langzame verdedigers (De LIgt traint op meer snelheid zei hij, vindt zichzelf niet snel genoeg)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Herinner me je voorspelling voor Heracles - Ajax999 schreef:4 - 1

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017
Postby 999 » Thu Aug 10, 2017 10:23 am
0 - 6
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ja, scheelde weingDemosthenes schreef:Herinner me je voorspelling voor Heracles - Ajax999 schreef:4 - 1![]()
Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017
Postby 999 » Thu Aug 10, 2017 10:23 am
0 - 6

Blij met de punten ...
Dit zou je mogelijk kunnen typeren als één van de aller belangrijkste wedstrijden van ons aller Ajax (ok, Scousers uitgezonderd) sinds misschien wel 15 mei 2011 of 25 augustus 2010!
Het stadion zit lekker vol hè? Thijs, jij weet hoeveel kaarten er zijn verkocht?
Geen volledig uitvak met Noren?
Het stadion zit lekker vol hè? Thijs, jij weet hoeveel kaarten er zijn verkocht?
Echt zo'n gevoel dat het vanavond helemaal niks wordt en dit hele seizoen een ruk seizoen zal worden 

- InnerHarbour
Ho, ho, ik hoop ook gewoon dat Ajax met 3-0 wint hoor.Cruijff schreef:Dit zou je mogelijk kunnen typeren als één van de aller belangrijkste wedstrijden van ons aller Ajax (ok, Scousers uitgezonderd) sinds misschien wel 15 mei 2011 of 25 augustus 2010!
YNWA
Neres ipv Kluivert (ja, er hoeft nu niet meeverdedigd te worden natuurlijk) en Youness en Dijks er weer bij...
Denk dat ik weer oversla vanavond...
Denk dat ik weer oversla vanavond...
Lekker naar je club edsv kijken vanavond, joh.Javiskamp schreef: Denk dat ik weer oversla vanavond...
-
We mogen toch wel eisen dat Ajax tegen Rosenborg een goed resultaat haalt toch? Tegen Nice kan je het onderspit delven, maar Rosenborg...
Whitey on the moon.
Ok, IH! (y)
4-1 doe ik het ook voor, hoewel het wel mooi zou zijn als Onana weer eens de nul zou houden, dat is volgens mij lang geleden dus 3-0 is beter.
4-1 doe ik het ook voor, hoewel het wel mooi zou zijn als Onana weer eens de nul zou houden, dat is volgens mij lang geleden dus 3-0 is beter.
Kleine correctie! Volgende week is natuurlijk pas de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Als 't vanavond in een bloedeloze 0-0 eindigt dan is dat jammer, maar nog geen man overboord.Cruijff schreef:belangrijkste wedstrijd van ons aller Ajax sinds15 mei 2011 of 25 augustus 2010!?
Als Utrecht van Zenith wint moeten wij thuis Rosenborg toch zoek spelen?
Ik weet het, de logica hierin is ver te zoeken maar zo voelt het wel

"Hate it or love it, the underdog's on top".
Klopt.Sandro_Calaaabro schreef:Als Utrecht van Zenith wint moeten wij thuis Rosenborg toch zoek spelen?
Ik weet het, de logica hierin is ver te zoeken

Als Utrecht van Zenith wint met meer dan 14 of 15 keer de Utrechtse begroting dan moet Rosenborg dat poenerige Ajax , het nare clubje dat heel Scandinavië leeg koopt toch best kunnen pakken?

Als AJAX zo als Fc. Utrecht speelt wel ja, maar vooralsnog zie ik AJAX niet zo als Fc. Utrecht spelen, integendeel.Sandro_Calaaabro schreef:Als Utrecht van Zenith wint moeten wij thuis Rosenborg toch zoek spelen?
Blij met de punten ...
Speelt PSV dan?wimpey schreef:Lekker naar je club edsv kijken vanavond, joh.Javiskamp schreef: Denk dat ik weer oversla vanavond...
Ik dacht dat ze waren uitgeschakeld of heb ik wat gemist?
Zenit gaf wel veel ruimte weg, iets wat ik Rosenborg niet snel zie doen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- InnerHarbour
Ik heb geen idee hoe sterk of zwak Rosenborg is, het Noorse voetbal volg ik niet echt. Uit het verleden weet je dat het over het algemeen grote sterke ploegen zijn die weliswaar niet zo goed spelen maar waar het verdomde lastig van winnen is. Ik weet alleen dat Ajax niet in goede doen is en niet overloopt van zelfvertrouwen.Cruijff schreef:Klopt.Sandro_Calaaabro schreef:Als Utrecht van Zenith wint moeten wij thuis Rosenborg toch zoek spelen?
Ik weet het, de logica hierin is ver te zoeken![]()
Als Utrecht van Zenith wint met meer dan 14 of 15 keer de Utrechtse begroting dan moet Rosenborg dat poenerige Ajax , het nare clubje dat heel Scandinavië leeg koopt toch best kunnen pakken?
We gaan het zien.
YNWA
-
- AT Toto winner 15/16
Tja tegen Heracles mochten we ook een goed resultaat eisen... maar ben het met je eens hoor, er zijn geen excuses.GangstaRiB schreef:We mogen toch wel eisen dat Ajax tegen Rosenborg een goed resultaat haalt toch? Tegen Nice kan je het onderspit delven, maar Rosenborg...
neen maar je hebt wimpey eventjes tegen je in het harnas gejaagd.Javiskamp schreef:Speelt PSV dan?wimpey schreef: Lekker naar je club edsv kijken vanavond, joh.
Ik dacht dat ze waren uitgeschakeld of heb ik wat gemist?

Wen er maar ff aan dat hij je voorlopig als edsv-er beschimpt ipv NEC-er...
-
Zoals Ajax geen kans maakt tegen Liga of PL clubs, zal Rosenberg geen kans moeten hebben tegen Ajax. Zo lijken me de verhoudingen wel te liggen. Vanavond moet je de return al een formaliteit laten zijn. Vroeger had Rosenberg wel wat aardige spelers (Carew comes to mind).. maar nu...?InnerHarbour schreef:Ik heb geen idee hoe sterk of zwak Rosenborg is, het Noorse voetbal volg ik niet echt. Uit het verleden weet je dat het over het algemeen grote sterke ploegen zijn die weliswaar niet zo goed spelen maar waar het verdomde lastig van winnen is. Ik weet alleen dat Ajax niet in goede doen is en niet overloopt van zelfvertrouwen.Cruijff schreef:Klopt.Sandro_Calaaabro schreef:Als Utrecht van Zenith wint moeten wij thuis Rosenborg toch zoek spelen?
Ik weet het, de logica hierin is ver te zoeken![]()
We gaan het zien.
Whitey on the moon.
Handjevol Noren in het uitvak
Marius Dahl, Noors journalist, wist het zeker: er komen heel veel Noren naar Amsterdam! Dat zei hij in onze papieren versie. “In Glasgow (de vorige Europese tegenstander, red) waren er slechts honderd, maar dat was een dure trip die in een kort tijdsbestek geboekt moest worden. Het is vanuit Trondheim best goedkoop vliegen naar Amsterdam en Ajax is natuurlijk een gave tegenstander voor de fans.” Blijkbaar niet dus. Laatste bericht is dat er 150 Noren in het uitvak zitten. Voor de return volgende week in Trondheim zijn trouwens nog kaartjes te koop voor Ajaxsupporters!
Ajax en Rosenborg BK trappen vanavond om 20.45 uur af in de Johan Cruijff Arena. De Schot Craig Thomson is de arbiter.
Drie dingen die je moet weten over Ajax – Rosenborg BK
https://www.ajaxlife.nl/updates/drie-di ... senborg-bk
De laatste keer dat we zo'n belangrijke Europese play-off wedstrijd voor de kiezen kregen was toen bij deze in 2010:
https://www.youtube.com/watch?v=YBEbTuhOOcQ
Wat een sfeer toen in de Arena. En wat waren Stekelenburg en Suárez toen in bloedvorm. Net terug van het WK 2010 waren ze toen.
Emanuelson en Van der Wiel wederom enorme liabilities.
https://www.youtube.com/watch?v=YBEbTuhOOcQ
Wat een sfeer toen in de Arena. En wat waren Stekelenburg en Suárez toen in bloedvorm. Net terug van het WK 2010 waren ze toen.
Emanuelson en Van der Wiel wederom enorme liabilities.
Wordt iets te makkelijk gesproken over Rosenborg.
Ajax heeft niet zo'n sterke voorhoede op dit moment, scoren is een probleem en Rosenborg (Molde comes to mind) heeft een stugge verdediging.
Kan je de muur slechten
Ajax heeft niet zo'n sterke voorhoede op dit moment, scoren is een probleem en Rosenborg (Molde comes to mind) heeft een stugge verdediging.
Kan je de muur slechten

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Echt? Denk dat die lui van Ajax winnen. Het elftal van Ajax is als los zand en de discipline ontbreekt. Zachte heelmeesters...Mano schreef:Wordt iets te makkelijk gesproken over Rosenborg.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zou de eerste officiële overwinning zijn onder Keizer.
Ik weet niet hoe goed die lui zijn in de omschakeling. Ajax heeft laten zien dat er daar wel wat valt te halen.

Ik weet niet hoe goed die lui zijn in de omschakeling. Ajax heeft laten zien dat er daar wel wat valt te halen.