Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 11:11 am

Arthur schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik zou op zoek gaan naar een competente TD die volgens een goed uitgestippelde beleid werkt, en de selectie dus gewoon op tijd rond heeft. Wie o wie?
We hebben nog nooit een TD gehad die de selectie op tijd rond had, dus je kunt je afvragen of dat überhaupt wel mogelijk is.

Overmars geeft nu pas aan een beetje haast te maken m.b.t. het halen van versterkingen. Dit terwijl Traore, Klaassen, Tete, en Riedewald al (op z'n minst) een aantal weken weg zijn. En terwijl je van een TD met een beetje ambitie mag verwachten dat je - helemaal los daarvan - je wilt doorpakken en verbeteren. Dus meteen na die EL-finale aan de slag om een paar flinke kwaliteitsinjecties te vinden. En niet nadat je door Nice eruit geknikkerd bent, in Almelo verliest voor heet eerst in 50 nog wat jaar, en de spelers zelf bij je aangeven dat er echt wel iets bij moet.

Achteraan de keten stond je in mei ook al. Doe je werk en ga ermee dealen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 14, 2017 11:21 am

En we dromen lekker verder.
Transfers als Neres, Richarlison, Lozano zijn de Nederlandse clubs allemaal maanden mee bezig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma aug 14, 2017 11:28 am

Als Sanchez weggaat zou ik Lisandro Lopez van Benfica proberen, speelt minder vaak, mag weg, maar nog steeds een klasbak heeft momenteel contract van 1.4M, dus lijkt me haalbaar.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 11:41 am

Ajaciedjuh schreef:En we dromen lekker verder.
Transfers als Neres, Richarlison, Lozano zijn de Nederlandse clubs allemaal maanden mee bezig.
Point being?

Als dat de omstandigheden zijn, moet je je daarop instellen. En dus niet maandenlang alleen maar met Richarlison bezig zijn, maar met 3 of 4 Richarlisons. En als je weet dat de Braziliaanse markt zo onzeker/onvoorspelbaar is, zorg dan dat een paar van die alternatieven elders vandaan komen, waar je meer zekerheid hebt.

Het is best hard werken, maar je bent godverdomme TD van Ajax, dit is je werk. Je wordt er ook nog dik, dik en dik voor betaald.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 11:42 am

WP_Legend schreef:Als Sanchez weggaat zou ik Lisandro Lopez van Benfica proberen, speelt minder vaak, mag weg, maar nog steeds een klasbak heeft momenteel contract van 1.4M, dus lijkt me haalbaar.
Is toch een aanvaller?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma aug 14, 2017 12:12 pm

Das een andere... zelfde naam :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 14, 2017 1:20 pm

Wat ik niet helemaal snap is dat we een verdedigende middenvelder willen toevoegen? Ik zou juist verwachten dat ze kiezen voor een jongen met wat meer creativiteit. Daar ontbreekt het ook wel aan.

Linksback, centrale verdediger en een linksbuiten staan wat mij betreft hoger op de prioriteitenlijst.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma aug 14, 2017 1:32 pm

Tja, Schone voldoet niet. Donny en in mindere mate Ziyech wel. Dus gaat Marc op zoek naar een nieuwe 6. Je zou natuurlijk prima Donny op 6 kunnen zetten en kijken naar een nieuwe rechtsmidden, maar ja...

Ik zeg Nigel - of Siem de Jong. Gewoon omdat het 1+1 zou zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 14, 2017 1:42 pm

Mr. Ajax schreef:
Point being?

Als dat de omstandigheden zijn, moet je je daarop instellen. En dus niet maandenlang alleen maar met Richarlison bezig zijn, maar met 3 of 4 Richarlisons. En als je weet dat de Braziliaanse markt zo onzeker/onvoorspelbaar is, zorg dan dat een paar van die alternatieven elders vandaan komen, waar je meer zekerheid hebt.

Het is best hard werken, maar je bent godverdomme TD van Ajax, dit is je werk. Je wordt er ook nog dik, dik en dik voor betaald.
Hoe zie je dat voor je? Je onderhandeld met 3 - 4 opties en met de eerste waarmee je rondkomt haal je binnen!?

We weten het alllemaal goed vanaf de zijlijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 2:16 pm

Inderdaad, dat kan niet. Als je maanden met een speler bezig bent, moet je hem ook halen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma aug 14, 2017 2:51 pm

Dit was het lijstje van Marc net na de EL finale. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 3:59 pm

Ajaciedjuh schreef:
Mr. Ajax schreef:
Point being?

Hoe zie je dat voor je? Je onderhandeld met 3 - 4 opties en met de eerste waarmee je rondkomt haal je binnen!?

We weten het allemaal goed vanaf de zijlijn.
Nee. Je hebt prio nummer een - Richarlison, waarvan je zelf weet (dat gaf Overmars ook letterlijk aan) dat hij uit een zeer onstabiele markt komt. Als je dat al weet, en er toch maanden in steekt (en alleen daarin), dan ben je dom en onverantwoord bezig. Dan ben je op een paard aan het wedden (in een andere topic gaf jij zelf aan dat je dat juist niet moet doen, toch?), en is de kans dat je met lege handen komt te staan zeer groot. Dus onderhandel je ondertussen ook met je alternatieven (die zijn er in ons geval niet eens!!), en als je ziet dat het allemaal te lang duurt met prio nummer 1, dan stap je over op prio nummer 2. Wat is daar nou zo gek aan?

Ik vind maanden in EEN speler steken, om die vervolgens helemaal mis te lopen en met lege handen komen te staan, pas echt gekkenwerk.
Yopii schreef:Inderdaad, dat kan niet. Als je maanden met een speler bezig bent, moet je hem ook halen.
Sorry joey, maar dit vind ik een beetje een losse flodder. Dan moet je hem halen? Wat betekent dat? En wat nou als je hem misloopt, zoals bij Richarlison, en je al die maanden helemaal niks aan een Plan B of C hebt gedaan? Vind je dat rationeel? Verstandig? Verantwoord? Logisch?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 4:07 pm

Peter schreef:Wat ik niet helemaal snap is dat we een verdedigende middenvelder willen toevoegen? Ik zou juist verwachten dat ze kiezen voor een jongen met wat meer creativiteit. Daar ontbreekt het ook wel aan.

Linksback, centrale verdediger en een linksbuiten staan wat mij betreft hoger op de prioriteitenlijst.
Waar heb je dat dan gelezen? Ik vind een '6' ook een absolute topprioriteit, maar zie alleen maar geruchten over verdedigers en een aanvaller (als er zich een buitenkans voordoet!! Heerlijk staaltje beleid weer).

Schone kan in Europa sowieso niet, maar zelfs tegen Heracles vond ik hem al aan de trage kant, met en zonder bal. Daar moeten we echt heel snel doorpakken. Donny zou kunnen, maar die heeft er tot nu toe ook maar een handjevol wedstrijden gespeeld, en ik zie hem sowieso liever op de half. Frenkie is uiteindelijk ook aanvallender ingesteld. Eiting heeft nog 0 minuten op het hoogste niveau. Daar moet je echt een absolute klasbak voor halen - die positie kan het seizoen wel eens gaan definieren vind ik.

Een linksback is ook een must, en als Sanchez weggaat een CV. Als Dolberg een beetje peper in zijn reet krijgt (zodra het 1 september is gewoon een reeksje laten banken en terug laten knokken), heb je een prima aanval met Kluivert en Neres, en hopelijk zet Cerny ook eindelijk de lijn van de JL door. Younes verpatsen.

Ik heb overigens het gevoel dat er weer niks aan zit te komen vanuit Jong/A1 overigens. Na een paar jaartjes met aardig wat talenten stokt het weer eens, zo lijkt het. Of zie ik iemand over het hoofd?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 14, 2017 8:29 pm

Mwah. Niet vergeten dat Kluivert en met name nog de Ligt erg jong zijn. De Ligt is net 18 geworden (Heracles-uit was z'n verjaardag als ik me niet vergis) en Kluivert is dat ook pas enkele maandjes. Als die jongens op een dergelijk jonge leeftijd al basisklant zijn, dan wordt de spoeling al gauw dunner. Ze hebben van buiten het nodige gehaald, dus wie weet ontpoppen zich daar wat jongens tot volwaardig selectiemateriaal. Pasquali, Horvath, Danilo (?), Jensen, Johnson (al is ie wat ouder), Ylätupa? En eens zien hoe jongens als Nunnely, Eiting en Lang zich ontwikkelen. Het is gewoon wat lastig te zeggen.

De reden dat ik me over die verdedigende middenveld positie verbaas is dat ze Schone een (heel dik) contract hebben gegeven en dat ze met Frenkie vaak op die plek wisselen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 15, 2017 9:49 am

Ik ben benieuwd of Ajax nu de selectie nu juist gaat versterken door het weggaan van Sánchez. En dat is niet alleen goede voetballer halen, niet voor niks is het de afgelopen jaren net niet. Dat heeft vooral ook te maken met het type spelers in het elftal.

Dit is ook door het TH onderkent, vandaar de move naar de zuid-Amerikaanse markt. Een paar van de belangrijkste spelers hierin (winnaarsmentaliteit) zijn nu weggevallen (Sánchez bijna en Klaassen). Ik denk zelfs dat Heiko op dat vlak ook wat toevoegde op de training.

Teruggekomen is Huntelaar, maar essentieel is nu behalve kwaliteit, ook leiderschap/winnaarsmentaliteit aan te trekken.

Dat wil zeggen dat je dat op de volgende plekken kunt doen: centraal achterin (opvolger Sánchez), linksback, middenvelder ipv Schöne) en flankspeler. Voor die laatste positie zou ik vooral gaan kijken naar een scorende speler, omdat dat een ander aandachtspunt van het elftal is.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 15, 2017 10:12 am

Perr Schuurs, de 17-jarige centrale verdediger en aanvoerder van Fortuna Sittard, praat met PSV aldus zijn vader. Is dat niet interessant voor Ajax, vraag ik me dan af?

Nederlands, jong, talentvol, leider, niet bijzonder duur. Ik zou zeggen van wel.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 15, 2017 11:25 am

IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 15, 2017 12:03 pm

Vind er weinig tussen zitten. Alleen in Mina en Cuesta kan ik me vinden, liefst beiden bij vertrek van Sanchez. Cuesta / Schuurs zijn beide opties naast een directe versterking als Mina lijkt me.

Rigoni zie ik veel genoemd worden maar doet me bijster weinig. Lijkt me een echte net-niet voetballer, voor teveel geld. Zou dus zomaar eens kunnen komen... :blush.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 15, 2017 12:10 pm

Mina? is dat Yerry Mina, waar Barcelona een eerste optie op heeft voor 10M, en die er nu 3 maanden uitligt met een blessure?

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 15, 2017 12:22 pm

Dat Barcelona een optie zou hebben is volgens mij niet meer dan een gerucht. Ze hebben interesse, maar dat hadden ze ook in Sanchez. Hij is trouwens inderdaad geblesseerd geraakt 5 dagen geleden zie ik, maar voor een week of 4.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 15, 2017 12:34 pm

Peter schreef:Mwah. Niet vergeten dat Kluivert en met name nog de Ligt erg jong zijn. De Ligt is net 18 geworden (Heracles-uit was z'n verjaardag als ik me niet vergis) en Kluivert is dat ook pas enkele maandjes. Als die jongens op een dergelijk jonge leeftijd al basisklant zijn, dan wordt de spoeling al gauw dunner.
Klopt, vergeet ik ook niet. Het is ook niet meteen als kritiek bedoeld, eerder als constatering. De Ligt, Kluivert, Beek, De Jong zitten nu al bij de selectie of zelfs basis, en kunnen bij nog een goed jaartje of twee als het een beetje mee zit zomaar weer vertrekken. Momenteel lijkt het - bij mijn weten - niet alsof we daar iets achter hebben staan van het kaliber van de bovengenoemde talenten. De verhalen over de door jou genoemde jongens (Nunnely, Pasquali etc.) zijn volgens mij een stuk minder lyrisch (wat op zich natuurlijk niet al te veel hoeft te zeggen, maar toch).

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 15, 2017 12:38 pm

De Dominee schreef:Dat Barcelona een optie zou hebben is volgens mij niet meer dan een gerucht. Ze hebben interesse, maar dat hadden ze ook in Sanchez. Hij is trouwens inderdaad geblesseerd geraakt 5 dagen geleden zie ik, maar voor een week of 4.

http://www.espnfc.com.au/story/3065555/ ... until-2018

ESPN is redelijk betrouwbaar dacht ik.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 15, 2017 12:40 pm

Mocht het kloppen betekent het alleen dat Barca de keuze krijgt om hem te kopen wanneer Ajax een bod doet.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 15, 2017 12:46 pm

De Dominee schreef:Mocht het kloppen betekent het alleen dat Barca de keuze krijgt om hem te kopen wanneer Ajax een bod doet.
Ja maar het schijnt dat de zaakwaarnemer Inter ook al heeft afgewimpeld, hij lijkt mij dus niet haalbaar...

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 15, 2017 12:52 pm

De Dominee schreef:Vind er weinig tussen zitten. Alleen in Mina en Cuesta kan ik me vinden, liefst beiden bij vertrek van Sanchez. Cuesta / Schuurs zijn beide opties naast een directe versterking als Mina lijkt me.

Rigoni zie ik veel genoemd worden maar doet me bijster weinig. Lijkt me een echte net-niet voetballer, voor teveel geld. Zou dus zomaar eens kunnen komen... :blush.gif:
Is die Mina überhaupt wel haalbaar? Als hij maar 9 miljoen kost koop je hem toch?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie