Davinson Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Davinson Sanchez

Bericht door brigade zuid » ma aug 14, 2017 9:34 am

Mano schreef:
brigade zuid schreef:Ajax had na de Europese finale vorig jaar door moeten pakken, verder uitbouwen, dan heb je ook iets meer kans dat spelers als Sanchez nog een jaartje willen blijven. Wat er nu gebeurt is ook niet leuk voor jongens als Dolberg, Zyech en Onana.

wat is dat dan?
door pakken, uitbouwen?

geef mij eens details van wat jij bij deze termen denkt?
Je ambitieus opstellen. en actief bezig zijn op de transfermarkt. Je weet toch dat Klaassen, Riedewald en Tete weg gaan? Ajax heeft bijna niets gedaan en komt met een twijfelachtige nieuwe trainer.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 14, 2017 9:43 am

Laten we eerst Marcel even de tijd geven. Bosz haalde ook geen CL en kende ook een dramatische start. En die had Tete, Riedewald (Klaassen en iets later Traoré) wel tot zijn beschikking :666.gif:

Puur rationeel gezien hadden we de wedstrijden tegen Nice en Heracles ook kunnen (moeten) winnen. Beide waren we de betere partij.
Hopelijk zijn de nieuwe aankopen wel winnaars.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano

Bericht door Mano » ma aug 14, 2017 9:44 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Iedere club doet aan"tapping-up" ook Ajax, zou nutteloos en hypocriet zijn.
Dat is zo. Die Dennis Johnson speelt niet voor niets de voorbereiding bij Heerenveen en wil dan ineens naar Ajax.

Sanchez lijkt me weinig kwalijk te nemen. Hij is een winnaar, hij is ambitieus en wil de CL in.

AT stelt al een jaar vast dat Ajax een probleem heeft qua backs, dat Schöne in topwedstrijden niet kan en dat de linksbuiten een belabberd rendement heeft. Vervolgens vertrekt Ajax' beste speler, is Traoré weg en vertrekt Bosz.

Trainer van Telstar en een invaller-spits op leeftijd komen daarvoor in de plaats. Dus (logisch): geen CL. Dat complete gebrek aan ambitie strookt niet met wat Sanchez e.c. in hun carrière willen. Dus forceert hij een breuk. RvC, directie en TH moet je daarop aankijken, lijkt me.
Graag even omdraaien!!!

Bosz die eerst nog voor de camera roept: we moeten proberen de groep bij elkaar te houden, ging als eerste weg!!
Een hypocriete verrassing die niemand zag aankomen. Waar Bosz behoefte aan had weten we niet (qua aankopen) maar die lijntjes waren al uitgegooid.

Vervolgens wordt het Keizer en die komt snel tot de ontdekking dat de achterhoede buiten de basis om, behoorlijk mager is. Dus wordt Prio. De Back is inmiddels gekocht en de cv was afgeserveerd bij de keuring. (verwacht je ook niet)

Nu gaat er ook een basis speler weg uit de achterhoede maar men was al bezig met zoeken en kopen. Men zocht een stand-in en nu een basis kracht. Maakt nogal een verschil.

Bosz was een kakkerlak en Keizer trainer van telstar.. :excited.gif:

De zuurgraad op dit forum is weer van puik niveau :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 10:00 am

brigade zuid schreef:Ajax had na de Europese finale vorig jaar door moeten pakken, verder uitbouwen, dan heb je ook iets meer kans dat spelers als Sanchez nog een jaartje willen blijven.
Leuk, maar waarom zou die jongen dat willen?

Sanchez kwam van een grote club in Colombia; hij heeft er bewust voor gekozen zich bij Ajax in de kijker te spelen in plaats van zich te laten wegstoppen bij Barcelona B, alleen om contractspeler van Barcelona te zijn. Een voorbeeld van goede carrièreplanning, valt zeer te prijzen. Ajax was voor hem van meet af aan springplank en geen doel op zich: een of twee jaar hier en dan verder. Afgelopen jaar heeft hij ervaren dat hij in Nederland met twee vingers in de neus de beste was en zich bovendien gemakkelijk kon handhaven op Europees niveau. Zeg eens eerlijk, waarom zou hij hier dan nog blijven? :confused.gif:
Wat er nu gebeurt is ook niet leuk voor jongens als Dolberg, Zyech en Onana.
Nee, maar ze zijn alle drie gekocht en willen alle drie hetzelfde als Sanchez: hier goed presenteren en dan een grote transfer. Iedere Ajacied weet dat het zo gaat, jammer dan.

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 14, 2017 10:03 am

Als het de club zou lukken om het geld wat dit soort spelers oplevert te investeren in het halen van nog meer zulke goede spelers dan zou het allemaal prima te verkroppen zijn. Helaas is de praktijk dat we 1 jaartje in staat zijn geweest om ons te versterken, maar dat we nu weer terug zijn in het patroon waarbij het elk jaar een beetje minder wordt. Logisch dat veel supporters hier licht gefrustreerd van raken.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 10:12 am

Dat is waar, maar dat heeft weinig met Sanchez te maken. Zijn transfer is juist een succesverhaal.

Als spelers duidelijk te goed zijn voor de Nederlandse competitie gaan ze weg.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 10:21 am

Yopii schreef:Dat is waar, maar dat heeft weinig met Sanchez te maken. Zijn transfer is juist een succesverhaal.

Als spelers duidelijk te goed zijn voor de Nederlandse competitie gaan ze weg.
Denk je niet dat Sanchez een jaar Ajax na winst op Nice nog wel had zien zitten? Wanneer de leiding enige ambitie had getoond qua spelers- en trainerbeleid?

Wat gaat Sanchez van Telstar, Arie en opa Hennie immers leren?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 14, 2017 10:33 am

Eens met Wimpey. Ajax heeft liggen pitten. Finale Europa League zorgt voor heel veel aandacht. Missen van CL is voor een hoop spelers een trigger om te verkassen.

PSV haalt Lozano en Van Ginkel die toegevoegde waardes zijn. Wij moeten van pure ellende terugvallen op Dijks.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 10:39 am

Ik betwijfel het, Willem. Sanchez is verder dan jongens als Dolberg en De Ligt, die net komen kijken.

Sanchez keek eerst tegen Europa op, maar ervaringen dit seizoen tegen Schalke, Lyon en MU hebben hem geleerd dat hij nu al goed genoeg is voor een grotere competitie. Hij is niets minder dan welke verdediger van MU ook, bijvoorbeeld. Waarom zou hij dan hier blijven om te leren? De beste leerschool is een competitie met weerstand.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 10:53 am

Yopii schreef:Ik betwijfel het, Willem. Sanchez is verder dan jongens als Dolberg en De Ligt, die net komen kijken.

Sanchez keek eerst tegen Europa op, maar ervaringen dit seizoen tegen Schalke, Lyon en MU hebben hem geleerd dat hij nu al goed genoeg is voor een grotere competitie. Hij is niets minder dan welke verdediger van MU ook, bijvoorbeeld. Waarom zou hij dan hier blijven om te leren? De beste leerschool is een competitie met weerstand.

Je slaat natuurlijk ook goed door. Sanchez heeft vandaag ook een handjevol wedstrijden ruk gespeeld (tegen Nice zat hij bij vrijwel alle tegendoelpunten in beide wedstrijden fout, om maar iets te noemen). Als ik op je laatse paar posts afga kan hij met twee vingers in de neus bij de absolute top mee. Dat is in mijn ogen dus helemaal niet het geval, die jongen heeft nog genoeg te leren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 10:57 am

Yopii schreef: Sanchez keek eerst tegen Europa op, maar ervaringen dit seizoen tegen Schalke, Lyon en MU hebben hem geleerd dat hij nu al goed genoeg is voor een grotere competitie.
Kan zijn, hoor. Ik denk wel dat het gebrek aan daadkracht met Nice als logisch gevolg voor hem het breekpunt was. Bij trainer wimpey had ie wel tegen Heracles gespeeld trouwens. Liever Sanchez op 32,91% dan Dijks op 200%. :smallgrin.gif:
GangstaRiB schreef:PSV haalt Lozano en Van Ginkel die toegevoegde waardes zijn.
Osijek.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 11:06 am

Je moet mijn woorden niet verdraaien, Mr. Ajax.

Ik schreef dat hij in de Nederlandse competitiemet twee vingers in de neus meekan. In Engeland zal hij zich moeten aanpassen, maar ik twijfel er geen seconde aan dat hij het daar gaat maken. Er zit nog zoveel rek in die jongen.

Net als hier zullen supporters daar hem zijn foutjes vergeven omdat hij zeer veel uitstraling heeft.

Indrukwekkend vind ik dat hij op zijn leeftijd al andere spelers uit de wind zette. Zo voorspel ik dat Nick Viergever weer snel zijn oude niveau 'gaat halen' op het moment dat Davinson weg is.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 11:07 am

wimpey schreef:Bij trainer wimpey had ie wel tegen Heracles gespeeld trouwens. Liever Sanchez op 32,91% dan Dijks op 200%. :smallgrin.gif:
1-1 is van De Ligt, niet Dijks.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 14, 2017 11:59 am

wimpey schreef:Denk je niet dat Sanchez een jaar Ajax na winst op Nice nog wel had zien zitten? Wanneer de leiding enige ambitie had getoond qua spelers- en trainerbeleid?

Wat gaat Sanchez van Telstar, Arie en opa Hennie immers leren?
Natuurlijk, Ajax had alles op alles moeten zetten om de CL te halen door het aantrekken van een ervaren traner en goede spelers. Was het dan zeker dat Sanchez gebleven was? Nee natuurlijk niet maar de kans was groter geweest.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 14, 2017 12:02 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:PSV haalt Lozano en Van Ginkel die toegevoegde waardes zijn.
Osijek.
We gaan het afwachten, maar Ajax heeft zelfs voor de Eredivisie geen spelers die beslissend kunnen zijn. Dolberg is te afwezig, Donny zou het eventueel kunnen maar die moet ongeveer een gemiddelde als dat van Klaassen van vorig jaar gaan draaien....
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 12:15 pm

Dolberg was beslissend tegen Lyon, FCK, Celta e.c. Had tegen Nice na een geweldige actie de 3-1 op de schoen. Het jong is 19 en had vorig seizoen ook een dippie qua goals. Komt ie wel weer overheen. Zou ook helpen wanneer Keizer zijn beste vleugelspeler zou opstellen...

Daarnaast zijn Ziyech en Donny natuurlijk ook beslissende spelers. Zijn wel de jongens die het hardst getroffen zijn door het noodlot van Abdelhak. M.n. Hakim is m.i. niet de speler die hij vorig seizoen was.

Maar - en daar wrong vorig seizoen de schoen ook - je hebt backs nodig die als bliksemafleider fungeren. Een linksbuiten die meer is dan een one-trick pony. En een VM die niet in één tempo speelt.

Je schermt als trainer van de tegenstand de weg naar Dolberg af en houdt Ziyech en Donny mogelijk ver van het doel. Dan ben je tegen deze ploeg al heel ver, want ook met Sanchez was de defensieve organisatie onder Keizer al pet.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma aug 14, 2017 1:23 pm

De vleugels zijn ook waardeloos nu. Neres moet zo snel mogelijk in de basis en Younes moet verkocht worden, waarmee kapitaal gecreëerd wordt voor een klasbak voorin. Cerny en Kluivert zijn prima invallers en kunnen hun minuten maken.

Met Orejuela hebben we schijnbaar een prima back gehaald. Nu nog opstellen. Komen we er nog steeds 1 tekort.

Centraal achterin hebben we een direct inpasbare vervanger van Sanchez nodig. Mina, Montes oid. Cuesta schijnt ook heel talentvol te zijn, maar die is 17. Gezien het gebrek aan goede CV's in Jong Ajax hem dus wel graag contracteren, maar dat kan niet direct de vervanger van Sanchez zijn.

Op VM was Ajax vlak na de EL finale al rond met Jordan Sierra, een hele talentvolle jongen als ik me niet vergis. Na het vertrek van Bosz plotseling afgeblazen? Niemand weet waarom. Heb het al vaker gezegd, maar ik verbaas me niet als ze met Siem aan komen en Donny naar 6 zetten. Of met Nigel de Jong.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 14, 2017 1:42 pm

Mina is toch niet haalbaar?

Kluivert moet naar links. Kan Ziyech ook wat met zijn steekpass. Donny naar 6. Frenkie ervoor.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma aug 14, 2017 1:44 pm

Vooralsnog zit Mina waar hij zit. Hij zal ook Sanchez als voorbeeld zien: 1 jaar excelleren in Amsterdam en Europa ligt aan zijn voeten.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma aug 14, 2017 2:26 pm

Heerlijk opportunisme hier weer. Bosz werd vorig jaar een half jaar vervloekt omdat hij Traore maar als flankspeler bleef opstellen, en plotseling deugt er nu niks van de beschikbare buitenspelers.
Tegen Nice waren Sanchez, Dolberg Ziyech gewoon beschikbaar, dus welk beleid had er nu exact voor kunnen zorgen dat die wedstrijden wel gewonnen waren? Er is gewoon twee keer gelijkgespeeld na een letterlijk dramatische voorbereiding.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 14, 2017 2:39 pm

YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma aug 14, 2017 2:40 pm

£28m hahahahahahaha.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma aug 14, 2017 2:40 pm

Lijkt me royaal te weinig.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 4:39 pm

TH is niet zo vrijgevig, dus wie weet...

De T. heeft het over andere bedragen. Verweij en Driessen hebben een probleem als blijkt dat ze te hoog van de toren hebben geblazen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 14, 2017 4:47 pm

Ik las gisteren ook al ergens lagere bedragen, ging er toen vanuit dat het niet zou kloppen, maargoed ook nu wordt dus weer een lager bedrag genoemd.

Plaats reactie