Davinson Sanchez
Moderator: mods
Re: Davinson Sanchez
Het beleid van AJAX is Eredivisie gericht dus.Die gaat gewoon.Het bedrag vind ik eigenlijk niet zo interessant want AJAX doet daar toch geen ruk mee behalve dan het op de bank zetten.We opteren niet meer op kampioenschappen maar meer op hoeveel euro we op de bank hebben staan.
Laatst gewijzigd door 999 op za aug 12, 2017 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Sanchez is onze beste verdediger, dat is helder. Maar we moeten ook reëel zijn. Die jongen is gekomen voor 5 miljoen. 40 miljoen is al een immens bedrag. Ajax mag zo een groot risico natuurlijk nooit nemen en moet die jongen voor een bedrag boven de 40 miljoen helaas altijd van de hand doen. Probeer er een bedrag uit te slepen tegen de 50 miljoen en je hebt het meer dan geweldig gedaan.
- Ajaciedjuh
Beleid is goed, maar tegen de top van de wereld kun je moeilijk concurreren. Hoe Ajax handelt is goed. Zo heb je nog een klein kansje. Het aller belangrijkste is dat de opvolging (jeugd en scouting) op orde is.
Mocht je Sánchez toch kwijtraken, dan is het zaak goede opvolging (in principe met De Ligt voorhanden) en op andere posities het elftal in totaal te versterken.
Mocht je Sánchez toch kwijtraken, dan is het zaak goede opvolging (in principe met De Ligt voorhanden) en op andere posities het elftal in totaal te versterken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Overigens vinden jullie , niet door een roze bril gezien, Sanchez klaar voor de PL ?.Ik vind dat hij nog veel te kort komt.En als Tottemham 40 miljoen biedt kunnen ze ook 50 miljoen bieden, blijkbaar zitten de sokken daar barstensvol ..
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Sanchez is een perfecte speler voor de PL, en is er meer dan klaar voor. Alleen voor de echte topclubs in de PL (City, Chelsea) of Spanje (Real, Barca) zou hij denk ik beter nog een jaar bij Ajax kunnen blijven.999 schreef:Overigens vinden jullie , niet door een roze bril gezien, Sanchez klaar voor de PL ?.Ik vind dat hij nog veel te kort komt.En als Tottemham 40 miljoen biedt kunnen ze ook 50 miljoen bieden, blijkbaar zitten de sokken daar barstensvol ..
Ajax!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ajax moet gewoon hierin Liverpool volgen.. Nee is Nee.. Eerst kampioen worden en dan wegwezen...
Weer op zoek naar een Interim coach..
Heel goed idee. Dat salarisplafond is onhoudbaar om zelfs spelers van enige kwaliteit vast te kunnen houden. Je moet dus met een formule komen, waarbij je een deel - overzichtelijk, beheersbaar, òòk binnen de ruimere financiële kaders - een gepast salaris kunt betalen. Marktconform zal het nooit zijn, maar je kun in ieder geval meer in de richting komen.Arthur schreef:Ik vind dat er sowieso een ander salarisplafond moet worden gehanteerd voor een contractverlenging dan voor een 1e contract. Dan weet je namelijk met veel meer zekerheid dat iemand het waard is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Precies. Hoe lastig kan het zijn? Liverpool houdt zijn poot ook terecht stijf tov Barcelona. Nee is nee, die jongen is niet te koop. Maar ja, overmars denk aan saldo...
En wat eerder gezegd wordt, als van Dijk al 80 miljoen moet kosten...
En wat eerder gezegd wordt, als van Dijk al 80 miljoen moet kosten...
appels met peren.
Als de geldbuidel open gaat is niemand houdbaar. kijk naar Neymar. Dat geldt dus ook voor Ajax. maw geld uitpeuren bij dit soort bedragen, goed de opvolgers klaar hebben en proberen kampioen te worden. Goed financieel beleid is erg verstandig. Kijk maar eens naar psv.
Als de geldbuidel open gaat is niemand houdbaar. kijk naar Neymar. Dat geldt dus ook voor Ajax. maw geld uitpeuren bij dit soort bedragen, goed de opvolgers klaar hebben en proberen kampioen te worden. Goed financieel beleid is erg verstandig. Kijk maar eens naar psv.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
De transferperiode is nog niet voorbij. Dus we moeten afwachten welke gevolgen het mailtje van Coutinho nog gaat hebben. Dat stuurde hij niet voor de vorm lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
want ? coutinho gaat sanchez naar liverpool of barcelona halen?
Er wordt hier gesteld dat het Liverpool is gelukt de poot stijf te houden - als voorbeeld voor Ajax - en tot nu toe is dat ook zo, maar de transferwindow is nog niet dicht. Er kan nog van alles gebeuren. Bijvoorbeeld dat Coutinho achter de schermen druk zet. En dat Liverpool uiteindelijk toch overstag gaat.elliquido schreef:want ? coutinho gaat sanchez naar liverpool of barcelona halen?
Het enige dat ik stel, is dat het nog niet zo zeker is dat Liverpool de poot stijf weet te houden, ook al ziet het daar nu naar uit.
En zo zal ook Ajax moeten (willen) bewegen als bijv Sanchez aangeeft graag naar Engeland te willen.
-
Ik hoop serieus dat ie blijft....
(En ik snap niet zo goed dat Spurs hem al voor zo'n bedrag wil halen... zó goed is ie ook nog niet, hij heeft potentie, maar is nog niet gewéldig; zullen we Ajax - Schalke en Man U - Ajax van vorig seizoen nog even terugkijken?)
(En ik snap niet zo goed dat Spurs hem al voor zo'n bedrag wil halen... zó goed is ie ook nog niet, hij heeft potentie, maar is nog niet gewéldig; zullen we Ajax - Schalke en Man U - Ajax van vorig seizoen nog even terugkijken?)
-
- AT Toto winner 15/16
Precies en ik vraag me oprecht af, niet om cynisch te doen wat Ajax ooit van plan is met al dat geld. Na Sanchez heb je straks Dolberg die gaat voor tig miljoen, daarna De Ligt, vd Beek etc. etc. Dan kom je over een paar jaar idd op die 500 miljoen waar Zeux het over heeft... vraag me gewoon af wat voor plannen ze daar mee hebben.999 schreef:Het beleid van AJAX is Eredivisie gericht dus.Die gaat gewoon.Het bedrag vind ik eigenlijk niet zo interessant want AJAX doet daar toch geen ruk mee behalve dan het op de bank zetten.We opteren niet meer op kampioenschappen maar meer op hoeveel euro we op de bank hebben staan.
Arena kopen waarschijnlijk.
Maar ondanks al dat geld op de bank geven we volgens mij nog steeds meer uit dan er binnenkomt als je de transfers niet meerekent. Zou je het geld niet op een of andere manier kunnen investeren om dat te verhelpen?
Maar ondanks al dat geld op de bank geven we volgens mij nog steeds meer uit dan er binnenkomt als je de transfers niet meerekent. Zou je het geld niet op een of andere manier kunnen investeren om dat te verhelpen?
Ja, in de jeugd. Naast dat het mooi is om spelers uit de eigen jeugd te zien doorbreken is het financieel ook nog eens een prima investering.Arthur schreef:Arena kopen waarschijnlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Wat dat betreft is het jammer dat ze na het vertrek van Jonk uit de jeugdopleiding weer een beetje de goede dingen aan het terugdraaien zijn en dat we min of meer weer terug bij af zijn, althans wat ik er van hoor.
Straks kunnen van de miljard op de bank ca 50 miljoen aan rente/beleggingswinst per jaar in de operatie stoppen. 

Is dat inclusive of exclusive aankopen?Arthur schreef:Arena kopen waarschijnlijk.
IK GELOOF!!!!!!
Wat heb je in godsnaam aan een stadion? Ik heb liever goede spelers, leuke wedstrijden en zo nu en dan een prijs. Of we de arena nu huren, het zal me werkelijk echt een rotzorg zijn
Precies.Ajaciedjuh schreef:Beleid is goed, maar tegen de top van de wereld kun je moeilijk concurreren. Hoe Ajax handelt is goed. Zo heb je nog een klein kansje. Het aller belangrijkste is dat de opvolging (jeugd en scouting) op orde is.
En bekijk het ook eens uit de positie van die jongen (ik weet het: volgens sommigen hier moet een speler no matter what zn muil houden en gewoon voetballen): we kunnen hem geen CL voetbal bieden (zelfs EL is nog niet zeker). Kan hij volgend seizoen een vergelijkbaar aanbod verwachten?
En ja, hij tekende een contract met zn volle verstand (net als Ajax dat deed). Dit soort dingen kunnen gebeuren (snelle ontwikkeling) en dan heb je gewoon te maken met een hele andere situatie dan een seizoen geleden toen hij tekende. Aan een ontevreden speler en een negatieve situatie heeft niemand wat.
Overigens, ik lees hier een paar keer het woord 'beleid'. Wat mij betrect is beleid niet iets wat je ooit op papier hebt gezet en blind volgt; het is slechts een kader. Elke situatie is anders en vereist het maken van zorgvuldige afwegingen.
In dit specifieke geval neigt 40 mln wat mij betreft al aardig naar een offer you can't refuse. Nog een klein beetje erbij graag....
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Haha, spelers tekenen altijd 'met hun volle verstand', maar contracten zijn er om verbroken te worden. Wie dient er tegenwoordig nog een contract uit? Van beide kanten is een contract een deal met voordelen: de speler de zekerheid van salaris, de club van een transfersom. Meer is het niet, dus we hoeven er niet schijnheilig over te doen.
Een speler die een langdurig contract tekent, geeft daarmee aan zijn club te vertrouwen: mocht er een club komen die hem een enorme positieverbetering biedt, dan valt er te praten.
'Niet te koop' betekent dus: wij willen de juiste prijs zien. 'Niet te koop' in de letterlijke zin is contraproductief, omdat je daarmee de speler van je vervreemdt en zaakwaarnemers afstoot.
TH is pas met een eerste bod gekomen, heb ik begrepen. Als ze serieus zijn, zal de prijs nog een stukje omhoog gaan en dan is Sanchez weg. Vooropgesteld dat hij naar de Spurs wil dan, iets waar ik mijn twijfels bij heb. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij wacht op een echt grote club, met name uit Spanje.
Overigens vind ik het beleid van Ajax met betrekking tot de verkoop tegenwoordig enorm veel beter dan vroeger, zeg maar onherkenbaar. De tijd is voorbij dat spelers met ruzie de deur uitgingen. Ze worden goed behandeld en gunnen daarom Ajax ook wat. Dat Ajax met de spelers meedenkt, heeft de club geen windeieren gelegd.
Een speler die een langdurig contract tekent, geeft daarmee aan zijn club te vertrouwen: mocht er een club komen die hem een enorme positieverbetering biedt, dan valt er te praten.
'Niet te koop' betekent dus: wij willen de juiste prijs zien. 'Niet te koop' in de letterlijke zin is contraproductief, omdat je daarmee de speler van je vervreemdt en zaakwaarnemers afstoot.
TH is pas met een eerste bod gekomen, heb ik begrepen. Als ze serieus zijn, zal de prijs nog een stukje omhoog gaan en dan is Sanchez weg. Vooropgesteld dat hij naar de Spurs wil dan, iets waar ik mijn twijfels bij heb. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij wacht op een echt grote club, met name uit Spanje.
Overigens vind ik het beleid van Ajax met betrekking tot de verkoop tegenwoordig enorm veel beter dan vroeger, zeg maar onherkenbaar. De tijd is voorbij dat spelers met ruzie de deur uitgingen. Ze worden goed behandeld en gunnen daarom Ajax ook wat. Dat Ajax met de spelers meedenkt, heeft de club geen windeieren gelegd.
- Ajaciedjuh
Niet bij de selectie vanavond.... die is weg 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Tja...
Geven ze een reden?
Geven ze een reden?