Ik denk niet dat we een tegenstander gaan krijgen die vrolijk tegen ons gaat aanvallen. Heb gekeken, en denk dat alleen SC Freiburg potentieel nog wel lastig kán zijn. Maar mag echt geen problemen opleveren. Maccabi tel Aviv is de hoogst geplaatste, is allemaal echt een stuk minder dan bijv. Nice.Demosthenes schreef:
Ik hoop niet dat we een counterploeg treffen in de laatste voorronde EL, want van Nice uit heeft Ajax niets geleerd.
Ajax - OGC Nice 02-08-2017
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Ajax - OGC Nice 02-08-2017
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
We treffen toch een ongeplaatste?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Klopt. Dus dat loopt dan van Maccabi tot Shkendia Tetovo en Suduva Marijampole.
Ok, het was niet de 88ste minuut en geen 0-0, maar de uitschakeling is natuurlijk nu maar aan 1 iemand te wijten......Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: waarin uw Weekend Cees mogelijk wordt ontmaskerd als de man die in de 88e minuut het veld oprent in de JC Arena om bij een 0-0 stand en een levensgevaarlijke kans voor Nice een scheidsrechtersbal voor Ajax te versieren. Want iemand moest het doen.

Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Ajaciedjuh
Yep, Marcel.Khraa schreef:Ok, het was niet de 88ste minuut en geen 0-0, maar de uitschakeling is natuurlijk nu maar aan 1 iemand te wijten......Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: waarin uw Weekend Cees mogelijk wordt ontmaskerd als de man die in de 88e minuut het veld oprent in de JC Arena om bij een 0-0 stand en een levensgevaarlijke kans voor Nice een scheidsrechtersbal voor Ajax te versieren. Want iemand moest het doen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Dat was vanaf Noord wel een heul eind rennen geweest zonder gepakt te worden...Khraa schreef:Ok, het was niet de 88ste minuut en geen 0-0, maar de uitschakeling is natuurlijk nu maar aan 1 iemand te wijten......Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: waarin uw Weekend Cees mogelijk wordt ontmaskerd als de man die in de 88e minuut het veld oprent in de JC Arena om bij een 0-0 stand en een levensgevaarlijke kans voor Nice een scheidsrechtersbal voor Ajax te versieren. Want iemand moest het doen.
Die laatste heb je letter voor letter steeds even moeten spieken bij het overtypen?Thijs schreef:Klopt. Dus dat loopt dan van Maccabi tot Shkendia Tetovo en Suduva Marijampole.
En waar ligt dit oord?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik zie het lijstje nu ook. Verder oa nog Midgetland, Rosenborg, Panathinaikos, Austria Wien, Partizan, Rosenborg, Hajduk, dat soort werk.Thijs schreef:Klopt. Dus dat loopt dan van Maccabi tot Shkendia Tetovo en Suduva Marijampole.
-
Dure les geweest voor Keizer (en Ajax). Tweede wedstrijd duidelijk tactisch overklast.
Whitey on the moon.
-
Haha klopt. Marijampole ligt in Zuid-Litouwen, en Tetovo in Macedonië.zeux schreef:Die laatste heb je letter voor letter steeds even moeten spieken bij het overtypen?Thijs schreef:Klopt. Dus dat loopt dan van Maccabi tot Shkendia Tetovo en Suduva Marijampole.
En waar ligt dit oord?
De volledige lijst, ervan uitgaande dat de geplaatste clubs doorgaan (dikgedrukt is sowieso zeker):
Maccabi Tel Aviv (of Panionios, Griekenland)
SC Freiburg (of Domzale, Slovenië)
Astra Giurgiu (of Oleksandriya, Oekraïne)
Austria Wien
FC Midtjylland (of Arka Gdynia, Polen) --> Raffie in de ArenA
Partizan Belgrado
Panathinaikos (of Qabala, Azerbaijan)
Maritimo Funchal (of Botev Plovdiv, Bulgarije)
Rosenborg BK
Hajduk Split (of Brondby)
Sheriff Tiraspol
AEK Larnaca (of Dinamo Minsk, Wit Rusland)
Lech Poznan (of FC Utrecht, kan niet)
Mlada Bloleslav (of Skenderbeu, Albanië)
AEK Athene
Hafnarfjardar
Viitorul Constanta
Vardar Skopje
Östersunds (of Fola Esch, Luxemburg)
Shkendia Tetovo (of FK Trakai, Litouwen)
Suduva Marijampole
Nou. Zit wat fraais tussen zeg, haha...
Volgens mij mis ik nog NK Osijek die onze vrienden uit Eindhoven gaan verslaan.
Hafnarfjardar is IJsland denk ik zo? Clubnaam lijkt een beetje om sommige titels van nummers van Sigur Ros namelijk.
Ik wil al jaren eens die kant op. Alleen komt het op korte termijn even niet zo uit. Doe die maar in de poule dan.

Ik wil al jaren eens die kant op. Alleen komt het op korte termijn even niet zo uit. Doe die maar in de poule dan.
Nil volentibus arduum
lijkt me ook een stuk interessanter dan telkens dat Barcelona of Manchester... Litouwens is ook leuk!
We vinden die EL zo leuk. Eigenlijk hebben we het gewoon bewust laten lopen tegen Nice. 

Nil volentibus arduum
-
Probleempje is dat Ajax zich nog niet heeft geplaatst voor de EL. De CL missen is qua voetbal ook niet zo erg, daar komt Ajax te veel tekort en vier nederlagen kunnen ook demotiverend werken.Marillion schreef:We vinden die EL zo leuk. Eigenlijk hebben we het gewoon bewust laten lopen tegen Nice.
Zoals Ajax met de counters van de tegenstander omgaat is wel zorgelijk, spelers kunnen ongehinderd het middenveld oversteken, voor mijn gevoel gebeurt dat vaker dan vorig seizoen.
Overmars wilde nog een paar verdedigers kopen, zouden ze al naar spelers gekeken hebben?

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik vind het vooral zorgelijk dat het voetbal in grote delen van de wedstrijd helemaal nergens op lijkt.
Dat het druk zetten niet altijd lukt en gevaarlijke tegenstoten oplevert dat begrijp ik nog wel. Die afstemming luistert zo nauw dat dat altijd een probleem is aan het begin van een nieuw seizoen.
Dat het druk zetten niet altijd lukt en gevaarlijke tegenstoten oplevert dat begrijp ik nog wel. Die afstemming luistert zo nauw dat dat altijd een probleem is aan het begin van een nieuw seizoen.
Het luistert nauw en vergt discipline. Dat sprintje wel of niet trekken, dat is het verschil tussen wel of niet doorgaan.
Neem die eerste goal...
Bosz schopte spelers die hun man lieten lopen er gewoon uit. Dat wisten de spelers ook.
Neem die eerste goal...

Bosz schopte spelers die hun man lieten lopen er gewoon uit. Dat wisten de spelers ook.
Bosz is aanhanger van hem wiens naam voor menig Ajacied de rode lap op een stier is. Geen makkelijke man dus. EL finale was vrij uitzonderlijk, dat gaat geen trainer van een NL ploeg hem de komende 10 jaar na doen. Alle begrip dat hij naar BVB wilde, maar voor Ajax een groot gemis.Yopii schreef: Bosz schopte spelers die hun man lieten lopen er gewoon uit. Dat wisten de spelers ook.
Ook in de jeugd zijn de dwarsdenkers geannexeerd. Financieel zal Ajax nog even de vruchten plukken van de lijn die enige jaren geleden werd afgekapt. Sportief is het met die Telstar-trainer, met een TD zonder enige visie en met visionairs als Winter, Spijkerman, Bergkamp en Ouaali nu al uitzichtloos.
Freiburg heeft zichzelf al uitgeschakeld. Maccabi is uiteindelijk toch geplaatst dus kan het ook niet worden. Ben benieuwd wat voor moois er uit de koker komt.
Panathinaikos
Marítimo
Rosenborg BK
Hajduk Split
Sheriff Tiraspol
Apollon Limassol
FC Oleksandriya
Videoton
Rode Ster Belgrado
Skënderbeu Korçë
AEK Athene
Rheindorf Altach
AEK Larnaca
FH Hafnarfjardar
Viitorul Constanta
NK Osijek
FK Vardar
NK Domzale
Östersunds FK
Shkëndija
Süduva Marijampolè
Panathinaikos
Marítimo
Rosenborg BK
Hajduk Split
Sheriff Tiraspol
Apollon Limassol
FC Oleksandriya
Videoton
Rode Ster Belgrado
Skënderbeu Korçë
AEK Athene
Rheindorf Altach
AEK Larnaca
FH Hafnarfjardar
Viitorul Constanta
NK Osijek
FK Vardar
NK Domzale
Östersunds FK
Shkëndija
Süduva Marijampolè
Een lastige man, maar dat waren Cruijff en Van Gaal ook. Niet dat Bosz van hetzelfde niveau is, dat zal ik niet beweren. Maar in elk geval houdt hij zijn ogen en oren open en is hij niet blind voor nieuwe ontwikkelingen in het voetbal. Dit in tegenstelling tot bijna alle andere trainers in Nederland.wimpey schreef: Bosz is aanhanger van hem wiens naam voor menig Ajacied de rode lap op een stier is. Geen makkelijke man dus. EL finale was vrij uitzonderlijk, dat gaat geen trainer van een NL ploeg hem de komende 10 jaar na doen. Alle begrip dat hij naar BVB wilde, maar voor Ajax een groot gemis.
In de schaduw van grote bomen groeit weinig. Cruijff en Van Gaal waren zo dominant, dat trainers na hen het lef niet hebben om anders te zijn.
Helaas. Maar gezellig dat het is bij Ajax...Ook in de jeugd zijn de dwarsdenkers geannexeerd. Financieel zal Ajax nog even de vruchten plukken van de lijn die enige jaren geleden werd afgekapt. Sportief is het met die Telstar-trainer, met een TD zonder enige visie en met visionairs als Winter, Spijkerman, Bergkamp en Ouaali nu al uitzichtloos.

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Maar met het binnen halen van Keizer heeft Ajax toch echt een zeer grote fout begaan..
Als je ziet dat het niet loopt na de 2-1 dan grijp je in.. Zie je het zelf niet dan moeten je assistenten ingrijpen... zoals je moet ingrijpen om bij Veldman zijn band te ontnemen en Younes richting de uitgang te schoppen...
Als je ziet dat het niet loopt na de 2-1 dan grijp je in.. Zie je het zelf niet dan moeten je assistenten ingrijpen... zoals je moet ingrijpen om bij Veldman zijn band te ontnemen en Younes richting de uitgang te schoppen...
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Deed ie goed. Rechtsbuiten eruit, middenvelder erin. 18 seconden later was het 2-2.
Dat kan je niet op zijn conto schrijven. Echt niet gewoon. Hij haalde niet een centrale verdediger eruit of Schone. Justin Kluivert hé...
Ik vond de wissel slecht. Had zelf Younes gewisseld. Maar hij deed dus wel iets om de balans te herstellen.
Ik vond de wissel slecht. Had zelf Younes gewisseld. Maar hij deed dus wel iets om de balans te herstellen.
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
Vanaf die wissel was Ajax het helemaal kwijt. Was dus een zeer slechte wissel van Keizer.
Ajax!