Ajax - OGC Nice 02-08-2017
Moderator: mods
Re: Ajax - OGC Nice 02-08-2017
Mijn indruk na 2 wedstrijden Keizer: veel te licht. Tactisch een gepruts, zowel heen als thuis. Het stond werkelijk voor geen meter. Niet des Ajax ook om 13 minuten voor tijd 4-4-2 te gaan spelen. Dat doe je maar bij PSV ofzo. Geen toeval dat die bal daarna gelijk bij ons achter het netje lag.
Je speelde overigens met 9,5 man en dat is de schuld van Overmars. Younes is een verschrikking en Schone bakt er ook niks van. Tel daarbij op dat je 2 backs hebt die geen back zijn en het wordt een lastig verhaal.
Het is zonde, wat je hebt een aantal spelers ertussen lopen die topkwaliteit zijn. Sanchez, Onana, de Ligt, Beek en Dolberg zijn van grote kwaliteit. Zonde dat er voor de rest zoveel afval rondloopt.
Je speelde overigens met 9,5 man en dat is de schuld van Overmars. Younes is een verschrikking en Schone bakt er ook niks van. Tel daarbij op dat je 2 backs hebt die geen back zijn en het wordt een lastig verhaal.
Het is zonde, wat je hebt een aantal spelers ertussen lopen die topkwaliteit zijn. Sanchez, Onana, de Ligt, Beek en Dolberg zijn van grote kwaliteit. Zonde dat er voor de rest zoveel afval rondloopt.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Op naar de EL, waarin Ajax meer te zoeken heeft!
Dank voor het prachtige eerbetoon. Giga, giga kippenvel! Respect ook voor de familie!
Dank voor het prachtige eerbetoon. Giga, giga kippenvel! Respect ook voor de familie!

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Omdat-ie zooo mooi was!

- InnerHarbour
De staat van het Nederlandse voetbal: In 10 pogingen om zich via de voorrondes voor de CL te kwalificeren is dat precies éénmaal gelukt. Vierderangs competitie.
Idioot.Lionel schreef:*************************************************** (Edit Marillion: Ongepaste opmerking weggehaald, doe even normaal a.u.b.)
YNWA
- Giacomo Puccini
Eens. Een aantal extreem grote talenten heeft Ajax, maar ook een aantal zwakke plekken. Net als vorig seizoen, alleen er is niks aan gedaan en een onervaren trainer mag het uitzoeken.Alexander schreef:Mijn indruk na 2 wedstrijden Keizer: veel te licht. Tactisch een gepruts, zowel heen als thuis. Het stond werkelijk voor geen meter. Niet des Ajax ook om 13 minuten voor tijd 4-4-2 te gaan spelen. Dat doe je maar bij PSV ofzo. Geen toeval dat die bal daarna gelijk bij ons achter het netje lag.
De power en snelheid van Neres was in deze wedstrijd erg welkom geweest, in plaats daarvan Kluivert eraf en een middenvelder erin, daarmee gooide Keizer de handoek in de ring. Plan B was een plan waarmee Nice in de kaart werd gespeeld, want Ajax heeft het materiaal niet om voor de hoge bal te gaan en al helemaal niet tegen Franse verdedigers. Tactisch zo bizar slecht

Ajax!
- Ajaciedjuh
Schitterend
Ook geweldig filmpje, die sneed ook recht door je hart. Smaakvol gemaakt, ontroerde me wederom diep
Jammer dat we de wedstrijd niet een passend vervolg konden geven. Wedstrijd met 2 gezichten en die zich ook nog telkens afwisselde.
We hebben veel talent met Onana, Sánchez, De Ligt, Donny, Kluivert, Neres, Dolberg, Frenkie... daaromheen hebben we stabiliteit nodig. Linksback, nummer 6 (laat Donny maar lekker op rechtshalf staan) zijn een must. Evenals een extra centrale verdediger.

Jammer dat we de wedstrijd niet een passend vervolg konden geven. Wedstrijd met 2 gezichten en die zich ook nog telkens afwisselde.
We hebben veel talent met Onana, Sánchez, De Ligt, Donny, Kluivert, Neres, Dolberg, Frenkie... daaromheen hebben we stabiliteit nodig. Linksback, nummer 6 (laat Donny maar lekker op rechtshalf staan) zijn een must. Evenals een extra centrale verdediger.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat is er daar voor hem te doen dan? Je denkt dat Younes niet op de hoogte is van de gruwelijkheden die daar zijn gebeurd? Ik denk dt iedereen dat wel weet.. maar maak je niet druk... hij blijft lekker in Amsterdam... speciaal voor jou...InnerHarbour schreef:De staat van het Nederlandse voetbal: In 10 pogingen om zich via de voorrondes voor de CL te kwalificeren is dat precies éénmaal gelukt. Vierderangs competitie.
Idioot.Lionel schreef:*************************************************** (Edit Marillion: Ongepaste opmerking weggehaald, doe even normaal a.u.b.)
Ik speel dit seizoen gewoon bij Ajax, ja. Uitschakeling heeft geen invloed
"Ik speel dit seizoen gewoon bij Ajax, ja. Uitschakeling heeft geen invloed"
Donderdag 3 augustus 2017 om 07:28
Amin Younes blijft gewoon bij Ajax voetballen. Dit liet de Duitse buitenspeler woensdagavond na afloop van het Champions League-debacle tegen het Franse Nice weten aan NU Sport.
"Ik speel dit seizoen gewoon bij Ajax, ja. Uitschakeling voor de Champions League heeft daar geen invloed op. (…) Ik kan het nu niet meer veranderen. We moeten het accepteren. Morgen gaan we ons weer oprichten. Hier moeten we van leren om beter te worden", aldus Younes, die nog volop perspectief ziet voor de rest van het seizoen. "Als je bij Ajax speelt, dan wil je kampioen worden. Nu is het doel ook de Europa League."
Younes is pas net weer aangesloten bij Ajax, nadat hij met Duitsland actief was op de Confederations Cup. "Ik ben na mijn korte vakantie nog wel moe. Niet lichamelijk, maar wel in mijn hoofd." De buitenspeler kan nog geen oordeel vellen over de nieuwe trainer Marcel Keizer, maar zijn eerste indruk is positief. "De trainer is elke dag met iedereen bezig. Hij wil iedereen graag verbeteren. Hij praat met ons over wat goed is en wat niet."
-
Goed beschouwd had Nice in de eerste 20 minuten met 3-0 voor kunnen komen. Nice bleef Ajax pijn doen in de omschakeling. Ik vind het redelijk naïef van Keizer om daar niks tegen te doen. Op deze manier wordt je genadeloos blootgelegd.
Als we aankopen hadden gedaan, was het dan anders gelopen? Ik denk dat heel weinig teams met zoveel ruimte in de rug kunnen spelen.
De powerplay van Keizer werkt als je de tegenstander bij de strot hebt, zoals na de 1-1, toen ging het even goed. Maar Nice bleef vrij gemakkelijk de doorgang naar het Ajax doel vinden. De 2-2 kwam voor mij niet als een verrassing.
Als we aankopen hadden gedaan, was het dan anders gelopen? Ik denk dat heel weinig teams met zoveel ruimte in de rug kunnen spelen.
De powerplay van Keizer werkt als je de tegenstander bij de strot hebt, zoals na de 1-1, toen ging het even goed. Maar Nice bleef vrij gemakkelijk de doorgang naar het Ajax doel vinden. De 2-2 kwam voor mij niet als een verrassing.
Whitey on the moon.
Bizar ja.GangstaRiB schreef:Goed beschouwd had Nice in de eerste 20 minuten met 3-0 voor kunnen komen. Nice bleef Ajax pijn doen in de omschakeling. Ik vind het redelijk naïef van Keizer om daar niks tegen te doen. Op deze manier wordt je genadeloos blootgelegd.
Zou hij het zittend op ooghoogte gewoon niet zien? Dit was een accident waiting to happen. Had Ajax nog geluk dat Sanchez nog een paar keer als laatste station wist in te grijpen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Sanchez, De Ligt en Veltman hebben een aantal keer op puur geluk een counter verijdeld.zeux schreef:Bizar ja.GangstaRiB schreef:Goed beschouwd had Nice in de eerste 20 minuten met 3-0 voor kunnen komen. Nice bleef Ajax pijn doen in de omschakeling. Ik vind het redelijk naïef van Keizer om daar niks tegen te doen. Op deze manier wordt je genadeloos blootgelegd.
Zou hij het zittend op ooghoogte gewoon niet zien? Dit was een accident waiting to happen. Had Ajax nog geluk dat Sanchez nog een paar keer als laatste station wist in te grijpen.
Whitey on the moon.
- Giacomo Puccini
Ajax heeft ook goede kansen op meer doelpunten gehad, we waren dus dicht bij de volgende ronde en dat maakt het extra pijnlijk. Met een iets bredere selectie en slimmer wisselende trainer, had je de nummer 3 van Frankrijk verslagen, dan was je weer een stap verder, maar je ziet helaas nu dat Ajax stagneert. Te veel kwaliteit ingeleverd, en volstrekt onvoldoende op geanticipeerd door het technisch hart.
Ajax!
De verschillen binnen één wedstrijd zijn véél te groot. Van controle en overwicht tot volledig overlopen worden. Het slaat gewoon meerdere keren in een wedstrijd om.
Wat wel een beetje jammer is dat is dat de constateringen van gisteravond over de zwakke plekken in het elftal hier al ruimschoots vooraf te lezen waren. Het middenveld heeft een paar aardige voetballers rondlopen maar is erg licht. Achterin is de spoeling ook bijzonder dun en er ontbreekt rust en organisatie in het elftal.
Zonde dat het niet is gelukt maar als we wel de EL halen heb ik daar wel vrede mee. Vorig seizoen is gebleken hoe leuk dat kan zijn. Al moet er nog wel het een en ander gebeuren om dat te realiseren. In die zin lijkt deze seizoenstart overigens heel erg op die onder leiding van Bosz. Kunnen we ons met name de uitwedstrijd tegen Rostov nog herinneren? Mannen tegen jongens. Dit was deel twee.
Wat wel een beetje jammer is dat is dat de constateringen van gisteravond over de zwakke plekken in het elftal hier al ruimschoots vooraf te lezen waren. Het middenveld heeft een paar aardige voetballers rondlopen maar is erg licht. Achterin is de spoeling ook bijzonder dun en er ontbreekt rust en organisatie in het elftal.
Zonde dat het niet is gelukt maar als we wel de EL halen heb ik daar wel vrede mee. Vorig seizoen is gebleken hoe leuk dat kan zijn. Al moet er nog wel het een en ander gebeuren om dat te realiseren. In die zin lijkt deze seizoenstart overigens heel erg op die onder leiding van Bosz. Kunnen we ons met name de uitwedstrijd tegen Rostov nog herinneren? Mannen tegen jongens. Dit was deel twee.
Nil volentibus arduum
-
Eens. We zijn dus niks opgeschoten. Maar ik blijf het een soort kamikaze tactiek vinden van Keizer. Pressing is één ding, maar de deur iedere keer wagenwijd openzetten lijkt me ook niet de bedoeling. En dit was Nice... een ploeg met wat aardige voetballers, maar geen wonderploeg.Marillion schreef:De verschillen binnen één wedstrijd zijn véél te groot. Van controle en overwicht tot volledig overlopen worden. Het slaat gewoon meerdere keren in een wedstrijd om.
Whitey on the moon.
- Ajaciedjuh
Uiteraard heerst de teleurstelling, ook hier. Als je het vergelijkt met 1 jaar terug, zijn we toch een stuk verder. Is ook niet raar, want er staat in grote lijnen hetzelfde team.
We hebben ook gewoon de pech gehad dat we de slechts mogelijke tegenstander hebben geloot. Nice is een goede ploeg, niet voor niks de nr. 3 uit een sterke competitie (ruim boven Lyon!). Ondanks dat Donny de beste speler was bij Ajax over de 2 wedstrijden, mis je natuurlijk wel het leiderschap, kracht van Klaassen op het middenveld. En we zijn pas een paar weken ver in de voorbereiding, dus een team als Ajax met zoveel drukzetten naar voren, kost (teveel) kracht op dit moment. Al vond ik het gisteren wel verrassend dat we eerder dan Nice 'leeg' waren. Na 70 min konden we de druk er niet meer ophouden en waren we telkens een stapje te laat. Een goede ploeg als Nice kwam toen in zijn element: ruimte benutten.
Talenten behouden en een paar goede aankopen erbij en het kan een mooi jaar (voetballend) worden. Eerst maar eens de EL gaan halen. Morgen weten we tegen wie.
We hebben ook gewoon de pech gehad dat we de slechts mogelijke tegenstander hebben geloot. Nice is een goede ploeg, niet voor niks de nr. 3 uit een sterke competitie (ruim boven Lyon!). Ondanks dat Donny de beste speler was bij Ajax over de 2 wedstrijden, mis je natuurlijk wel het leiderschap, kracht van Klaassen op het middenveld. En we zijn pas een paar weken ver in de voorbereiding, dus een team als Ajax met zoveel drukzetten naar voren, kost (teveel) kracht op dit moment. Al vond ik het gisteren wel verrassend dat we eerder dan Nice 'leeg' waren. Na 70 min konden we de druk er niet meer ophouden en waren we telkens een stapje te laat. Een goede ploeg als Nice kwam toen in zijn element: ruimte benutten.
Talenten behouden en een paar goede aankopen erbij en het kan een mooi jaar (voetballend) worden. Eerst maar eens de EL gaan halen. Morgen weten we tegen wie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zeker geen slechte ploeg maar ook niet overdrijven. Ze hebben het niet goed gedaan in Europa waardoor ze zich volledig op de competitie konden richten, Lyon niet.Ajaciedjuh schreef:Nice is een goede ploeg, niet voor niks de nr. 3 uit een sterke competitie (ruim boven Lyon!).
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Het gekke is dat we Klaassen missen maar dat zijn vervanger het tegelijkertijd heel goed doet. Heeft nu ook al twee belangrijke doelpunten gemaakt. Als hij die rol ook overneemt zou dat geweldig zijn want met het vertrek van Klaassen missen we iemand die vaak de belangrijke doelpunten maakte.Ajaciedjuh schreef:....Ondanks dat Donny de beste speler was bij Ajax over de 2 wedstrijden, mis je natuurlijk wel het leiderschap, kracht van Klaassen op het middenveld....
Iets anders. Het centrum Sanchez en De Ligt. Individueel allebei spelers met veel talent, dat is onmiskenbaar. Maar voorlopig is het wel bijzonder onrustig achterin. Dat heeft natuurlijk niet alleen te maken met die twee want soms komen ze in de problemen doordat een ander een gat laat vallen. Maar iets meer vanuit de defensieve taak spelen kan soms geen kwaad.
Nil volentibus arduum
Nice terecht door, over 2 wedstrijden veel meer echte doelkansen dan Ajax. Zij hebben Seri als motor, klasbak. Bij ons staat daar Schone... Verder mist Ajax backs en staat Younes het begrip ondergrens nieuw te definiëren. Plus een onervaren trainer, die er tactisch en qua wissels niets van bakte gisteren. Ajax ren en vloog en was dus vroegtijdig op. Dan moet je 'finishers' op de bank hebben (met dank aan Overmars zijn die er niet) en als trainer aanvoelen waar Nice ons pijn deed. Zag Keizer niet...
De zwaargewichten Winter en Spijkerman... laat maar. Ajax is terug bij af. Hopen dat Bergkamp, Overmars e.c. sneuvelen. Al die middelmaat regeert nu weer. De mensen met visie zijn er vakkundig uitgebeukt. Jammer, maar ook niet meer dan dat.
De zwaargewichten Winter en Spijkerman... laat maar. Ajax is terug bij af. Hopen dat Bergkamp, Overmars e.c. sneuvelen. Al die middelmaat regeert nu weer. De mensen met visie zijn er vakkundig uitgebeukt. Jammer, maar ook niet meer dan dat.
Schone en Younes... Waarom ziet Keizer dat niet? Iedereen riep om Frenkie na 60 minuten... Al eerder natuurlijk maar dat was, niet eens vanuit een supporters oogpunt, het moment om hem te brengen. Nice kapot spelen. De druk erop houden.
Kluivert speelde een goede pot. Had Neres gebracht voor Younes. Ik ben helemaal klaar met die dikke Duitser. Mijn vorige opmerking was niet netjes maar hij mag oppleuren. Snapt er geen fuck van. Deed werkelijk alles fout.
Kluivert speelde een goede pot. Had Neres gebracht voor Younes. Ik ben helemaal klaar met die dikke Duitser. Mijn vorige opmerking was niet netjes maar hij mag oppleuren. Snapt er geen fuck van. Deed werkelijk alles fout.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Bizar dat we zowel op Ziggo als Eurosport werden opgescheept met Sierd en Danny. De laatste probeerde zijn falen bij Oranje en het succes van Ajax vorig seizoen in zijn voordeel om te buigen.
Ben er niet heel rouwig om wat betreft de uitschakeling. Ik zit niet op Waterreus en Heitinga te wachten als opvulling rondom onze potjes.
Ben er niet heel rouwig om wat betreft de uitschakeling. Ik zit niet op Waterreus en Heitinga te wachten als opvulling rondom onze potjes.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Dat we de CL niet halen boeit me echt geen reet, vind ik toch een kut-toernooi. Maar had graag de EL-plaatsing al veilig gesteld gisteren.Jinne schreef:Ben er niet heel rouwig om wat betreft de uitschakeling.
Voordeel is wel dat we Hafnarfjarfnjar kunnen loten. Of andere geweldig gare clubs. En straks een EL-poule met Everton, Hertha BSC en Atalanta Bergamo...vind ik serieus geweldig.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het is doodzonde dat wij hier de problemen zien, en dat Overmars ze niet opgelost krijgt. Selectie heeft op een aantal plekken voor Ajax begrippen ongekend veel talent. Zet daar complementaire spelers naast en het ziet er allemaal heel anders uit.
Ziyech en Beek kunnen de bal nooit op links kwijt. Doen ze dus ook steeds minder. Met die gozer heb je een enkele diepte in het spel en dat is ook voor de middenvelders een drama. Schone op 6 zou er staan voor de organisatie, maar in werkelijkheid is hij de eerste die in die organisatie in de problemen komt. Iedereen ziet het al een jaar, maar het lukt Ajax niet om het op te lossen. Ongekend.
Ziyech en Beek kunnen de bal nooit op links kwijt. Doen ze dus ook steeds minder. Met die gozer heb je een enkele diepte in het spel en dat is ook voor de middenvelders een drama. Schone op 6 zou er staan voor de organisatie, maar in werkelijkheid is hij de eerste die in die organisatie in de problemen komt. Iedereen ziet het al een jaar, maar het lukt Ajax niet om het op te lossen. Ongekend.
- Jinne
- Site Admin
Wordt wel weer wat wedstrijdjes verzetten in de competitie zo. Te beginnen met Groningen thuis.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
Vraag me af hoe vaak onze aanvallers dit seizoen hebben gescoord; tegen Werder scoorde Cassiera, Younes zat toen nog niet bij de selectie. Tegen Nice scoorden Van de Beek en Sanchez, tegen PAOK Mazrouia, Huntelaar, Flemming en Cassiera. Tegen Genk Kluivert, Zyech en Neres. Al met al één doelpunt door een basisspeler, een magere oogst. Leuk om Viergever via een Schalke-actie bijna te zien scoren (kaatsende bal), maar zijn verdedigers er niet om te verdedigen? Moeten aanvallers niet in de buurt van de goal van de tegenstander komen?
Ik vraag me ook af of er bij een counter van de tegenstander ook een rol is weggelegd voor onze middenvelders, want de tegenstander mag soms wel erg gemakkelijk het centrale duo opzoeken.
Ik mag hopen dat de verdediging Zeefuik-Dankerlui-Bergsma-Savastano bedoeld is voor JA, ze zullen het er moeilijk genoeg mee hebben. Zit het tegen met schorsingen en blessures, dan zou het zo maar onze verdediging zijn in de competitie/EL.
Ik hoop niet dat we een counterploeg treffen in de laatste voorronde EL, want van Nice uit heeft Ajax niets geleerd.
Ik vraag me ook af of er bij een counter van de tegenstander ook een rol is weggelegd voor onze middenvelders, want de tegenstander mag soms wel erg gemakkelijk het centrale duo opzoeken.
Ik mag hopen dat de verdediging Zeefuik-Dankerlui-Bergsma-Savastano bedoeld is voor JA, ze zullen het er moeilijk genoeg mee hebben. Zit het tegen met schorsingen en blessures, dan zou het zo maar onze verdediging zijn in de competitie/EL.
Ik hoop niet dat we een counterploeg treffen in de laatste voorronde EL, want van Nice uit heeft Ajax niets geleerd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
En als het plan van mijn grote vriend Keizer is om lange ballen vanaf de middenlijn op Huntelaar te gaan spelen, dan zie ik het ook wel heel erg somber in hoor.
Mee eens, direct alvast EL veiligstellen was fijn geweest. Nu moet je er toch nog een keer voor spelen. Daarbij had een overwinning natuurlijk ook vertrouwen gebracht.Thijs schreef:Dat we de CL niet halen boeit me echt geen reet, vind ik toch een kut-toernooi. Maar had graag de EL-plaatsing al veilig gesteld gisteren.Jinne schreef:Ben er niet heel rouwig om wat betreft de uitschakeling.
Voordeel is wel dat we Hafnarfjarfnjar kunnen loten. Of andere geweldig gare clubs. En straks een EL-poule met Everton, Hertha BSC en Atalanta Bergamo...vind ik serieus geweldig.
Maar Europees gezien heb ik zeker vrede met een nieuw mooi EL avontuur. Dat is op het moment gewoon veel meer onze plek. Al had je als nummer drie in een poule nog zij instromer kunnen worden natuurlijk. En dan had je een paar wedstrijden op hoger niveau gehad waar spelers van leren.
Bizar inderdaad dat slotoffensief. We hebben daar helemaal het elftal niet voor. Probeer nou gewoon weer aan voetballen toe te komen. Er lag op het middenveld ook in de slotfase zeker nog ruimte.Alexander schreef:En als het plan van mijn grote vriend Keizer is om lange ballen vanaf de middenlijn op Huntelaar te gaan spelen, dan zie ik het ook wel heel erg somber in hoor.
Nil volentibus arduum