Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 28, 2017 6:03 pm

Het is nu overigens ook duidelijk waarom Daniel Martin na zijn val tijdens de Tour niet meer rechtop kon staan als hij van zijn fiets kwam:
Daniel Martin weken aan de kant met gebroken ruggenwervels

De Ier Daniel Martin blijkt bij een val in de Tour de France enkele ruggenwervels te hebben gebroken. Hij staat daardoor zeker drie weken aan de kant en mist zaterdag de Clasica San Sebastian. De 30-jarige Martin zou als kopman van het Belgische Quick-Step Floors aan de start verschijnen van de Baskische klassieker. Philippe Gilbert neemt nu die rol op zich.

Uit onderzoek blijkt dat Martin scheurtjes heeft in enkele ruggenwervels. Ondanks zijn kwetsuren wist Martin de Tour als zesde te beëindigen. Hij liep de breukjes op bij een val in de negende etappe in de Tour. Martin kwam zwaar ten val in de afdaling van de Mont du Chat. De Ier kon de voor hem vallende Richie Porte niet meer ontwijken en knalde tegen een rotswand aan. Vlak daarna ging Martin zelfs voor een tweede keer onderuit.

"Het is jammer dat ik de Clasica niet kan rijden, want mijn benen waren nog goed. Maar gelukkig hoef ik me niet echt zorgen te maken over deze blessure", zei Martin. De renner moet drie weken rust houden.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr jul 28, 2017 8:00 pm

Marillion schreef:Hij zat op dat moment aan zijn grens. Concentratieverlies ligt dan op de loer.

De spanning waar je mee te maken hebt als leider in een grote ronde was natuurlijk nieuw voor hem. Van buitenaf is het lastig te beoordelen hoeveel last hij daarvan had. Dat hij geen sterke ploeg tot zijn beschikking had zal ook niet hebben geholpen. Daar staat tegenover dat hij de voorgaande etappes sterk en overtuigend was in de manier waarop hij aan het koersen was. Bij elke aanval direct op het wiel. Iets wat natuurlijk ook kracht heeft gekost.

Dit jaar was denk ik wel deels te verklaren door zijn val in Yorkshire. Ook iets wat lastig is in te schatten van buitenaf. Het kan ook een dankbaar excuus zijn als je voorbereiding niet goed heeft uitgepakt.

Ik ben wel heel benieuwd wat hij kan in Spanje. Het etappeschema is traditioneel loodzwaar. Genoeg kilometers bergop dus om te laten zien waar hij staat.
Er zijn vaak wel excuses te bedenken, maar ze lopen allemaal weleens tegen iets aan. De beste renners zijn de renners die zich het snelst mentaal (en fysiek) herstellen.

Als Dumoulin tegen die rots gecrasht was dan was de reactie misschien: jammer, maar die wint een andere keer wel. Dat gevoel heb ik bij Kruijswijk niet; volgens mij had hij daar een unieke kans en ik vrees dat hij dat niveau niet meer gaat bereiken. Verder mist hij een stukje uitstraling, wat wellicht onterecht tegenwerkt in het beeld dat men van hem heeft. Overigens lijkt het me sowieso geen type dat eens met de vuist op tafel slaat.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 28, 2017 9:52 pm

Ik denk ook dat achteraf gaat blijken dat de Giro van vorig jaar zijn enige kans op een overwinning is geweest. Maar ik laat me natuurlijk graag verrassen. Je moet soms ook een beetje geluk hebben. Een ronde als de Vuelta is het ene jaar heel sterk bezet omdat veel renners na een mislukt seizoen jagen op een laatste kans. Maar je hebt ook wel eens een jaar dat er niet zoveel sterke renners zijn. Is een renner als Kruijswijk net op dat moment in topvorm is er wat mogelijk.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 29, 2017 8:24 pm

Mollema en Dumoulin vandaag op 3 en 4 in San Sebastian. Prima uitslag van de heren. Jammer dat Dumoulin niet de benen had om over Landa heen te knallen bij het ingaan van de laatste kilometer.

Kwiatkowski pakt de winst en is dit seizoen echt één van de allerbeste. Hele sterke uitslagen in eendagskoersen en dan ook nog even jezelf helemaal wegcijferen in de Tour.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 31, 2017 8:21 pm

Voor de 17e etappe in de Vuelta hebben ze ook nog een klimmetje gevonden:

Afbeelding

Afbeelding
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jul 31, 2017 8:39 pm

Die moet je aan de buitenkant nemen, neem ik aan...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 31, 2017 8:47 pm

Als je boven bent moet je ook nog naar beneden..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 31, 2017 9:00 pm

Het is hier finish bergop. Ze zullen inderdaad de buitenkant pakken, als daar tenminste geen supporters staan.

Wat mij betreft mag het overigens wel een tandje minder. Op een klim als deze is er van koersen nauwelijks nog sprake. Het is meer overleven en hopen dat je het juiste verzet hebt gestoken. Op een minder steile klim is vaak meer wedstrijd te zien omdat daar de renners het tempo bepalen. Bij een klim als deze doet de berg dat.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » ma jul 31, 2017 10:52 pm

nemen ze een touw, hamer en bergschoenen mee? jesus christ :blackcat.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 31, 2017 10:54 pm

Zo een percentage van 25% is maar een getal. Maar als mijn woning van voor tot achteren 10 meter diep is en mijn plafond 2,5 meter hoog... Dus over de lengte van de woning klimmen ze naar de 1e etage. Wow.... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Khraa

Bericht door Khraa » di aug 01, 2017 8:09 am

Volgens mij doen ze ruim 2 verdiepingen over de lengte......
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di aug 01, 2017 9:09 am

Nee, man echt? Het percentage is toch zoveel meter omhoog per afgelegde 100 m?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 01, 2017 11:53 am

Ja. Hoek van 45 graden staat gelijk aan stijgingspercentage van 100%.

Het stijgingspercentage kan dus ook groter zijn dan 100%. Maar of je daar nu wilt fietsen....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 02, 2017 10:49 am

Barguil verlaat Sunweb voor Fortuneo

Warren Barguil, de winnaar van de bolletjestrui in de afgelopen Tour de France, heeft een nieuwe ploeg. De gevleugelde klimmer verlaat Team Sunweb en wordt kopman bij de Franse ploeg Foruneo-Oscaro.
www.ad.nl

Hoe gaat dat eigenlijk in de wielerwereld, kun je daar elk jaar gewoon overstappen naar een nieuwe ploeg? Of heb je langere contracten, en loopt dat van Barguil net af?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 02, 2017 10:51 am

Nee bij mijn weten heeft hij nog een doorlopend contract, dat zal dus afgekocht moeten worden neem ik aan.

zeux

Bericht door zeux » wo aug 02, 2017 10:55 am

Kopzorg minder voor de Tour voor Spekenbrink.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 02, 2017 11:02 am

Was wel een perfecte knecht geweest voor Tom.

Duke

Bericht door Duke » wo aug 02, 2017 11:08 am

Vandaar dat ie waarschijnlijk weg wilde, om kopman te worden.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 02, 2017 11:12 am

In Frankrijk betalen ze goed, zeker aan de nieuwe Franse held. Sunweb zal inderdaad een afkoopsom krijgen al moet je niet aan hele grote bedragen denken.

Sunweb hecht er veel waarde aan de teamgedachte. Ik denk dat ze er de voorkeur aan geven om dit geld te investeren in renners die mee willen in die richting. Barguil zal best een keer voor Dumoulin hebben willen werken maar had natuurlijk na deze Tour ook zijn eigen agenda.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 02, 2017 11:33 am

Dit lijkt me uitstekend nieuws voor Dumoulin. Als hij volgend jaar voor een hoge eindklassering in de Tour gaat, hoeft hij niet meer bang te zijn voor een Franse 5e colonne.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 02, 2017 1:45 pm

Zoals al voorspeld. Moinard gaat overigens ook die kant op.

Sinkeldam en Preidner gaan samen naar FDJ. Sunweb zal dus wel met 3/4 nieuwe namen op de proppen komen.

Duke

Bericht door Duke » wo aug 02, 2017 2:22 pm

Tegenover het vertrek van Barguil staat de komst van Martijn Tusveld. De 23-jarige Nederlander, die zijn opleiding bij Rabobank genoot, komt over van Roompot-Nederlandse Loterij en tekent voor twee jaar.

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » wo aug 02, 2017 3:20 pm

Visbeek na vertrek Barguil: ‘Sunweb zit in luxesituatie’

Met het vertrek van Warren Barguil naar Fortuneo verliest Sunweb de smaakmaker van de voorbije Tour, maar de ploeg kan leven met zijn vertrek. Ploegleider Aike Visbeek: ,,Sportief gezien hebben wij de ruimte om zo’n goede renner te laten gaan.”

Met een vertrek van de 25-jarige Fransman na dit seizoen werd al tijdens de Tour enigszins rekening gehouden. Vandaag kwam het hoge woord eruit. Barguil wordt kopman in eigen land bij het kleine Fortuneo. ,,Als je zo’n goede Tour hebt gereden als hij dan is het logisch dat je daarna verwacht meer kansen te krijgen”, zegt ploegleider Aike Visbeek. ,,Het is mooi dat wij hem die vrijheid kunnen geven. Wij zitten in de luxesituatie dat wij meerdere talenten hebben in het rondewerk.”

Binnen Sunweb had Barguil minder vrijheid genoten. Zeker als Tom Dumoulin volgend jaar alles op de Tour had gezet. Visbeek: ,,Dat had denk ik niet zozeer voor problemen gezorgd, want wij maken voor elke wedstrijd duidelijke afspraken. Maar met Tom Dumoulin, Wilco Kelderman, Sam Oomen, Søren Kragh Andersen en Lennard Kämna houden wij nu voldoende mannen over. Daardoor hebben wij sportief gezien de ruimte om zo’n goede renner als Barguil te laten gaan.”

Met Kelderman en Oomen denkt Sunweb ook twee Nederlandse renners binnen het team te hebben die nog grote progressie kunnen boeken. Beiden starten deze maand in de Vuelta. Voor rondedebutant Oomen zou dat zomaar de opmaat kunnen zijn naar de Tour volgend jaar. ,,Dat is zeker een optie, al is dat afhankelijk van de parkoersen van de grote rondes volgend jaar. Als we met Dumoulin in de Tour starten, zou het logisch zijn om daar ook Oomen te laten rijden.”
www.ad.nl

Benieuwd hoe ze het in de Vuelta gaan doen. Froome gaat die ook rijden, las ik. Zou de combinatie Tour-Vuelta wel te doen zijn?

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 02, 2017 3:25 pm

Froome doet dat wel vaker en het is hem ook nog nooit gelukt om die ronde te winnen. Geef 'm dit jaar wel een betere kans trouwens, want de inspanning van de Tour was wat lager (zo leek het).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 02, 2017 3:39 pm

Ben benieuwd hoe Sam Oomen het gaat doen in de Vuelta.

Plaats reactie