Voorbereiding seizoen 2017/2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 19, 2017 10:03 am

Lionel schreef:Nogmaals, de ploeg is nog niet fit. Logisch. Frenkie speelt Schone er snel uit verwacht ik.

Everything is gonna be alright!
Verwacht jij Frenkie op de '6'? Of Donny en dan Frenkie op rechts? Ik vind Frenkie wel (nog?) iets teveel 'postboden' om de spel te kunnen verdelen en temporiseren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo jul 19, 2017 10:08 am

wimpey schreef:Bij balbezit zag je 3 middenvelders die de bal in de voet willen hebben. Sterker nog, ze kwamen de bal vaak ophalen. Heerlijk voor een tegenstander. En dramatisch voor je aanval, want die stonden constant tegenover 2 man. Ook al omdat de backs (m.n. Veltman) offensief niets deden.

Bal werd een beetje rondgespeeld, om de as heen uiteraard. Ook heerlijk voor een tegenstander, want dan komt er nooit een snelle combinatie door het midden... Daarnaast was iedere tegenstoot van Lyon gevaarlijk via lopende middenvelders. Dat kon ons middenveld niet bijbenen. Denkt het duo Overmars - Bergkamp met dit middenveld écht om de prijzen te spelen?

Ik heb wel met die Keizer te doen. Het trauma. Ook zal hij dankbaar zijn richting zijn bazen en niet met de vuist op tafel slaan v.w.b. versterkingen. Als ie al ziet dat deze ploeg versterking nodig heeft... Als je als trainer bijv. al niet ziet dat Schöne en Ziyech totaal onfit zijn en vrijwel iedere bal verspelen... Maar vooral niets aan dat middenveld doen, hoor!
Denk dat Ziyech ook moeite heeft om zich te motiveren als het er niet om gaat. Dat komt wel goed, vermoed ik. Schone kan het niet bijbenen en moet ASAP eruit, Donny op 6 en Frenkie dan maar rechtsmidden. Daar moet eigenlijk wat bij, maar als dat niet gebeurt moet het maar zo.

Kluivert ook op links ipv Younes of op de bank. Neres is veel effectiever op rechts. Younes sowieso slijten voor veel geld en wat knaps terug halen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 19, 2017 10:48 am

Lionel schreef:Nogmaals, de ploeg is nog niet fit. Logisch.
En de tegenstander was dat wel?
Frenkie speelt Schone er snel uit verwacht ik.
Ah, je wil dus echt met een veredeld JA voor het kampioenschap en in Europa gaan spelen, succes.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 19, 2017 1:24 pm

Kwaliteit boven leeftijd. Als Schone met zijn ervaring beter is dan Frenkie dan speelt Schone.

Of zullen we Keita halen voor 80 miljoen? :excited.gif:

Wat een drama hier zeg. Ajax heeft de afgelopen 10 dagen niet goed kunnen trainen. Gisteren was puur voor de 90 minuten. Komende dagen zal de focus, mag ik hopen en dat verwacht ik ook gewoon, naar Nice verlegd worden. Maar geef die jongens godverdomme wat tijd zeg.

Nouri is zo goed als overleden hè... En voetbal is nou eenmaal, met vrij veel sporten is dat zo, een sport waar je vrij moet zijn.

Cilic speelde niet lekker in de Wimbledon finale en brak in tranen uit tijdens de wedstrijd. Donny verliest zijn maatje en wij verwachten dat hij een week later lekker voetbalt?

Ook het geschreeuw om aankopen... Wie dan? Welke ervaren speler die meteen iets toevoegt moeten of kunnen we halen? Spelers uit de Eredivisie zijn bijna allemaal te slecht. Met aankopen uit het buitenland is het altijd even afwachten. Daarbij moeten er eerst spelers weg (Riedewald en Tete) voordat er spelers gehaald kunnen worden.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 19, 2017 2:21 pm

Waarom moet hier iemand aangeven welke spelers gehaald moeten worden? Wij zitten niet in de scouting, noch weten wij wat financieel haalbaar is. Dat is aan Ajax en als die besluiten om met JA het seizoen te spelen, no skin of my back. Ik wens ze daar veel succes mee maar over het algemeen zijn dat niet de ploegen die landskampioen worden of ver in Europa komen.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo jul 19, 2017 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo jul 19, 2017 3:09 pm

Lionel schreef:Daarbij moeten er eerst spelers weg (Riedewald en Tete) voordat er spelers gehaald kunnen worden.
Waarom? Klassen is toch al weg? En het is niet dat er geen geld op de bank staat...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » wo jul 19, 2017 3:28 pm

Dolberg en Sanchez zijn ook nog goed voor +- 40 miljoen of meer.Ik heb gewoon het idee dat heel die Overmars en degene die de spelers moeten halen er geen ballen verstand van hebben.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 19, 2017 3:43 pm

Waar leggen we de lat? Het werd Bosz min of meer gegeven dat hij sneuvelde in de voorronde CL, zeker na de campagne in Europa. Als Bosz er nog steeds had gezeten dat hadden we CL plaatsing geëist. Nu met een nieuwe coach vind ik het (vooral voor hem) heel lastig. Hij heeft namelijk de beschikking over een goed elftal maar verdiend eigenlijk nog wel een kwaliteitsinjectie. Maar is Keizer daarin te aardig om dat te eisen of denkt ie echt dat hij met Jong Ajax potten gaat breken? Voor dat laatste ben ik bang, die Ajax doctrine. Bosz heeft vorig jaar getoond dat meer ervaring loont. Waarschijnlijk heeft dat ook gebotst met de rest van de staf.
Traore is hier beschimpt, maar heeft een ontzettend belangrijke rol gespeeld. Dat soort spelers heb je nodig om een tegenstander te laten kiezen. Op dit moment boezemt Kluivert geen angst in, dus alle aandacht op Dolberg die vervolgens 90 minuten lang geschaduwd wordt.
Na Lyon-Ajax heeft Keizer het over 'puntjes op de i'. Nou die wedstrijd liet zien dat er nog heel wat aan schort, zeker als je plaatsing CL serieus neemt.
Whitey on the moon.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 19, 2017 5:37 pm

Ik zou het belachelijk vinden als Ajax 4 jaar achter mekaar geen prijs pakt, slaat echt helemaal nergens op. Die kut Overmars moet eens een keer zijn werk doen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 19, 2017 6:08 pm

Maar wie zegt dat Keizer niemand erbij wilt?

@ Zeux: Ajax heeft het geld wel maar wat nou als Tete en Riedewald niet verkocht worden... Nu zij verkocht zijn is er weer wat ruimte lijkt me.

Als er een linksback bij komt heb je daar Viergever, Sinkgraven en de nieuwe back. Waarbij Viergever dus ook centraal kan en je dus drie goede CV's hebt. Wellicht iemand uit de jeugd doorschuiven als vierde man? We zijn tenslotte Ajax.

Op rechts is het duidelijk. Veltman is je aanvoerder en Zeefuik krijgt de kans als back-up. Voldoet hij niet dan komt er misschien iemand. Zag laatst wat beelden van een 21-jarige Colombiaan die gelinkt werd aan Ajax. Mag van mij komen! Zeker omdat je ook Veltman eventueel centraal kunt gebruiken.

Het middenveld is licht. Ben ik het zeker mee eens. Maar zoals ik al eerder aangaf ergens waren Nouri, Donny en Frenkie voorbestemd om het middenveld van Ajax te vormen. Nu is Klaassen weg en moet Donny gewoon zijn kans krijgen. Nouri... Tja. Ik zou Sneijder nu halen. Misschien komt Schone er vaker naast, je kan Ziyech ook ontlasten en Sneijder brengt natuurlijk wel wat ervaring en kwaliteit mee. Weet haast ook zeker dat hij gewoon mee kan in het druk zetten. Hoeft niet iedere wedstrijd. 8 van de 10* zijn wij de baas op het veld. Daarnaast is hij lekker balvast.

Voorin vind ik het wel te licht. Vorig jaar al best vaak afgegeven op Dolberg maar ik vind hem te afwezig. Op de vleugels is het ook nog te licht. Kluivert moet je laten invallen.

Neres heeft leuke dingen laten zien maar we zien nu ook dat 12 miljoen uit het buitenland geen zekerheid is. Ja Sanchez. Maar dat is eerder een uitzondering dan de regel.

Ik geef de ploeg vooralsnog het voordeel van de twijfel. Zeker omdat ik het gisteren niet heel slecht vond tegen zeker geen verkeerde ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 19, 2017 6:56 pm

Beste jeugd + meeste geld = kampioen (stelling van BZ)
Beste jeugd + meeste geld = nog meer geld (stelling NV Ajax)

Kan eens 1 of 2 jaar tegen zitten maar 4 jaar achter mekaar zou onaanvaardbaar zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 19, 2017 7:31 pm

Ja, ja, die Sneijder gooit 4.5 miljoen netto in het water om voor een miljoen bruto bij Ajax te komen voetballen en verder zou die zaalvoetballer het nooit gered hebben, speelt die Beek het beste op de plaats van Schone maar is nu opeens de opvolger van Klaassen.

Dromers zijn sommige.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo jul 19, 2017 7:33 pm

Lionel schreef:Maar wie zegt dat Keizer niemand erbij wilt?

@ Zeux: Ajax heeft het geld wel maar wat nou als Tete en Riedewald niet verkocht worden... Nu zij verkocht zijn is er weer wat ruimte lijkt me.
Bij het begin van de opening van de markt stond er al een bedrag op 'de bank'. Wat is het intussen? 150 miljoen? Moet je natuurlijk niet helemaal uitgeven natuurlijk, maar helemaal niks?
Dus het argument 'we moeten eerst verkopen' gaat wat mij betreft gewoon niet op. Verkoop Tete, Riedewald, Klaassen, geeft nòg meer speelruimte, maar die ruimte was er al direct bij het openen van de transfermarkt. Zeker gezien de prijsklasse waar een club als Ajax maximaal in kan shoppen (laten we zeggen minder dan 15-20m).

Nouri kun je natuurlijk nooit weten, maar dat Klaassen zou vertrekken en meer spelers zouden volgen, zou geen hogere wiskunde hoeven zijn. Dus: acteer pro actief. Nu gaat er weer een maand voorbereiding zonder wezenlijke aankopen verloren en lijken we ook tegen Nice nog niet de versterkingen te hebben die wel nodig zijn. Dan vraag ik mij ook af: waar zijn Overmars & co nou precies mee bezig?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 19, 2017 7:42 pm

Lionel vergeet voor het gemak even dat Lyon pas op 5 augustus haar eerste duel speelt. Ajax speelt dus volgende week direct een heel belangrijk potje. Je mag dus wel verwachten dat je dan dus wat meer in hebt te brengen en al wat verder bent.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 19, 2017 7:54 pm

Ik denk dat het vrij lastig is om nu al uitspraken te kunnen doen over of Ajax wederom een jaar geen prijzen wint omdat:
- volgende week pas de eerste wedstrijd om het echie wordt gespeeld en we dan zien of Nouri de selectie zodanig bezig houdt dat ze lethargisch zijn, of niet;
- 1 september pas duidelijk is hoe de selectie er komend seizoen uit ziet. Dan pas weten we ook hoe smal of breed de solide basis van goede voetballers is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2017 8:14 pm

Van het spel heb ik niets gezien dus daar heb ik geen oordeel over. Ik maak me vooral zorgen over de hoeveelheid vraagtekens. De selectie is dunner geworden en we schuiven nu een aantal jonge talenten naar voren die zich nog niet of nauwelijks hebben bewezen. Verder is het middenveld letterlijk en figuurlijk erg ligt en niet volledig complementair. En we gaan de belangrijke doelpunten van Klaassen missen.

Ik ben er voor om spelers als Van de Beek de kans te geven maar de balans slaat in mijn ogen nu teveel door naar spelers van wie je maar moet afwachten hoe ze zich staande weten te houden. Hopelijk trek ik die conclusie wat te vroeg en komen er nog een paar goede versterkingen zodat we niet meteen in de problemen komen bij één of twee blessures.
Nil volentibus arduum

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo jul 19, 2017 8:23 pm

De goals van Klaassen zullen moeten worden opgevangen doordat Ziyech nu vaker eindstation zal zijn. Daarnaast verwacht ik meer goals van Dolberg en zal Neres (veel) meer scoren dan Traore.

999

Bericht door 999 » wo jul 19, 2017 8:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk dat het vrij lastig is om nu al uitspraken te kunnen doen over of Ajax wederom een jaar geen prijzen wint omdat:
- volgende week pas de eerste wedstrijd om het echie wordt gespeeld en we dan zien of Nouri de selectie zodanig bezig houdt dat ze lethargisch zijn, of niet;
- 1 september pas duidelijk is hoe de selectie er komend seizoen uit ziet. Dan pas weten we ook hoe smal of breed de solide basis van goede voetballers is.
Ondanks al het gezeik hier op bepaalde spelers vond ik het elftal vorig seizoen wel behoorlijk in balans, en als er zo af en toe iemand weg viel werd dat behoorlijk ingevuld.Ik vind die balans nu veel minder, en zie ook niet iemand die de kar gaat trekken, zijn stempel op het elftal zet.Misschien heb je gelijk en is het te vroeg voor conclusies.Maar ik heb het idee dat ik nu naar Jong AJAX zit te kijken met een paar AJAX 1 spelers die dispensatie hebben gekregen om mee te mogen doen.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 19, 2017 8:32 pm

Marillion schreef: Ik ben er voor om spelers als Van de Beek de kans te geven
Van hem verwacht ik dit seizoen wel wat, met een beetje geluk kan Marc deze jongen aan het eind van het seizoen verkopen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2017 8:33 pm

De Dominee schreef:De goals van Klaassen zullen moeten worden opgevangen doordat Ziyech nu vaker eindstation zal zijn. Daarnaast verwacht ik meer goals van Dolberg en zal Neres (veel) meer scoren dan Traore.
Daar hoop ik ook op maar dat moet allemaal nog wel even gebeuren. Een paar extra doelpunten van Dolberg is geen gekke aanname. Maar voorlopig staat Neres er bijvoorbeeld niet eens in. En Ziyech is meer een speler van een goede pass waar Klaassen juist sterk was met zijn loopacties.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 19, 2017 9:41 pm

zeux schreef:
Lionel schreef:Maar wie zegt dat Keizer niemand erbij wilt?

Bij het begin van de opening van de markt stond er al een bedrag op 'de bank'. Wat is het intussen? 150 miljoen? Moet je natuurlijk niet helemaal uitgeven natuurlijk, maar helemaal niks?
Dus het argument 'we moeten eerst verkopen' gaat wat mij betreft gewoon niet op. Verkoop Tete, Riedewald, Klaassen, geeft nòg meer speelruimte, maar die ruimte was er al direct bij het openen van de transfermarkt. Zeker gezien de prijsklasse waar een club als Ajax maximaal in kan shoppen (laten we zeggen minder dan 15-20m).

Nouri kun je natuurlijk nooit weten, maar dat Klaassen zou vertrekken en meer spelers zouden volgen, zou geen hogere wiskunde hoeven zijn. Dus: acteer pro actief. Nu gaat er weer een maand voorbereiding zonder wezenlijke aankopen verloren en lijken we ook tegen Nice nog niet de versterkingen te hebben die wel nodig zijn. Dan vraag ik mij ook af: waar zijn Overmars & co nou precies mee bezig?
Ajax kan toch niet 9 verdedigers in de selectie hebben? Dijks is ook nog niet verkocht. Nu Riedewald en Tete verkocht zijn komt er wat bij. Dat ze niet meteen spelers kochten snap ik. Want wie weet heeft Keizer andere plannen.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo jul 19, 2017 10:09 pm

Lionel schreef:
Ajax kan toch niet 9 verdedigers in de selectie hebben? Dijks is ook nog niet verkocht. Nu Riedewald en Tete verkocht zijn komt er wat bij. Dat ze niet meteen spelers kochten snap ik. Want wie weet heeft Keizer andere plannen.
Het gaat toch niet alleen om verdedigers die nodig zijn?

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 19, 2017 11:27 pm

Met de aanval schijnen ze bezig te zijn. Al is KJH er, Neres heeft een half jaar kunnen wennen. Middenveld is misschien jong/licht. Daar zou ik Sneijder graag zien.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2017 7:46 am

Marillion schreef:
De Dominee schreef:De goals van Klaassen zullen moeten worden opgevangen doordat Ziyech nu vaker eindstation zal zijn. Daarnaast verwacht ik meer goals van Dolberg en zal Neres (veel) meer scoren dan Traore.
Daar hoop ik ook op maar dat moet allemaal nog wel even gebeuren. Een paar extra doelpunten van Dolberg is geen gekke aanname. Maar voorlopig staat Neres er bijvoorbeeld niet eens in. En Ziyech is meer een speler van een goede pass waar Klaassen juist sterk was met zijn loopacties.
Ik verwacht dat Ziyech dit seizoen een andere rol krijgt met Donny naast hem ipv Klaassen. Neres op rechts lijkt me een kwestie van tijd. Kluivert is niet klaar voor een basisplek en is beter op links. Cerny is helemaal afwachten.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » vr mei 11, 2018 4:46 pm

Schuurs maakt officieus Ajax-debuut in Dubai, Bandé begint op de bank
Vrijdag 11 mei 2018 om 17:12
Perr Schuurs maakt vrijdag in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Al Ahly zijn officieuze debuut voor Ajax. De verdediger die overkwam van Fortuna Sittard begint in de basis. De andere nieuweling, Hassane Bandé, zit op de bank.

Trainer Erik ten Hag kiest verder voor een aantal jongelingen. Zo speelt Mitchell Bakker als linksback en krijgt Donny van de Beek op het middenveld gezelschap van Noussair Mazraoui en Jurgen Ekkelenkamp. Voorin krijgt Kasper Dolberg opnieuw de kans om wedstrijdritme op te doen. De spits hoopt nog altijd op een uitverkiezing voor de Deense WK-selectie.

Dolberg wordt geflankeerd door David Neres en Justin Kluivert. Het gonst van de transfergeruchten rond de vleugelaanvallers, maar zij krijgen dus gewoon de voorkeur van Ten Hag. In Dubai staat de Champions Golden Cup op het spel. De aftrap is om 18.00 uur.

De opstelling van Ajax: Onana; Kristensen, De Ligt, Schuurs, Bakker; Mazraoui, Van de Beek, Ekkelenkamp; Neres, Dolberg, Kluivert.
Wissels: Alblas, Lamprou, Johnsen, Cassierra, Orejuela, De Wit, Bandé, Bijleveld, Matusiwa

Hier maar ff...

Als ik Cassiera was zou ik verkassen... krijg de tering... zelfs nu geen kans... dan nuet

Plaats reactie