Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 18, 2017 4:03 pm

Mano schreef:Middenveld en voorhoede is erg jong.
Tel het aantal volwaardige spelers eens. Ajax heeft een man of 10 met (geschat) meer dan 25 wedstrijden in Ajax-1 in de benen. Riedewald al niet meer meegerekend bij die 10...

Al die munten tellen neemt natuurlijk veel tijd in beslag. Maar het lijkt me toch zaak een enigszins volwaardige selectie op de been te krijgen. Dan kunnen er nog veel meer muntjes geteld worden immers. :hypocrite.gif:

Vorig seizoen was AT het er collectief over eens dat Ajax voor de winterstop vleugellam was. En niet in December, maar 's zomers al. Nu kun je op je klompen aanvoelen dat deze selectie het gemis van een LB, CV, middenvelder en buitenspeler gaat voelen. Terwijl het over een week al over heel veel muntjes gaat... Merkwaardig, maar natuurlijk zeer des Ajax.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 18, 2017 4:08 pm

Wanneer je de trainer van JA promoveert moet je niet verrast zijn dat die spelers uit dat JA meeneemt.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 18, 2017 4:31 pm

Daar ben ik ook een beetje bang voor idd, dat Keizer intern aangeeft het wel te zien zitten met deze groep. Het gaat echter om CL, EL, kampioenschap en niet de Jupiler League.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » di jul 18, 2017 5:33 pm

Als Keizer het ziet zitten in deze groep is hij m.i. Gewoon ongeschikt voor deze functie en begrijpt hij het verschil niet tussen Ajax en Jong Ajax en dat is best zorgelijk.

Met het materiaal wat Feyenoord gewoon heeft gekocht zijn ze dit Ajax echt gewoon de baas.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 18, 2017 5:55 pm

Er zijn maar 2 basisspelers weg bij Ajax. Feyenoord werd onlangs nog compleet door Ajax weggeblazen.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 18, 2017 6:17 pm

Javiskamp schreef:Als Keizer het ziet zitten in deze groep is hij m.i. Gewoon ongeschikt voor deze functie en begrijpt hij het verschil niet tussen Ajax en Jong Ajax en dat is best zorgelijk.

Met het materiaal wat Feyenoord gewoon heeft gekocht zijn ze dit Ajax echt gewoon de baas.
Haha zonnesteek?

Onana; Veltman, Sanchez, Ligt, Viergever; Donny, Schone, Ziyech; Kluivert, Dolberg, Younes...

Met dit team word je kampioen. PSV en Feyenoord zijn zeker niet beter. Echt, ik snap niks van de paniek. We hebben nog zes weken.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » di jul 18, 2017 6:29 pm

en ik maar denken dat we al bijna tegen Nice moeten...zal diezelfde zonnesteek wel zijn dan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jul 18, 2017 7:06 pm

Nee, we moeten Keizer wel de gelegenheid geven om in de rol te groeien. Dat dit wellicht ook dit jaar gaat leiden tot geen CL en geen kampioenschap is jammer, maar secundair aan de visie van het TH.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 18, 2017 7:26 pm

De Dominee schreef:en ik maar denken dat we al bijna tegen Nice moeten...zal diezelfde zonnesteek wel zijn dan.
Neres als vervanger voor Traore. Donny voor Klaassen. Verder staat het team.

Er wordt nu zelfs de naam van Westermann genoemd zodat mensen hun punt kunnen versterken. Ajax kan niet zomaar spelers kopen en basisspelers op de bank zetten. Tete en Riedewald kon nog maar waarom zou je een speler voor Klaassen kopen als je Donny hebt? Je verloochent toch je hele cultuur als je nu weer een aankoop doet.

Het hele jaar kreeg het middenveld met Frenkie, Donny en Appie alle lof. Nu is er een middenvelder en willen we een vervanger? Er is ook geen Ziyech aanwezig. Wellicht was Van Ginkel een goede vervanger geweest maar wat voor signaal geef je dan af naar je jeugd?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 18, 2017 7:39 pm

Momenteel leveren we écht in met Klaassen. De goals die hij afgelopen seizoen maakte gaan door Donnie niet opgevangen worden lijkt me. Staat tegenover dat ik hoop op Ziyech; in de zin dat hij productiever wordt qua doelpunten.

Voor de rest hebben we vooral in de breedte spelers verkocht. Dit betekent dat als de selectie fit is we een eerste elftal hebben dat er redelijk uit ziet; maar dat wat er achter zit evident van mindere kwaliteit is. En dat is een groot verschil met vorig seizoen. Zeker in de wetenschap dat we vermoedelijk weer heel potjes voor de boeg hebben. Ik herinner me nog dat Mourinho voorafgaand aan de EL-finale zo liep te janken over de hoeveelheid wedstrijden die Man U moest spelen, terwijl wij daarbij aardig in de buurt kwamen. Ik ben een beetje bang dat juist de (te) smalle basis van echt goede spelers ons de kop gaat kosten dit seizoen (vanuit de veronderstelling dat er nauwelijks spelers bij gaan komen).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 18, 2017 7:52 pm

En dan moet je ook nog rekenen dat we afgelopen seizoen nauwelijks last van blessures hebben gehad. Het kan ook een keer tegenzitten op dat gebied. En dan ben je dus inderdaad aan de beurt met een smalle basis.

Wat de doelpunten betreft hoop ik dat Dolberg er een paar meer gaat maken. Daarachter hebben we dan Huntelaar als backup maar er zal er in principe maar één van die twee in het veld staan. Ziyech zal in zijn tweede jaar misschien ook wat productiever zijn en wellicht breekt Neres door. Die jongen was in zijn spaarzame momenten redelijk effectief.

Maar het gemis van Klaassen zal zich laten voelen. Hij maakte niet alleen veel doelpunten, het waren ook veel belangrijke doelpunten.
Nil volentibus arduum

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » di jul 18, 2017 9:39 pm

Lionel schreef:
Javiskamp schreef:Als Keizer het ziet zitten in deze groep is hij m.i. Gewoon ongeschikt voor deze functie en begrijpt hij het verschil niet tussen Ajax en Jong Ajax en dat is best zorgelijk.

Haha zonnesteek?

Onana; Veltman, Sanchez, Ligt, Viergever; Donny, Schone, Ziyech; Kluivert, Dolberg, Younes...

Met dit team word je kampioen. PSV en Feyenoord zijn zeker niet beter. Echt, ik snap niks van de paniek. We hebben nog zes weken.
Met dit team werd je vorig jaar ook geen kampioen...

Maar ergens heb je wel gelijk... er hoeft niet perse overbodig gekocht te worden...
heb alleen beetje mijn twijfels bij Keizer...

We zullen het zien...

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 18, 2017 9:43 pm

Tweede seizoenshelft en in de EL was het prima natuurlijk. PSV uit verlies je niet als je niet 120 in de benen hebt tegen Schalke.
IK GELOOF!!!!!!

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » di jul 18, 2017 11:00 pm

Nieuwe coach/ bepalende spelers missen...

We hebben nu ook weer een eerste seizoenshelft

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 18, 2017 11:10 pm

Zo beroerd was en is het niet.

1) Nouri
2) Conditioneel nog niet op orde
3) Tegenstander wilde revanche
4) Wissels hadden al gespeeld
5) Uitwedstrijd (daar is Ajax nou eenmaal minder)
6) Knollenveld
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 19, 2017 6:46 am

Vorig seizoen waren Tete en Van de Beek erg belangrijk, met name in de tweede helft van het seizoen deed Bosz (noodgedwongen) regelmatig een beroep op die 2 en maakten ze Ajax vaker sterker dan zwakker. Gezien het vetrek van Tete en Klaassen en het uitblijven van aankopen op die posities, moeten Frenkie de Jong en Zeefuik dit seizoen die rol overnemen. Dat vind ik een grote gok. En stel dat 2 van de 3 middenvelders geblesseerd/vermoeid raken, dan wordt het echt improviseren voor gevorderden. Idem als De Ligt, Sanchez of Viergever vervangen moet worden.

Voorin zijn Neres en Huntelaar erbij gekomen, in de breedte moet dat voldoende zijn. Middenveld en defensie moeten nodig versterkt worden.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 19, 2017 6:56 am

Het is altijd het zelfde gezeik bij Ajax we moeten er staan maar dat lukt niet en gaat Marc Netto weer aankopen doen met vraagtekens :excited.gif: :blush.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 19, 2017 6:57 am

Toppie schreef:Het is altijd het zelfde gezeik bij Ajax we moeten er staan maar dat lukt niet en gaat Marc Netto weer aankopen doen met vraagtekens :excited.gif: :blush.gif:
En ik vrees dat de kwaliteit van Keizer het moeilijk gaat krijgen aangezien B*sz wel die kwaliteit en ervaring had

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 19, 2017 8:37 am

Lionel schreef:Zo beroerd was en is het niet.

1) Nouri
6) Knollenveld
Hoe lang ga je Nouri als excuus gebruiken?
YNWA

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » wo jul 19, 2017 9:01 am

1) Nouri
6) Knollenveld
Reden 1, 2, 3,5 en 6 krijg je de rest van het seizoen ook mee te maken. Het gaat dus lastig zat worden om hiermee kampioen te worden

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo jul 19, 2017 10:03 am

De ogen van de Ajacieden stond op standje 'do not care'. Enigszins begrijpelijk, maar ik vermoed dat deze gelaten houding zich het hele seizoen voort zal zetten. Verloren seizoen dus, nu al. Zonde van deze mooie lichting.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 19, 2017 10:47 am

De Dominee schreef:De ogen van de Ajacieden stond op standje 'do not care'. Enigszins begrijpelijk, maar ik vermoed dat deze gelaten houding zich het hele seizoen voort zal zetten. Verloren seizoen dus, nu al. Zonde van deze mooie lichting.
Alleen al vanuit psychologisch oogpunt lijkt het me zinvol om een paar mensen te halen die er niet met hun snufferd bovenop stonden toen het drama-Nouri zich voltrok.

Hoe moeilijk het ook is: je moet vermijden dat het trauma als excuus gaat dienen. Dat defaitisme de toon zet.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo jul 19, 2017 11:54 am

Juist. Een leider figuur die er niet was zou goed zijn. In dat opzicht zouden Sneijder of Nigel een optie kunnen zijn.

Mano

Bericht door Mano » wo jul 19, 2017 12:10 pm

1) Nouri
6) Knollenveld

ik vond het redelijk beroerd. 1 week voor Nice.
Kluivert, Younes en Dolberg niet gezien (oftewel de gehele voorhoede)
Schone was wederom erg traag in zijn handelingen en werd regelmatig de bal afhandig gemaakt.
vd Beek en Viergever blonken positief uit. voor de rest was het niet veel.

alle punten op punt 4 na heb je het hele seizoen last van.

Onder Bosz hebben ze goed gepresteerd omdat ze ziel en zaligheid in de wedstrijden legde.
En dan met name Europees, in de competitie was het echt niet allemaal grandioos. (vandaar ook 2de)

Als zij geen 110% geven, komen ze te kort. Kwaliteit is niet omhoog gegaan.
Het ontregelen van de aanval van de tegenstander was het grote wapen van Ajax vorig seizoen. Alleen Mourinho had daar een antwoord op. Als Ajax dat dit seizoen niet gaat doen (andere visie trainer) komt Ajax in de problemen. Net zoals Ajax in het begin van het vorig seizoen moeilijk had omdat ze het nog niet deden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » wo jul 19, 2017 12:13 pm

De Dominee schreef:Juist. Een leider figuur die er niet was zou goed zijn. In dat opzicht zouden Sneijder of Nigel een optie kunnen zijn.
Nigel is een Davids. stofzuigen en inleveren aan de baas. Als je Nigel haalt zonder een baas, denkt hij dat hij het is en gaat het niet werken.

Sneijder halen betekent compleet anders gaan voetballen. Die gaat echt geen 90min jagen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie