Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gaizka1985

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 07, 2017 5:06 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef: Als je jeugdinternational van Brazilie bent zul je heus wel wat kunnen.
Walker Fronio. Ajax kijkt inmiddels verder dan Studio Sport. Dat zal met vallen en opstaan gaan. Met een Sanchez en een Cassierra dus.
Als er af en toe een voltreffer als Sanchez tussen zit, die vermoelijk zo'n 40 miljoen gaat opleveren, lijkt mij dat prima beleid.

999

Bericht door 999 » vr jul 07, 2017 5:31 pm

Wat info over Danilo Pereira da Silva : http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/14 ... a-da-silva
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 07, 2017 6:03 pm

Wat info over Danilo Pereira da Silva : http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/14 ... a-da-silva
De schrijver is duidelijk: heb je weinig tot niets aan, de speler is onbekend.

Ik weet niet of Maxwell een eigen Wikipedia-pagina had toen hij kwam, had ook nog geen jeugdinterland gespeeld, ook niet in een regionaal, vertegenwoordigend team en volgens mij ook niet in het eerste elftal; afwachten, zekerheid koop je niet, zelfs niet als je voor 85 miljoen + bonus voor Raiola een spits haalt, de kans op succes is dan wel groter.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano

Bericht door Mano » ma jul 10, 2017 3:08 pm

heeft een beter 'bandje' dan Neres.
behendig, kan kaatsen, overzicht en maakt af. jaartje rijpen in JA :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 17, 2017 5:07 am

Telesport
Het kopen of huren van een linksback heeft nu de hoogste prioriteit. Door de transfer van Riedewald naar Crystal Palace en de knieblessure die Daley Sinkgraven in de voorbereiding opliep, wordt de komst van een extra man achter of een geduchte concurrent voor Nick Viergever noodzakelijk geacht. Die versterking lijkt echter nog wel even op zich te laten wachten, omdat de lat hoog wordt gelegd.

Pas als blijkt dat Deyovaisio Zeefuik (Jong Ajax) of Navajo Bakboord (Onder 19) niet voldoen als eventuele stand-in van aanvoerder Veltman, wordt verder gekeken en komt de Colombiaan Luis Manuel Orejuela van Deportivo Cali in beeld.

De handtekening van de Braziliaanse spits Danilo Pereira da Silva is een kwestie van tijd. Ajax kwam met de speler van Santos een contract voor vijf jaar overeen, keurde hem al, maar liet hem naar Brazilië terugkeren voor de benodigde vergunningen. Volgende week meldt hij zich weer in Amsterdam, waarna zijn komst officieel wordt gemaakt.
Overigens zit ook psv achter Orejuela aan. Tussenpartijen is dezelfde als Sánchez en Cassiera naar Ajax regelde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 17, 2017 7:14 am

Ik wil niet ongeduldig overkomen en het is goed om kritisch te zijn maar is het niet een beetje laat om nu nog even op het gemak te gaan bekijken of Zeefuik en Bakboord een optie zijn? Die jongens ken je toch? :confused.gif:

Straks zijn we in september nog bezig om een selectie bij elkaar te graaien met het risico dat je alweer op achterstand staat. Het is wel de bedoeling dat we dit jaar weer de titel pakken. Voor minder doe ik het eigenlijk gewoon niet.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 17, 2017 7:18 am

+ 1. Ik zie de middenvelders Ziyech, vd Beek, Schöne, Eiting en De Jong. Dan wordt het lastig om CL te halen en kampioen te worden.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 17, 2017 8:53 am

Sneijder is transfervrij, maar die haal je toch niet voor de bank net als Huntelaar?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 17, 2017 9:04 am

beelzebub schreef:Sneijder is transfervrij, maar die haal je toch niet voor de bank net als Huntelaar?
Sneijder haal je niet. Punt uit. Moderne middenvelder Klaassen laten gaan en dan Sneijder halen. Dat moest maar niet gebeuren. :excited.gif:

Punt is dat de club (spelers, trainers, medici, directie etc.) het trauma-Nouri niet zal kunnen afschudden. Maar de directie is inmiddels hopelijk weer zodanig bij de les dat er voor Nice een volwaardige selectie staat. Niemand is immers bij een trauma én een belabberd seizoen gebaat.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 17, 2017 9:14 am

Alsof Sneijder alleen stilstaat?
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 17, 2017 9:15 am

Ze zullen echt ook wel bezig zijn, maar Ajax blijft het probleem houden dat ze achteraan in de keten staan. Terecht dat ze voor kwaliteit gaan, maar die spelers hebben vaak dan ook meerdere opties.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 17, 2017 9:31 am

Hoezo achterin de keten? We zijn misschien geen top dog, maar wel EL finalist. :ajaxsmiley.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 17, 2017 9:38 am

In het jaar van een bijzonder zwakke EL. :hypocrite.gif:
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 17, 2017 9:44 am

Ajaciedjuh schreef:Ze zullen echt ook wel bezig zijn, maar Ajax blijft het probleem houden dat ze achteraan in de keten staan. Terecht dat ze voor kwaliteit gaan, maar die spelers hebben vaak dan ook meerdere opties.
Ze gaan voor kwaliteit... dat horen we elk jaar. En aan het eind van de rit komen ze met Heitinga, Sanogo of Nikki Zimling.

Juist omdat Ajax niet vooraan in de keten staat moet je de grotere clubs voor zijn. Het is toch vaak: wie het eerst komt het eerst maalt. Een groot talent van Go Ahead (ik zeg maar wat) dat naar Utrecht kan gaat niet nog twee maanden wachten om te zien of Ajax misschien komt. Andersom kan Ajax grotere clubs ook aftroeven als het er vroeg genoeg bij is.

Mike Verweij, en daarmee Overmars want dat is zijn bron, is flink aan het draaien geslagen. Eerst kwam er een linksback, centrale verdediger voor de toekomst, meerdere buitenspelers en eventueel een rechtsback. Nu komt er alleen nog misschien een linksback, mits Keizer het niet in Dijks ziet zitten.

Blijkbaar wil het allemaal niet zo lukken. Voor de zoveelste keer.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 17, 2017 11:03 am

Linksback to af dus, aangezien Daley Sinkgraven meer Monthly is geworden. Die ligt er langer dan twee weken uit met dezelfde knieblessure als eind vorig seizoen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 17, 2017 11:05 am

Ajax staat niet achteraan, een EL-finalist word je niet zo maar, er zijn genoeg teams uit de PL die niet eens in de buurt van een voorronde EL komen, maar Ajax zal nooit kunnen opboksen tegen de bedragen die in Engeland, Spanje, Duitsland, Italië en Frankrijk worden geboden. Wat me opvalt is dat er weinig grote transfers meer gaan richting Rusland, Oekraïne, China lijkt ook afgehaakt.

De spelers die wel komen, hebben een reden die niet direct financieel is. Zou Sanchez na een seizoen Barcelona-B ook 40 miljoen waard zijn (als dat bedrag klopt); ik denk het niet. Welke reden ze hebben? Je hoeft het de spelers niet te vragen, die reageren volgens protocol, maar ik denk niet dat:
Bazoer altijd droomde van Wolfsburg;
Willems van Eintracht Frankfurt;
Riedewald van Crystal Palace;
Tete van Lyon;
Karsdorp van Roma;
El Ghazi van Lille.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 17, 2017 12:17 pm

Ajax staat echt wel achterin de keten. Eredivisie en salaris (on-)mogelijkheden zorgen daarvoor.

Grote talenten is waar ze moeten zijn, maar ook daar is het lastig als clubs als Chelsea, Man UTD/City et cetera de grootste talenten gewoon 'opkopen' en dan per 10-tallen verhuren.

Ajax heeft dan nog het voordeel van de uitstraling (talent krijgt kans en wordt opgeleid voor topclubs) en nu extra met de finale EL.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 17, 2017 12:20 pm

Ajaciedjuh schreef:Ajax staat echt wel achterin de keten. Eredivisie en salaris (on-)mogelijkheden zorgen daarvoor.

Grote talenten is waar ze moeten zijn, maar ook daar is het lastig als clubs als Chelsea, Man UTD/City et cetera de grootste talenten gewoon 'opkopen' en dan per 10-tallen verhuren.

Ajax heeft dan nog het voordeel van de uitstraling (talent krijgt kans en wordt opgeleid voor topclubs) en nu extra met de finale EL.
Volgens mij betaald Ajax beter dan bijvoorbeeld gebeurd in landen als Zweden, Denemarken, België etcetera. Achterin staan we dus zeker niet. Maar voorin ook niet. Dat is ook helder.

Alles gaat om het moment waarop je bij spelers aanklopt. Wat je in mijn ogen in ieder geval niet moet doen is heel lang op een speler wachten. Het is graag of niet.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 17, 2017 8:41 pm

Pavon van Boca is in beeld. Vleugelspeler. 21 jaar. Schijnt een toptalent te zijn als ik de reacties op Voetbalzone mag geloven :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 17, 2017 9:02 pm

Lionel schreef:Pavon van Boca is in beeld. Vleugelspeler. 21 jaar. Schijnt een toptalent te zijn als ik de reacties op Voetbalzone mag geloven :blush.gif:
Zou die ook goed als linksback uit de voeten kunnen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 17, 2017 9:02 pm

Lionel schreef:Pavon van Boca is in beeld. Vleugelspeler. 21 jaar. Schijnt een toptalent te zijn als ik de reacties op Voetbalzone mag geloven :blush.gif:
Yep, die wilde ze al in de winterstop ipv Neres (1ste keus), maar lijkt me niet haalbaar meer.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 17, 2017 10:00 pm

Mr. Ajax schreef:
Viergever en Sinkgraven..
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 17, 2017 10:59 pm

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
Viergever en Sinkgraven..
Viergever heeft nog een jaar contract en staat in de belangstelling van Leverkusen, Sinkgraven is alweer geblesseerd. Vandaar dat Overmars gisteren te kennen heeft gegeven op zoek te zijn naar een linksback.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 17, 2017 11:41 pm

En hij wilt iemand voor op de vleugels. Ik zie het liefst een back die ook centraal uit de voeten kan. Maar dat zullen meerdere clubs willen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 18, 2017 7:53 am

Lionel schreef:En hij wilt iemand voor op de vleugels. Ik zie het liefst een back die ook centraal uit de voeten kan. Maar dat zullen meerdere clubs willen.
Ajax werd gelinkt aan ene Zeca van Santos. Maar die schijnt een kuitblessure te hebben. De T. berichtte gister dat het v.w.b. een linksbacks nog wel effe kon duren. Misschien is dat de reden...

Buitenspeler lijkt me niet de hoogste trio hebben. Ja, Ajax heeft daar 3 jonkies + Younes voor 2 plekken. Maar ik zie Ziyech, Schöne op retour en Beek, Frenkie en Eiting voor het middenveld. Dan lijkt me de prioriteit eigenlijk wel duidelijk. Achterin is Ajax ook onderbezet. Tenzij Bergsma, Dankerlui en Zeefuik ineens toppers in spé zijn.

Plaats reactie