F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: F1
Die Ricciardo gaat zo weer dik in de punten rijden zonder ook maar iets bijzonders gedaan te hebben, de een na de ander valt weg voor hem.
-
- AT Toto winner 15/16
Als je ziet hoe vaak Max problemen met de auto heeft tov Ricciardo, ga je bijna denken dat zijn auto gesaboteerd wordt.
Of hij maltreert de auto teveel door zijn rijden.brigade zuid schreef:Als je ziet hoe vaak Max problemen met de auto heeft tov Ricciardo, ga je bijna denken dat zijn auto gesaboteerd wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij binnen 3 respectievelijk 11 ronden zijn auto zo gebruikt dat ie het niet meer doet - en het vorig seizoen en begin dit seizoen nauwelijks voor kwam dat hij uitviel.
Geen idee, de betrouwbaarheid van zo'n bolide balanceert altijd op een dun lijntje. Omdat zo'n ding ook snel en wendbaar moet zijn natuurlijk. Max pusht zijn auto wel tot de max.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Tja feit blijft wel dat Ricciardo het geweldiig doet, nu gewonnen en daarvoor drie podiumplekken. Misschien kent hij de grenzen van de auto beter of het is pure pech elke keer bij Max. Ben benieuwd of ze bij RB en ook de andere topteams nu gaan twijfelen over Max.
F1
En Ricciardo heeft toch ook minder mankementen tijdens de trainingen en kwalificaties?brigade zuid schreef:Tja feit blijft wel dat Ricciardo het geweldiig doet, nu gewonnen en daarvoor drie podiumplekken. Misschien kent hij de grenzen van de auto beter of het is pure pech elke keer bij Max. Ben benieuwd of ze bij RB en ook de andere topteams nu gaan twijfelen over Max.
Het zal niet allemaal aan hem liggen, maar er is iets te vaak gedoe om dat allemaal toeval of pech te laten zijn, lijkt mij. Althans, dat ga ik dan na zoveel incidenten denken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat lijkt me sterk. Opvallender is dat Verstappen (in tegenstelling tot Ricciardo) nog nauwelijks fouten gemaakt heeft dit seizoen. Ik denk Ferrari en Mercedes Verstappen zo willen inlijven, zeker na die move van Vettel vandaag.brigade zuid schreef:Tja feit blijft wel dat Ricciardo het geweldiig doet, nu gewonnen en daarvoor drie podiumplekken. Misschien kent hij de grenzen van de auto beter of het is pure pech elke keer bij Max. Ben benieuwd of ze bij RB en ook de andere topteams nu gaan twijfelen over Max.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is inderdaad sneu, als ee geracet wordt in zowel training kwalificatie als race is hij Ricciardo meestal de baas. Mn in de kwalificatie doet hij het beduidend beter dan Ricciardo.
Verwacht nog wel wat mooie prestaties dit seizoen. De auto verbetert duidelijk en de betere circuits komen er binnenkort aan.
Verwacht nog wel wat mooie prestaties dit seizoen. De auto verbetert duidelijk en de betere circuits komen er binnenkort aan.
Horner is het met je eens.
www.ad.nlHorner leeft mee met zwaar teleurgestelde Verstappen
Teambaas Christian Horner van Red Bull voelt mee met Max Verstappen. Zijn Nederlandse coureur werd vandaag in de Grote Prijs van Azerbeidzjan opnieuw getroffen door technische problemen, terwijl een podiumplaats in het verschiet lag.
Voor Verstappen was het extra pijnlijk dat juist teamgenoot Daniel Ricciardo de tumultueus verlopen race in Bakoe uiteindelijk won.
,,Na het eerste kwart van de race waren we allemaal depressief'', zei Horner. ,,Max ging sneller en sneller en toen raakten we hem kwijt met een motorprobleem. Vanaf dat moment begon juist de race van Daniel. Hij vond een geweldig ritme en slaagde erin de winst binnen te halen. Ik ben vandaag volgens mij tien jaar ouder geworden. We zijn tijdens deze race door alle vormen van emoties gegaan.''
De zwaar teleurgestelde Verstappen verliet zonder met de pers te praten het circuit. ,,Max is ongeduldig, maar hij had een geweldige snelheid te pakken en ook hij ziet de auto sterker worden. Het moet een keer meezitten. Daniel heeft vier keer op het podium gestaan en een race gewonnen, ik weet zeker dat voor Max ook iets moois te wachten staat.''
Salvador Dali
Salvador Dali
Stukkie op VK:
5 vragen over de pechspiraal van Verstappen: waarom ging het weer mis met de motor? http://www.volkskrant.nl/sport/5-vragen ... 63ab7c66cf via @volkskrant
5 vragen over de pechspiraal van Verstappen: waarom ging het weer mis met de motor? http://www.volkskrant.nl/sport/5-vragen ... 63ab7c66cf via @volkskrant
-
- AT Toto winner 15/16
Hij ontkent het zelf. Ik weet niet wat ik er van moet vinden, Mercedes lijkt me toch verreweg de beste optie maar Ferrari is wel weer een iets betere optie dan Red Bull vermoed ik.
Lees dit maar eens:
http://www.autosport.com/news/report.ph ... --red-bull
Ik denk dat Max volgend seizoen nog gewoon bij RB rijdt,
http://www.autosport.com/news/report.ph ... --red-bull
Ik denk dat Max volgend seizoen nog gewoon bij RB rijdt,
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Slechte kwalificatie van Max.
Curieus dat hij met dubbel geel -effectief einde Q3 - nog zo op de limiet bleef rijden dat hij eraf knalt. Of het moet iets eerder zijn gebeurd en dat ze de beelden pas later lieten zien.
-
- AT Toto winner 15/16
Daar kan hij niks aan doen maar hij was zelf ook heel slecht weg, rond plek 10 ofzo, dat was eigen fout.
Zeker.brigade zuid schreef:Daar kan hij niks aan doen maar hij was zelf ook heel slecht weg, rond plek 10 ofzo, dat was eigen fout.
Maar dat hij uit de race ligt, ligt niet aan hem.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik lees net dat zijn koppeling kapot was bij de start, weer een mechanisch probleem dus. Zou sabotage of een complot nou helemaal uit te sluiten zijn? Hoeveel malheur kun je hebben?