F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: F1
Max heeft zich voor het eerst vrij negatief uitgelaten.. 'alles is ruk, het hele seizoen al'.
-
- AT Toto winner 15/16
Waarom zouden ze Bottas vervangen, die voldoet toch gewoon in zijn eerste jaar. Bovendien denk ik dat Verstappen en Hamilton niet in 1 team passen, zijn allebei baasjes. Ik denk dat Max pas in beeld komt op het moment dat Hamilton stopt of dat ze van hem af willen.
Hunch. Wolff met goede relaties met de Verstappens. En dat ik denk dat Bottas en stopgap signing is. Verstappen is 'project' met een langere termijn. Potentiële wereldkampioen. Die wil Mercedes wel in huis hebben, lijkt me.Duke schreef:Jij hebt bronnen bij Mercedes?
Verstappen zal totaal niet blij zijn met RB. Hebben hun zaken gewoon niet voor elkaar dit jaar. Faal. En Max is gretig. Die wil nù voorin meedoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik heb er evenveel verstand van als de meesten hier, niet veel dus, maar ik denk dat Verstappen redelijk vast zit aan RB. Is het niet met een contract, dan toch moreel. Ze hebben hem uiteindelijk wel in de F1 gebracht, en hun nek voor hem uitgestoken. En de combinatie Hamilton - Verstappen? Hmm, ik weet niet of dat gaat werken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Ik ben bang dat het de komende jaren best eens een frustrerende carriere voor Max kan gaan worden. Zolang Hamilton bij Mercedes zit zie ik Max daar niet naar toe gaan. De plek van Raikonen als opvolger bij Ferrari hoor je geregeld de naam van Ricciardo. Red Bull heb ik nul vertrouwen in, geloof niet dat je het met Renault gaat redden de komend jaren.
Vandaar dat Red Bull ook af wil van teams (Mercedes, Ferrari) die zelf hun motor bouwen, en niet aan concurrenten willen leveren.
https://racingnews365.nl/toekomst-red-b ... eranderen/
https://racingnews365.nl/toekomst-red-b ... eranderen/
Salvador Dali
Salvador Dali
Red Bull heeft er inderdaad geen belang bij om Verstappen te laten gaan, integendeel. Maar Verstappen zou er wel belang bij hebben om weg te gaan, maar is (denk ik) moreel verbonden aan RB, vanwege de kansen die ze hem gegeven hebben. Zo bedoelde ik het.Iniesta schreef:Geloof niet dat moraliteit een belangrijk punt hier is. Red Bull profiteert evenveel van de aandacht die Verstappen genereert
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe lang moet ie zich moreel verplicht voelen dan? Die morele verplichting gaat wel ten koste van je eigen carriere.
Wat een verschrikkelijke vent is die klaagmans toch. Laten we hem met z'n allen een welgemeende brief sturen waarin we duidelijk stellen dat we weten hij de enige coureur is die in een mindere auto zit en dat alle coureurs natuurlijk voor hem opzij moeten gaan maar dat we dit niet dag in dag uit op Telesport hoeven te lezen.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Wij van WC-eend.Duke schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Mbq3I6m4i1w
Christian Horner is positief over de progressie van RB.
YNWA
Ze maken toch ook duidelijk progressie? Op een voor RB ongunstig circuit kon Max zich vrij simpel op plek twee staande houden en creeerde een klein gat met nummer drie. Er werd ook al aangegeven dat de actie bij de start nu kon omdat hij gevoel van controle had over de auto, iets waar ze juist in Australië over klaagden.
Qua chassis/ auto zit hij nog steeds prima bij RB. Vraag is of Renault ooit competitief wordt tov Mercedes Ferrari en of er alternatieven zijn.
Qua chassis/ auto zit hij nog steeds prima bij RB. Vraag is of Renault ooit competitief wordt tov Mercedes Ferrari en of er alternatieven zijn.
Waar zou een alternatief vandaan moeten komen, het is toch niet realistisch om te verwachten dat een nieuwe leverancier in één keer een topmotor zou kunnen aanbieden? Een andere optie is een motor kopen bij Mercedes of Ferrari maar ik neem aan dat ze er daar niet op zitten te wachten om hun concurrent sterker te maken. Het zal daarom denk ik toch moeten komen van verbeteringen bij Renault. Of hij moet overstappen naar de concurrent. En dan maar hopen dat de verhoudingen in het nieuwe seizoen niet ineens weer anders liggen. :-)
Lijkt me erg frustrerend in deze sport. Dat je zo ontzettend afhankelijk bent van je materiaal. Je kan een geweldige coureur zijn maar als je auto niet de beste is of daar héél kort achter zit ga je in principe nooit iets winnen. Als alles meezit misschien een keer een GP maar een titel kun je echt vergeten als je auto minder is.
Lijkt me erg frustrerend in deze sport. Dat je zo ontzettend afhankelijk bent van je materiaal. Je kan een geweldige coureur zijn maar als je auto niet de beste is of daar héél kort achter zit ga je in principe nooit iets winnen. Als alles meezit misschien een keer een GP maar een titel kun je echt vergeten als je auto minder is.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Volgens mij ging het meestal met Max wel goed, IH, maar lees zelf...
Vooralsnog deed de RB13 het goed; crash was wel vreemd...
Vooralsnog deed de RB13 het goed; crash was wel vreemd...
-
- AT Toto winner 15/16
Inmiddels weer allerlei ellende voor Max, gister idd een crash en nu in de derde vrije training had ie weer problemen met zijn motor. Hopelijk kan het opgelost worden voor de kwalificatie.
-
- AT Toto winner 15/16
En weer problemen met de auto van Max, zakt van plek 4 naar 8.
-
- AT Toto winner 15/16
En einde oefening... koekoek... wegwezen daar Max.