Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%

Totaal aantal stemmen: 36

Ajaciedjuh

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 03, 2017 6:29 pm

Wat een aannames hier allemaal. K.t hier en daar, waardeloos...... we weten nog niks. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 03, 2017 6:38 pm

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... t-dortmund

Nou ja, volgens de T vindt Ajax 3,5 miljoen ook al mooi en heeft Bosz nog geen besluit genomen.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jun 03, 2017 6:51 pm

Waarom kan Ajax niet zeggen: 'Sorry, maar hij heeft een driejarig contract en hij blijft bij ons'. Wat maakt dat Ajax toch wel van hem af wil? Is dat het gebrek aan prijzen? Het gebrek aan vertrouwen in jongens als Tete, Riedewald en co? Heeft Ajax een geniaal alternatief?

Sandro

Bericht door Sandro » za jun 03, 2017 6:52 pm

Van hem af wil? Daar zal geen enkele sprake van zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 03, 2017 6:58 pm

Dan zal van een vertrek ook geen sprake zijn

Le T.

Bericht door Le T. » za jun 03, 2017 7:00 pm

LucaS schreef: Maar de heren zullen wel denken dat het afgelopen seizoen en aantrekkelijk voetbal het gevolg is van de flauwekulrevolutie en dat dat onder Winter volgend jaar nog beter gaat lopen.
Een andere verklaring kan ik ook niet bedenken. Ze hebben natuurlijk een boel internationale veren in hun reet gekregen voor de finaleplaats die toch vooral ondanks hun werk tot stand is gekomen.
Demosthenes schreef:
EN als Ajax werkelijk Bosz voor het miezerige bedrag van 5 miljoen laat gaan (hoera, 75 miljoen op de bank ipv 70 miljoen), dan laat deze directie zien dat ze werkelijk een enkele ambitie heeft, en geeft het de spelers de boodschap mee, dat langer blijven om er met zijn allen nog meer van te maken, toch niet gaat gebeuren. Waarom zouden die spelers dan wel willen blijven?
Die spelers willen niet blijven, maakt niet uit wat de boodschap van de directie is, het is betaald voetbal.

De revolutie-denkers gaan uit van een langer verblijf bij Ajax, omdat "het zo lekker is", in mijn ogen de gedachten van een naïeveling , want in 2017 kiezen spelers voor het geld. Het kan zijn dat een speler die de hele jeugdopleiding bij Ajax heeft doorlopen (Veltman en Klaassen) een jaar of misschien zelfs twee jaar later kiezen voor het grote geld, maar alle anderen kiezen voor het grote geld en zo snel mogelijk. Geef hen eens ongelijk!
Met alle plezier. De keuze is vroeg weggaan met een hele grote kans om in de subtop te blijven hangen, en langer blijven om dan als een relatief grote jongen binnen te komen op het topniveau, of voor de mindere goden, op hun persoonlijke topniveau.

Ajax had nu eindelijk weer eens een trainer die het geheel beter maakt dan de som der delen en ook anderzins helemaal bij Ajax past. Er was relatieve rust en stabiliteit, het was de uitgelezen mogelijkheid om van Ajax een club te maken waar spelers dat ene jaar langer blijven. Als spelers gemiddeld een jaar langer blijven is dat het verschil tussen een marginaal clubje en een club die elk jaar ver kan komen in de Europa league. Met het opstappen van Bosz is die kans weg en kan het weer jaren duren. 5 miljoen? De financiele schade die Ajax hierdoor lijdt is groter dan welke transfersom voor een speler dan ook.
De quote is van Lucas, vandaar de vraag aan hem (aannemende dat het een man is, maar digitaal kan alles): stel dat je in Lissabon netto zeven keer je huidige salaris kunt verdienen en dat je contract drie jaar loopt, wat doe je?
Bosz kan het wel willen, maar hij kun niet zeven keer zijn huidige salaris verdienen want hij heeft nog een contract. Klaar, hij heeft niks te willen. Je moet die wil zich niet eens laten ontwikkelen. Nee, gewoon nee, we gaan niet praten, jij gaat niet weg, er is niks veranderd bij Ajax en de veranderingen bij Dortmund doen dan ook niet terzake.

Of Overmars en VdSar zijn echt net zo incompetent als ze overkomen, of er is iets voorgevallen en hebben ze een conflict met Bosz.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 03, 2017 7:08 pm

Schmidt, ex trainer van Mainz op het lijstje..
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » za jun 03, 2017 7:08 pm

Verkeerde Schmidt...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 03, 2017 7:09 pm

Het zijn toch vooral een paar tabloids en wat andere hijgerige media die Bosz in verband brengen met Borussia Dortmund?
Hoe groot is de kans dat Bosz nummer 1 is op het lijstje dat BVB heeft gemaakt?

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 03, 2017 7:10 pm

Lionel schreef:Schmidt, ex trainer van Mainz op het lijstje..
Bij Dordmund?

Sandro

Bericht door Sandro » za jun 03, 2017 7:13 pm

LucaS schreef:Dan zal van een vertrek ook geen sprake zijn
Ik hoop het.

Maar als je van iemand af wil dan ontsla je hem.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 03, 2017 7:14 pm

Nou ja, als de T schrijft dat Bosz zijn besluit nog moet nemen en Ajax al vrijwel akkoord is met D. Dan zal het toch niet zo zijn dat Bosz het idee heeft dat Ajax hem heel erg graag houdt. God wat word ik hier boos van

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 03, 2017 7:24 pm

Bosz wil natuurlijk coûte que coûte bij Ajax blijven, maar Diablo Overmars verpatst m tegen z'n zin aan BVB. :hypocrite.gif:

Welke trainer met ambitie wil er nou wel naar een grote club met een enorm stadion en budget in een grote competitie? En een verviervoudiging van z'n salaris? :biggrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 03, 2017 7:26 pm

Nee, Bosz heeft nog geen beslissing genomen. Dat jij ervan uit gaat dat Bosz herrie gaat schoppen als Ajax hem aan zijn contract houdt zegt meer over jou dan over Bosz. En jij als Ajaxfan vindt dat ongetwijfeld niet, maar Ajax is ook een mooie en grote club.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 03, 2017 7:35 pm

wimpey schreef:Bosz wil natuurlijk coûte que coûte bij Ajax blijven, maar Diablo Overmars verpatst m tegen z'n zin aan BVB. :hypocrite.gif:

Welke trainer met ambitie wil er nou wel naar een grote club met een enorm stadion en budget in een grote competitie? En een verviervoudiging van z'n salaris? :biggrin.gif:
Bosz snap ik wel, Ajax snap ik niet. Had Bosz maar een clausule in zijn contract moeten laten opnemen.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » za jun 03, 2017 7:40 pm

LucaS schreef:Hehe. Supporter zal ik altijd blijven, maar als we volgend jaar weer dat zaaddodende gedoe voorgeschoteld krijgen, denk ik dat ik mijn zondagen zinniger ga besteden dan daarnaar kijken.
Nepsupporter... :)

Maar ik geef je geoot gelijk

ferry

Bericht door ferry » za jun 03, 2017 7:47 pm

LucaS schreef:
Lionel schreef:Schmidt, ex trainer van Mainz op het lijstje..
Bij Dordmund?
Nee, Aax, volgens SkySport news.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 03, 2017 7:49 pm

Ze hebben haast

ferry

Bericht door ferry » za jun 03, 2017 7:51 pm

Nou ja, ALS Bosz vertrekt, en daar lijkt het wel op, dan wil je zo snel mogelijk een opvolger lijkt me, met oog op de vroege start voor de CL kwalificatiewedstrijden.

Ik hoop dat Bosz blijft trouwens.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 03, 2017 7:54 pm

brigade zuid schreef: Bosz snap ik wel, Ajax snap ik niet. Had Bosz maar een clausule in zijn contract moeten laten opnemen.
Bosz was een jaar geleden een onbeschreven blad. Via het podium Ajax kan hij ineens naar het formaat BVB. Dat zal hij willen en daar kan Ajax niet voor gaan liggen. Je kunt niet met een ontevreden trainer het nieuwe seizoen in. Ik gun Bosz die club, hij is prof en Ajax niets verschuldigd. De directie heeft de taak er het maximale uit te halen en een prima opvolger te halen.

Alternatief is dat Ajax overal nee op gaat zeggen. Dan krijg je binnenkort geen talent meer binnen. Ajax is een opstapje he. Een grote jongen en topverdiener ben je elders. Bij BVB bijv. Doe je het daar goed, dan lonkt Liverpool of Bayern.

Ps: bondscoach van België is door Ajax benaderd hoor ik net van een vriendje die ingangen bij Ajax heeft. Voorganger Koeman bij Everton.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 03, 2017 7:58 pm

Oke nou ik ben verheugd dat Ajax een keer verder kijkt dan bijv. een De Boer, Blind, Ten Cate etc.

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 03, 2017 8:03 pm

Van BVB naar Liverpool is een stap achteruit. Een stap of 3.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » za jun 03, 2017 8:06 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef: Bosz snap ik wel, Ajax snap ik niet. Had Bosz maar een clausule in zijn contract moeten laten opnemen.
Bosz was een jaar geleden een onbeschreven blad. Via het podium Ajax kan hij ineens naar het formaat BVB. Dat zal hij willen en daar kan Ajax niet voor gaan liggen. Je kunt niet met een ontevreden trainer het nieuwe seizoen in. Ik gun Bosz die club, hij is prof en Ajax niets verschuldigd. De directie heeft de taak er het maximale uit te halen en een prima opvolger te halen.
Jawel, hij is Ajax letterlijk nog 2 jaar van zijn inzet en kunde verschuldigd.
Alternatief is dat Ajax overal nee op gaat zeggen. Dan krijg je binnenkort geen talent meer binnen. Ajax is een opstapje he. Een grote jongen en topverdiener ben je elders. Bij BVB bijv. Doe je het daar goed, dan lonkt Liverpool of Bayern.
Nee, het alternatief is dat Ajax meerjarenbeleid voert en dus nee zegt als een trainer een betere aanbieding krijgt. Hoeveel talent denk je dat binnenhaalt als je een trainer niet eens meerdere seizoenen vast kunt houden? De trainersmarkt is de spelersmarkt niet. Goede trainers die bij Ajax passen zijn zeldzaam, je kunt De Boer weer contracteren en dan wil Sam Hendriks ook wel weer naar Ajax, maar dan wordt het weer helemaal niks in Europa.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 03, 2017 8:12 pm

Je kan blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. Als Ajax Bosz aan zijn contract had gehouden was hij gewoon doorgegaan.
26 mei 2017 – Ondanks dat Ajax dit seizoen indruk heeft gemaakt in Europa, hoeft de club niet te vrezen dat trainer Peter Bosz deze zomer zijn geluk gaat beproeven in het buitenland. De oefenmeester is namelijk niet van plan om te vertrekken uit Amsterdam en ziet de toekomst van de club rooskleurig tegemoet.

Door de prestaties van Ajax in de Europa League zou Bosz ook bij grotere Europese clubs in beeld kunnen zijn. Hij lijkt echter gewoon te blijven. "Ik heb een driejarig contract, dus dat zal zo'n vaart niet lopen dat ik vertrek. Ik ga ervan uit dat ik drie jaar bij Ajax blijf", stelt hij tegenover De Telegraaf. "Bij andere clubs heb ik altijd clausules ingebouwd en die heb ik bij Ajax niet. Mijn positie is mijn zorg niet. Mijn zorg is om de jongens hier te houden."

Dat gaat al lastig genoeg worden, denkt Bosz. "Het liefst zou ik deze hele selectie bij elkaar houden. Die heeft kwaliteit, vormt een echt team en heeft de leeftijd en potentie om door te groeien. Maar je moet ook reëel blijven in het moderne voetbal", aldus Bosz, die wel blij is met het werk van de clubleiding. "Ik vind dat de club een geweldige job heeft verricht om deze selectie bij elkaar te brengen. Het wordt nu een hele uitdaging om te kijken hoe we er volgend seizoen weer voorstaan."

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/31 ... jax-blijf/

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jun 03, 2017 8:25 pm

Weet je, geld is op een gegeven moment ook genoeg. Als Bosz een aantal jaar bij Ajax werkt voor zeg anderhalf miljoen per jaar, hoeft hij ook nooit meer te werken. Of je nu op een gegeven moment 4 of 8 miljoen op de bank hebt, maakt voor je levensstandaard niet heel veel meer uit.

Antwoord is dus, dat ik gewoon lekker in Nederland zou blijven.
Pleit voor je, maar een trainer kan over een jaar uitgerangeerd zijn, een voetballer kan geblesseerd raken, kan misschien nooit meer voetballen. Bosz kan bij Dortmund tekenen en in januari naar huis gestuurd worden, is dan wel 10 miljoen rijker. In januari naar huis gestuurd worden kan hem bij Ajax ook overkomen, maar dan zal hij 1 miljoen krijgen?
Met alle plezier. De keuze is vroeg weggaan met een hele grote kans om in de subtop te blijven hangen, en langer blijven om dan als een relatief grote jongen binnen te komen op het topniveau, of voor de mindere goden, op hun persoonlijke topniveau.
Over op jonge leeftijd naar het buitenland getransfereerd worden; welke garantie is er om als 'grote jongen' op topniveau binnen te komen? Stel dat De Ligt over drie jaar nog op hetzelfde niveau zit (van der Gijp zei dat hij als dertigjarige nog dezelfde fouten zal maken), hoe komt hij waar binnen?
Er was relatieve rust en stabiliteit, het was de uitgelezen mogelijkheid om van Ajax een club te maken waar spelers dat ene jaar langer blijven.
Betaald voetbal, Traore moest weg, Klaassen en Veltman misschien ook wel, nu kan er voor gevangen worden, het gaat niet om het spelletje, het gaat om geld.
Nou ja, als de T schrijft dat Bosz zijn besluit nog moet nemen en Ajax al vrijwel akkoord is met D. Dan zal het toch niet zo zijn dat Bosz het idee heeft dat Ajax hem heel erg graag houdt. God wat word ik hier boos van
Niet boos worden, als de top roept kun je die roep niet weerstaan :ajaxsmiley.gif:
Bosz snap ik wel, Ajax snap ik niet. Had Bosz maar een clausule in zijn contract moeten laten opnemen.
Wees blij dat dit niet is gebeurd, vangt Ajax in ieder geval nog enkele miljoenen (en voor Krüzen?)
Nee, het alternatief is dat Ajax meerjarenbeleid voert en dus nee zegt als een trainer een betere aanbieding krijgt.
Onzin, meerjarenbeleid; ooit gezien dat een club een degradatie opneemt in het meerjarenbeleid? Toch degraderen er ieder jaar clubs. In het betaald voetbal kunnen alleen de grote (internationale) clubs over een meerjarenbeleid spreken, omdat ze zeker van zijn dat er voor de spelers geen financiële reden is om te vertrekken. Vertrekt er toch iemand dan staan de opvolgers in de rij.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie