Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

beelzebub

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door beelzebub » za mei 20, 2017 9:32 pm

Haha. Wij zijn niet bang, want Boga is erbij... :ajaxsmiley.gif:

https://youtu.be/58L5lUGHe7s
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mei 20, 2017 10:39 pm

Het gaat natuurlijk vooral om de talenten die uiteindelijk doorbreken maar kampioen worden tijdens de klassieker is ook bij de O19 gewoon lekker. :biggthumpup.gif:
Beide opmerkingen kan ik in meegaan, maar de huidige A1-lichting is niet de sterkste van de laatste jaren en dit Feyenoord staat op ook nog eens ± 15 punten van Ajax (PSV staat tweede). De Lange vertrekt naar Twente, Noa Lang? Nunnely leek een welkome versterking, maar blinkt hij nu nog uit? Dani en Mees de Wit? Zullen het niet redden.

De Ligt, Kluivert (staat op de elftalfoto op ajax.nl), Eiting, Sierhuis en Anderson Lopez hadden, qua leeftijd mee kunnen doen, dat om een completer beeld te geven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 21, 2017 7:34 am

Prima lichting dus.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo mei 21, 2017 10:01 am

Zijn Dani en Mees familie/broers/tweeling?

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 21, 2017 10:10 am

Nee, voor zover mij bekend niks van dat alles.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mei 22, 2017 10:01 am

Lionel schreef:Prima lichting dus.
De vraag is of die spelers tot één lichting behoren. Sierhuis zal wel 19 zijn, Kluivert is net 18 geworden en De Ligt is nog een paar maanden 17. Normaal gesproken horen zij bij drie verschillende lichtingen, al heeft Ajax sinds kort geen "onder 18" meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 22, 2017 2:55 pm

Klopt. Maar als zij nog in dit team hadden kunnen spelen vind ik het prima. Liever twee toptalenten dan vier halve.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 23, 2017 4:41 pm

Leiden in de bekerfinale tegen edsv met 2-0 via Sidoel en Flemming.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mei 23, 2017 4:44 pm

wimpey schreef:Leiden in de bekerfinale tegen edsv met 2-0 via Sidoel en Flemming.
Wat boeit het ons dat Leiden voorstaat tegen PSV. Dit is het Ajax O19 topic. :ajaxsmiley.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 23, 2017 4:53 pm

beelzebub schreef:
wimpey schreef:Leiden in de bekerfinale tegen edsv met 2-0 via Sidoel en Flemming.
Wat boeit het ons dat Leiden voorstaat tegen PSV. Dit is het Ajax O19 topic. :ajaxsmiley.gif:
Delft edsv weer het onderspit. :hypocrite.gif: Het staat 3-0 door Benninga. The artist verlaat edsv op een passend moment: hij heeft nog steeds en bij lange na niet het beste team. En de beste individuele spelers ook niet.

Sidoel en Lang bevallen me wel. Sierhuis mist deze pot vanwege blessure.

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 24, 2017 3:03 pm

Aad de Mos beweerde dat de talenten van PSV niets minder zijn dan die van Ajax. Daar klopt natuurlijk niets van.

Obispo kon destijds naar Ajax. Zou hij spijt hebben?

Arthur

Bericht door Arthur » wo mei 24, 2017 4:01 pm

Ik heb net even de samenvatting gekeken, maar daar leek het een wel erg gelukkige overwinning.

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 02, 2017 6:17 pm

Ajax en FC Kopenhagen bereiken overeenstemming over transfer Victor Jensen

Ajax en FC Kopenhagen hebben een akkoord bereikt over de transfer van Victor Jensen. De aanvallende middenvelder tekent op korte termijn een contract dat ingaat op 1 juli 2017 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2020.

Jensen werd op 8 februari 2000 geboren in Kopenhagen, Denemarken. De 17-jarige jeugdinternational is afkomstig van het Deense FC Kopenhagen. Met ingang van het seizoen 2017-2018 sluit hij aan bij Ajax O19.

Complimenten John Steen Olsen
Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,Het is mooi dat wij dit grote talent hebben weten te contracteren. Complimenten voor onze Deense scout John Steen Olsen, mede dankzij zijn inspanningen komt Jensen naar Amsterdam. Met ingang van komend seizoen zal hij aansluiten bij het vlaggenschip van onze opleiding, het elftal O19.”

Vele Denen gingen hem voor bij Ajax
Victor Jensen: ,,Ik ben erg blij en bovendien ook trots dat ik voor Ajax mag gaan spelen. Het is een grote club met een prachtige historie. Veel Deense spelers zijn mij in het verleden bij Ajax voorgegaan. Mijn doel is om zo spoedig mogelijk deel uit te maken van het eerste elftal en te slagen bij de club. Op deze plaats ook een dankwoord voor FC Kopenhagen, zonder hen had ik deze mooie stap in mijn carrière niet kunnen maken.”

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jun 03, 2017 8:30 am

Beelden van hem op https://youtu.be/wdWz5exoyIM

In eerste instantie dacht ik, leuk drie keer scoren uit een penalty, drie keer dezelfde hoek, maar kan hij ook voetballen? (retorisch) Ik weet niet of ik steeds de juiste speler volgde, maar hij lijkt mij wel tweebenig, voor de rest: geen oordeel op basis van die vier minuten.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 03, 2017 9:19 am

3,5 Miljoen plus bonussen betaalt Ajax voor hem. Dit moet wel een mega talent zijn dan.
Ajax!

zeux

Bericht door zeux » za jun 03, 2017 10:44 am

Of signaal voor de gekte op de markt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 03, 2017 10:53 am

Hoge transfersommen; het zal wel. Het is niet zo dat Jensen zes keer zo goed is als Dolberg omdat hij zes keer zoveel kost.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 03, 2017 8:27 pm

Giacomo Puccini schreef:3,5 Miljoen plus bonussen betaalt Ajax voor hem. Dit moet wel een mega talent zijn dan.
In JSO we trust.

'Mega talent' Nouri schijnt obv jeugdvoetbal een half miljoen per jaar te verdienen. Hopelijk is deze Jensen wel een moderne middenvelder.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 07, 2017 7:43 pm

Ylätupa is nieuwe multifunctionele aanwinst Ajax

Saku Ylätupa is een 18-jarige Fin die zijn handtekening onder een drie-jarig contract met Ajax zette. De middenvelder kan ook in de voorhoede uit de voeten, aan de zijkanten en als aanvallende middenvelder en is heel blij bij Ajax te zijn.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 22, 2017 10:17 am

Was benieuwd hoe het met Pasquali was en toen vond ik dit artikel.

http://www.heraldsun.com.au/sport/footb ... f46c51c573

Is allemaal niet zo soepel gegaan, om hem speelgerechtigd te krijgen. Ik vond het al zo vreemd dat dit zomaar kon.

Maar hij schijnt dus zijn debuut te gaan maken a.s zaterdag in de wedstrijd om de supercup tegen psv.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 22, 2017 11:43 am

Ik krijg een betaalmuur....
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 22, 2017 12:06 pm

Oh, dan zo.
Melbourne teen Sebastian Pasquali set for Ajax audition in under-19 season opener

DAVID DAVUTOVIC, Herald Sun

August 18, 2017 3:51am

Subscriber only

TEEN sensation Sebastian Pasquali will finally make his official Ajax Amsterdam debut, nine months after joining the Dutch giant.

The Herald Sun can reveal that Pasquali has been cleared to play for Ajax’s youth team, after red-tape prolonged his registration process.

Ajax officials confirmed that Pasquali, 17, was free to play and was set to debut in next Saturday’s Under 19 Super Cup match against PSV.

“We are very pleased that we finally have clearance from the FIFA for Sebastian. Now he is able to play official matches for Ajax. He will start this season in our under 19 squad, the highest youth team,” an Ajax spokesperson said.

Australians cannot sign for European clubs until they are 18, but Pasquali’s representatives were of the belief his Italian passport would ensure a swift process. It was anything but.

The clearance concludes the protracted saga, which drew criticism from Victory coach Kevin Muscat, who last March said: “It’s another good lesson for these younger players who put their trust and faith in people with no knowledge (of FIFA regulations). There’s a lot of impostors out there.’’

Pasquali rejected a full-time Melbourne Victory contract last October after five impressive substitute appearances tosign a two-year deal with Ajax, and was unveiled by the four-time European champion on November 26.

Sebastian Pasquali impressed in the 2016 International Champions Cup match between Melbourne Victory and Juventus. Picture: Mark Stewart

As is usually the case with situations involving under-18 players — classified by FIFA as “minors” — the clearance took months.

FIFA granted Pasquali “prior approval for the international transfer of a minor” on March 31, which then enabled the Dutch federation to request an International Transfer Clearance (ITC) from Football Federation Australia.

As that can only be done during the European transfer window, which opened on June 9 in Holland, FFA swiftly issued Pasquali’s ITC to the Dutch federation on June 20.

The Wangaratta boy will hope to work his way into Ajax Jong (reserves), whom he has trained with and play in the Dutch second division.

Ajax’s habit of blooding kids means strong Jong performances are often rewarded and Pasquali hopes to make up for lost time.

His last game was for Victory in the 2-1 win away to Adelaide United where he set up Marco Rojas’ winner with the second-last touch of the game.

Pasquali made a stunning debut, age 16, against Juventus in the International Champions Cup clash at the MCG, which alerted overseas clubs to his potential.

Juventus made a play, but Pasquali opted for Ajax, as it has been renowned for its youth development for decades.

“Ajax has got a long history of producing and promoting young players and on to bigger clubs, some of the best players in the world have come from their youth system,” Pasquali said.

“I believe this is best for me to become the best footballer I can be. I’d love to be able to represent the first team eventually.”

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 26, 2017 3:53 pm

0-5 thuis tegen edsv. Heitinga lijkt me dan ook niveau Keizer.

Zoveel geld, maar goede ervaren trainers halen?! Neuh. De club gaat weer richting niveau midden vorig decennium.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2017 4:00 pm

Heitinga niveau Keizer? Van mij zou Keizer best de A1 mogen doen. Heitinga moeten ze wegsturen.

Alexander

Bericht door Alexander » za aug 26, 2017 4:12 pm

Zit voor 7 miljoen transfergeld in deze selectie. Gênant slecht. Dus of de trainer kan er heel weinig van, of de spelers zijn de enorme transfersommen niet waard.

Plaats reactie