Davinson Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Davinson Sanchez

Bericht door brigade zuid » ma mei 22, 2017 4:33 pm

Een transfer is alleen interessant als ze hem vervolgens nog een jaartje bij Ajax droppen. Het gaat toch nergens meer over als je maar een jaartje wat aan een speler hebt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 22, 2017 7:08 pm

Ik zeg ook niet dat ik hem kwijt wil. Maar 40 miljoen is een hoop geld. Dan ben je gek als Ajax als je hem niet verkoopt. 2/3 van je omzet.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » ma mei 22, 2017 7:12 pm

40 mln is een no-brainer. Dit is geen wereldtopper. Zou het wel kunnen worden, maar is het nog niet.

Maar goed, 40 mln is tot nu toe hypothetisch.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mei 22, 2017 7:46 pm

En dan? Heb je 140 miljoen op de bank... jippie. Gewoon proberen nog een jaar te houden, dan levert ie ook nog heel veel op.

Sandro

Bericht door Sandro » ma mei 22, 2017 7:50 pm

Dat weet je niet.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 22, 2017 8:07 pm

brigade zuid schreef:En dan? Heb je 140 miljoen op de bank... jippie. .
Tegen die tijd 160.

Ik zou het alleen zien zitten als dat geld geoormerkt wordt voor een investeringsagenda om iets met de spelerssalarissen te doen (een achilleshiel van Ajax in een competitief internationaal voetballandschap). Daar moet een formule voor te verzinnen zijn, zodat je niet meteen de boel enorm laat oplopen, maar beheerst en met beleid een aantal spelers dat echt op de rand van vertrek staat minimaal een jaar langer aan je kunt binden. Dat geeft salariskosten die je als 'risico' moet inboeken, maar je hebt wel de kans dat je kampioen wordt, de CL haalt, door kunt groeien als team.
Ik ben het er zeker mee eens dat je geen huiden moet verkopen, voordat de beer geschoten is (voorschot nemen op bijv inkomsten CL), daarom zeg ik ook: reserveer een deel van de inkomsten als risicovol investeringsgeld. Een duidelijk bedrag, met afgebakende criteria, voor een duidelijke groep spelers. Als dààr zulk soort plus-inkomsten voor wordt gebruikt, dan zou het wat kunnen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » ma mei 22, 2017 8:15 pm

Ik zou het alleen zien zitten als dat geld geoormerkt wordt voor een investeringsagenda om iets met de spelerssalarissen te doen
Heel verhaal, maar ik pik dit er even uit. Vind je vast niet erg.

Volgens mij willen ze dat bij Ajax ook en dat lijkt me niet meer dan logisch. Dat kost tijd, want dat kost doorvoeren van beleid altijd.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 22, 2017 8:26 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Ik zou het alleen zien zitten als dat geld geoormerkt wordt voor een investeringsagenda om iets met de spelerssalarissen te doen
Heel verhaal, maar ik pik dit er even uit. Vind je vast niet erg.

Volgens mij willen ze dat bij Ajax ook en dat lijkt me niet meer dan logisch. Dat kost tijd, want dat kost doorvoeren van beleid altijd.
Zeker, beleid kost tijd, maar je moet deze zomer al kunnen handelen.
Ik weet niet beter dan dat er nog steeds een salarisplafond is. Weet iemand of dat inderdaad zo is?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 22, 2017 9:39 pm

Een plafond zal er altijd zijn als je je organisatie gezond wilt houden. De vraag is alleen hoe hoog dat plafond ligt.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 22, 2017 9:45 pm

Arthur schreef:Een plafond zal er altijd zijn als je je organisatie gezond wilt houden. De vraag is alleen hoe hoog dat plafond ligt.
Je kunt ook een getrapt plafond aanleggen.

Maak een heldere bestemmingsreserve die je financiële positie niet wezenlijk ondermijnt en die je in kunt zetten voor boven-plafond salarisbeleid.

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 22, 2017 9:47 pm

zeux schreef:
Arthur schreef:Een plafond zal er altijd zijn als je je organisatie gezond wilt houden. De vraag is alleen hoe hoog dat plafond ligt.
Hoe bedoel je? Die is er toch ook?

zeux

Bericht door zeux » ma mei 22, 2017 9:53 pm

Arthur schreef:
zeux schreef:
Er is nu toch maar één salarisplafond: 1 miljoen (bruto of netto weet ik even niet)?

Je zou categorieën aan kunnen brengen met ieder een eigen plafond.

Maar goed dat laatste kan natuurlijk ook weer fluïde worden. Dus uiteindelijk zal er altijd wel een soort van ultiem plafond zijn. Daar heb je gelijk in.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mei 22, 2017 11:57 pm

Als ie verkocht wordt hoop ik dat er een doorverkoop percentage wordt bedongen. Een terughuur constructie lijkt mij ook wel wat. Mag hij al in de PL spelen of komt hij tekort voor werkvergunning?

Arthur

Bericht door Arthur » di mei 23, 2017 6:38 am

zeux schreef:
Arthur schreef:
zeux schreef: Je kunt ook een getrapt plafond aanleggen.
Er is nu toch maar één salarisplafond: 1 miljoen (bruto of netto weet ik even niet)?

Je zou categorieën aan kunnen brengen met ieder een eigen plafond.

Maar goed dat laatste kan natuurlijk ook weer fluïde worden. Dus uiteindelijk zal er altijd wel een soort van ultiem plafond zijn. Daar heb je gelijk in.
Volgens mij was er toen discussie dat Onana in de een na hoogste schaal werd ingedeeld in plaats van de hoogste. Dat komt in feite op hetzelfde neer.

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 23, 2017 7:35 am

Stel nou dat het plafond van 1 mln wordt verhoogd naar 1,5 mln, wat gaat dat dan uitmaken? Niks toch? Terwijl het wel een stijging is van maar liefst 50%.

zeux

Davinson Sanchez

Bericht door zeux » di mei 23, 2017 7:41 am

Sandro_Calaaabro schreef:Stel nou dat het plafond van 1 mln wordt verhoogd naar 1,5 mln, wat gaat dat dan uitmaken? Niks toch? Terwijl het wel een stijging is van maar liefst 50%.
Nee, het gaat om grotere bedragen waarschijnlijk.
Heeft het zin om in percentages ten opzichte van de huidige situatie te denken? Wanneer Ajax verhoudingsgewijs erg laag zit, zal een 'correctie' al snel in grote percentages van de huidige situatie uitgedrukt kunnen worden.

Interessanter vind ik de vraag: wat is nodig en kun je daar op een verantwoorde manier budgettair ruimte voor maken?

Mano

Bericht door Mano » di mei 23, 2017 8:26 am

Geld is 1 ding maar uitstraling Eredivisie/klimaat/taal kunnen ook meespelen in de uiteindelijke beslissing.
Waarom zou een Colombiaan bij Ajax willen blijven :confused.gif:

De kans is groot dat hij aan carrière planning doet en weet dat het beter is om nog 1 seizoen bij Ajax te blijven.
Denk dat hij die keuze laat afhangen van finale winnen of verliezen. Bij winst speelt hij volgend seizoen CL en dan heb je dus 2 pluspunten bij Ajax.
hij speelt gegarandeerd dus kan zichzelf bewijzen en op het hoogste niveau (CL)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » di mei 23, 2017 8:34 am

zeux schreef: Interessanter vind ik de vraag: wat is nodig en kun je daar op een verantwoorde manier budgettair ruimte voor maken?

Al match je het voorstel financieel, je mist:
Competitieve wedstrijden
grotere kans op CL
International meer zichtbaar
grotere voetbalcultuur
grotere contracten sponsors
taal
klimaat
cultuur

Dat kan je niet met geld goed maken. Je krijgt met geld de oudere uitgebluste voetballer die nu voor Rusland of China kiezen en die wil je niet.

Bedrag kan iets omhoog om ze binnen te halen, maar niet omhoog om ze te houden.
Talenten weten dat Ajax een interessante springplank is naar de Europese top. Deze talenten kietelen met een iets hoger salaris kan, maar ook niet te hoog. Ze moeten nog wel iets om voor te vechten hebben. Ajax is een goede stap maar niet je eind stap, zo moet Ajax zich profileren.

Als je al tevreden bent met wat je bij Ajax verdiend ben je of te slecht voor de top of betaald Ajax te veel :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » di mei 23, 2017 8:37 am

Mano schreef:Geld is 1 ding maar uitstraling Eredivisie/klimaat/taal kunnen ook meespelen in de uiteindelijke beslissing.

De kans is groot dat hij aan carrière planning doet en weet dat het beter is om nog 1 seizoen bij Ajax te blijven.
Denk dat hij die keuze laat afhangen van finale winnen of verliezen. Bij winst speelt hij volgend seizoen CL en dan heb je dus 2 pluspunten bij Ajax.
Helemaal eens. Het zal dus ook gaan om een mix van argumenten. Juist omdat je die 'incentive' van de leermogelijkheden bij Ajax hebt, zul je waarschijnlijk nooit die astronomische salarisbedragen hoeven te matchen (kan Ajax ook niet), maar kan een substantiële verbetering al werken.

Wat je nodig hebt, is iemand in de omgeving van de speler die er op wijst dat nogal wat talenten zijn gestrand in B-teams, omdat ze te vroeg de stap maakten. Veel van die jongens zijn pas rond de 20. Die hebben potentieel nog zeker 8 a 10 jaar voetbal in zich. Als je ze duidelijk kunt maken dat nog een jaar bij Ajax spelen om verder door te ontwikkelen - en daarvoor kan CL inderdaad een extra motiverende conditie zijn - hen op de langere duur meer op kan leveren, dan zijn er zeker mogelijkheden.

Mano

Bericht door Mano » di mei 23, 2017 9:57 am

zeux schreef: Helemaal eens. Het zal dus ook gaan om een mix van argumenten. Juist omdat je die 'incentive' van de leermogelijkheden bij Ajax hebt, zul je waarschijnlijk nooit die astronomische salarisbedragen hoeven te matchen (kan Ajax ook niet), maar kan een substantiële verbetering al werken.

Wat je nodig hebt, is iemand in de omgeving van de speler die er op wijst dat nogal wat talenten zijn gestrand in B-teams, omdat ze te vroeg de stap maakten. Veel van die jongens zijn pas rond de 20. Die hebben potentieel nog zeker 8 a 10 jaar voetbal in zich. Als je ze duidelijk kunt maken dat nog een jaar bij Ajax spelen om verder door te ontwikkelen - en daarvoor kan CL inderdaad een extra motiverende conditie zijn - hen op de langere duur meer op kan leveren, dan zijn er zeker mogelijkheden.
Denk dat je dat probleem houdt, je hebt te maken met pubers en ouders. Beide lopen (gemiddeld) niet over van zelfkritiek.
De puber wordt gek gemaakt en de ouder lekker gemaakt. (status/financieel)
Als Ajax dat bod dan niet matcht of overbiedt, wordt het moeilijk om ze te behouden.

persoonlijk denk ik dat het een soort natuurlijke selectie is. Als je op 16 (samen met je ouders/zaakwaarnemer) het hoofd niet koel kan houden bij al die 'mooie' aanbiedingen, verlies je dus duidelijk het doel uit ogen.
het verleden heeft bewezen dat van de 100 er 98 niet meer boven komen drijven bij de top 25 van Europa.

Is je doel de top bereiken dan is het een slechte keuze (op basis van statistieken), is je doel rijk worden, moet je er 100% voor gaan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mei 23, 2017 6:04 pm

Mano schreef:Geld is 1 ding maar uitstraling Eredivisie/klimaat/taal kunnen ook meespelen in de uiteindelijke beslissing.

Kans is inderdaad groter dat hij blijft als Ajax morgen wint.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2017 6:04 am

Hij heeft met zijn spel in de finale geen indruk gemaakt op scouts. Natuurlijk is hij snel en kan hij een fysiek duel uitvechten maar Sanchez was vreselijk onrustig en zijn inspeelpasses waren om te huilen. Die speelt gewoon nog een jaar in Amsterdam. Wat voor ons uiteraard wel gunstig is.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mei 26, 2017 6:49 am

Gunstig is ook dat hij nu rust krijgt, want hij heeft wel erg lang achtereen gespeeld: competitie, cup in Latijns-Amerika en vervolgens ruim 40 wedstrijden voor Ajax, om tussendoor naar Columbia te vliegen voor een interland. Hij kan in Columbia wel vertellen dat spelen voor Ajax de stap omhoog kan zijn.

Barcelona twijfelde vorig seizoen, waarschijnlijk nu nog steeds; misschien toch kopen en een jaar stallen bij een Spaanse ploeg?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 26, 2017 8:04 am

Marillion schreef:Hij heeft met zijn spel in de finale geen indruk gemaakt op scouts. Natuurlijk is hij snel en kan hij een fysiek duel uitvechten maar Sanchez was vreselijk onrustig en zijn inspeelpasses waren om te huilen. Die speelt gewoon nog een jaar in Amsterdam. Wat voor ons uiteraard wel gunstig is.
Scouting apparaten van goede clubs volgen spelers een flinke tijd en beoordelen deze niet op één wedstrijd.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2017 9:26 am

Uiteraard, maar zo'n finale is wel een gelegenheid om te zien wat een speler doet als het er op aankomst. Bovendien zijn dit punten waar hij vaker problemen mee heeft.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie