Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Feyenoord

Bericht door peter » ma mei 15, 2017 11:16 am

Jinne schreef:
Peter schreef:Dat kan dus zomaar een poule met Real Madrid, Chelsea en Monaco worden. :biggrin.gif:
Real en Chelsea samen kan toch niet? Tenzij Real niks wint dit seizoen.
Zit Chelsea sowieso in potje-1 vanwege het kampioenschap? Ik dacht misschien dat ze in potje-2 terecht zouden komen vanwege de 0 van vorig seizoen.

Dan maken we er Real Madrid, Borussia Dortmund en Monaco van. :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mei 15, 2017 11:34 am

Vanwege titel ja. Net als Leicester dit seizoen. Kampioenen top 8 landen zitten in pot 1.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 3:03 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:Van start tot finish aan kop.
Klopt, maar of dat nu zoveel zegt... Het gaat om de stand aan het einde en daarin is het verschil 1 puntje. Dus kampioen, maar de competitie had voor hen geen week langer moeten duren.
Ajax 81 punten. Dan heeft Feijenoord het toch gewoon goed gedaan?
Niet leuk, maar er zijn natuurlijk plussen. Ajax staat in EL-finale, wordt internationaal over gepraat (zal iemand buiten NL in de gaten hebben dat Feijenoord kampioen is geworden? Ik denk hooguit een kleine voetnoot op sportpagina's in die hard voetballanden - ergens op pagina 10) en heeft een mooi blik toptalent jong op een hoog niveau spelen.
Prima kampioenschap voor F., maar Ajax staat er veel beter voor (als ze deze selectie enigszins bij elkaar kan houden).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mei 15, 2017 3:17 pm

maar Ajax staat er veel beter voor (als ze deze selectie enigszins bij elkaar kan houden).
Ajax zal weer spelers verkopen, dat kan niet anders, maar de vraag is of de aanwintsen die ongetwijfeld zullen volgen en snel zijn ingespeeld en het niveau aankunnen, het liefst verhogen.

De rij van afgelopen seizoen is lang, zo lang kan niet nog een keer: Cillessen, Van Rhijn, Van der Hoorn, Dijks, Gudelj, Bazoer, Muric, El Ghazi, Fischer, Milik, Heitinga (in de loop van het seizoen) en Van Bruggen (zal hij er ooit komen, bij PSV is hij nog niet doorgebroken)

Bij Feyenoord zullen er niet veel vertrekken, Vilhena heeft vorig seizoen gezien dat er voor hem weinig/niets te halen valt in het buitenland; Elia, Jorgensen en El Ahmani hebben al een (redelijk mislukt) avontuur achter de rug en zijn 26 jaar of ouder (en geen echte top).

Wie zullen er vertrekken? Jones, Berghuis (tenzij Watford hem niet terug wil) en Kuyt?

Wie komen er? De roep om spelers als Clasie (ook zo'n mislukt avontuur in het buitenland), Kalou en Van Persie zal er in ieder geval zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 15, 2017 3:24 pm

Elia gaat weg. Niet dat het veel uitmaakt, zo bijzonder is het niet wat er daar loopt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mei 15, 2017 3:38 pm

Duke schreef:Elia gaat weg. Niet dat het veel uitmaakt, zo bijzonder is het niet wat er daar loopt.
Voor hem te hopen dat het NEC of NAC wordt en niet Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch in Wales, want de kans op een spelfout is dan wel heel erg groot.

Is al bekend waar hij volgend seizoen speelt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 15, 2017 3:50 pm

Het boeit toch niks dat Ajax er beter voor staat dan Fey?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma mei 15, 2017 4:15 pm

Ik ga me niet druk maken om dit Feyenoord.Dat kampioenschap zat er een keer aan te komen, alles viel dit jaar mee, zoals Peter ook al schreef.Tel daarbij op de blunders van scheidsrechter bij de AJAX wedstrijden ( vooral Groningen uit ) en het gemazzel van Feyenoord.Ik verwacht van Feyenoord ook niet veel volgend seizoen.Paar keer voor jan lul gezet worden in de CL en half Nederland valt weer over ze heen met hoongelach.
Blij met de punten ...

Wouter

Bericht door Wouter » ma mei 15, 2017 7:14 pm

Het valt me reuze mee dat ze zich niet massaal misdragen hebben.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 7:31 pm

Wouter schreef:Het valt me reuze mee dat ze zich niet massaal misdragen hebben.
Ajax kan niet eens meer naar de plek met historie. De Adammers hebben het zo verneukt dat het bij de Arena 'moet'.

Mocht die EL gewonnen worden, dan is dat een mooi moment om het Leidseplein weer te proberen. Krap, maar wel dé plek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » ma mei 15, 2017 7:46 pm

Inmiddels is P2 (of was het P3) toch ook een plek met historie?

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 15, 2017 7:46 pm

Hoezo, dat wordt het museumplein
I think I lost my fucking headache

Sandro

Bericht door Sandro » ma mei 15, 2017 7:48 pm

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:Van start tot finish aan kop.
Klopt, maar of dat nu zoveel zegt... Het gaat om de stand aan het einde en daarin is het verschil 1 puntje. Dus kampioen, maar de competitie had voor hen geen week langer moeten duren.
Ajax 81 punten. Dan heeft Feijenoord het toch gewoon goed gedaan?
Ja hoor, ze hebben het goed gedaan. Dat kan ik nog wel uit m'n strot krijgen. Maar laten we niet net doen alsof Feyenoord overtuigend kampioen is geworden (zo klinkt het als je benadrukt dat ze van start tot finish aan kop zijn geweest) want dat is allerminst het geval. Ik ben ervan overtuigd dat ze geen kampioen waren geworden als de competitie nog een weekje (of twee) langer had geduurd. Alles wijst erop dat dit een incident was.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 15, 2017 8:29 pm

Ik denk dat als Vitesse niet de bekerfinale had gespeeld dat F daar niet gewonnen zou hebben. EN natuurlijk onze wedstrijd uit bij Groningen, daar zijn ons echt twee punten ontstolen.

Maar goed, Ajax zou kampioen geworden zijn als we gewoon in de 1/8 finales EL waren uitgeschakeld. Persoonlijk vind ik die mooie Europese wedstrijden en resultaten belangrijker dan het kampioenschap. Wellicht had dat anders gelegen als een kampioenschap al 18 jaar geleden was.
I think I lost my fucking headache

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 15, 2017 9:08 pm

We moeten F. feliciteren. Gefeliciteerd dan, geniet ervan. Jullie moeten er weer een jaar of twintig mee doen. :ajaxsmiley.gif:

@Zeux: Leidseplein gaat het nooit meer worden. Te klein, te kwetsbaar.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 15, 2017 10:42 pm

Museumplein is toch gewoon het beste.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 15, 2017 11:22 pm

Best ironisch eigenlijk. Forumlid Cruijff voorspelde lang geleden een EL-finale voor Ajax; ik heb na afloop van een drama 1-1 tegen PAOK eind juli 2016 vanaf station Bijlmer voorspeld dat we in de competitie onder de kakkies zouden eindigen. Beide voorspellingen zijn uitgekomen.. Had AT op de combi van die voorspellingen geld ingezet, dan
waren we en masse financieel onafhankelijk geworden!

Toppie

Bericht door Toppie » di mei 16, 2017 6:15 am

Zo rust geen Feyenooit TV meer voorlopig (18 jaar):smallgrin.gif:

Mano

Bericht door Mano » di mei 16, 2017 8:08 am

Ja Ajax is beter maar je kan niet zeggen dat Feyenoord niet overtuigend kampioen is geworden.

Je kan wel aantonen dat Ajax kampioen was geworden als.... dit of dat...
Feit blijft dat ze stabiel hebben gepresteerd. Feit blijft ook dat een stadion ALTIJD vol zit als het tegen Ajax speelt en halfvol tegen Feyenoord. Dat tegenstanders volle bak gaan tegen Ajax en niet altijd tegen Feyenoord. Dat is het lot van Ajax. So be it, ondanks dat wel 3 sterren op de borst. :ajaxscarf.gif:

Neem Heracles. Strijden voor een punt..... :confused.gif: niks van gezien, geen 1 doelpoging tot de 70ste minuut.
Vitesse uit, trokken de beentjes in bij elk duel.
en zo kan ik nog wel 3 a 4 duels noemen. Kan Feyenoord niks aan doen, ze worden gewoon minder serieus genomen dan Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di mei 16, 2017 8:56 am

Feyenoord begon op een iets hoger niveau maar Ajax ging veel steiler omhoog, helaas was het niveau van Feyenoord net hoog genoeg om weinig punten te verliezen. Maar als Feyenoorders nu zeggen dat het het begin van een succesvolle periode kan zijn negeren ze dat ze even geleden zijn weggespeeld door Ajax en goed wegkwamen met alles onder de 5-0.

En nu de CL in, dat is toch een zware klap voor architectuurminnend Europa.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 16, 2017 12:37 pm

Feyenoord heeft een constant seizoen gedraaid, waarin het niet bepaald tegen zat. Ze hebben met een redelijke matig elftal het net lang genoeg uitgehouden en dan kan je kampioen worden. We moeten niet vergeten dat je in Nederland geen wereldelfal hoeft te hebben om kampioen te worden. Ajax is ook 4 keer kampioen geworden met een niet echt hoogdravend team en voetbal. Blijft wel dat volgend seizoen een heel ander verhaal gaat worden voor feyenoord. Ze spelen 6 zware champions league wedstrijden en ze zijn nu dé kampioen. Dat bekent dat de gunfactor er van is en dat de kans klein is dat ze weer een seizoen gaan krijgen waar alles hun kant opvalt. De laatste keer in 99 ging dat ook mis en eindigden ze ternauwernood derde.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wouter

Bericht door Wouter » di mei 16, 2017 8:46 pm

Toch blijft het wonderlijk dat Feyenoord financieel zo achter loopt op Ajax en met name PSV. Je kunt zeggen wat je wil, maar de club heeft een grote achterban en komt uit een grote stad. Feyenoord is toch jarenlang een slapende reus geweest.

columbus

Bericht door columbus » di mei 16, 2017 10:24 pm

Ik denk dat het vooral ligt aan domme keuzes uit het verleden. Ze hebben qua aankopen behoorlijk wat wanbeleid gevoerd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 17, 2017 7:09 am

Met een beetje geluk zijn ze nu, mede door het kampioenschap, veel te overmoedig geworden en nemen ze te veel financiële risico's bij de totstandkoming van het nieuwe stadion. Dan kunnen we straks weer jaren vooruit. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » wo mei 17, 2017 9:36 am

Wouter schreef:Toch blijft het wonderlijk dat Feyenoord financieel zo achter loopt op Ajax en met name PSV. Je kunt zeggen wat je wil, maar de club heeft een grote achterban en komt uit een grote stad. Feyenoord is toch jarenlang een slapende reus geweest.
Als je de verhalen mag geloven waren zij tot begin jaren 70 verreweg de rijkste club van het land, met allerlei vastgoed in bezit en zo. Geen idee waar het is misgegaan, maar er is in de prestaties van Feyenoord een wel heel duidelijke kentering van voor en na begin jaren 70. Als je het heel reëel bekijkt zijn zij vanaf dat moment eigenlijk geen topclub meer en heeft PSV hun rol langzaam overgenomen.

Tenzij ze de komende jaren het tegendeel bewijzen is deze titel eerder vergelijkbaar met de one day fly titels van AZ en Twente dan met de series die Ajax en PSV regelmatig neerzetten.

Plaats reactie