IH vergeet voor het gemak dat Liverpool zonder Suarez, uit de Nederlandse competitie, nu in de First Division had gespeeld.
Moderator: mods
De Sneijder uit die tijd met Klaassen vergelijken, kom nou toch, die mag zijn schoenveters nog niet vastmaken. Sneijder ging dan ook naar Real Madrid, voor Klaassen wordt het een club uit de Duitse of Engelse middenmoot. Verder zijn Huntelaar, Janssen en Babel aanvallers waar altijd veel meer betaald wordt. Zoals ik al zei supporters hebben de neiging om hun eigen spelers te overschatten en de te vragen transfersommen in dit soort gevallen. Begrijp mij overigens goed, ik zou het prachtig vinden als er één komt die 30 miljoen neertelt voor hem, zie het alleen niet gebeuren.Ajax Rules schreef:Hoe kom je hier toch bij? Alle Ajax-spelers komen uit de zwakke Nederlandse competitie. En okee, Milik was misschien wel heel goed verkocht. Maar we hebben Huntelaar en Sneijder al tig jaren geleden verkocht voor veel hogere bedragen. Babel voor 17M. Blind voor 17M. Milik dus voor 33M. JAREN geleden. Vincent Janssen van bloody AZ voor 20M.InnerHarbour schreef:Speelt is de zwakke Nederlandse competitie en leider? We gaan het zien, maar supporters willen nog wel eens de capaciteiten en transfersommen die deze spelers moeten opbrengen overschatten. Mij lijkt 15 mil met wat bonussen en een doorverkoop percentage heel mooi hoor een box to box speler die het internationaal over een langere periode nog allemaal moet bewijzen. Is hij eigenlijk al vaste basisspeler in Oranje?
15M voor Klaassen is gewoon veeeeeeel te weinig. Ondanks dat hij uit de zwakke Eredivisie komt. Ik ga al uit van de Eredivisie-bedragen.
Zelfs als dat allemaal uitkomt, bewijst dat nog niet dat je dan ook zou winnen van clubs als Barca en Bayern. Want die hebben namelijk eveneens (en op alle posities) spelers van het kaliber Barca/Bayern.Giacomo Puccini schreef:Jawel hoor. Je onderschat denk ik hoe razendknap het is dat jongens van 17-20 jaar al op dit hoge niveau presteren, dat zie je nergens anders.
Moet je wel wat geluk bij hebben natuurlijk en blijven doorselecteren, onder leiding van een uitstekende coach. De linksback, rechtsback (Tete ipv Joëlle), linksbuiten en rechtsbuiten hebben een step-up nodig. Over 5 jaar spelen Onana, Tete, Sanchez, De Ligt, Van de Beek en Dolberg bij clubs van het niveau Barca/Bayern verwacht ik.
Zou sneu zijn.Duke schreef:Klaassen op weg naar Everton?
Grote strik omheen en afzetten op Schiphol.beelzebub schreef:Er is zo een databedrijf die spelers adviseert welke speelstijl/club/trainer het beste bij hun past. Op basis daarvan is Depay vertrokken naar Lyon.
Bij Klaassen kwam eruit dat Napoli en Everton het beste bij hem pasten. Na Ajax dan natuurlijk.
23 miljoen euro is wel een dikke bak geld voor onze aanvoerder.
Zeker als we er een leuk doorverkooppercentage bij weten te krijgen.beelzebub schreef:Er is zo een databedrijf die spelers adviseert welke speelstijl/club/trainer het beste bij hun past. Op basis daarvan is Depay vertrokken naar Lyon.
Bij Klaassen kwam eruit dat Napoli en Everton het beste bij hem pasten. Na Ajax dan natuurlijk.
23 miljoen euro is wel een dikke bak geld voor onze aanvoerder.
Zou ik echt een werelddeal voor Ajax vinden, nog een grotere strik er omheen.Ajaciedjuh schreef:Volgens Telesport vandaag ligt het bedrag nog hoger. Minimaal €30M. Verwachting is dat het binnen een paar dagen afgerond wordt.
Groot verlies, maar prima. Mooie leeftijd (24) om te gaan. Davy is een echte Ajacied, het is hem gegund. Davy zou een mooi voorbeeld kunnen zijn: tot jr 23/24ste blijven, mooie (financiele) stap maken, en dan zijn carrière weer afsluiten bij Ajax.![]()