Kasper Dolberg
Moderator: mods
Re: Kasper Dolberg
Bakt er de laatste wedstrijden geen ruk van en verzand geregeld in doelloos gepingel.
Blij met de punten ...
-
Afmaken ja.Ajaciedjuh schreef:Dolberg is een veel betere spits dan Traoré. Traoré heeft een betere actie en is nog sneller dan Dolberg, maar op alle andere fronten is Dolberg beter. Dolberg is de betere op: afmaken, koppen, aanspeelpunt, betere fysiek, slim positie lopen, beter afstandschot en hoger doorgroeipotentieel.
Koppen, afstandsschot en doorgroeipotentieel misschien.
Op de andere punten is Traoré beter op dit moment.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Dolberg nogal pissed was dat ie gepasseerd was tegen Schalke-uit. Hij viel inspiratieloos in. Tegen PSV was het ook niet veel, lag constant op de grond en kon geen bal bij zich houden.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op di apr 25, 2017 11:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Whitey on the moon.
Hij was bij de A junioren ook vaak afwezig. hele wedstrijden onzichtbaar.
Zijn persoonlijkheid helpt daarbij ook niet.
Ik twijfel niet over zijn kwaliteiten maar hij moet veel constanter worden.
Voor een spits is dat misschien wel belangrijker dan voor een back. Als een back niet onder druk wordt gezet en je staat voor, kan je redelijk anoniem spelen, een spits niet. part of the glory.
Zijn persoonlijkheid helpt daarbij ook niet.
Ik twijfel niet over zijn kwaliteiten maar hij moet veel constanter worden.
Voor een spits is dat misschien wel belangrijker dan voor een back. Als een back niet onder druk wordt gezet en je staat voor, kan je redelijk anoniem spelen, een spits niet. part of the glory.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Zie volgend seizoen toch liever Dolberg in de spits dan Huntelaar.
- InnerHarbour
Persoonlijk zie ik liever Dolberg naar een andere club vertrekken wat niet inhoudt dat ik dan liever Huntelaar in de spits zie. 

YNWA
Wie moet er dan in de soits?
NEC heeft Grot... hebbe? ;)
NEC heeft Grot... hebbe? ;)
Ik begrijp de kritiek op Dolberg niet. Dit is zijn eerste jaar in Ajax 1. Natuurlijk is hij geen volgroeide, constant presterende spits. Maar voor een nieuweling heeft hij een prima seizoen gedraaid, waarin hij zich ook heeft laten zien in grote wedstrijden. De rest komt wel. Die jongen is een enorm talent.
Wat Traoré betreft, hij is zeker niet slecht, maar zal nooit een afmaker worden, en dat is toch een aanzienlijk nadeel voor een aanvaller.
Wat Traoré betreft, hij is zeker niet slecht, maar zal nooit een afmaker worden, en dat is toch een aanzienlijk nadeel voor een aanvaller.
Niemand zegt toch ook dat hij geen groot talent is en dat hij niet goed presteert voor een eerste jaar? Alleen zou ik liever Traore zien tegen Lyon. Die is veel sterker dan Dolberg. Met Dolberg kom je niet onder de druk van Lyon uit.Yopii schreef:Ik begrijp de kritiek op Dolberg niet. Dit is zijn eerste jaar in Ajax 1. Natuurlijk is hij geen volgroeide, constant presterende spits. Maar voor een nieuweling heeft hij een prima seizoen gedraaid, waarin hij zich ook heeft laten zien in grote wedstrijden. De rest komt wel. Die jongen is een enorm talent.
IK GELOOF!!!!!!
Waarom niet allebei?
Dan wel in de spits. Traore moet de lange ballen opvangen. Dolberg eromheen. Die moet je lanceren.
IK GELOOF!!!!!!
Ik zou het wel doen, hoor.
Misschien krijg je maar weinig kansen. Dolberg is ijskoud voor het doel. Traoré alleen, dat is bijna een garantie voor een tranendal, mocht je beslist een tegendoelpunt nodig hebben.
Misschien krijg je maar weinig kansen. Dolberg is ijskoud voor het doel. Traoré alleen, dat is bijna een garantie voor een tranendal, mocht je beslist een tegendoelpunt nodig hebben.
- InnerHarbour
Jep als Dolberg beschikbaar is zou ik hem altijd opstellen en dan pas het knotje. Rechterkant Kluivert of Neres.
YNWA
Maar je komt wel onder de druk van Lyon vandaan. Dat is toch ook wat waard? Kijk naar de uitwedstrijd tegen Schalke of thuis tegen Lyon. Hoeveel duels wint Dolberg?Yopii schreef:Ik zou het wel doen, hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Uit tegen Schalke stond Traoré in de punt.
Ouch.Jöhnk schreef:Uit tegen Schalke stond Traoré in de punt.

Echt niet

IK GELOOF!!!!!!
Hij scoorde dus ook niet.
Je moet er in Lyon snel één intrappen. Dan ben je klaar. Aan Traoré zou ik dat niet overlaten.
Je moet er in Lyon snel één intrappen. Dan ben je klaar. Aan Traoré zou ik dat niet overlaten.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik moet nog zien of hij minder doelpunten maakt als je hem een heel seizoen in de spits zet. Dolberg staat op 15 goals, dat is ook niet echt indrukwekkend.Yopii schreef: Wat Traoré betreft, hij is zeker niet slecht, maar zal nooit een afmaker worden, en dat is toch een aanzienlijk nadeel voor een aanvaller.
Dolberg laat ook andere spelers beter spelen omdat hij veel meer een aanspeelpunt is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Vijftien doelpunten, dat is prima voor een eerstejaars.
Hij heeft aangegeven volgend jaar in ieder geval bij Ajax te willen blijven, kennelijk. "Als ze me willen houden, tenminste" 

Nou, dan moet hij in de EL finale maar eens laten zien dat hij het waard is. 

Nil volentibus arduum