Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017
Viergever en Veltman geschorst.. Mijn grote vriend nog steeds geblesseerd.. Sinkgraven ook niet vrij van klachten.. Tja dan wordt de spoeling dun..
Dus
Onana
Tete-Sanchez-De Ligt- Riedewald
Klaassen-Schone-Hakim
Kluivert-Dolberg-Younes..
Dus
Onana
Tete-Sanchez-De Ligt- Riedewald
Klaassen-Schone-Hakim
Kluivert-Dolberg-Younes..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Vergeet het Pinkstertoernooi van 1935 niet. Dergelijke toernooien waren toen minstens zo belangrijk als de huidige EL nu is.Marillion schreef:@BZ: Dat laatste dacht ik ook, maar toen kwam Sandro in een ander topic ineens, heel ongepast in een dergelijke discussie, met feiten aan:
Ajax doet het dus kennelijk helemaal zo slecht niet. Misschien komt dat beeld doordat ik altijd gelijk aan die wedstrijden tegen Auxerre moet denken. Daar zitten dan, in zes wedstrijden, ook gelijk die drie nederlagen bij.Sandro_Calaaabro schreef:Mwah...Marillion schreef:Feit is wel dat Ajax het tegen Engelse clubs gewoon vaak goed doet. Denk aan de recente confrontaties met City, United en wat verder terug Arsenal. Tegen Franse clubs gaat het, in ieder geval in mijn herinnering, vaak heel moeilijk. Denk bijvoorbeeld aan een club als Auxerre.![]()
Ajax speelde tegen de volgende tegenstanders uit Frankrijk:
AJ Auxerre
Olympique Lyon
Olympique Marseille
Ajax speelde in haar historie slechts 10 duels tegen clubs uit Frankrijk. Daarvan won Ajax er 5 (50,0%) en gingen er 3 (30,0%) verloren. 2 (20,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 12 keer, een gemiddelde van 1,20 goals per wedstrijd. De clubs uit Frankrijk stelden daar 10 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,00 per wedstrijd.
Ajax Netwerk.
In de ontmoeting in 2003 wonnen we twee keer van Lyon. Maar goed, daar kopen we nu uiteraard helemaal niets voor. Laten we maar eens beginnen te hopen dat ze Ajax onderschatten na hun wedstrijden tegen AZ.
http://www.afc-ajax.info/en/match/1935- ... FC-Sochaux
- Giacomo Puccini
Lacazette zo goed als zeker niet in actie woensdag, 'fifty-fifty' of Tolisso het haalt voor Lyon
Goed nieuws lijkt me
Goed nieuws lijkt me

Ajax!
-
Van der Sar heeft onder het mom van 'oude tijden herleven' verteld dat de spelers van het team dat in 1992 de UEFA Cup won zijn uitgenodigd voor de wedstrijd thuis tegen Lyon.
Ben benieuwd of Wim Jonk dan aanwezig zal zijn.
Ben benieuwd of Wim Jonk dan aanwezig zal zijn.
- InnerHarbour
Als het niet een rancuneuze sukkel is wel.Historicus schreef:Ben benieuwd of Wim Jonk dan aanwezig zal zijn.
YNWA
Zit ie niet in China om daar het gedachtegoed van Cruijff te oreren? 

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Lacazette er sowieso niet bij, Tolisso 50/50.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Via de Facebook pagina van Zuid. Krijgen we ook weer de megafoon over de algemene geluidsinstallatie?BESTE AJACIEDEN!
Overmorgen is het zover. Na 20 jaar staan we weer in de halve finale van een Europees bekertoernooi. Veel jonge Ajacieden hebben nog nooit een halve finale in Europa meegemaakt. Oudere Ajacieden hebben daarentegen de nodige mooie wedstrijden en successen al meegemaakt in de jaren ’70 ’80 ’90. We willen allemaal dat deze tijden weer terug zullen komen in Amsterdam.
In een volgepakt stadion zullen wij op de tribunes zorgen dat de spelers van Lyon weer met knikkende knieën terug naar Frankrijk zullen gaan. Kijkend naar de laatste twee Europese thuiswedstrijden was de sfeer fenomenaal en geweldig te noemen. Het stadion was geregeld in extase en de tribunes schudden geregeld op en neer. Woensdag moet het weer zo’n onvergetelijk cup-avondje worden. De nul houden is belangrijk en ongeacht de stand zullen wij onze naam hoog houden en meer dan 90 minuten lang gaan!
Net zoals tegen Twente met de beruchte 15 mei wedstrijd zullen er pamfletten worden opgehangen bij elke opgang van het stadion. Hier staan de ‘tien geboden’ in van Mozes. Het spreekt natuurlijk allemaal voor zich, maar woensdag moeten wij samen met de spelers zorgen dat we een gunstige uitslag neerzetten voor de return in Lyon volgende week. Al wordt de wedstrijd vroeg op de avond gespeeld, we roepen iedereen op om op tijd naar het stadion te gaan en je sjaaltje mee te nemen en bij opkomst van de warming-up al binnen te zijn. Op de omloop van zuid zal er een uur voor de wedstrijd al begonnen worden om alvast even warm te draaien. Daarna nemen we plaats op de tribune en spreekt het voor zich. Daar gaan we hopelijk een positieve en onvergetelijke avond neerzetten met zijn allen!
WIJ ZIJN AJAX AMSTERDAM
*Road to Stockholm*

Wij missen met Viergever ook onze belangrijkste aanvaller uit de vorige speelronde.Thijs schreef:Lacazette er sowieso niet bij, Tolisso 50/50.
Dit potje komt ondertussen rap dichterbij. Ik ben echt heel erg benieuwd wat Ajax kan woensdag. Over 48 uur weten we meer. De laatste thuiswedstrijden in de EL geven toch wel reden tot enig optimisme al ben ik zelf toch bang dat we deze keer aan het kortste eind gaan trekken. Hopelijk mag ik woensdag toegeven dat ik er naast zit.

Nil volentibus arduum
Lacazette er niet bij scheelt wel natuurlijk. Geef ons een goede kans. Echt onwijs veel zin hoor.
IK GELOOF!!!!!!
-
De eerste halve finale in 20 jaar en de tweede in de Arena.. Welke AT'ers zijn erbij?
Uiteraard, hopelijk meer succes dan bij die vorige halve finale. Dat was zowel thuis als uit niet best.
Nil volentibus arduum
-
Ik ook, m'n 60e Europese thuiswedstrijd op rij. Laat het er een worden om nooit te vergeten. :)
ben d'r bij, 

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Voetbalzone....Tegenvaller voor Ajax: Lacazette en Tolisso tóch mee naar Amsterdam
Ajax moet tóch vrezen voor Alexandre Lacazette. De Franse aanvaller is tegen de verwachting in opgenomen in de wedstrijdselectie van Olympique Lyon en mee afgereisd naar Amsterdam. Het is onzeker of de sterspeler van Lyon inzetbaar is. Ook Corentin Tolisso, van wie eveneens werd verwacht dat hij het duel met Ajax van woensdagavond niet zou halen, is op het vliegtuig gestapt.
Lacazette raakte in de kwartfinales van de Europa League tegen Besiktas geblesseerd aan zijn hamstring. Voorzitter Jean-Michel Aulas bevestigde tegenover L'Equipe dat de kans klein was dat de aanvaller in de wedstrijdselectie zou zitten. Hetzelfde medium meldt dat Lacazette maandag de groepstraining heeft hervat en dat hij woensdag mogelijk als invaller in actie kan komen.
Bij Ajax moet trainer Peter Bosz het doen zonder Joël Veltman en Nick Viergever. Beide verdedigers zijn geshorst en worden naar verwachting vervangen door Jaïro Riedewald en Kenny Tete. Ook Daley Sinkgraven moet de eerste halve finale naar alle waarschijnlijkheid aan zich voorbij laten gaan. Hij is nog geblesseerd.

-
Super veel zin in morgenavond, maar wel spannend!!!Lionel schreef:Lacazette er niet bij scheelt wel natuurlijk. Geef ons een goede kans. Echt onwijs veel zin hoor.
Wel of geen Lacazette gaat heel veel verschil maken, is hun sterspeler en 1 van de beste spitsen van Europa op dit moment.
Hoe zal onze voorhoede er uit zien, Younes - Traore - Kluivert?
Gaat veel verschil maken ?.O. Lyon is in zijn geheel gewoon een betere ploeg als AJAX.Maar je moet het geluk toch een beetje aan je kant hebben in zo'n wedstrijd.Ik bedoel je ziet tegen Schalke thuis dat als een tegenstander even niet zijn nivo haalt er veel te halen valt.Maar dan moet je het deze keer ook echt pakken als die mogelijkheid zich voordoet, want met een beetje minder geluk in de uit wedstrijd tegen Schalke had je hier niet gestaan.Neemt niet weg dat je hier gewoon van moet genieten dat deze groep zo ver is gekomen.Hoop wel dat mocht het mis gaan je niet compleet wordt afgedroogd zoals AZ.
Blij met de punten ...
VI.nl meldt ook dat Lacazette bij de selectie zit.
Blufpoker, of zou hij wel kunnen spelen?

Aha, zijn ze al dermate in paniek dat ze hun toevlucht nemen tot dit soort spelletjes?
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
-
Ach, wie is die Lacazette nou helemaal. De enige lacazette die ik ken is de la gazette dello sport, haha!
Wij hebben Matthijs, dus die gozer gaat gewoon huilend weer naar huis.
Wij hebben Matthijs, dus die gozer gaat gewoon huilend weer naar huis.
Precies. We zijn psv niet die al bij voorbaat met de staart tussen de benen lopen
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Veel belangrijker is dat Tete erbij is en geen Veltman
Verwachten jullie dat Riedewald linksback speelt? Veel meer opties zijn er volgens mij niet. Ik las dat hij zichzelf al flink aan het indekken was: geen wedstrijdritme op het hoogste niveau, niet zijn positie, etc. Spreekt weinig vertrouwen uit.

Verwachten jullie dat Riedewald linksback speelt? Veel meer opties zijn er volgens mij niet. Ik las dat hij zichzelf al flink aan het indekken was: geen wedstrijdritme op het hoogste niveau, niet zijn positie, etc. Spreekt weinig vertrouwen uit.
Ajax!
-
Riedewald speelde 70 minuten linksback met Jong Ajax tegen VVV, ik denk het wel dus.