Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » ma apr 24, 2017 1:57 pm

KNVB: Kampioensduel tussen Feyenoord en Excelsior niet in de Kuip

De KNVB ziet niets in de ideeën om Excelsior – Feyenoord op 7 mei in de Kuip te laten spelen. De interesse in de kampioenswedstrijd van de Rotterdamse koploper is enorm, terwijl Woudestein slechts 4500 toeschouwers kan herbergen.

Niet alleen Feyenoord zou profiteren van een verhuizing naar de voetbaltempel in Rotterdam-Zuid. Excelsior kan financieel een flinke klapper maken, omdat de inkomsten uit de wedstrijdrecette vele malen hoger zullen zijn. Het zou het organisatorische karwei bovendien een stuk makkelijker maken, terwijl de kans op ongeregeldheden in de Kuip minder groot is.

De Kralingse club houdt zich op de vlakte in de discussie. ,,We hoeven hier denk ik helemaal niet over te praten”, zegt algemeen directeur Ferry de Haan. ,,Ik heb niet het idee dat het toegestaan zou worden.”

Dat beaamt de KNVB. ,,Als er één ding is waar je zeker van kan zijn in deze competitie, dan is het wel dat iedere club zeventien thuiswedstrijden en zeventien uitwedstrijden speelt. Daar gaan we niet van afwijken. Het is uitgesloten dat deze wedstrijd in de Kuip wordt gespeeld”, aldus woordvoerder Koen Adriaanse.
www.ad.nl

Ik weet niet wie er serieus over dat idee nadachten, maar die snappen er niet veel van. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 24, 2017 3:18 pm

Nu is hier wel jurisprudentie over..... Volendam - Ajax anyone? :1evil.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 24, 2017 3:39 pm

Haha idd zat er net aan te denken, toen had ik jou post nog niet gezien. Was ergens midden jaren '90 toch dat ze deze wedstrijd in het OS speelden.

Duke

Bericht door Duke » ma apr 24, 2017 3:48 pm

Competitie of beker?

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 24, 2017 3:51 pm

Heren, de boel niet door elkaar halen.

We hebben inderdaad een keer Volendam - Ajax in het OS gespeeld en we hebben een keer de kampioenswedstrijd Ajax - Volendam gespeeld in het OS. Maar dat was dus niet dezelfde wedstrijd. De ene werd een 1-0 verlies na een afgrijselijke pot waarin Volendam de Berlijnse Muur 2.0 had uitgevonden, de andere liep lekkerder af en toen wonnen we een aantal dagen later de CL... Dat Volendam in Amsterdam kwam spelen was volgens mij omdat hun stadion verbouwd werd. Bovendien was het OS officieel niet het thuisterrein van Ajax.

Ik ben vast niet de enige AT'er die beide wedstrijden heeft bezocht?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 24, 2017 3:53 pm

Dat was niet de kampioenswedstrijd (dat was Ajax - FC Volendam in mei 95) maar idd een 'wedstrijd op neutraal terrein' in 94 omdat het stadion van Volendam werd verbouwd. Volendam won trouwens met 1-0. :ajaxsmiley.gif:

edit: ah, bron uit eerste hand. Ik haalde dit gewoon van internet. ;)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 24, 2017 3:53 pm

Plagiaat Thijs! :666.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 24, 2017 5:05 pm

Ik zou een goede advocaat zoeken Cees!
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 24, 2017 5:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Heren, de boel niet door elkaar halen.

We hebben inderdaad een keer Volendam - Ajax in het OS gespeeld en we hebben een keer de kampioenswedstrijd Ajax - Volendam gespeeld in het OS. Maar dat was dus niet dezelfde wedstrijd. De ene werd een 1-0 verlies na een afgrijselijke pot waarin Volendam de Berlijnse Muur 2.0 had uitgevonden, de andere liep lekkerder af en toen wonnen we een aantal dagen later de CL... Dat Volendam in Amsterdam kwam spelen was volgens mij omdat hun stadion verbouwd werd. Bovendien was het OS officieel niet het thuisterrein van Ajax.

Klopt, die uitwedstrijd was niet de kampioenswedstrijd en het was wel een nederlaag. Ik doe er, uit het hoofd, zelfs de doelpuntenmaker nog bij: Obdam, of schrijf je Opdam. Nou ja, wie dat wil weten zoekt het maar op. Ik was inderdaad ook bij allebei de wedstrijden present.

Overigens ben ik tevreden met de door mij opgebouwde vriendenkring en collega's. Want ik heb vandaag werkelijk niemand gehoord over de ontwikkelingen in de Eredivisie. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma apr 24, 2017 5:31 pm

Ik ook niet, heerlijk. Kom je hier en word je er toch weer mee geconfronteerd :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » ma apr 24, 2017 7:51 pm

Boskamp: "als supporters de stad afbreken bouwen we hem weer op ... dat hebben ze in 1945 ook gedaan..."

Die vind ik dan grappig voor iemand die zo met de tweede wereld oorlog bezig is...

Vd Gijp dacht daarna ook even grappig te zijn... mwah... not

Duke

Bericht door Duke » ma apr 24, 2017 8:08 pm

Marillion schreef:

Klopt, die uitwedstrijd was niet de kampioenswedstrijd en het was wel een nederlaag. Ik doe er, uit het hoofd, zelfs de doelpuntenmaker nog bij: Obdam, of schrijf je Opdam. Nou ja, wie dat wil weten zoekt het maar op. Ik was inderdaad ook bij allebei de wedstrijden present.

Overigens ben ik tevreden met de door mij opgebouwde vriendenkring en collega's. Want ik heb vandaag werkelijk niemand gehoord over de ontwikkelingen in de Eredivisie. :666.gif:
Ik heb er veel te veel over gehoord, maar ik heb me als een goed verliezer gedragen. Al kostte dat soms moeite. :blush.gif:

Salvador Dali

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » ma apr 24, 2017 8:15 pm

Duke schreef:
Marillion schreef:

Ik heb er veel te veel over gehoord, maar ik heb me als een goed verliezer gedragen. Al kostte dat soms moeite. :blush.gif:
Moet je nagaan hoe vask supporters van Feyenoord zich hebben gevoeld de afglopen jaren...

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 25, 2017 8:02 am

Kunnen we deze Topic Feyenooit niet boycotten tot sept 2017 zodat we niet hoeven mee te doen aan hun feestvreugde en dit hierin deze topic lekker stil laten , zodat we kunnen genieten van de CL wedstrijden in :blackcat.gif: :smallgrin.gif: 2017 :blush.gif:

Duke

Bericht door Duke » di apr 25, 2017 9:26 am

Javiskamp schreef:
Duke schreef:
Moet je nagaan hoe vask supporters van Feyenoord zich hebben gevoeld de afglopen jaren...
Dat is anders, die zijn het gewend. :666.gif:

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di apr 25, 2017 9:45 am

Toppie schreef:Kunnen we deze Topic Feyenooit niet boycotten tot sept 2017 zodat we niet hoeven mee te doen aan hun feestvreugde en dit hierin deze topic lekker stil laten , zodat we kunnen genieten van de CL wedstrijden in :blackcat.gif: :smallgrin.gif: 2017 :blush.gif:
Of je leest hier gewoon niet, enige zelfdiscipline. :smallgrin.gif:
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » do apr 27, 2017 12:28 pm

Zo. De schaal heeft een upgrade gekregen. 24 karaats gouden letters. En Feyenoord krijgt 'm zeer waarschijnlijk als eerste. Helaas wordt-ie maar een keer in de 10 jaar uitgereikt. Dit jaar ivm met 60 jaar Eredivisie...

https://youtu.be/BhhzRzV7_tw
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 27, 2017 3:32 pm

Ik begrijp dat ze overwegen de schoolgaande jeugd vrij te geven als Fnoord gehuldigd wordt, in Alkmaar en Enschede werd nog minder heisa gemaakt om een kampioenschap dan in Rotterdam.

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 27, 2017 5:37 pm

Ach, dat ze blij zijn met het kampioenschap kan ik wel begrijpen. Alleen maken Feyenoorders doorgaans overal een teringzooi van. Stel dat je een zaak hebt op de Coolsingel. Dan moet je vanaf het laatste fluitsignaal bij Excelsior- Feyenoord met een kalashnikov bij je zaak gaan patrouilleren als je wil voorkomen dat alles gesloopt wordt. Of Feyenoord nou gewonnen of verloren heeft.

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 27, 2017 6:00 pm

Haha, inderdaad.

De schooljeugd vrij? Komisch, zeg. :biggrin.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do apr 27, 2017 6:22 pm

Ik kreeg vrij van school toen Ajax voor de wereldbeker speelde tegen Gremio. Dat is andere koek :ajaxscarf.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » do apr 27, 2017 8:26 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik kreeg vrij van school toen Ajax voor de wereldbeker speelde tegen Gremio. Dat is andere koek :ajaxscarf.gif:
Das precies hetzelfde... alhoewel Feyenoord nog vaker kampioen wordt dan Ajax de wereldbeker wint...
Maar dt maakt het voor hun niet minder speciaal..

Laat ze het lekker vieren en laat ze het lekker bijzonder vinden. Mooi toch dt het in Rotterdam zo leeft.

Als jullie het er toch niet zo toe doet.. wat maakt het dan uit dt Feyenoord kampioen wordt dit jaar?

Blij dt er nu door jullie wordt toegegeven dt het ook weer niet zo belangrijk is

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 27, 2017 11:37 pm

Niets, het doet er niet toe.

Vond het erger dat AZ en Twente kampioen werden. Dat was de ultieme vernedering. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 28, 2017 7:01 am

Dat interesseerde mij dan juist weer niet zoveel. Uiteraard had ik liever gezien dat Ajax in die jaren de titel had gepakt. Maar als dat dan niet lukt heb ik veel liever een club als Twente of AZ. Daar voel ik namelijk geen enkele vorm van rivaliteit mee.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 28, 2017 7:38 am

Mmmmm vreemd, Feyenoord is al 25 jaar geen daadwerkelijke rivaal voor Ajax gebleken, hooguit een naam uit het verleden.
YNWA

Plaats reactie