Dat zal meevallen. Celta speelde tegen ons 2x met een B-elftal en in de thuiswedstrijd kregen we na de 3-0 ineens een stevige wake-up call van die kakkerlak als invaller.InnerHarbour schreef:Het gevaar van Celta is onderschatting, zeker bij de fans.
Loting Europa League
Moderator: mods
-
Re: Loting Europa League
- InnerHarbour
Ik lees toch veel, "liever geen Lyon of United, doe Celta maar die hebben we al onder ons gehouden in de poule".
YNWA
-
Dat is denk ik meer ingegeven door het feit dat van de 3 mogelijke tegenstanders, Celta de zwakste lijkt. Maar dat is wat anders dan ze onderschatten. Ik doe het in ieder geval niet. Het wordt retezwaar, wie we ook loten.
United lijkt me heel eerlijk een maatje te groot voor ons, zeker over twee wedstrijden. Lyon lijkt mij ook beter dan Celta.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
United had ook gewoon een verlenging nodig tegen Anderlecht.
Er zit natuurlijk geen makkelijke klus meer bij. Ajax is wat mij betreft ook niet de grootste kanshebber. Maar kansloos zijn we niet. Ook niet tegen United.
Er zit natuurlijk geen makkelijke klus meer bij. Ajax is wat mij betreft ook niet de grootste kanshebber. Maar kansloos zijn we niet. Ook niet tegen United.
Nil volentibus arduum
M.i. Zijn ze alle drie beter, zeker United en Lyon. Celta wordt onderschat, dat is gewoon een prima ploeg. Hoop dus op United omdat het de mooiste 'naam' is. Gewoon lekker onbevangen de potjes in gaan en kijken waar het schip strand.
Celta is inderdaad een prima ploeg hoor. United wint ook pas na een verlenging.
Ik hoop op Lyon eigenlijk.
IK GELOOF!!!!!!
Wat Lyon betreft was ik eerder in het toernooi wel erg onder de indruk van het grote verschil met een club als AZ. Dat zegt misschien ook iets over AZ maar wij hebben daar doorgaans toch een andere klus aan.Lionel schreef:Celta is inderdaad een prima ploeg hoor. United wint ook pas na een verlenging.
Nil volentibus arduum
Klopt. United lijkt me echter wel de 'vervelendste' tegenstander voor Ajax als je begrijpt wat ik bedoel. Voetballend misschien niet eens de beste van de vier, maar het lijkt me er heel lastig van te winnen. Aan de andere kant lukte het Anderlecht wel bijna.Marillion schreef:United had ook gewoon een verlenging nodig tegen Anderlecht.
Ik zag die vervelende Mourinho praten over de EL. Daar spatte de motivatie nu niet bepaald vanaf. Ik heb bij United nog wel de hoop dat ze het pas in een eventuele finale echt helemaal serieus gaan nemen.
Daar komt bij, Ajax presteert doorgaans heel behoorlijk tegen Engelse tegenstanders. Veel beter dan tegen Franse clubs bijvoorbeeld.
Daar komt bij, Ajax presteert doorgaans heel behoorlijk tegen Engelse tegenstanders. Veel beter dan tegen Franse clubs bijvoorbeeld.
Nil volentibus arduum
-
Ik zag die Lacazette weer in de samenvatting, maakt 1 prima goal, schoot 1 bal prachtig op de paal en op het eind nog 1 tegen de lat. Die jongen is levensgevaarlijk, scoort altijd en overal!Lionel schreef:Celta is inderdaad een prima ploeg hoor. United wint ook pas na een verlenging.
Lijkt me ook. Beetje mist en je weet het nooit.
MU had niet voor niets moeite met Anderlecht.
Franse teams liggen Ajax niet. Die zijn tactisch sterker dan Engelse teams.

Wie we ook treffen, je zal 110% moeten geven wil je doorgaan.
Celta heeft nog wat recht te zetten, dus misschien is dat wel niet de beste tegenstander.
Lyon lijkt me dodelijker dan Man Utd.
Misschien is Man Utd wel het beste, onderschatting van Man Utd richting Ajax.
Celta heeft nog wat recht te zetten, dus misschien is dat wel niet de beste tegenstander.
Lyon lijkt me dodelijker dan Man Utd.
Misschien is Man Utd wel het beste, onderschatting van Man Utd richting Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Is de loting op tv?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ik neem aan dat als Ajax thuist speelt op 3 mei speelt ?
Weer op zoek naar een Interim coach..
Dat is wel erg generaliserend.Yopii schreef:Lijkt me ook. Beetje mist en je weet het nooit.![]()
Man U heeft het hele Premier League seizoen pas 3 keer verloren. Lijkt mij een hell of a job.
Feit is wel dat Ajax het tegen Engelse clubs gewoon vaak goed doet. Denk aan de recente confrontaties met City, United en wat verder terug Arsenal. Tegen Franse clubs gaat het, in ieder geval in mijn herinnering, vaak heel moeilijk. Denk bijvoorbeeld aan een club als Auxerre.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Denk dat die motivatie mede ingegeven wordt door de resultaten in de komende 3 wedstrijden. Zondag hebben zij een lastige uitwedstrijd tegen Burnley, donderdag speelt United hun inhaalwedstrijd bij City om volgende week zondag thuis tegen Swansea te spelen. 3 wedstrijden in 7 dagen die ik niet verwacht dat zij die alle drie winnen. Mochten zij nog verder achterop raken in de strijd voor de bovenste 4 verwacht ik eigenlijk dat zij vol voor het winnen van de EC gaan om zo de CL in te stromen.Marillion schreef:Ik zag die vervelende Mourinho praten over de EL. Daar spatte de motivatie nu niet bepaald vanaf. Ik heb bij United nog wel de hoop dat ze het pas in een eventuele finale echt helemaal serieus gaan nemen.
YNWA
Mano schreef:Is de loting op tv?
hebbes, Eurosport
Mwah...Marillion schreef:Feit is wel dat Ajax het tegen Engelse clubs gewoon vaak goed doet. Denk aan de recente confrontaties met City, United en wat verder terug Arsenal. Tegen Franse clubs gaat het, in ieder geval in mijn herinnering, vaak heel moeilijk. Denk bijvoorbeeld aan een club als Auxerre.

Ajax speelde tegen de volgende tegenstanders uit Frankrijk:
AJ Auxerre
Olympique Lyon
Olympique Marseille
Ajax speelde in haar historie slechts 10 duels tegen clubs uit Frankrijk. Daarvan won Ajax er 5 (50,0%) en gingen er 3 (30,0%) verloren. 2 (20,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 12 keer, een gemiddelde van 1,20 goals per wedstrijd. De clubs uit Frankrijk stelden daar 10 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,00 per wedstrijd.
Ajax Netwerk.
Natuurlijk. Maar Engelse clubs zijn zo arrogant, wie weet kun je daarvan profiteren.Sandro_Calaaabro schreef:Dat is wel erg generaliserend.Yopii schreef:Lijkt me ook. Beetje mist en je weet het nooit.![]()
Man U heeft het hele Premier League seizoen pas 3 keer verloren. Lijkt mij een hell of a job.
Zeg, wil je niet met feiten komen in een discussie. Het gaat over gevoel.Sandro_Calaaabro schreef:Mwah...Marillion schreef:Feit is wel dat Ajax het tegen Engelse clubs gewoon vaak goed doet. Denk aan de recente confrontaties met City, United en wat verder terug Arsenal. Tegen Franse clubs gaat het, in ieder geval in mijn herinnering, vaak heel moeilijk. Denk bijvoorbeeld aan een club als Auxerre.![]()
Ajax speelde tegen de volgende tegenstanders uit Frankrijk:
AJ Auxerre
Olympique Lyon
Olympique Marseille
Ajax speelde in haar historie slechts 10 duels tegen clubs uit Frankrijk. Daarvan won Ajax er 5 (50,0%) en gingen er 3 (30,0%) verloren. 2 (20,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 12 keer, een gemiddelde van 1,20 goals per wedstrijd. De clubs uit Frankrijk stelden daar 10 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,00 per wedstrijd.
Ajax Netwerk.

Nil volentibus arduum
Gingen ze gisteren ook al hoor.InnerHarbour schreef:Denk dat die motivatie mede ingegeven wordt door de resultaten in de komende 3 wedstrijden. Zondag hebben zij een lastige uitwedstrijd tegen Burnley, donderdag speelt United hun inhaalwedstrijd bij City om volgende week zondag thuis tegen Swansea te spelen. 3 wedstrijden in 7 dagen die ik niet verwacht dat zij die alle drie winnen. Mochten zij nog verder achterop raken in de strijd voor de bovenste 4 verwacht ik eigenlijk dat zij vol voor het winnen van de EC gaan om zo de CL in te stromen.Marillion schreef:Ik zag die vervelende Mourinho praten over de EL. Daar spatte de motivatie nu niet bepaald vanaf. Ik heb bij United nog wel de hoop dat ze het pas in een eventuele finale echt helemaal serieus gaan nemen.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat zal meevallen. Celta speelde tegen ons 2x met een B-elftal en in de thuiswedstrijd kregen we na de 3-0 ineens een stevige wake-up call van die kakkerlak als invaller.InnerHarbour schreef:Het gevaar van Celta is onderschatting, zeker bij de fans.
Matthijs de Ligt hoopt op Celta de Vigo: 'Met alle respect, maar dat is op papier de minste tegenstander.'
YNWA
Marillion schreef:Zeg, wil je niet met feiten komen in een discussie. Het gaat over gevoel.