Ajax - Schalke 13/04/17
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Ajax - Schalke 13/04/17
Ja wat kan mij dat nou verrotten. Ik zeg dat we een gelukje met de loting nodig hebben, als we halve finale spelen tegen Manchester United vind ik dat alleen maar geweldig.
Met deze instelling blijft je leven er steeds wel heel zwart uit zien.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- InnerHarbour
Make me, sukkel.Lionel schreef:Wellicht niet. Maar pleur eens op joh.
YNWA
- InnerHarbour
Mijn instelling, jouw instelling? Waar heb je het over, ik schets gewoon een niet denkbeeldig scenario en vraag wat je ervan vindt.Thijs schreef:Ja wat kan mij dat nou verrotten. Ik zeg dat we een gelukje met de loting nodig hebben, als we halve finale spelen tegen Manchester United vind ik dat alleen maar geweldig.
YNWA
- InnerHarbour
Hebben al die polonaise lopers zichzelf al eens afgevraagd of het misschien mogelijk is dat Ajax een wedstrijd boven zijn kunnen heeft gespeeld? Kan natuurlijk ook zijn dat dit de standaard is voor de komende 2 jaar maar iets zegt mij dat het laatste niet waarschijnlijk is.
YNWA
En dan ?.Wat maakt dat nu uit.Dit hebben we toch mooi bereikt.Het is bij jou steeds hetzelfde liedje, je roept steeds dat AJAX wordt uitgeschakeld en als dat niet het geval is kom je alweer met dat de volgende tegenstander(s) dat wel zullen doen.
Jij bent geen AJACIED, noot geweest ..
Jij bent geen AJACIED, noot geweest ..
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Ik schat de kans op doorgaan op 60/40. Eeuwig zonde dat we het afgelopen donderdag niet beslist hebben.
- InnerHarbour
Denk dat je dat goed ziet, de realisten hier snappen dat een Duitse ploeg pas verslagen is als het laatste fluitsignaal over twee wedstrijden geklonken heeft. Andere willen het tweede sturen.
Blijft een feit dat 2-0 in het huidige Europese voetbal een mooie uitslag is, aan de andere kant blijven het Duitsers.....

Blijft een feit dat 2-0 in het huidige Europese voetbal een mooie uitslag is, aan de andere kant blijven het Duitsers.....

YNWA
Wie roept hier dat dit de standaard wordt?InnerHarbour schreef:Hebben al die polonaise lopers zichzelf al eens afgevraagd of het misschien mogelijk is dat Ajax een wedstrijd boven zijn kunnen heeft gespeeld? Kan natuurlijk ook zijn dat dit de standaard is voor de komende 2 jaar maar iets zegt mij dat het laatste niet waarschijnlijk is.
IK GELOOF!!!!!!
We zien wel steeds vaker dit soort wedstrijden. Het niveau tegen Kopenhagen en Feyenoord was vergelijkbaar. Dus ja, de aanpak van Bosz begint vruchten af te werpen.
I think I lost my fucking headache
Met een paar grote kerels erbij misschien.InnerHarbour schreef:Hebben al die polonaise lopers zichzelf al eens afgevraagd of het misschien mogelijk is dat Ajax een wedstrijd boven zijn kunnen heeft gespeeld? Kan natuurlijk ook zijn dat dit de standaard is voor de komende 2 jaar maar iets zegt mij dat het laatste niet waarschijnlijk is.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Wedstrijd tegen Kopenhagen vond ik een stuk minder, Feyenoord was vermakelijk en beide zijn van een ander kaliber dan Schalke.LucaS schreef:We zien wel steeds vaker dit soort wedstrijden. Het niveau tegen Kopenhagen en Feyenoord was vergelijkbaar. Dus ja, de aanpak van Bosz begint vruchten af te werpen.
YNWA
- Giacomo Puccini
Schalke 04 vind ik de minste van die 3 ploegen. Dat zie je terug in de competitiestanden en in het feit dat ze geen kans hebben kunnen creëren tegen Ajax.
Ajax!
-
Is dat de reden waarom je een tijdje geleden bedacht hebt om niet langer supporter van Ajax te zijn maar van een havenslavenclub uit die door jou zo bewierookte PL?InnerHarbour schreef:Hebben al die polonaise lopers zichzelf al eens afgevraagd of het misschien mogelijk is dat Ajax een wedstrijd boven zijn kunnen heeft gespeeld? Kan natuurlijk ook zijn dat dit de standaard is voor de komende 2 jaar maar iets zegt mij dat het laatste niet waarschijnlijk is.
Waar halen we het lef vandaan om blij te zijn met een 2-0 overwinning op Bundesligaclub in de kwartfinale van de Europa league hè? En dat we denken een kans te hebben op een eerste halve finale in 20 jaar? Hoe dúrven we daarvan te dromen! Want dat je club een halve finale in een Europees toernooi haalt, dat kan natuurlijk alleen als die in de PL speelt. De béste competitie van de wereld! Zie je ook terug in de kwartfinalisten in de CL en EL! Daarin zitten van de geplaatste 16 clubs er maar liefst 2 uit die PL!
Weet je wat; ga jij lekker met chips en bier van onze posts hier genieten, komen wij morgen in jouw individuele chatbox verderop op het forum even checken of die grote sterke mannen van je de altijd lastige uitwedstrijd tegen WBA hebben gewonnen. Dichter bij Europees voetbal komt dat clubje van je dit seizoen namelijk niet.
Mijn vraag is wel: gaan ze daar de energie voor hebben. In ieder geval om het een tijdje vol te houden. Ze hebben donderdag veel gegeven en het is afwachten hoe het tegen Heerenveen gaat, of dat ook kracht kost.Marillion schreef:Het is van cruciaal belang dat Ajax ook in Gelsenkirchen meteen probeert om Schalke vast te zetten en op te jagen.
De potentie is er, maar trekken ze het fysiek?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Wie had een paar maanden geleden die energie verwacht tegen Schalke? Ziyech blijkt dus wel hard te kunnen werken, werd dat verwacht? Younes kan dus wel buitenom en Traore is wel erg lastig om te bespelen. Voor een verdediger is hij een ramp, want je weet niet wat hij doet met de bal, een verdediger denkt dan echt niet:"Hij zal toch niet scoren, laat maar lopen".zeux schreef:Mijn vraag is wel: gaan ze daar de energie voor hebben. In ieder geval om het een tijdje vol te houden. Ze hebben donderdag veel gegeven en het is afwachten hoe het tegen Heerenveen gaat, of dat ook kracht kost.Marillion schreef:Het is van cruciaal belang dat Ajax ook in Gelsenkirchen meteen probeert om Schalke vast te zetten en op te jagen.
We zullen zien wat Ajax doet, uit tegen Schalke, maar die 2-0 pakken ze Ajax niet af. Als Ajax uit ook in staat is zo te spelen, dan verrast Ajax weer de voetbalwereld, met een team dat gemiddeld dan 22,. jaar oud is.
Ajax in de halve finale? Er zullen dan ongetwijfeld meer spelers vertrekken dan alleen Traore.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- InnerHarbour
Oei, oei, oei, wat een boosheid vol met aannames en dat alleen omdat ik de polonaise niet loop. Verder alles goed knul?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Is dat de reden waarom je een tijdje geleden bedacht hebt om niet langer supporter van Ajax te zijn maar van een havenslavenclub uit die door jou zo bewierookte PL?InnerHarbour schreef:Hebben al die polonaise lopers zichzelf al eens afgevraagd of het misschien mogelijk is dat Ajax een wedstrijd boven zijn kunnen heeft gespeeld? Kan natuurlijk ook zijn dat dit de standaard is voor de komende 2 jaar maar iets zegt mij dat het laatste niet waarschijnlijk is.
Waar halen we het lef vandaan om blij te zijn met een 2-0 overwinning op Bundesligaclub in de kwartfinale van de Europa league hè? En dat we denken een kans te hebben op een eerste halve finale in 20 jaar? Hoe dúrven we daarvan te dromen! Want dat je club een halve finale in een Europees toernooi haalt, dat kan natuurlijk alleen als die in de PL speelt. De béste competitie van de wereld! Zie je ook terug in de kwartfinalisten in de CL en EL! Daarin zitten van de geplaatste 16 clubs er maar liefst 2 uit die PL!
Weet je wat; ga jij lekker met chips en bier van onze posts hier genieten, komen wij morgen in jouw individuele chatbox verderop op het forum even checken of die grote sterke mannen van je de altijd lastige uitwedstrijd tegen WBA hebben gewonnen. Dichter bij Europees voetbal komt dat clubje van je dit seizoen namelijk niet.

BTW, supporter van Ajax ben ik al een hele tijd niet meer, supporteren doe je in het stadion en aangezien ik alleen in de Meer op regelmatige basis kwam kan je spreken van fanschap/voorkeur hebben voor Ajax. Bij Liverpool is het precies andersom gegaan. Now back to the chips and beer, voor de duidelijkheid, ik lach niet om de mensen die terecht blij zijn met de overwinning, ik lach om degene die volkomen aan het doorslaan zijn en hoop dan ook dat er nog iemand opstaat die voorspeld dat Ajax sowieso de CL gaat halen en daar volgend jaar Real en Bayern van de mat speelt, kostelijk.

Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo apr 16, 2017 10:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Nou kijk naar the telegraph en match of the day zou ik zeggen.
I think I lost my fucking headache
Ik ben van mening dat het misschien wel zwaar is maar dat het gewoon moet kunnen. Dit zijn professionals en het is een gegeven dat je soms een periode hebt van twee tot drie wedstrijden in de week. Daar heb je als club mee om te gaan en ik zie het ook niet als iets onmogelijk om gewoon fit genoeg te zijn. Motivatie helpt daar ook bij. We spelen op beide fronten om de hoofdprijs. Dat moet de spelers toch ook een extraatje geven. Als er een keer een speler echt niet fit is stel je een ander op. En iemand die tegen de grens aan zit haal je er een keer af na 45 of 60 minuten.zeux schreef:Mijn vraag is wel: gaan ze daar de energie voor hebben. In ieder geval om het een tijdje vol te houden. Ze hebben donderdag veel gegeven en het is afwachten hoe het tegen Heerenveen gaat, of dat ook kracht kost.Marillion schreef:Het is van cruciaal belang dat Ajax ook in Gelsenkirchen meteen probeert om Schalke vast te zetten en op te jagen.
Wat wel nadelig kan zijn is dat een tegenstander minder zwaar is belast. Maar daar staat dan weer tegenover dat de motivatie bij die clubs ook minder zal zijn. Want waar spelen zij nog voor?
De technische en medische staf moet hier goed mee omgaan. Het werk daarvoor is als het goed is al grotendeels verzet. Verder moet Ajax er vooral niet teveel een punt van maken. Hoe meer je erover spreekt hoe groter de rol is die het gaat spelen. Het moet gaan over winnen en niet over moe zijn.
Nil volentibus arduum
Ja? Als ze dit volgend jaar doorzetten in de CL kan een speler als Klaassen de tussenstap overslaan en misschien blijft Ziyech nog wel twee jaar. Ik ben een optimist, maar misschien is dit wel het omslagpunt waar de spelers over de breedte een jaar langer blijven om een grotere stap naar een grotere club met dito salaris te maken.Demosthenes schreef:Ajax in de halve finale? Er zullen dan ongetwijfeld meer spelers vertrekken dan alleen Traore.
Ik heb het lang al geleden al gezegd, zoveel hoeft er niet te veranderen. Als spelers allemaal een jaar langer bij Ajax blijven kan Ajax gewoon weer bij de Europese subtop aansluiten.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Jongens jongens geen ruzie maken over hoe het verder gaat het is vredig pasen en vanmiddag veel pasen

-
Pasen is toch meer het feest van de opstanding, de verrijzenis (uit de dood) en ik kan me niet voorstellen dat posters op AT daar ervaren in zijn.Toppie schreef:Jongens jongens geen ruzie maken over hoe het verder gaat het is vredig pasen en vanmiddag veel pasen![]()

Vrede koppel ik meer aan Kerstmis, ook president Nixon stopte tijdelijk met bomarderen tijdens Kerstmis (http://www.mynam.nu/operatie-linebacker/) en denk aan wat er in 1914 aan het front in West-Europa gebeurde )(http://www.historien.nl/kerstvrede-1914/) Voetbal is oorlog, schijn Ajacied Michels gezegd te hebben en laten we ook dit keer de Duitsers maar verslaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Schalke verliest van Darmstadt met 2-1, de nummer laatst in de Bundesliga. Er zijn duidelijk problemen daar, en ik zie dan ook niet in waarom Ajax daar straks niet zou kunnen winnen, of in ieder geval niet hoeft te verliezen.
Ajax is geen Barca of Bayern, maar jezus wat is het lekker om weer een keer in de kwartfinale van een Europees tournooi te staan, met een goede kans om de halve finale weer eens te halen. Alleen dat is al een geweldige prestatie. In Nederland zit 'men' continu te zeiken over het niveau van het Nederlandse Voetbal; "och wat is het slecht he?" en bij zowat ieder doelpunt wordt er over de verdediging gezegd: "Jah, dat soort dingen zie je alleen in Nederland hoor". Maar het rare is dat er tegelijkertijd wel altijd een heel hoge standaard wordt gehanteerd om het Nederlandse voetbal tegen te meten. De Eredivisie is geen Europese top, zeker niet, dus is het ook niet fair om Ajax, Feyenoord of PSV met die top te vergelijken.
Waarom kunnen we nu niet gewoon genieten van het feit dat Ajax al een poosje in een goede flow zit, weer goodwill kweekt over de grenzen met een jeugdig team dat energiek, aanvallend voetbal speelt, en als het meezit straks in de halve finale van de Europa League staat. Hoe mooi is dat?
Ajax is geen Barca of Bayern, maar jezus wat is het lekker om weer een keer in de kwartfinale van een Europees tournooi te staan, met een goede kans om de halve finale weer eens te halen. Alleen dat is al een geweldige prestatie. In Nederland zit 'men' continu te zeiken over het niveau van het Nederlandse Voetbal; "och wat is het slecht he?" en bij zowat ieder doelpunt wordt er over de verdediging gezegd: "Jah, dat soort dingen zie je alleen in Nederland hoor". Maar het rare is dat er tegelijkertijd wel altijd een heel hoge standaard wordt gehanteerd om het Nederlandse voetbal tegen te meten. De Eredivisie is geen Europese top, zeker niet, dus is het ook niet fair om Ajax, Feyenoord of PSV met die top te vergelijken.
Waarom kunnen we nu niet gewoon genieten van het feit dat Ajax al een poosje in een goede flow zit, weer goodwill kweekt over de grenzen met een jeugdig team dat energiek, aanvallend voetbal speelt, en als het meezit straks in de halve finale van de Europa League staat. Hoe mooi is dat?
Mmmh, Ik geloof toch ook wel de woorden van Gert Jan Verbeek " Schalke kan ontzettend slechtte wedstrijden afwisselen met ontzettend goede wedstrijden " , dus zeker niet onderschatten lijkt me ...
Blij met de punten ...