Ajax - Schalke 13/04/17

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.

Re: Ajax - Schalke 13/04/17

Bericht door Le T. » vr apr 14, 2017 8:09 am

Niet zo lang geleden won Ajax nog bijna op Old Trafford. Dit Ajax is een stuk beter en United zwakker dan toen. We moeten die buitenlandse clubs niet groter maken dan ze zijn, we zijn de best voetballende ploeg uit de EL, het gaat er voornamelijk om dat je dat ook kunt doen tegen spelers die meer duelkracht hebben. Gisteren zag je dat spelers zich daar wel eens vergisten, maar dat werd minder naarmate de wedstrijd vorderde omdat ze zich aanpasten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Ajax - Schalke 13/04/17

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 14, 2017 8:23 am

InnerHarbour schreef:Kan daar zomaar 4-1 worden.
Als het niet over de Scousers gaat ben jij eigenlijk inderdaad echt zuur zeg. Je lijkt wel een Volkskrantlezer...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr apr 14, 2017 8:26 am

Ach, vooraf hadden we hier allemaal voor getekend toch? Uit 1 keer scoren en klaar.

Alexander

Bericht door Alexander » vr apr 14, 2017 8:28 am

Geweldige pot van Ajax. Beste pot in de laatste 5 jaar minimaal. Ik heb een Ajax gezien dat 75 minuten lang druk naar voren gaf. De Duitsers hadden geen antwoord op het spel van de vleugels. En op het middenveld heb ik echt verschrikkelijk genoten van Klaassen en Beek. Die 2 vond ik eigenlijk de beste op het veld.

zeux

Bericht door zeux » vr apr 14, 2017 8:38 am

Dit groeiende niveau nog een maandje doortrekken zou wel heel fijn zijn. Dan ontstaat vanzelf (nog meer) momentum: geloof in eigen kunnen en een aura van 'niet te verslaan', wat psychologisch in de koppies van tegenstanders gaat zitten. Alles winnen in NL (ook psv) kan pardoes het kampioenschap opleveren.
Enige gevaar is natuurlijk de vermoeidheid. Kans op halve finale is nu echt reëel. En dan komen er twee zware wedstrijden Europees bij. Met in de competitie wel een paar zwakke broeders voor de boeg, maar juist dat kan listig zijn is gebleken.
Dat momentum, die flow, dat moet het maar gaan doen. Jonge ploeg. Die moet toch nog wel een week of vijf vol kunnen gaan? Met ook nog een handvol wisselspelers van niveau achter de hand.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr apr 14, 2017 8:39 am

De Ligt viel ook geweldig in trouwens.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 14, 2017 8:48 am

Gaizka1985 schreef:Jij bent echt de meest zure/negatieve persoon op dit forum, ongekend! :drecul.gif:
Zie mijzelf meer als een realist maar goed de euforie is terecht groot vanmorgen op dit forum, misschien komt het verstand morgen terug. :smallgrin.gif:
YNWA

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr apr 14, 2017 8:50 am

Kritich zijn we allemaal, maar wat jij doet gaat nergens meer over sorry. Schalke is 80 minuten niet eens op de helft van Ajax geweest. en nee, dat komt niet doordat Schalke zo'n waardeloze ploeg heeft, maar doordat Ajax ze bij elk balcontact vast zette, op eigen helft. Van daaruit ben je direct weer gevaarlijk en daar kwamen zoveel kansen uit. Dat is gewoon schitterend voetbal.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 14, 2017 8:59 am

Mijn reactie was hierop gericht maar beezhupelepup kwam er even tussendoor.
Ik had het van te voren nooit gedacht, maar met een beetje gunstige loting sluit ik helemaal niet meer uit dat Ajax de EL kan winnen...
Het gemak waarmee dit gesteld wordt, alsof die andere niks voorstellen, nou I tell you this, it will be a cold day in heaven before Ajax deze editie van de EC wint. Dat zeg ik als realist hè. :biggrin.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr apr 14, 2017 9:07 am

El Clavo schreef:dat komt niet doordat Schalke zo'n waardeloze ploeg heeft, maar doordat Ajax ze bij elk balcontact vast zette, op eigen helft. Van daaruit ben je direct weer gevaarlijk en daar kwamen zoveel kansen uit. Dat is gewoon schitterend voetbal.
Gaan ze dat nog 5 tot 7 wedstrijden binnen vier weken volhouden? Dat is de vraag.

Speelschema wordt dan:

Zondag 16 april: sc Heerenveen (thuis)
Donderdag 20 april: Schalke 04 (uit)
Zondag 23 april: PSV (uit)
Donderdag 4 mei: Eerste wedstrijd Halve Finale EL (wanneer door)
Zondag 7 mei: Go Ahead Eagles (thuis)
Donderdag 11 mei: Tweede wedstrijd Halve Finale EL (wanneer door)
Zondag 14 mei: Willem II (uit)

Dat is heel erg pittig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » vr apr 14, 2017 9:09 am

InnerHarbour schreef:Mijn reactie was hierop gericht maar beezhupelepup kwam er even tussendoor.
Ik had het van te voren nooit gedacht, maar met een beetje gunstige loting sluit ik helemaal niet meer uit dat Ajax de EL kan winnen...
Het gemak waarmee dit gesteld wordt, alsof die andere niks voorstellen, nou I tell you this, it will be a cold day in heaven before Ajax deze editie van de EC wint. Dat zeg ik als realist hè. :biggrin.gif:
Je zei dat het zomaar 4-1 voor Schalke kan worden volgende week. Op basis van het spelbeeld van gisteren is dat wel degelijk een behoorlijk negatieve voorstelling van zaken.
De ploeg van gisteren is never in de buurt van vier goals geweest.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr apr 14, 2017 9:11 am

Raymon schreef:De Ligt viel ook geweldig in trouwens.
Yup. Hier werd Ajax sterker van. Sinkgraven is en blijft een zwakke schakel.

Ik voorzie weinig problemen qua vermoeidheid/blessures. Ajax zit in een flow, dat is heerlijk voor een sporter, dan is het alleen maar fijn om veel te spelen en in het ritme te blijven. Europese tegenstanders hebben net zo veel of meer wedstrijden voor de boeg, tegen betere tegenstanders. Bovendien is de selectie breed. Op de bank zitten jongens die niet minder (zo niet beter) zijn dan de basis 11, die staan te trappelen om mee te doen.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 14, 2017 9:15 am

zeux schreef:
El Clavo schreef:dat komt niet doordat Schalke zo'n waardeloze ploeg heeft, maar doordat Ajax ze bij elk balcontact vast zette, op eigen helft. Van daaruit ben je direct weer gevaarlijk en daar kwamen zoveel kansen uit. Dat is gewoon schitterend voetbal.
Gaan ze dat nog 5 tot 7 wedstrijden binnen vier weken volhouden? Dat is de vraag.

Speelschema wordt dan:

Zondag 16 april: sc Heerenveen (thuis)
Donderdag 20 april: Schalke 04 (uit)
Zondag 23 april: PSV (uit)
Donderdag 4 mei: Eerste wedstrijd Halve Finale EL (wanneer door)
Zondag 7 mei: Go Ahead Eagles (thuis)
Donderdag 11 mei: Tweede wedstrijd Halve Finale EL (wanneer door)
Zondag 14 mei: Willem II (uit)

Dat is heel erg pittig.
Na PSV uit is er een rustperiode.

Conditioneel moet dit gewoon kunnen. We moeten wel hopen dat we geen last van blessures krijgen. Tijdig spelers een keertje wisselen of een ander opstellen zal belangrijk zijn. Ajax heeft een selectie waar dat mogelijk mee is. Je kan zondag bijvoorbeeld gewoon eens Neres opstellen i.p.v. Kluivert. Dolberg kan weer eens in de punt spelen, op het middenveld is Schöne weer fris. De Ligt is nog niet overbelast. Ruimte genoeg om wat te wisselen zonder aan kwaliteit in te boeten.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 14, 2017 9:23 am

Nog wat voor de realisten onder ons, het verschil tussen de uit- en thuiswedstrijd tegen Feyenoord, kan ook zomaar volgende week gebeuren voor een uitzinnig publiek in Gelsenkirchen maar dan met Ajax aan de verkeerde kant van de score.

Ajax had Schalke moeten slachten gisteravond had daar ook alle kans toe, pech, een aardige keeper en het feit dat Bosz is nu eenmaal gek is op die niet scorende spits met zijn knotje verhinderde dat. Het is voor Ajax te hopen dat het ze niet duur te staan komt, maar het wordt een onnodig zwaar avondje waar Ajax vol aan de bak moet.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 14, 2017 9:27 am

Mee eens, we hebben ze laten leven en het kan nu volgende week zomaar nog een hele lastige avond worden. Wat gebeurd er als ze beginnen te stormen en er na 5 minuten al een doelpunt is gemaakt door Schalke?

Het is wel lekker dat zij geen uitdoelpunt hebben. Als Ajax één keer scoort hebben zij er vier nodig. Dat kan ook als je onder druk komt te staan want we hebben een aantal spelers die vanuit een counter iets kunnen. Moeten we alleen zorgen dat Traore niet de man is die het moet afmaken.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr apr 14, 2017 9:50 am

InnerHarbour schreef:Nog wat voor de realisten onder ons, het verschil tussen de uit- en thuiswedstrijd tegen Feyenoord, kan ook zomaar volgende week gebeuren voor een uitzinnig publiek in Gelsenkirchen maar dan met Ajax aan de verkeerde kant van de score.

Ajax had Schalke moeten slachten gisteravond had daar ook alle kans toe, pech, een aardige keeper en het feit dat Bosz is nu eenmaal gek is op die niet scorende spits met zijn knotje verhinderde dat. Het is voor Ajax te hopen dat het ze niet duur te staan komt, maar het wordt een onnodig zwaar avondje waar Ajax vol aan de bak moet.
Zou het kunnen zijn dat je Schalke had kunnen slachten omdat Traore in de spits stond? Maar je hebt je pispaal gevonden, dus dat is lekker makkelijk.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 14, 2017 9:56 am

Het is misschien wel van allebei een beetje. Traore speelde een sterke wedstrijd. Balvast, veel arbeid en goed aanspeelbaar. Dat hielp Ajax absoluut om de tegenstander vast te zetten. Maar het is ook een feit dat hij toch echt wel een doelpunt had moeten maken. Afronden is echt een zwakke plek bij Traore.

Ik ben wel heel blij met zijn ontwikkeling de laatste wedstrijden. Hij is echt een niveau beter gaan spelen in vergelijking met de rest van het seizoen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 14, 2017 10:02 am

Traore is beter dan Dolberg mensen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 14, 2017 10:12 am

Je slaat weer eens door. :smile-ajax.gif:

Hij is vooral een hele andere spits. Zoals ik hierboven al heb gezegd is hij de laatste wedstrijden veel beter gaan spelen dan de periode daarvoor. Complimenten daarvoor en hij is nu absoluut van waarde voor het elftal. Maar de manier waarop hij kansen verprutst is natuurlijk wel een probleem. Een spits staat er ook om een doelpunt te maken. Dit gaat er ook voor zorgen dat een club als Chelsea hem niet terugneemt.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr apr 14, 2017 10:15 am

Als we m voor minder dan 7m kunnen overnemen dan zeg ik doen, anders niet.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » vr apr 14, 2017 10:20 am

WP_LeGeNd schreef:Als we m voor minder dan 7m kunnen overnemen dan zeg ik doen, anders niet.
Ik denk dat je aan minimaal het drievoudige moet denken in de huidige markt...

Ik vind Traore een geweldige voetballer: hij heeft kracht, snelheid en techniek. Als hij makkelijker gaat scoren is het potentieel Europese top!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr apr 14, 2017 10:24 am

Gaizka1985 schreef:
WP_LeGeNd schreef:Als we m voor minder dan 7m kunnen overnemen dan zeg ik doen, anders niet.
Ik denk dat je aan minimaal het drievoudige moet denken in de huidige markt...

Ik vind Traore een geweldige voetballer: hij heeft kracht, snelheid en techniek. Als hij makkelijker gaat scoren is het potentieel Europese top!
Neeh man echt niet, daar scoort hij veel te weinig voor, er zit een aardig smetje op hem. Hij is straks 22 en de clubs staan niet in de rij voor een spits die 25 keer scoort in 75 wedstrijden.

999

Bericht door 999 » vr apr 14, 2017 10:24 am

Traore is 22 hé, hoogstwaarschijnlijk is er met deze jongen niet echt doelgericht gewerkt in zijn opleiding.Traore zal nooit de absolute top halen b.v. vaste basis speler bij Chelsea o.i.d. Maar mijn mening is dat als je aan deze speler echt doelgericht een poosje mee aan het werk gaat hij echt nog stappen kan maken.Zeker w.b. scoren b.v. Neem dat roei moment/kans gister tegen Schalke. Volgens mij was hij er niet van bewust dat ie meer dan genoeg tijd om de bal in ieder geval te plaatsen, in plaats van bijna blind op goal te schieten ...
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » vr apr 14, 2017 10:26 am

Hij schijnt tot zijn vijftiende alleen maar op pleintjes gespeeld te hebben.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 14, 2017 10:30 am

Dat las ik dus ook.

Die jongen is pas 22 he. Het gemak waarmee hij mensen passeert en ook nog eens ballen vasthoudt enaan kaatst. Hij is ook nog eens een hardere werker dan Dolberg. Is het soms toeval dat Ajax zijn beste wedstrijden heeft gespeeld met Traore in de punt? Het feit dat hij niet meer op rechts staat heeft daar ook aan bijgedragen natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie