Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » do apr 06, 2017 7:55 am

Ik word gek als ze kampioen worden. Boeit me dan ook verder geen fuck hoe ze het volgend jaar doen...
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 06, 2017 8:02 am

brigade zuid schreef:En voor Pec staat er niks meer op het spel, degraderen doen ze niet meer en play off kunnen ze niet meer halen. Voor Vitas staat er niks meer op het spel, play off is verzekerd en de focus komt meer en meer op de bekerfinale te liggen.
Volgens mij hebben ze nog kans op de play offs. Vergeet niet dat Twente er nog tussenuit valt want die mogen geen playoffs spelen.

En om er maar even een cliché tegenaan te gooien. Ook voor een 8-0 krijg je maar drie punten. Misschien zijn ze nu komend weekend wel overmoedig. Ik zal niet ontkennen dat ik me ook zorgen maak maar twee keer puntenverlies is niet onmogelijk met Zwolle uit, Utrecht thuis en Vitesse uit.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do apr 06, 2017 8:10 am

Jammer dat Feyenoord een dagje langer kan uitrusten dan PEC. Die moeten vandaag nog naar Kerkrade.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 06, 2017 8:12 am

Hmm, dat is wel jammer. Ik snap er overigens niets van dat er nu ineens drie wedstrijden zo op elkaar moeten worden gepland. Het is toch geen enkel probleem om de competitie een weekje langer te laten duren?
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 06, 2017 8:25 am

Interlands?

Ik vind het wel leuk trouwens. Anders had ik gisteren misschien wel naar Liverpool-Bournemouth gekeken :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do apr 06, 2017 9:14 am

brigade zuid schreef:Ik zie het allemaal gitzwart in Voetske.
Ach, mocht Feyenoord kampioen worden troost je dan met de gedachte dat ze in de CL moeten spelen ... en ik kan me niet voorstellen dat ze in hun poule ook maar 1 wedstrijd gaan winnen ..
Laatst gewijzigd door 999 op do apr 06, 2017 9:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do apr 06, 2017 9:43 am

999 schreef:
brigade zuid schreef:Ik zie het allemaal gitzwart in Voetske.
Ach, mocht Feyenoord kampioen worden troost je dan met de gedachte dat ze in de CL moeten spelen ... en in kan me niet voorstellen dat ze in hun poule ook maar 1 wedstrijd gaan winnen ..
Met Vitesse is waarschijnlijk al overeengekomen dat Feyenoord de bekerwedstrijd verliest op voorwaarde dat er in de competitie door Feyenoord gewonnen mag worden of Feyenoord kan als beloning een speler van Vitesse kopen voor een te hoog bedrag, soort Lazovic-transfer.

Zag ergens dat Feyenoord ook nog tegen Utrecht moet (heb niet gecontroleerd of dat klopt), spelers van Utrecht willen alleen maar voorkomen dat Ajaxkampioen wordt.

De competitie was na Groningen gespeeld, toen had Ajax de druk op Feyenoord moeten vergroten door de achterstand terug te brengen tot twee punten.

Feyenoord zal, als nummer 89 op de uefa-ranglijst in poule 4 terechtkomen, wat wel een voordeel heeft, want topclubs komen dan met hun tweede team in het veld, zoals MU dat dit seizoen tegen Feyenoord ook deed.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 06, 2017 10:29 am

Man United is geen topclub.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do apr 06, 2017 12:11 pm

Lionel schreef:Man United is geen topclub.
Daar denken ze in Manchester anders over, anders zou MU wel in de sterkste opstelling hebben gespeeld in de eerste wedstrijd van de poule. MU staat 70 plaatsen boven Feyenoord, http://www.uefa.com/memberassociations/ ... ings/club/
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

999

Bericht door 999 » do apr 06, 2017 12:30 pm

Mu gaat echt niet starten met hun b-team als ze in de poule tegen Feyenoord zouden moeten spelen, geloof ik niks van ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do apr 06, 2017 2:37 pm

999 schreef:Mu gaat echt niet starten met hun b-team als ze in de poule tegen Feyenoord zouden moeten spelen, geloof ik niks van ..
Ten eerste: ook de tweede keus van MU moet goed genoeg zijn om Feyenoord te verslaan, maar vergelijk twee opstellingen met elkaar, die van MU tegen Manchester City, de wedstrijd op zaterdag 10 september 2016 en die tegen Feyenoord op 15 september 2016, de wedstrijd direct erna

Ik zie acht andere namen en ik stel me zo voor dat Mourinho tegen Manchester City zijn sterkste team opstelt. Die aanname kun je ter discussie stellen, dan snap ik.

Manchester City tegen MU: https://www.whoscored.com/Matches/1080550/Live
Feyenoord tegen MU: http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen ... er-united/

De week erna speelt hij met zeven (snel geteld) anderen dan tegen Feyenoord, de wedstrijd tegen Watford: https://www.whoscored.com/Matches/1080564/Live

999

Bericht door 999 » do apr 06, 2017 2:49 pm

Demosthenes schreef:
999 schreef:Mu gaat echt niet starten met hun b-team als ze in de poule tegen Feyenoord zouden moeten spelen, geloof ik niks van ..
Ten eerste: ook de tweede keus van MU moet goed genoeg zijn om Feyenoord te verslaan, maar vergelijk twee opstellingen met elkaar, die van MU tegen Manchester City, de wedstrijd op zaterdag 10 september 2016 en die tegen Feyenoord op 15 september 2016, de wedstrijd direct erna

Ik zie acht andere namen en ik stel me zo voor dat Mourinho tegen Manchester City zijn sterkste team opstelt. Die aanname kun je ter discussie stellen, dan snap ik.

Manchester City tegen MU: https://www.whoscored.com/Matches/1080550/Live
Feyenoord tegen MU: http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen ... er-united/

De week erna speelt hij met zeven (snel geteld) anderen dan tegen Feyenoord, de wedstrijd tegen Watford: https://www.whoscored.com/Matches/1080564/Live
Geloof nu maar mocht MU in de CL. zitten dan gaat ie echt niet met zijn 2e keus het veld in tegen Feyenoord als MU nog moet ...
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do apr 06, 2017 4:35 pm

Geloof nu maar mocht MU in de CL. zitten dan gaat ie echt niet met zijn 2e keus het veld in tegen Feyenoord als MU nog moet ...
Ten eerste: MU zal komend seizoen geen CL spelen, schat ik zo in en Feyenoord de jaren erna niet, m.a.w. geen 'proef op de som'. :ajaxsmiley.gif:

We zullen zien of de tegenstanders met hun sterkste opstelling tegen Feyenoord spelen, Sevilla een paar jaar geleden duidelijk niet.

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 06, 2017 7:59 pm

Voor de TV-gelden is het belangrijk dat Vitesse hooguit één plek onder Utrecht eindigt dit seizoen.

zeux

Bericht door zeux » do apr 06, 2017 8:18 pm

Wouter schreef:Voor de TV-gelden is het belangrijk dat Vitesse hooguit één plek onder Utrecht eindigt dit seizoen.
Nou, hop, Feijenoord verslaan dan!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 06, 2017 8:24 pm

Wel lekker dat Zwolle vanavond verloren heeft van Roda, op de een of andere manier lijkt me dat gunstig voor zondag. Ten eerste revanche-gevoelens en ten tweede moeten ze toch weer een beetje naar beneden kijken en wordt het weer iets meer 'moeten' ipv 'mogen'.

Edit: ik zie dat Brock-Madsen geel heeft gekregen, dat was nou net de enige die dat niet moest doen... geschorst dus tegen fnoord.. gvd#$@

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 06, 2017 11:42 pm

zeux schreef:
Wouter schreef:Voor de TV-gelden is het belangrijk dat Vitesse hooguit één plek onder Utrecht eindigt dit seizoen.
Nou, hop, Feijenoord verslaan dan!
Wat mij betreft gaat Vitesse er gewoon vol op. Ik geloof sowieso niet in spelers sparen. Je moet immers ook in een spelritme blijven. Daarbij ga je toch lekkerder de bekerfinale in als je net van Feyenoord hebt gewonnen dan als je met 0-4 hebt verloren.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr apr 07, 2017 8:02 am

En wie is de trainer van Vitesse? Juist, die gaan er echt niet vol op tegen Feyenoord.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr apr 07, 2017 9:17 am

Is Vitesse al zeker van de playoffs?

999

Bericht door 999 » vr apr 07, 2017 9:35 am

Nee ..
Blij met de punten ...

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 07, 2017 9:41 am

Raymon schreef:En wie is de trainer van Vitesse? Juist, die gaan er echt niet vol op tegen Feyenoord.
Dan kan hij ruzie krijgen met de penningmeester.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 07, 2017 11:51 am

Schaamteloos: supporter Boudewijn Poelmann sponsort Feyenoord met Postcodeloterijgeld

Boudewijn Poelmann is niet alleen de oprichter en eigenaar van de Postcodeloterij, maar ook Feyenoordfan. Nu energiemaatschappij Qurrent Feyenoord gaat sponsoren, roept dat nogal wat vragen op. Qurrent is namelijk een 100% dochter van de Stichting Doen, de investeringsmaatschappij van de Postcodeloterij.

Boudewijn Poelmann heeft met zijn Goede Doelen Loterijen een unieke machtspositie gecreëerd. Feitelijk is hij de ongekozen permanente minister van Ontwikkelingshulp en Duurzaamheid. Met de honderden miljoenen die hij jaarlijks ophaalt, is hij één van de grootste donateurs van de wereld. Wat veel mensen echter niet weten, is dat dat geld niet alleen naar goede doelen gaat. De Postcodeloterij investeert via de Stichting Doen namelijk in 'groene' bedrijven. Deelnemers aan de Postcodeloterij denken dat hun geld naar panda's en hongersnood gaat, maar een deel van hun inleg gaat naar risicovolle investeringen in bedrijven waarvan de kwalificatie ‘goed doel’ op z’n minst discutabel is.

Qurrent, een energiebedrijf dat volgens critici niets anders doet dan concurrenten, werd in 2011 gekocht door Stichting Doen, de participatiemaatschappij van de Postcode Loterij. Een opvallende move; waarom een heel bedrijf kopen en waarom juist dít bedrijf? De concurrenten weten het wel: vriendjespolitiek. Qurrent is niet de eerste investering van Stichting Doen die scepsis ontmoet. Ook het Tendris en Lemnis van Ruud Koornstra, een goede vriend van Boudewijn Poelmann, kon lange tijd op royale steun rekenen, die uiteindelijk niets opleverde. Tendris en Lemnis zijn zieltogend en hebben de Stichting Doen alleen geld gekost.

De gerenommeerde advocaten van Allen & Overy maakten al eens een rapportje over deze praktijken. Daarin valt te lezen: ‘Ondanks het feit dat Stichting Doen als aparte stichting naast de Postcode Loterij is geplaatst, bestaat de kans dat, gezien de nauwe betrokkenheid van de Holding Nationale Goede Doelen Loterij N.V. en de Nationale Postcode Loterij N.V., mislukkingen bij participanten en overige begunstigden van Stichting Doen afstralen op eerstgenoemden. Dit kan het vertrouwen van de consument in de loterij schaden.’

Nu gaat het nog altijd niet winstgevende Qurrent (€6 miljoen negatief eigen vermogen) dus Feyenoord sponsoren. Dat gaat niet om wisselgeld; daar zijn miljoenen per jaar mee gemoeid; miljoenen die dat bedrijf niet heeft. En gaat er dus rechtstreeks geld uit de goedendoelenpot naar een voetbalclub. De voetbalclub waarvan de eigenaar en oprichter van de Postcodeloterij al jaren supporter is. Laten we het zo zeggen; als Ajax-supporter of dierenliefhebber zouden wij onze deelname aan de Postcodeloterij heroverwegen.

Meer lezen over de Stichting Doen en de vreemde investeringen van de Postcodeloterij? Lees ons grote verhaal 'Stichting Poen'.
www.quotenet.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 07, 2017 3:27 pm

Doe niet mee aan die flauwekul dus mijn munten zijn het niet.
YNWA

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr apr 07, 2017 3:40 pm

Laat ik het eens anders bekijken.. Pec speelt Do.. Kakkies spelen op Woe...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 07, 2017 4:02 pm

InnerHarbour schreef:Doe niet mee aan die flauwekul dus mijn munten zijn het niet.
Loterij doe ik ook niet aan mee. Helaas loopt mijn energie wel via Qurrent. Opzegging van het contract is inmiddels de deur uit.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie