Ajax-Feyenoord 2 april

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Ajax-Feyenoord 2 april

Bericht door Mr. Ajax » di apr 04, 2017 8:30 am

Lionel schreef:Zeker. Maar je ziet wel wat een beetje diepte doet met het spel van Ajax.
Absoluut, dat is dan ook de voornaamste reden dat ik me zo kapot kan ergeren aan die jongen. Maar eigenlijk nog meer aan Traore aan de andere kant.

Wel zie ik hem (Younes) de laatste weken een stuk meer variatie in zijn spel brengen, probeert het steeds vaker buitenom. Maakt daarin vaak niet de juiste keuzes, maar toch.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 04, 2017 8:47 am

Hij gaat inderdaad steeds vaker buitenom maar hij wilt wel alleen de bal in de voeten. Hij beheerst, even los van de kwaliteit van de acties, de helft van de acties van Kluivert. Die gaat diep (diepe bal richting de zijlijn, steekbal) maar komt ook in de bal en gaat dan buitenom en binnendoor. Younes komt alleen in de bal waarbij ook nog eens, laatste tijd wat meer variatie, alleen binnendoor gaat.

Je zou Younes eigenlijk bij een goed bod moeten verkopen in de zomer.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di apr 04, 2017 9:18 am

Mr. Ajax schreef:
Giacomo Puccini schreef:Kluivert passeren ten faveure van Younes, dan ben je niet goed bij je hoofd. Heeft Ajax al veel punten gekost, mogelijk zelfs de titel.
Gelul natuurlijk. Kluivert is net 17 en heeft nog geen twee hele wedstrijden op dit niveau opzitten. Belachelijk en kortzichtig om hem nu als de Verlosser die ons even kampioen zou hebben gemaakt te zien. Net zo belachelijk als de stelling dat Bosz geen vertrouwen in hem zou hebben.

Younes was, is en zal nooit mijn favoriet van, maar hij doet het de laatste weken gewoon prima.
Leeftijd doet er niet toe. Als iemand van 15 beter is dan Younes (wat zo maar zou kunnen) dan is iemand van 15 beter.

Dat Kluivert weinig speeltijd heeft gekregen is nu net mijn punt, dus dat is geen gelul maar een feit.

Dat Kluivert de verlosser is hoor je mij niet zeggen. Hij gaat echt zijn terugval nog wel krijgen en zal nog beginnersfouten maken. Neemt niet weg dat hij een groot talent is en een veel betere speler dan Younes. Hij heeft een aantal kwaliteiten die bij een aanvaller horen.

Younes is niet gewoon prima maar komt gewoon heel veel te kort voor een speler van Ajax. Leuke speler voor Go Ahead Eagles.
Ajax!

999

Bericht door 999 » di apr 04, 2017 9:24 am

Leeftijd doet er natuurlijk wel toe, lichamelijk gezien.Als je dat niet mee neemt in je keuze om de speler op te stellen ben je verkeerd bezig ...
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » di apr 04, 2017 10:11 am

Giacomo Puccini schreef:Ik heb gisteren genoten van Kluivert en Neres. Alles wat Younes niet heeft, hebben deze jongens wel. Dan bedoel ik: diepgang, kracht, snelheid, inzicht, onvoorspelbaarheid, rendement. Die twee maakten gisteren het grote verschil. Ik durf wel te stellen dat we met Younes in de ploeg een compleet andere wedstrijd gezien zouden hebben.

Het storende is dat spelers als Tete en Kluivert regelmatig hun kans pakken als ze erin staan, maar hier niet voor beloond worden in de vorm van vertrouwen van Bosz. Die blijft liever trekken aan dooie paarden.
Dit was de eerste wedstrijd dat Kluivert goed speelde, tot nu toe had hij vooral leuke dingetjes laten zien maar onder de streep matig gespeeld. Van Neres nog niets gezien waaruit blijkt dat hij meer voetbaltalent heeft dan Younes.

Younes ontwikkelt zich wel, het zal geen grote Ajacied worden en idealiter zit hij op de bank, maar spelers die een man in de kleine ruimte kunnen passeren moet je niet zomaar wegdoen want je vindt er niet zo makkelijk eentje terug.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 04, 2017 10:16 am

Mee eens. Younes heeft ook zeker zijn kwaliteiten. Maar hij mist ook een groot aantal kwaliteiten. Maar als je achter staat en je bent vol op de helft van de tegenstander kan hij zeker een versterking zijn.
IK GELOOF!!!!!!

RubenB

Bericht door RubenB » di apr 04, 2017 3:02 pm

Le T. schreef: Younes ontwikkelt zich wel, het zal geen grote Ajacied worden en idealiter zit hij op de bank, maar spelers die een man in de kleine ruimte kunnen passeren moet je niet zomaar wegdoen want je vindt er niet zo makkelijk eentje terug.
Wat voor mij vooral een verademing was, was het vaak felle meeverdedigen van Neres. Younes heeft er een handje van om Sinkgraven in de tweede helft met 2 tegenstanders op te zadelen. Niet alleen kan Sinkgraven dat niet aan, maar het is ook verschrikkelijk irritant. Neres was gisteren fel en (gezien zijn reactie tegen Berghuis bij het incident) wil hij graag de strijd aangaan. Hopelijk blijft dat zo!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 04, 2017 3:31 pm

Giacomo Puccini schreef:
Mr. Ajax schreef:
Giacomo Puccini schreef:Kluivert passeren ten faveure van Younes, dan ben je niet goed bij je hoofd. Heeft Ajax al veel punten gekost, mogelijk zelfs de titel.
Gelul natuurlijk. Kluivert is net 17 en heeft nog geen twee hele wedstrijden op dit niveau opzitten. Belachelijk en kortzichtig om hem nu als de Verlosser die ons even kampioen zou hebben gemaakt te zien. Net zo belachelijk als de stelling dat Bosz geen vertrouwen in hem zou hebben.

Younes was, is en zal nooit mijn favoriet van, maar hij doet het de laatste weken gewoon prima.
Leeftijd doet er niet toe. Als iemand van 15 beter is dan Younes (wat zo maar zou kunnen) dan is iemand van 15 beter.

Dat Kluivert weinig speeltijd heeft gekregen is nu net mijn punt, dus dat is geen gelul maar een feit.

Dat Kluivert de verlosser is hoor je mij niet zeggen. Hij gaat echt zijn terugval nog wel krijgen en zal nog beginnersfouten maken. Neemt niet weg dat hij een groot talent is en een veel betere speler dan Younes. Hij heeft een aantal kwaliteiten die bij een aanvaller horen.

Younes is niet gewoon prima maar komt gewoon heel veel te kort voor een speler van Ajax. Leuke speler voor Go Ahead Eagles.
Natuurlijk doet leeftijd ertoe, alleen al in fysieke opzicht. Verder loop je al een aantal weken te roepen dat het een gotspe is dat Kluivert geen basisklant is, maar, zoals Le T. al terecht opmerkt, heeft die jongen voor gisteren wel heel weinig laten zien. Een beweginkje of twee, maar niet veel meer dan dat.

Verder is het ook geen feit dat hij weinig minuten krijgt. Ik vind dat Kluivert juist aardig veel minuten krijgt sinds hij zijn debuut heeft gemaakt nog geen anderhalve maand geleden.

Kluivert zal wel meer potentie hebben dan Younes, en ik zie hem morgen ook graag weer opdraven, maar dat hij op dit moment een betere speler is kan je natuurlijk onmogelijk stellen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di apr 04, 2017 4:13 pm

Die stelling ga ik dus wel aan. Hij heeft meer diepgang, snelheid, variatie en overtuiging in zijn spel dan onze gemankeerde Duitse vriend die al 2 jaar stilstaat in zijn ontwikkeling. Laten we het er op houden dat ik de kwaliteiten van Kluivert hoger aansla dan jij, en dat ik me niet blindstaar op leeftijd.
Ajax!

Arthur

Bericht door Arthur » di apr 04, 2017 4:51 pm

Los van wie er beter is denk ik dat de ploeg met Kluivert beter uit de verf komt. Ziyech heeft Kluivert in een wedstrijd meer diep kunnen sturen dan Younes in een heel seizoen.

Sandro

Bericht door Sandro » di apr 04, 2017 5:09 pm

Arthur schreef:Los van wie er beter is denk ik dat de ploeg met Kluivert beter uit de verf komt. Ziyech heeft Kluivert in een wedstrijd meer diep kunnen sturen dan Younes in een heel seizoen.
In ieder geval met een type Kluivert. Ik zou Younes ook laten banken ten faveure van Kluivert hoor, maar je moet ook niet uit het oog verliezen dat dit niet zomaar een wedstrijd was.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » wo apr 05, 2017 9:09 pm

Javiskamp schreef:
Lionel schreef:Hopen dat je het merendeel van deze spelers kunt behouden. Dan speel je volgend jaar iedereen zoek hoor.
Op basis van deze wedstrijd??

Het meerendeel van deze selectie heeft dit seizoen ook veel te veel baggerpotjes gespeeld waar zelfs NEC niet bang van wordt...
En nouw?

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 05, 2017 10:12 pm

Hetzelfde. De eerste helft was genieten.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo apr 05, 2017 10:38 pm

Javiskamp schreef:
Javiskamp schreef:
Lionel schreef:Hopen dat je het merendeel van deze spelers kunt behouden. Dan speel je volgend jaar iedereen zoek hoor.
Op basis van deze wedstrijd??

Het meerendeel van deze selectie heeft dit seizoen ook veel te veel baggerpotjes gespeeld waar zelfs NEC niet bang van wordt...
En nouw?
Het moet je toch zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat Rishi van het overdrijven is. Zie, Barcelona, Guardiola, zijn eigen kracht :hypocrite.gif: , de spelers van Ajax, glimlachend lezen, niet serieus nemen en verdergaan is het devies.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 05, 2017 10:58 pm

Ik vond de eerste helft echt extreem goed.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie