Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Historicus

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Historicus » za mar 25, 2017 7:53 pm

De Ligt staat in de basis van Nederland, vanavond tegen Bulgarije.

999

Bericht door 999 » za mar 25, 2017 8:21 pm

Tja, dan maar hopen dat ie geen fouten maakt want anders zou dat wel eens killing kunnen zijn .Ik persoonlijk vind het geen goede beslissing ...
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 25, 2017 8:44 pm

Is hij nu één van de jongste debutanten? (historicus waar ben je?)
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mar 25, 2017 8:47 pm

Tja de alternatieven zijn ervaren onkundig

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 25, 2017 8:50 pm

O jee....

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mar 25, 2017 8:51 pm

Tja daar voegt ie zich dan wel heel snel bij...

999

Bericht door 999 » za mar 25, 2017 8:52 pm

Tja, zeg het net enkele post hier boven ...
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mar 25, 2017 8:53 pm

Tjonge wat een gepruts

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 25, 2017 9:01 pm

Goh hoe durfte iemand te zeggen dat het te vroeg was. :hypocrite.gif:

Blind stelt zijn bijna nooit meer spelende zoontje op wat een verrassing :excited.gif: , blijf dat het golf en baseball veel leuker is.
YNWA

999

Bericht door 999 » za mar 25, 2017 9:08 pm

Hoe verneuk je een talent ..
Blij met de punten ...

Historicus

Bericht door Historicus » za mar 25, 2017 9:17 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Is hij nu één van de jongste debutanten? (historicus waar ben je?)
Sinds er in 1905 interlandvoetbal door Nederland wordt gespeeld, bestaat de top 4 jongste debutanten uit: Jan van Breda Kolff (debuut 1911), Mauk Weber (debuut 1931), Dé Kessler (debuut in 1909) en De Ligt (debuut 2017). Ze waren allemaal 17 jaar. Maar De Ligt staat dus vierde ooit, maar is het jongste sinds WO II, of sinds het profvoetbal of de Eredivisie werd ingevoerd.
Laatst gewijzigd door Historicus op za mar 25, 2017 9:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 25, 2017 9:19 pm

Toen werd er elke keer gewonnen...

Historicus

Bericht door Historicus » za mar 25, 2017 9:33 pm

Klopt. De top 3 jongste debutanten wonnen alledrie hun eerste interland. En twee van die drie scoorden (Weber niet) bovendien bij hun "Oranje"-debuut.

zeux

Bericht door zeux » za mar 25, 2017 9:33 pm

999 schreef:Hoe verneuk je een talent ..
Je kunt ook zeggen: goede leerschool, word je hard van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 25, 2017 9:46 pm

zeux schreef:
Laten we het hopen. Maar dit zijn vervelende weken zo voor die jongen.

999

Bericht door 999 » za mar 25, 2017 10:52 pm

zeux schreef:
Hier leer je niet veel van Zeux, neem dat maar van mij aan ...
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » za mar 25, 2017 11:55 pm

Jawel, hoor.

Geeft niets, die jongen komt er wel.

999

Bericht door 999 » zo mar 26, 2017 12:32 am

Schei toch uit .. wat leer je hier dan van , hardheid .. lol ..Hij heeft in ieder geval van zijn blunder tegen Excelsior niet veel geleerd ..

Vlaar leerde er ook zo veel van, en dan heb ik het nog niet eens over spelers die geen fouten maakten maar gewoon te vroeg werden gebracht ..

Of die jongen er komt doet er volgens mij ook niet toe.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo mar 26, 2017 12:44 pm

Ach kom...

De Ligt maakte fouten, maar hij werd ook in de steek gelaten door gelauwerde collega's. Wie op het veld bakte er wel wat van?

999

Bericht door 999 » zo mar 26, 2017 1:11 pm

Yopii schreef:Ach kom...

De Ligt maakte fouten, maar hij werd ook in de steek gelaten door gelauwerde collega's. Wie op het veld bakte er wel wat van?
De Ligt maakt fouten tegen Kopenhagen, tegen Excelsior en nu tegen Bulgarije Yopi. Hoofdverantwoordelijke is Blind, die had hem niet op moeten stellen , maar als je dan gaat roepen dat je er van leert :confused.gif: , blijkbaar dus niet.

Je hebt gelijk, de rest was nog slechter, en het is geen verwijt in die zin dat ik hem af wil branden.Integendeel, deze jongen heeft nog een lange weg te gaan en die weg is dan niet door in cruciale wedstrijden deze fouten te maken.Dit is dus al de derde keer ...

Geef g.v.d. die jongen wat meer tijd.Want al met al is zijn voetbalverstand die van een 17 jarige, misschien fysiek in orde, maar niet van iemand die al tig jaar op niveau speelt, ook niet eens in AJAX 1 ( en dan hebben we het niet eens over het Eredivisie niveau waarin hij speelt )

Dit is scoren over de rug van zo'n jongen.Gaat het goed slaat Blind zich op zijn schouders, gaat het fout, en dat zei ik al van te voren, gaat het ten koste van deze jongen ...
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » zo mar 26, 2017 1:24 pm

999 schreef:

Dit is scoren over de rug van zo'n jongen.Gaat het goed slaat Blind zich op zijn schouders, gaat het fout, en dat zei ik al van te voren, gaat het ten koste van deze jongen ...
Dat idee heb ik nou niet. Blind neemt het alleen zichzelf kwalijk. En het zal hem wel zn job gaan kosten(en terecht).

zeux

Bericht door zeux » zo mar 26, 2017 2:10 pm

999 schreef:

De Ligt maakt fouten tegen Kopenhagen, tegen Excelsior en nu tegen Bulgarije Yopi. Hoofdverantwoordelijke is Blind, die had hem niet op moeten stellen , maar als je dan gaat roepen dat je er van leert :confused.gif: , blijkbaar dus niet.

Je hebt gelijk, de rest was nog slechter, en het is geen verwijt in die zin dat ik hem af wil branden.Integendeel, deze jongen heeft nog een lange weg te gaan en die weg is dan niet door in cruciale wedstrijden deze fouten te maken.Dit is dus al de derde keer ...

Geef g.v.d. die jongen wat meer tijd.Want al met al is zijn voetbalverstand die van een 17 jarige, misschien fysiek in orde, maar niet van iemand die al tig jaar op niveau speelt, ook niet eens in AJAX 1 ( en dan hebben we het niet eens over het Eredivisie niveau waarin hij speelt )

Is jouw horizon altijd zo beperkt? Hij moet het metéén de volgende wedstrijd helemaal goed doen anders heeft hij 'niets geleerd'? Wat een onzin. Een leerproces gaat over maanden, jaren. En ik geloof best dat hij van al zijn fouten gaat leren. Die jonge weghouden van moeilijke situaties gaat ook niet helpen. Het is growing up in public, maar als ik de commentaren zo volg, is er veel consideratie voor zijn positie en gaat de heat naar Blind. En terecht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 26, 2017 2:28 pm

Eens én niet eens. Dat hij moet leren en dat moet doen door op hoog niveau te spelen staat vast. Dat hij daarbij fouten maakt ook.

Máár: dat is iets substantieel anders dan op je 17e debuteren in oranje, wat de allerbeste voetballers van Nederland moet vertegenwoordigen. Als je dan zo'n mannetje laat verzuipen heb je het als bondscoach niét begrepen. Zowel door hem op stellen áls te wisselen in de rust (mind you: hoe vaak wordt in het algemeen een verdediger gewisseld in de rust als ie niet geblesseerd is?). Dit is een vakkundige poging geweest om een talentvolle voetballer de nek om te draaien. Dat is iets om Blind heel erg kwalijk te nemen, de idioot. De Ligt had hier helemaal niet in de positie van growing up in public mogen komen.

999

Bericht door 999 » zo mar 26, 2017 2:50 pm

zeux schreef:
999 schreef:

Is jouw horizon altijd zo beperkt? Hij moet het metéén de volgende wedstrijd helemaal goed doen anders heeft hij 'niets geleerd'? Wat een onzin. Een leerproces gaat over maanden, jaren. En ik geloof best dat hij van al zijn fouten gaat leren. Die jonge weghouden van moeilijke situaties gaat ook niet helpen. Het is growing up in public, maar als ik de commentaren zo volg, is er veel consideratie voor zijn positie en gaat de heat naar Blind. En terecht.
Volgens mij is er maar een man hier met een beperkte horizon ... En dat ben jij.Niemand zegt dat deze jongen niet moet/mag leren.Ik ook niet, maar dat leren moet dus veel geleidelijker en niet iemand van 17 laten verzuipen in een elftal wat verder ook geen ruk voorstelt. Heb je gezien van wie hij het mag leren overigens, g.v.d, daar lik je je vingers bij af zeg ... . ik zeg ook helemaal niet dat hij geen fouten mag maken, dat maak jij er weer van. En dat is trouwens ook niet de eerste keer.

Het Nederlands elftal is het elftal waar je 99,9 % klaar voor moet zijn.En jij mag daar anders over denken.Maar deze jongen is nog helemaal niet klaar voor het Nederlands elftal, hij is niet eens 79,9% klaar voor AJAX 1 ...

Blind is degene die wilde scoren over de rug van deze jongen, een jongen die 0 vriendschappelijke interland heeft mogen spelen in het Oranje van Robben en Sneijder en net 6 interlandjes achter de rug heeft in oranje-19.

Maar vertel mij maar wat heeft De Ligt gisteren dan geleerd ?. Dat ie geen fouten mag maken, tja, zou hij dat niet weten ?.Dat ie genadeloos wordt gewisseld als ie die fouten maar ?, tja, zou hij dat niet weten ?.Dat Bulgarije dacht , we laten ons toch niet door dat zooitje ongeregeld-achterhoede met die 17 jarige snotneus te kijk zetten.

De ligt, ( en hij niet alleen ) kwam op elk front te kort.Op snelheid, op inzicht enz. Dan ben je er gewoon nog niet aan toe aan dit soort wedstrijden. Maarja het bekt zo lekker .. 17 jarige debuut in Oranje om het eggie.

Oja, reken ik hem aan dat Nederland door hem deze wedstrijd verliest of zich niet kwalificeert, Niet dus .. maargoed, dat schreef ik al eerder ..
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo mar 26, 2017 3:12 pm

Hopelijk speelt op 2 april Sanchez en Viergever gewoon centraal.. De Ligt krijgt al genoeg over zich.. Dus lekker minuten maken en Excelsior en NL ervaren hoe het niet moet...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Plaats reactie