Excelsior - Ajax 19-3-2017
Moderator: mods
-
Re: Excelsior - Ajax 19-3-2017
Wat is er toch ineens met dat woord 'retorisch'?
Stel dat Dolberg wel had gespeeld, zouden die tien anderen dan wel goed hebben gevoetbald? Is retorisch bedoeld.
Stel dat Dolberg wel had gespeeld, zouden die tien anderen dan wel goed hebben gevoetbald? Is retorisch bedoeld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dolberg is wel retebelangrijk natuurlijk. Niet alleen omdat hij zelf beslissende dingen kan doen, maar inderdaad ook anderen beter laat spelen. De laatste weken werd vaak genoemd dat Younes de gevaarlijkste aanvaller was. Was hij vaak ook, maar dat was mede ook door het werk van Dolberg als aanspeelpunt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Zowel Traore als Cassierra zijn absoluut geen aanspeelpunt. Als Dolberg niet speelt hebben we dat gewoon niet. Dat is wel een treurige constatering.
Nil volentibus arduum
Dus Bosz heeft gewoon gelijk met zijn opstelling tav de aanvallers
Dat weet ik niet. Ik heb de indruk dat hij, in ieder geval aan het begin van het seizoen, dacht dat Traore dat wel zou kunnen. Inmiddels weten we helaas beter.
Ik zie eigenlijk geen alternatief voor Dolberg in de selectie. Dat betekent dat je bij een wedstrijd zoals vandaag moet improviseren. Bosz koos voor Traore, wellicht was het een optie geweest om Schöne door te schuiven. Dat is ook geen spits maar ik zou iets meer vertrouwen in hem hebben als het gaat om zijn vermogen om als aanspeelpunt te fungeren. Maar goed, dat is ook een gok.
Ajax scoort ook gewoon veel te moeilijk. Het hele seizoen al. Dat ligt niet alleen aan de spitspositie maar vooral ook aan het gebrek aan bruikbare voorzetten vanaf de vleugels. We hebben 12 doelpunten minder gescoord dan Feyenoord. Dat is nogal wat.
Ik zie eigenlijk geen alternatief voor Dolberg in de selectie. Dat betekent dat je bij een wedstrijd zoals vandaag moet improviseren. Bosz koos voor Traore, wellicht was het een optie geweest om Schöne door te schuiven. Dat is ook geen spits maar ik zou iets meer vertrouwen in hem hebben als het gaat om zijn vermogen om als aanspeelpunt te fungeren. Maar goed, dat is ook een gok.
Ajax scoort ook gewoon veel te moeilijk. Het hele seizoen al. Dat ligt niet alleen aan de spitspositie maar vooral ook aan het gebrek aan bruikbare voorzetten vanaf de vleugels. We hebben 12 doelpunten minder gescoord dan Feyenoord. Dat is nogal wat.
Nil volentibus arduum
-
Drank helpt beter in dit soort gevallen, kan ik je vertellen.
Sta je al dronken op een tafel te schreeuwen dat je hoopt dat Excelsior gaat degraderen, Cees?
-
Ik probeer vanmiddag vooral te vergeten, Wouter...
Balen!! Maar zat er al weken in, dat stroperige voetbal en die magere scores...
doelpunten moeten van een middenvelder komen.
de 3 voorhoede spelers scoren minder dan Jorgenssen alleen.
Tegen Feyenoord kan je winnen, dan sta je weer op 3 punten, en PSV op 5 (tov F), ligt het eigenlijk gewoon weer helemaal open met nog 6 wedstrijden te gaan. Jammere is dat je op doelpunten ook achterloopt waardoor Feyenoord 2x punten moet laten liggen om Ajax langs zij te laten komen.
doelpunten moeten van een middenvelder komen.
de 3 voorhoede spelers scoren minder dan Jorgenssen alleen.
Tegen Feyenoord kan je winnen, dan sta je weer op 3 punten, en PSV op 5 (tov F), ligt het eigenlijk gewoon weer helemaal open met nog 6 wedstrijden te gaan. Jammere is dat je op doelpunten ook achterloopt waardoor Feyenoord 2x punten moet laten liggen om Ajax langs zij te laten komen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ajax mist nog steeds die 3 spelers die de mentaliteit hebben van: Over me lijk dat ik vandaag verlies.
1, Klaassen maar de rest heeft het niet. betekent niet dat je een houthakker moet zijn zoals bij F. maar dat je ergens nog energie vandaan haalt om die extra 10% te kunnen geven.
In Spanje/Engeland/Frankrijk/Italië trainen ze toch anders. Hoe kan het dat Ajax/PSV altijd moeite heeft om een goed niveau te halen na een Europacup wedstrijd?
Ik denk toch dat als je het verschil wilt maken in EL/CL en dat niet te kosten mag gaan van de Eredivisie dat er naar je trainingsmethodes gekeken moet worden. Je basis conditie of je herstel moet hoger liggen om dit te kunnen.
1, Klaassen maar de rest heeft het niet. betekent niet dat je een houthakker moet zijn zoals bij F. maar dat je ergens nog energie vandaan haalt om die extra 10% te kunnen geven.
In Spanje/Engeland/Frankrijk/Italië trainen ze toch anders. Hoe kan het dat Ajax/PSV altijd moeite heeft om een goed niveau te halen na een Europacup wedstrijd?

Ik denk toch dat als je het verschil wilt maken in EL/CL en dat niet te kosten mag gaan van de Eredivisie dat er naar je trainingsmethodes gekeken moet worden. Je basis conditie of je herstel moet hoger liggen om dit te kunnen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Competitie is gespeeld. Dat is duidelijk. Ajax gaat never 7 punten goedmaken op Feyenoord. Sterker nog, Ajax gaat minimaal nog een keer verliezen bij PSV na Schalke uit. Denk dat het onder deze trainer nog een hele opgave gaat worden om 2e te worden.
Hopelijk wordt einde van dit jaar doorgepakt. En dan beginnen aan de top. Trainer eruit, Overmars eruit. Ajax wordt, met veruit het hoogste budget, voor het 3e jaar op rij geen kampioen. Het kan niet anders dan dat daar conclusies uit getrokken worden.
Hopelijk wordt einde van dit jaar doorgepakt. En dan beginnen aan de top. Trainer eruit, Overmars eruit. Ajax wordt, met veruit het hoogste budget, voor het 3e jaar op rij geen kampioen. Het kan niet anders dan dat daar conclusies uit getrokken worden.
Ja Trainer eruit en Overmars eruit
mafklapper!
Ajax komt, met nog 6 speelrondes te gaan, hoger uit qua punten dan in al die jaren onder FdB.
Ajax heeft de kwartfinale van de EL gehaald sinds 14jaar
In elk ander competitie-jaar waren we nu op titel-koers geweest. Dat Feyenoord zo'n belachelijk goed jaar draait, is balen. Ze hebben 100% focus en de wind mee.
Vorig jaar had je de titel moeten pakken, nu heb je relatief weinig verliespunten en doet F. het net even beter.
Dat is balen maar niets aan te doen, sterker nog, had je gisteren gewonnen liep je nog steeds 4 punten achter en kwam je niet met deze belachelijke uitspraak

Ajax komt, met nog 6 speelrondes te gaan, hoger uit qua punten dan in al die jaren onder FdB.
In elk ander competitie-jaar waren we nu op titel-koers geweest. Dat Feyenoord zo'n belachelijk goed jaar draait, is balen. Ze hebben 100% focus en de wind mee.
Vorig jaar had je de titel moeten pakken, nu heb je relatief weinig verliespunten en doet F. het net even beter.
Dat is balen maar niets aan te doen, sterker nog, had je gisteren gewonnen liep je nog steeds 4 punten achter en kwam je niet met deze belachelijke uitspraak
Mwah, maar daarboven mogen toch wel eens wat consequenties getrokken worden over bepaalde aankopen, zoals Cassiera , Younes enz. die blijven wel steeds iets te gemakkelijk buiten schot ...
Blij met de punten ...
-
Eens. Vind Bosz een verademing tov FdB. Eindelijk heeft Ajax een keer niet voor een 'pleaser' gekozen maar een coach met een visie en die op z'n prestaties is geselecteerd.Mano schreef:Ja Trainer eruit en Overmars eruitmafklapper!
De Top3 denderen op een ongekende manier voort. Ajax heeft lang mee kunnen gaan (en ze zitten er nog in trouwens), maar een mindere wedstrijd kan er tussen zitten. Ajax zit nog in Europa, terwijl Feyenoord en PSV alleen nog in de Eredivisie actief zijn.
Bij Feyenoord valt alles helaas de goede kant op, net zoals Twente destijds.
By the way, tweede of derde kan me niks schelen.
Whitey on the moon.
Nog veel belangrijker zijn de aankopen die nu deel uit zouden moeten maken van de breedte en diepte van de selectie: Sinkgraven, Duarte, Hendriks, Sana, VdHoorn etc, het feit dat het dusdanige miskopen waren dat we ze alweeer bijna vergeten zijn is geen reden om te vergeten dat het opbouwen van een team dat een kampioensstrijd kan combineren met ver komen in Europa eventjes duurt.999 schreef:Mwah, maar daarboven mogen toch wel eens wat consequenties getrokken worden over bepaalde aankopen, zoals Cassiera , Younes enz. die blijven wel steeds iets te gemakkelijk buiten schot ...
Wollt ihr den totalen Mensch?
Het is niet zo boeiend om voorgangers de schuld te geven, want het verleden haal je toch niet meer in. FdB had bijv. niet veel aan Tainio, Mido, die Brazilianen, Atouba, Verhoeven, Lodeiro.
Verder is het een dun draadje. Je wint met 0-1 in Utrecht, H'veen, Arnhem. Dan kun je in Enschede en Groningen aan de verkeerde kant van de score zitten. Tegen Roda, Excelsior en Willem II gaan we af. Zulke wedstrijden zitten er tussen wanneer je een impotente voorhoede hebt.
Wat dat betreft is het beeld t.o.v. de voorbije seizoenen niet veranderd, want ook onder FdB ging het qua buitenspelers moeizaam. Maar Ajax draait een prima EL, waarvoor coach en bestuur m.i. de credits verdienen. De selectie heeft een metamorfose ondergaan. Komende zomer kan dat zomaar weer het geval zijn. Zeker wanneer er (geen kans op) CL-voetbal wordt afgedwongen. De tijd zal leren of dat proces bij Overmars (Westermann, Cassie) en Bosz (AEG, Bazoer, Tete) in goede handen is.
Verder is het een dun draadje. Je wint met 0-1 in Utrecht, H'veen, Arnhem. Dan kun je in Enschede en Groningen aan de verkeerde kant van de score zitten. Tegen Roda, Excelsior en Willem II gaan we af. Zulke wedstrijden zitten er tussen wanneer je een impotente voorhoede hebt.
Wat dat betreft is het beeld t.o.v. de voorbije seizoenen niet veranderd, want ook onder FdB ging het qua buitenspelers moeizaam. Maar Ajax draait een prima EL, waarvoor coach en bestuur m.i. de credits verdienen. De selectie heeft een metamorfose ondergaan. Komende zomer kan dat zomaar weer het geval zijn. Zeker wanneer er (geen kans op) CL-voetbal wordt afgedwongen. De tijd zal leren of dat proces bij Overmars (Westermann, Cassie) en Bosz (AEG, Bazoer, Tete) in goede handen is.
goeie en slechte aankopen blijft, wie je ook aanstelt. Neem Man Utd, zij haalde grote namen die het ook niet waar maakten. Het valt bij een club als Ajax misschien wat meer op omdat de selectie dunner is.
Dit Ajax is zeker nog tot verbetering vatbaar maar als je de basis weet te houden, kan je met een 1 à 2 bovengemiddelde aankopen een enorme sprong maken.
t.o.v. vorig jaar en het jaar ervoor zie ik nu wel weer spelers bij Ajax waarvoor je naar het stadion gaat. Die (op een goeie dag) echt wat extras hebben en je doen opveren tijdens de wedstrijd.
Dit Ajax is zeker nog tot verbetering vatbaar maar als je de basis weet te houden, kan je met een 1 à 2 bovengemiddelde aankopen een enorme sprong maken.
t.o.v. vorig jaar en het jaar ervoor zie ik nu wel weer spelers bij Ajax waarvoor je naar het stadion gaat. Die (op een goeie dag) echt wat extras hebben en je doen opveren tijdens de wedstrijd.
-
We hebben dus kennelijk niet zo'n brede selectie, maar wél allemaal zeikstralen die, als ze niet spelen, weg willen. Bazoer en AEG voegden de daad bij het woord en Riedewald, Tete en Cerny worden in dit verband door de T. genoemd.
Ik snap dat niet. Hun optredens in het eerste waren dit seizoen bepaald geen onverdeeld succes (ook Tete speelde slechte wedstrijden); waar halen ze dan het lef vandaan om weg te willen? En denken ze écht dat ze elders meer speeltijd krijgen?
Ik snap dat niet. Hun optredens in het eerste waren dit seizoen bepaald geen onverdeeld succes (ook Tete speelde slechte wedstrijden); waar halen ze dan het lef vandaan om weg te willen? En denken ze écht dat ze elders meer speeltijd krijgen?
Dit dus. Kan je Bosz echt niet aanrekenen vind ik. Hij had ze misschien wel meer minuten kunnen geven tegen bijvoorbeeld NEC-thuis ofzo maar goed..Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:We hebben dus kennelijk niet zo'n brede selectie, maar wél allemaal zeikstralen die, als ze niet spelen, weg willen. Bazoer en AEG voegden de daad bij het woord en Riedewald, Tete en Cerny worden in dit verband door de T. genoemd.
IK GELOOF!!!!!!
-Alexander schreef:Competitie is gespeeld. Dat is duidelijk. Ajax gaat never 7 punten goedmaken op Feyenoord. Sterker nog, Ajax gaat minimaal nog een keer verliezen bij PSV na Schalke uit. Denk dat het onder deze trainer nog een hele opgave gaat worden om 2e te worden.
Hopelijk wordt einde van dit jaar doorgepakt. En dan beginnen aan de top. Trainer eruit, Overmars eruit.
Tuurlijk

Laatst gewijzigd door Cruijff op ma mar 20, 2017 12:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
+1 ... Inderdaad, dreigen met weg gaan om een basis plaats af te dwingen.Vervolgens krijgen ze dan 1 of meerdere wedstrijden een kans ( ook onder de Boer ) en maken het niet waar.En dan komt dus de zaakwaarnemer om de hoek kijken die, nu het nog enigszins kan om een leuke bonus te incasseren , ze weg gaat zetten ... en vervolgens hoor je van 99,9% nooit iets meer van ..Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:We hebben dus kennelijk niet zo'n brede selectie, maar wél allemaal zeikstralen die, als ze niet spelen, weg willen. Bazoer en AEG voegden de daad bij het woord en Riedewald, Tete en Cerny worden in dit verband door de T. genoemd.
Blij met de punten ...
Wat een gelul. 6 punten is met nog 21 punten te verdelen én bovendien een onderling duel tussem nummer 2 en 1 nog prima goed te maken.Alexander schreef:Competitie is gespeeld. Dat is duidelijk. Ajax gaat never 7 punten goedmaken op Feyenoord. Sterker nog, Ajax gaat minimaal nog een keer verliezen bij PSV na Schalke uit. Denk dat het onder deze trainer nog een hele opgave gaat worden om 2e te worden.
Hopelijk wordt einde van dit jaar doorgepakt. En dan beginnen aan de top. Trainer eruit, Overmars eruit.
Ajax gaat nog minimaal één keer verliezen bij PSV?? Volgens mij speelt Ajax dit seizoen nog maar 1 keer tegen PSV dus dan zou je maximaal 1 keer die wedstrijd kunnen verliezen (of winnen.)
Goed Alexander, je was vanaf het begin geen favoriet van Bosz en van bepaalde spelers die gehaald dan wel gehuurd zijn.Tegenvraag, wie moet er na Bosz als trainer komen, en welke spelers zou je graag bij AJAX zien spelen en dan a.u.b. realistische namen w.b. trainer(s) , en realistische bedragen en namen w.b. spelers ..Alexander schreef:Competitie is gespeeld. Dat is duidelijk. Ajax gaat never 7 punten goedmaken op Feyenoord. Sterker nog, Ajax gaat minimaal nog een keer verliezen bij PSV na Schalke uit. Denk dat het onder deze trainer nog een hele opgave gaat worden om 2e te worden.
Ik ben benieuwd ...
Blij met de punten ...