Voetbal International (TV)

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Sandro

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Sandro » ma mar 06, 2017 9:38 pm

Derksen is heel overduidelijk fan van Nijhuis en dat steekt hij ook niet onder stoelen of banken. Dat is dus niet serieus te nemen (maar dat was Derksen sowieso al niet).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » ma mar 06, 2017 9:53 pm

Zul je zien dat ie komend weekend weer volgens de regels fluit en voor dezelde overtredingen zoals bij AJAX - Groningen wel fluit ...
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 06, 2017 10:21 pm

maandag 6 maart 2017, 21:28
Nijhuis verder door het stof na fouten in duel Ajax
Bas Nijhuis heeft toegeven dat hij Ajax zondag drie keer benadeelde.. © ANP
Bas Nijhuis heeft maandagavond toegegeven dat Ajax zondag in het duel tegen FC Groningen (1-1) twee strafschoppen had verdiend. Bovendien herhaalde hij dat hij de goal van de thuisploeg had moeten afkeuren.

De scheidsrechter stelde bij Voetbal Inside dat verdediger Davinson Sanchez tien minuten na rust, vlak na de openingsgoal van Groningen, onreglementair werd gestopt door een speler van de thuisploeg. "Ja, later zag ik dat een Groningen-speler een blok zette. Op het moment zelf vond ik dat Sanchez wel heel mooi naar de grond ging. Toen dacht ik: jongens, dit is geen strafschop. Nu vind ik het een overtreding."

Younes
Ajax-aanvaller Amin Younes werd in de openingsfase in het strafschopgebied naar de grond getrokken, maar ook toen gaf Nijhuis geen strafschop. De arbiter wilde maandag niet direct volmondig toegeven dat hij mis zat, maar liet later wel doorschemeren dat hij achteraf gezien anders had willen handelen.

Foto: Matty van Wijnbergen
"Younes ging even daarvoor ook al een keer makkelijk neer en hij werd in mijn ogen zo licht aangeraakt dat ik niet snapte dat hij naar de grond ging. Daarom liet ik doorspelen."

In de rust kreeg Nijhuis door dat hij fout zat. "Toen kreeg ik allemaal clips binnen en had ik door dat ik anders had kunnen optreden. Ja, dan baal je wel. Je wilt na een wedstrijd nooit in het middelpunt van de belangstelling staan."

Onana
Nijhuis herhaalde in de uitzending ook dat hij de goal van Bryan Linssen had moeten afkeuren. De FC Groningen-aanvaller haalde Ajax-doelman André Onana neer door diens pootje te haken, waarna hij de bal simpel kon binnenschieten.
:excited.gif:

999

Bericht door 999 » ma mar 06, 2017 10:54 pm

Ja, dat zei ik al met mun hakken in het zand :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 06, 2017 11:42 pm

In de rust kreeg Nijhuis door dat hij fout zat. "Toen kreeg ik allemaal clips binnen en had ik door dat ik anders had kunnen optreden.
En toen gooide je er na rust nog een schepje bovenop met Onana en Sanchez... je bent een enorme lamlul.

999

Bericht door 999 » di mar 07, 2017 12:45 am

M.a.w. je bent gewoon genaaid ... en dat in de race om het kampioenschap ...
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » di mar 07, 2017 2:34 pm

maandag 6 maart 2017, 21:28
Op het moment zelf vond ik dat Sanchez wel heel mooi naar de grond ging. Toen dacht ik: jongens, dit is geen strafschop. Nu vind ik het een overtreding."
Dan moet je wat minder vinden en wat beter kijken of het een overtreding is. Je moet de overtreding waarnemen, dat wil zeggen contact zonder de bal te spelen dat de andere speler belemmert.
"Younes ging even daarvoor ook al een keer makkelijk neer en hij werd in mijn ogen zo licht aangeraakt dat ik niet snapte dat hij naar de grond ging. Daarom liet ik doorspelen."
Naar de grond gaan is ook hierin niet relevant. Vasthouden is een overtreding, of een speler naar de grond gaat of niet is slechts van belang voor eventueel voordeel.
In de rust kreeg Nijhuis door dat hij fout zat. "Toen kreeg ik allemaal clips binnen en had ik door dat ik anders had kunnen optreden. Ja, dan baal je wel. Je wilt na een wedstrijd nooit in het middelpunt van de belangstelling staan."
Vandaar zijn optreden bij het theater van de holle lach op maandag? Hij zit nog steeds fout, hij beoordeelt niet wat hij moet beoordelen. namelijk of er een overtreding wordt gemaakt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mar 07, 2017 3:36 pm

Hij heeft wel de guts om daar te zitten en toe te geven dat ie fout zat. Of zat hij niet in de studio? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 07, 2017 3:52 pm

Hij geeft in ieder geval gewoon duidelijk toe dat hij fouten heeft gemaakt. Veel meer kan hij niet meer doen.

Het zoveelste bewijs dat invoering van moderne hulpmiddelen zoals de video arbiter echt iets kunnen toevoegen. Al zal ook dat niet in alle gevallen helderheid brengen. Hoe vaak gebeurd het immers dat iedereen het eens is na bestudering van de beelden?
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » di mar 07, 2017 4:13 pm

Guzubuyuk mag een weekje JL vanwege het niet zien van een pingel ...... en Nijhuis? Gewoon lekker eredivisie.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 07, 2017 4:50 pm

Dat las ik ook net met verbazing.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 07, 2017 5:35 pm

Zolang hij bij de beste scheidsrechters van Nederland hoort mag hij van mij gewoon Eredivisie fluiten. Wat heb je er aan om iemand te degraderen na een paar missers als de vervanger een slechtere scheidsrechter is?

Die Guzubuyuk ook. Hij maakt een fout en heeft dat netjes toegegeven. En dan staat daar zo'n overspannen trainer te roepen dat hij geen excuses accepteert. Doe even normaal en ga je werk doen meneer Groenendijk. Zolang scheidsrechters zonder hulpmiddelen hun beslissingen moeten nemen zul je moeten accepteren dat er verkeerde beslissingen worden genomen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » di mar 07, 2017 6:10 pm

Nijhuis maakte 3 kapitale fouten in 1 wedstrijd volgens mij ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 07, 2017 7:09 pm

Oh, sterker nog. Ik ben er vrij zeker van dat er nog veel meer fouten te vinden zijn als je de hele wedstrijd nog eens kritisch zou bekijken. Scheidsrechters maken fouten, de ene keer wat meer dan de andere. En de gevolgen van de fouten willen nog wel eens verschillen. Zolang we niet structureel met hulpmiddelen werken zal dat blijven gebeuren.

Met die gedachte heb ik nog altijd het liefst de best mogelijke scheidsrechter. En ik heb wel het idee dat Nijhuis bij de betere scheidsrechters van Nederland hoort.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 07, 2017 7:20 pm

Marillion schreef:Zolang hij bij de beste scheidsrechters van Nederland hoort mag hij van mij gewoon Eredivisie fluiten.
Wie de beste scheidsrechter is (of beter gezegd, welke jij het beste vindt) is ook subjectief natuurlijk.

Daarnaast kan ook een goede scheids een mindere periode hebben.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 07, 2017 7:23 pm

Zo goed vind ik Nijhuis niet. Ik vind de opmerking van Sjoerd Mossou wel leuk. 'Terwijl van Basten in Zurich druk bezig is met het veranderen van de spelregels, schaft Bas Nijhuis in zn eentje de overtreding af.'

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 07, 2017 7:35 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Marillion schreef:Zolang hij bij de beste scheidsrechters van Nederland hoort mag hij van mij gewoon Eredivisie fluiten.
Wie de beste scheidsrechter is (of beter gezegd, welke jij het beste vindt) is ook subjectief natuurlijk.
Ik heb inderdaad geen enquête gehouden. Het is slechts mijn mening. Iets wat overigens op vrijwel al mijn posts hier van toepassing is.

En ik blijf daarbij, ook als de gemaakte fouten ten koste van Ajax gaan. Ik ben er nu eenmaal van overtuigd dat het fouten zijn en dat scheidsrechters die liever niet maken. Uitgaande van de gedachte dat alle scheidsrechters fouten maken heb ik dan het liefste een scheidsrechter die ruimte probeert te laten voor duels. Ik heb liever dat een scheidsrechter een keer een overtreding over het hoofd ziet dan dat hij een keer te vaak fluit.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 07, 2017 7:51 pm

Marillion schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
Ik heb inderdaad geen enquête gehouden. Het is slechts mijn mening. Iets wat overigens op vrijwel al mijn posts hier van toepassing is.
Ok, op mij kwam het een beetje over alsof je het als een feit bracht :smile-ajax.gif: En nogmaals, ook een goede scheids kan een mindere periode hebben. Dan kun je best besluiten om hem even te degraderen.

Verder overigens wel grotendeels eens hoor. Scheidsrechters zijn altijd wel ergens de pispaal omdat ze fouten maken die altijd voor een partij in het nadeel zal zijn. Het is dan makkelijk om op safe te gaan fluiten want dan doe je volgens het boekje niks fout. Respect voor die scheidsrechters die niet overdreven vaak fluiten.

Le T.

Bericht door Le T. » di mar 07, 2017 8:26 pm

Marillion schreef:Met die gedachte heb ik nog altijd het liefst de best mogelijke scheidsrechter. En ik heb wel het idee dat Nijhuis bij de betere scheidsrechters van Nederland hoort.
Dat lijkt me de vraag. Enerzijds vind ik ook dat een scheidsrechter een compliment verdiend voor een lekkere wedstrijd. City-Monaco laatst was bijvoorbeeld ook de verdienste van de scheids die niet pietluttig deed, maar niettemin wel aardig wat kaarten trok als ik het mij goed herinner.

Maar een wedstrijd laten gaan is wat anders dan de meest vuil of vals spelende partij bevoordelen. Wederzijdse duels met handjes over en weer laten gaan is prima, maar als het niet wederzijds is benadeel je de voetballende en aanvallende ploeg doorgaans.

Ik geloof steeds meer dat een scheidsrechter een bepaald apart soort persoonlijkheid moet zijn, zo eentje die helemaal niet geliefd wil zijn en stiekem een beetje geniet van de hoon en de haat. Schijt aan meningen, kutwedstrijd met veel kaarten? Ligt aan de spelers, zijn beslissingen waren terecht. Daarom vind ik die interviews met scheidsrechters waarin ze dan hun excuses moeten maken aan een commentator die het nog veel slechter zag ook geen goede zaak. De scheids is geen verantwoording verschuldigd aan het publiek, en popiejopies die graag met hun kop op tv zijn hebben sowieso niet echt de geschikte persoonlijkheid ervoor. Wat dat betreft was de overgang van Colina naar Webb als de topscheidsrechter een verkeerd kantelpunt. Niet toevallig was Webb dan ook de man die meer spieren ging kweken om indruk te maken ipv een ruggengraat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 07, 2017 8:36 pm

Het is toch belachelijk hoe de KNVB NIjhuis de hand boven het hoofd houdt? Die man laat elke wedstrijd die hij fluit weer van alles toe wat volgens de spelregels niet mag. Mannelijk voetbal is het dan zogenaamd. Wat een BS, een scheids heeft 1 taak, en dat is de overtredingen bestraffen.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mar 17, 2017 10:34 pm

LucaS schreef:Het is toch belachelijk hoe de KNVB NIjhuis de hand boven het hoofd houdt? Die man laat elke wedstrijd die hij fluit weer van alles toe wat volgens de spelregels niet mag. Mannelijk voetbal is het dan zogenaamd. Wat een BS, een scheids heeft 1 taak, en dat is de overtredingen bestraffen.
Een gewetensvraag: denk je dat geld een rol speelt in de beslissingen van een scheidsrechter in de eredivisie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 18, 2017 6:50 am

Geld speelt altijd en overal een rol.

999

Bericht door 999 » za mar 18, 2017 10:53 am

Weet je wat niet wenselijk is, dat blijkbaar zo'n flut programma en malloten van/in dat VI programma een beetje de PR van die Nijhuis mogen verkondigen ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 18, 2017 11:09 am

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:Het is toch belachelijk hoe de KNVB NIjhuis de hand boven het hoofd houdt? Die man laat elke wedstrijd die hij fluit weer van alles toe wat volgens de spelregels niet mag. Mannelijk voetbal is het dan zogenaamd. Wat een BS, een scheids heeft 1 taak, en dat is de overtredingen bestraffen.
Een gewetensvraag: denk je dat geld een rol speelt in de beslissingen van een scheidsrechter in de eredivisie?
Omkoping? Neu, dat geloof ik niet.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mar 18, 2017 10:37 pm

Omkoping? Neu, dat geloof ik niet.
Oké, er gaat natuurlijk ook niet veel geld om in het voetbal. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie