Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » vr mar 10, 2017 10:13 am

Terug naar de oorspronkelijke eis, drie wedstrijden plus één voorwaardelijk:
Tuchtcommissie schorst Feyenoorder Vilhena voor vier duels

Feyenoorder Tonny Vilhena is vrijdag voor vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk geschorst door de tuchtcommissie van de KNVB.Aanleiding is de elleboogstoot die de middenvelder afgelopen zondag in het uitduel met Sparta Rotterdam (1-0 nederlaag) uitdeelde in het gezicht van Mathias Pogba.

Bron: nu.nl
Geen AZ, Heerenveen en Ajax dus voor Vilhena.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr mar 10, 2017 10:28 am

Marillion schreef:Terug naar de oorspronkelijke eis, drie wedstrijden plus één voorwaardelijk:
Tuchtcommissie schorst Feyenoorder Vilhena voor vier duels

Feyenoorder Tonny Vilhena is vrijdag voor vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk geschorst door de tuchtcommissie van de KNVB.Aanleiding is de elleboogstoot die de middenvelder afgelopen zondag in het uitduel met Sparta Rotterdam (1-0 nederlaag) uitdeelde in het gezicht van Mathias Pogba.

Bron: nu.nl
Geen AZ, Heerenveen en Ajax dus voor Vilhena.
Wie zal er dan opgesteld worden? Ome Dirk? Of misschien Tapia? Vejinovic?

Of zullen we ze daar nog gewoon even ruzie over laten maken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 10, 2017 10:40 am

Laat Dirk nog maar even zitten. Kijken wat hij doet wanneer blijkt dat hij ook niet de eerste vervanger is.

Of het ze punten kost gaan we zien maar ze gaan hier wel last van hebben. Het blok Vilhena en EL Ahmadi functioneert prima en is de motor van het elftal. Met Tapia of Vejinovic maak je dat blok in ieder geval een stuk minder krachtig.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 10, 2017 10:50 am

I'll be damned. Meer dan 2 wedstrijden! :biggthumpup.gif:

Khraa

Bericht door Khraa » vr mar 10, 2017 11:00 am

Ik las ergens dat hij nog in beroep kon gaan. (Eerst schikkingsvoorstel, nu echte zaak en dus vervolgens nog een beroep).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 10, 2017 11:01 am

Maar dan kan hij misschien nog AZ halen toch? Maar daarna wordt hij alsnog geschorst. Het was gewoon een elleboog. Laat hem maar tegen Ajax spelen hoor. Opgefokt mannetje.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 10, 2017 11:03 am

Dat zal inderdaad mogelijk zijn want dit was slechts de eerste behandeling van de zaak. Veel hebben ze niet meer te verliezen met deze uitspraak. Dus als ik hun was zou ik dat doen. Komend weekend hebben ze ook nog te maken met wat andere blessures. Dat alleen kan al een argument zijn om in beroep te gaan.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 10, 2017 11:06 am

Gaan ze ook zeker doen. En dan nemen ze het voor lief dat hij in de Arena dan zeker niet gaat spelen. Maar de week na Ajax is hij er dan ook niet bij maar dan speelt hij in ieder geval tegen AZ thuis.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » vr mar 10, 2017 1:21 pm

Feyenoord mist de halve selectie zondag en start met Berghuis en Jorgensen die licht geblesseerd zijn. Ik mag toch hopen dat onze vrienden uit de kop van Noord-Holland messcherp dit duel in gaan?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 10, 2017 1:31 pm

Dat hoop ik ook. Maar ik ben bang dat ze met de beentjes wijd gaan liggen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 10, 2017 1:43 pm

Ik verwacht weinig van deze wedstrijd. Het moet daarna gebeuren met Heerenveen en Ajax.

Feyenoord - AZ is typisch zo'n potje waar er vooraf hoop ontstaat doordat ze last hebben van blessures en er vorige week ook is verloren. En dan staat het bij rust gewoon 2-0 omdat ze er vol voor gaan en AZ het tegenovergestelde doet.

Al zou het uiteraard mooi zijn als ik mezelf zondag moet corrigeren nadat AZ ons verder terug in de titelstrijd heeft gebracht. Heeft die Krul al een keer de nul gehouden? Eens moet de eerste keer zijn.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mar 10, 2017 2:03 pm

Tegen Cambuur wist Krul de nul te houden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 10, 2017 2:06 pm

Inclusief de penaltyserie klopt dat niet helemaal. :smallgrin.gif:

Ik lees overigens net dat aan de andere kant Vermeer weer in het doel zal staan. Die zou ook een leuke twist aan de titelstrijd kunnen geven door een balletje uit z'n handen te laten glippen. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 10, 2017 2:21 pm

Marillion schreef:Ik verwacht weinig van deze wedstrijd. Het moet daarna gebeuren met Heerenveen en Ajax.

Feyenoord - AZ is typisch zo'n potje waar er vooraf hoop ontstaat doordat ze last hebben van blessures en er vorige week ook is verloren. En dan staat het bij rust gewoon 2-0 omdat ze er vol voor gaan en AZ het tegenovergestelde doet.

Al zou het uiteraard mooi zijn als ik mezelf zondag moet corrigeren nadat AZ ons verder terug in de titelstrijd heeft gebracht. Heeft die Krul al een keer de nul gehouden? Eens moet de eerste keer zijn.
AZ gaat met de benen wijd. Net zoals de vorige keer.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr mar 10, 2017 4:07 pm

Ach, en wij zijn ook geen zekerheidje .. zie Groningen uit ...
Blij met de punten ...

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » vr mar 10, 2017 4:22 pm

Dirk Kuyt zit met de situatie van Tonny Vilhena in de maag. De Feyenoorder hangt een schorsing van drie duels boven het hoofd na een elleboogstoot in het verloren duel met Sparta Rotterdam.

"De situatie van Tonny is enorm vervelend", aldus Kuyt, die zondag tegen AZ nog wel samenspeelt met Vilhena, tegen Telegraaf TV. "Ik ga niet op camera zeggen dat daar helemaal niks is gebeurd, maar ik vond het vooral een ongelukkige situatie. Waar hij nu in terecht is gekomen, is verschrikkelijk."

De Feyenoord-aanvoerder stelt dat Vilhena niet zo'n zware straf verdient. "Die jongen doet het fantastisch en komt uit een heel moeilijke situatie. Het is een heel bewogen jaar geweest voor hem, dat weet iedereen. Voor zijn prestaties op het veld heb ik alleen maar bewondering, waardering en respect."

"Maar dat hij dan in deze situatie terechtkomt en op zo'n manier wordt neergezet en bestraft... Dat vind ik erg hard en niet fair. Het is de zwaarste straf van het seizoen en dat verdient hij niet."

Lees ook: Vilhena-strijd niet gelopen: Van Benthem kreeg Kramer met trucje in beroep vrij

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 10, 2017 4:23 pm

Wat een gelul... die jongen komt uit een moeilijke situatie en doet het fantastisch :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 10, 2017 7:46 pm

Dominee Dirk maakt even van de situatie gebruik om zich er nog een keer in te likken bij de aanhang én zijn medespelers.

Ik stel toch voor dat we ons gewoon beperken tot een oordeel over dat wat hij in dit duel met Pogba heeft gedaan en of dat volgens de spelregels is.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » vr mar 10, 2017 10:54 pm

Precies! Dat die jongen privé een vreselijke klote periode heeft gehad zal niemand ontkennen. Neemt niet weg dat hij een elleboog in het gezicht van Pogba plant. Vind de straf overigens wel wat aan de zware kant.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 11, 2017 7:46 am

Meen je dat nou? Drie wedstrijden voor een bewuste elleboogstoot?
I think I lost my fucking headache

columbus

Bericht door columbus » za mar 11, 2017 9:21 am

Uhm... Ja Krijg de indruk dat de knvb een daad wil stellen en dat het groter gemaakt wordt dan het is. Ik moet de beelden nog maar eens terugkijken, kreeg de indruk dat het allemaal wel mee viel

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mar 11, 2017 10:26 am

Bewuste elleboog valt wat mij betreft nooit mee, je loopt bewust het risico iemands neus te breken als je ongelukkig uitkomt

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 11, 2017 10:52 am

Net alsof dat er iets mee te maken heeft!? :confused.gif: Zijn privé situatie heeft toch niks te maken met het feit dat hij een elleboog geeft. :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mar 11, 2017 12:33 pm

Ajaciedjuh schreef:Net alsof dat er iets mee te maken heeft!? :confused.gif: Zijn privé situatie heeft toch niks te maken met het feit dat hij een elleboog geeft. :excited.gif:
Zijn privé-situatie kan misschien wel een rol spelen, maar waarom dan juist op dat moment? Aan de andere kant, er zijn regels in het voetbal, er zijn overtredingen; het zou van de gekke zijn dat de en speler alles mag, omdat ...., terwijl een ander voor hetzelfde vergrijp zes wedstrijden krijgt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 11, 2017 3:23 pm

Oppleuren met dat gelul over zijn moeder. Als hij ontoerekeningsvatbaar is moeten ze hem maar opsluiten.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie