Ajax - FC Twente 12-3-2017
Moderator: mods
Zondagmiddag om 16:45 staat de volgende tegenstander te wachten: FC Twente. De uitwedstrijd is verloren gegaan en dat is één van de redenen waarom we al zo lang in de achtervolging zijn. Op het moment dat we aan de wedstrijd beginnen weten we de uitslag van Feyenoord - AZ al. En dan weten we dus ook of het zondag gaat over bijblijven of inlopen.
Nil volentibus arduum
Re: Ajax - FC Twente 12-3-2017
Als het goed is hebben we dan weer de sterkst mogelijke opstelling in het veld. AZ tja, veelal alles of niks ...
Blij met de punten ...
Lyon is natuurlijk geen verkeerde ploeg he. Winnen ook van de nummer 2 van Italie.
IK GELOOF!!!!!!
-
Dit is een wedstrijd waar ik op basis van mijn geheugen wisselende herinneringen aan heb. Aan de ene kant mooie overwinningen, aan de andere kant de wedstrijd dat Ajax het 100-jarig bestaan vierde in retroshirts wat helaas even fout liep en een steenkoude, zeiknatte avond in het Olympisch waarbij Prince Polley de enige treffer maakte.
Van AZ verwacht ik niet veel. Die ploeg zit niet in een geweldige periode en ik verwacht dat Feyenoord er vol voor gaat in eigen huis. Ze hebben de domper moeten slikken van het verlies tegen Sparta en ze missen een paar spelers. Het wil nogal eens gebeuren dat de wissels het juist in zo'n wedstrijd dan goed oppakken. Wat dat betreft heb ik meer hoop op Heerenveen.
De uitwedstrijd van Ajax tegen Twente heb ik niet gezien. Ik was toen op vakantie en heb daarmee het missen van vijf punten en de uitschakeling in de beker niet meegekregen. Geen idee dus van de verhoudingen toen. Maar na het gelijkspel van afgelopen zondag is winst de enige optie. Voor minder doen we het gewoon niet.
Ik ben benieuwd of Ziyech nu weer wel speelt of dat hij nog even rust pakt. Op zich wel goed dat hij dit heeft aangegeven. Die jongen loopt aanzienlijk meer bij Ajax en kennelijk is hij even niet in goede doen. We zien dat ook terug in zijn spel. Dan is het verstandig om even gas terug te geven zodat hij in de slotfase wel weer beslissend kan zijn. Ik verwacht daarom V.d.Beek al is het wel tegen de oude club van Hakim. Niet spelen zal dan toch een beetje zeer doen.
De uitwedstrijd van Ajax tegen Twente heb ik niet gezien. Ik was toen op vakantie en heb daarmee het missen van vijf punten en de uitschakeling in de beker niet meegekregen. Geen idee dus van de verhoudingen toen. Maar na het gelijkspel van afgelopen zondag is winst de enige optie. Voor minder doen we het gewoon niet.

Ik ben benieuwd of Ziyech nu weer wel speelt of dat hij nog even rust pakt. Op zich wel goed dat hij dit heeft aangegeven. Die jongen loopt aanzienlijk meer bij Ajax en kennelijk is hij even niet in goede doen. We zien dat ook terug in zijn spel. Dan is het verstandig om even gas terug te geven zodat hij in de slotfase wel weer beslissend kan zijn. Ik verwacht daarom V.d.Beek al is het wel tegen de oude club van Hakim. Niet spelen zal dan toch een beetje zeer doen.
Nil volentibus arduum
Ajax-Twente en nog niemand heeft het over 15 mei (2011) gehad? Bij dezen dan. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Pff die Kaaskoppen leggen F niks in de weg... Dus maakt mij niet uit hoe , maar 3 punten en dan heb ik mijn hoop gevestigd op H'Veen..
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
AZ zal geen punten pakken van Feyenoord, maar Heerenveen wel? Excelsior (met doelpuntenmaker Nigel Hasselbaink, ex-Ajax) is al een 'brug te ver'.mattie schreef:Pff die Kaaskoppen leggen F niks in de weg... Dus maakt mij niet uit hoe , maar 3 punten en dan heb ik mijn hoop gevestigd op H'Veen..
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
AZ kan bij winst 4e worden, daarnaast is Feyenoord gehavend. Ik sluit puntverlies voor Feyenoord zeker niet uit!mattie schreef:Pff die Kaaskoppen leggen F niks in de weg... Dus maakt mij niet uit hoe , maar 3 punten en dan heb ik mijn hoop gevestigd op H'Veen..
AZ heeft ook recent wel wat tikken gehad. Die zullen uit zijn op revanche.Gaizka1985 schreef:AZ kan bij winst 4e worden, daarnaast is Feyenoord gehavend. Ik sluit puntverlies voor Feyenoord zeker niet uit!mattie schreef:Pff die Kaaskoppen leggen F niks in de weg... Dus maakt mij niet uit hoe , maar 3 punten en dan heb ik mijn hoop gevestigd op H'Veen..
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Inderdaad, van de Brom kan zich ook weinig nederlagen meer permitteren.
Ik ga nu richting Amsterdam, fijne wedstrijd! Ik voorspel 3-1
Ik ga nu richting Amsterdam, fijne wedstrijd! Ik voorspel 3-1

Kijk, dat was nog eens een goede voorspellingIniesta in het wedstrijd topic op 5 maart schreef:Verwacht dat Feijenoord punten verspeelt en dat Ajax dat voorbeeld zal volgen

"Hate it or love it, the underdog's on top".
OK, AZ gaat dus geen weerwerk leveren...
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- mattie
Staan alreeds 1-0 achter...Sandro_Calaaabro schreef:OK, AZ gaat dus geen weerwerk leveren...
Waarvan akte...Sandro_Calaaabro schreef:OK, AZ gaat dus geen weerwerk leveren...
Ik ben benieuwd hoe lang Brom die Krul laat staan...
Beide keren houdbare ballen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- mattie
Tja nog slechter als Traore ? Dat kan toch nietzeux schreef:Waarvan akte...Sandro_Calaaabro schreef:OK, AZ gaat dus geen weerwerk leveren...
Ik ben benieuwd hoe lang Brom die Krul laat staan...
Beide keren houdbare ballen.
-
- AT Toto winner 15/16
Nou van AZ hoeven we het ook niet te verwachten dus. De spoeling wordt steeds dunner en waarop de hoop bij Hveen uit gevestigd is is mij een raadsel, daar wonnen ze vorig jaar al met 5-0. Nee bij de meeste clubs gaan de beentjes wijd open, iets met de gunfactor. Vorige week hadden we het zelf moeten doen in Groningen maar toen mocht het niet van Nijhuis.
- mattie
En Ajax zelf wat als bagger voetbalde...brigade zuid schreef:Nou van AZ hoeven we het ook niet te verwachten dus. De spoeling wordt steeds dunner en waarop de hoop bij Hveen uit gevestigd is is mij een raadsel, daar wonnen ze vorig jaar al met 5-0. Nee bij de meeste clubs gaan de beentjes wijd open, iets met de gunfactor. Vorige week hadden we het zelf moeten doen in Groningen maar toen mocht het niet van Nijhuis.
Inderdaad meeste clubs en Aanhang " HATEN" Ajax dus wel zo makkelijk zo.. Gewoon 6 punten minder in de competitie.. Haalt men ergens anders wel gewoon in.
Mwah, er zit natuurlijk een beetje gun factor bij, maar mocht Feyenoord kampioen worden accepteer dat verlies dan als een echte AJAX supporter en niet als een Calimero Psv-er 

Blij met de punten ...
- mattie
Ho Ho ik heb niks met beide clubs.. maar ik heb ee pleuris hekel aan die club en stad.. Dat er "haat tegen Ajax is ga je dat soms ontkennen ?999 schreef:Mwah, er zit natuurlijk een beetje gun factor bij, maar mocht Feyenoord kampioen worden accepteer dat verlies dan als een echte AJAX supporter en niet als een Calimero Psv-er
Nee hoor, maar als Feyenoord kampioen wordt So be it ...
Blij met de punten ...
Ik verwacht dat we vanmiddag jammer genoeg zullen afhaken voor de titel. Slecht gevoel over.
-
- AT Toto winner 15/16
Nou als je thuis al niet van Twente kan winnen houd het ook wel een beetje op natuurlijk.
- mattie
Dus kip zonder kop en koppijn dossier staan weer in de basis.. Hadden we eerst FdB nu weer dit..