100% geen overtreding. Was een eerlijk kopduel zonder een spelregel te overtreden. De gele kaart voor het protesteren kun je geven, al trekt die scheids er wel een zeer enge fascistenkop bij.Le T. schreef:Het was zeker een overtreding
FC Kopenhagen - Ajax 9-3-2017
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Re: FC Kopenhagen - Ajax 9-3-2017
Ajax!
Neres laat nog niet zien dat hij Traore moet vervangen. Ik had gehoopt wat flitsen te kunnen zien, maar hij loopt verkeerd en durft nog weinig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Te makkelijk. Ja, hij moet de voorzet er uit halen maar de bal is 3 jaar onderweg en de Ligt verliest wel heel erg makkelijk zijn duelwimpey schreef:Sinkgraven bij die 2-1. Wat een afgang.
Heeft Tete natuurlijk ook al eerder gezegd. Bosz stelt hem niet op om niet voetbaltechnische redenen. Dat mag onze professor zich zeer kwalijk nemen. Tete is veel beter dan Veltman.
Onbegrijpelijk ook dat Riedewald niet speelde vandaag. Viergever is centraal een verschrikking, maar is op linksback minimaal een klasse beter dan Sinkgraven. Dat gaat misschien nog net in de NL competitie, maar dan houdt het ook snel op.
Wil me niet druk maken om de scheids. Goal kon je afkeuren, was op het randje. Ajax krijgt ook een buitenspel goal. Gaat me meer om de 88 minuten die daaraan vooraf gaan. Die waren grotendeels heel zwak. Wat Younes wedstrijd in wedstrijd uit laat zien, dat is toch echt erg? En zo een Schone, wat doet hij nou allemaal op het veld?
Onbegrijpelijk ook dat Riedewald niet speelde vandaag. Viergever is centraal een verschrikking, maar is op linksback minimaal een klasse beter dan Sinkgraven. Dat gaat misschien nog net in de NL competitie, maar dan houdt het ook snel op.
Wil me niet druk maken om de scheids. Goal kon je afkeuren, was op het randje. Ajax krijgt ook een buitenspel goal. Gaat me meer om de 88 minuten die daaraan vooraf gaan. Die waren grotendeels heel zwak. Wat Younes wedstrijd in wedstrijd uit laat zien, dat is toch echt erg? En zo een Schone, wat doet hij nou allemaal op het veld?
- Giacomo Puccini
Biedt perspectief natuurlijk. Thuis 1-0 winnen en je bent door. Ik zie die Denen echter wel een keer scoren in Amsterdam, dus Ajax moet al 3 keer scoren om door te gaan en dat wordt lastig als je je gevaarlijkste spelers op de bank zet. Zonde dat het vandaag niet in een gelijkspel eindigde, die goal had nooit afgekeurd mogen worden.Sandro_Calaaabro schreef:Wat vinden we van deze uitslag? Op zich niet heel slecht, vind ik.
Ajax!
Zonder Klaassen heb je een weerloos middenveld. Ben er bang voor.Sandro_Calaaabro schreef:Wat vinden we van deze uitslag? Op zich niet heel slecht, vind ik.
Ajax is licht, redelijk getalenteerd en maakt slordige fouten. FCK scoort 2 keer over onze linkerkant. Die lui prikken er vlg wk ook wel een in.
Schone? Ik zat op hem te letten, want ik weet dat hij in dit soort wedstrijden te licht is. Maar voor zijn doen vond ik hem niet slecht spelen hoor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- Giacomo Puccini
Had al een paar wedstrijden in de benen kunnen hebben, maar hij moet nog wennen op het bankje en op de training.Khraa schreef:Neres laat nog niet zien dat hij Traore moet vervangen. Ik had gehoopt wat flitsen te kunnen zien, maar hij loopt verkeerd en durft nog weinig.
Ajax!
-
- AT Toto winner 10/11
Neres liep inderdaad de hele tijd de gaten dicht en de dekking in. Getuigt nog niet van heel veel voetbalintelligentie.Khraa schreef:Neres laat nog niet zien dat hij Traore moet vervangen. Ik had gehoopt wat flitsen te kunnen zien, maar hij loopt verkeerd en durft nog weinig.
Eens. Geen aankoop van Bosz he. Kan maar zo een dure kikker worden zo. Net als Hakim, die maar wat ongemotiveerd gekloot liet zien.Scherrer schreef:Neres liep inderdaad de hele tijd de gaten dicht en de dekking in. Getuigt nog niet van heel veel voetbalintelligentie.Khraa schreef:Neres laat nog niet zien dat hij Traore moet vervangen. Ik had gehoopt wat flitsen te kunnen zien, maar hij loopt verkeerd en durft nog weinig.
Sinkgraven als linksback thuis tegen Go Ahead. Pissed op die gast, simpel loopduel en hij laat zich ringeloren.
3 dure aankopen...
Thuis rollen we ze op. Wimpey weer heerlijk bezig. Ziyech is een klasbak. En Draxler is geen wereldtop.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel schreef:Thuis rollen we ze op. Wimpey weer heerlijk bezig. Ziyech is een klasbak. En Draxler is geen wereldtop.

Oliedom van Klaassen. Als je weet dat je op scherp staat moet je niet continu lopen zeiken tegen de scheids. We zullen hem missen, vooral vanwege z'n goals. Heb er ook een hard hoofd in. Zo makkelijk scoren we niet.wimpey schreef:Zonder Klaassen heb je een weerloos middenveld. Ben er bang voor.Sandro_Calaaabro schreef:Wat vinden we van deze uitslag? Op zich niet heel slecht, vind ik.
Ajax is licht, redelijk getalenteerd en maakt slordige fouten. FCK scoort 2 keer over onze linkerkant. Die lui prikken er vlg wk ook wel een in.
Van te voren zouden volgens de kenners hier finaal afgemaakt worden, vooralsnog doe je gewoon goede zaken ondanks de 2 - 1 nederlaag en de misser van Sinkgraven en de Ligt in de verdediging ..
Blij met de punten ...
Dat is iets waar Klaassen zich nog moet verbeteren. Pakt net even te vaak een kaart.Trab schreef:Oliedom van Klaassen. Als je weet dat je op scherp staat moet je niet continu lopen zeiken tegen de scheids. We zullen hem missen, vooral vanwege z'n goals. Heb er ook een hard hoofd in. Zo makkelijk scoren we niet.wimpey schreef:Zonder Klaassen heb je een weerloos middenveld. Ben er bang voor.Sandro_Calaaabro schreef:Wat vinden we van deze uitslag? Op zich niet heel slecht, vind ik.
Ik heb niets kunnen zien vanwege werk dus geen idee hoe de kansen liggen voor de return. Sanchez is er dan achterin weer bij maar het gemis van Klaassen zal zich laten voelen. Die jongen is met afstand je meest belangrijke speler.
Nil volentibus arduum
gTrab schreef:Oliedom van Klaassen. Als je weet dat je op scherp staat moet je niet continu lopen zeiken tegen de scheids. We zullen hem missen, vooral vanwege z'n goals. Heb er ook een hard hoofd in. Zo makkelijk scoren we niet.wimpey schreef:Zonder Klaassen heb je een weerloos middenveld. Ben er bang voor.Sandro_Calaaabro schreef:Wat vinden we van deze uitslag? Op zich niet heel slecht, vind ik.
Die gele kaart van Klaassen was een slechte grap, die scheids had hem iets te snel klaar liggen hoor. Wat deed Klaassen daar nou precies verkeerd? Hoezo mag je niet protesteren als er een (overigens loepzuivere) doelpunt wordt afgekeurd??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Loepzuiver nog wel. Het is toch minimaal een discussiegeval.Mr. Ajax schreef:gTrab schreef:Oliedom van Klaassen. Als je weet dat je op scherp staat moet je niet continu lopen zeiken tegen de scheids. We zullen hem missen, vooral vanwege z'n goals. Heb er ook een hard hoofd in. Zo makkelijk scoren we niet.wimpey schreef: Zonder Klaassen heb je een weerloos middenveld. Ben er bang voor.
Die gele kaart van Klaassen was een slechte grap, die scheids had hem iets te snel klaar liggen hoor. Wat deed Klaassen daar nou precies verkeerd? Hoezo mag je niet protesteren als er een (overigens loepzuivere) doelpunt wordt afgekeurd??
We kunnen het ook positiever zien: de zeven wedstrijden hiervoor is er niet gescoord in Kopenhagen hoor ik net. Dan is een goaltje toch mooi. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Laat me effe zien waar ik Draxler 'wereldtop' heb genoemd. Ik kan me dat nl. echt niet herinneren...Lionel schreef:Thuis rollen we ze op. Wimpey weer heerlijk bezig. Ziyech is een klasbak. En Draxler is geen wereldtop.
Ajax speelde ook zeker geen slechte 2e helft. Traoré sprong bijv. eens echt in het oog. Ajax kreeg ook goede kansen, die helaas door Schöne en vd Beek vrij kinderachtig werden verkloot. Klaassen had zijn kans met links scherper moeten afronden. En helaas wordt ons een glaszuiver doelpunt door de neus geboord door gen. Franco.zeux schreef:We kunnen het ook positiever zien: de zeven wedstrijden hiervoor is er niet gescoord in Kopenhagen hoor ik net. Dan is een goaltje toch mooi. :-)
Vraag me wel af hoe de ploeg na een klaarblijkelijk slappe pot in Groningen bij FCK weer zo slap begint. En bij die 2-1 roep ik (vanaf de bank, ik weet dat dat easy is) tegen Sinkgraven: voor je houden, bal afschermen. 2-1 dus.

Wimpey, vind je niet dat het tijd wordt voor eens een normale wedstrijd van Ajax kant? Wat ze gisteren, op het eerste kwartier na rust na, hebben laten zien was toch andermaal heel matig?
Ik heb Bosz ergens zien roepen dat Ajax het fysiek niet aan kon tegen die gasten. Is dat dezelfde trainer die in de winterstop de fysiek sterke Bazoer en Ghazi naar de uitgang heeft gepest?
Ik heb Bosz ergens zien roepen dat Ajax het fysiek niet aan kon tegen die gasten. Is dat dezelfde trainer die in de winterstop de fysiek sterke Bazoer en Ghazi naar de uitgang heeft gepest?
De 1-0 was wel echt de fout van Donny. Kan je de rest van de ploeg niet aanrekenen. Hooguit kun je je afvragen waarom een Viergever daar niet staat.
Laatst gewijzigd door Lionel op vr mar 10, 2017 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
IK GELOOF!!!!!!
Vooraf werd Kopenhagen hier opgehemeld. Ajax was gewoon beter en verdiende minimaal een gelijkspel. Als Ajax thuis niet van deze ploeg wint is dat echt een domper en ook gewoon slecht. Maar ik zie Ajax thuis 'gewoon' winnen. En niet al te moeilijk trouwens.
Gisteren stonden we na 30 seconden al achter en kreeg Ajax kansen genoeg. Volgende week speel je exact dezelfde wedstrijd. Je staat namelijk vanaf het begin achter. Younes en Traore vond ik best oke spelen. En Tete was een verademing.
Tete deed precies wat ik mis bij Veltman. Over Traore heen komen en een voorzet geven. Dat maakt het spel ook voor Traore stukken makkelijker. Die jongen is stijflinks. Maar uit stilstand kan hij niet buitenom passeren. Met een Tete die erover heen gaat kan hij zelf ook wat meer... Tete lekker laten staan dus
Verder zou ik Mathijs ook laten staan tegen Twente. Laat hem maar centraal spelen met Sanchez. De tegengoal neem ik gisteren voor lief. Viergever liep meer te stuntelen en was overigens ook nergens te beginnen in de zone waar de 1-0 van Kopenhagen viel.
Gisteren stonden we na 30 seconden al achter en kreeg Ajax kansen genoeg. Volgende week speel je exact dezelfde wedstrijd. Je staat namelijk vanaf het begin achter. Younes en Traore vond ik best oke spelen. En Tete was een verademing.
Tete deed precies wat ik mis bij Veltman. Over Traore heen komen en een voorzet geven. Dat maakt het spel ook voor Traore stukken makkelijker. Die jongen is stijflinks. Maar uit stilstand kan hij niet buitenom passeren. Met een Tete die erover heen gaat kan hij zelf ook wat meer... Tete lekker laten staan dus

Verder zou ik Mathijs ook laten staan tegen Twente. Laat hem maar centraal spelen met Sanchez. De tegengoal neem ik gisteren voor lief. Viergever liep meer te stuntelen en was overigens ook nergens te beginnen in de zone waar de 1-0 van Kopenhagen viel.
IK GELOOF!!!!!!
Ben gematigd positief over Bosz. Wat helpt is dat ik me niet meer aan boeren als Hoorn, Gudelj en Dijks hoef te ergeren. Het spel is minder defensief, wel in een te laag tempo. Maar dat heeft ook met verwachtingsmanagement te maken. Leg de lat te hoog en je wordt teleurgesteld.Alexander schreef:Wimpey, vind je niet dat het tijd wordt voor eens een normale wedstrijd van Ajax kant? Wat ze gisteren, op het eerste kwartier na rust na, hebben laten zien was toch andermaal heel matig?
Als je verwacht dat Donny en Appie zo goed zijn als ze in de jeugd werden geacht, dan word je bij hun optredens in Ajax-1 uit je droom ontwaakt. Maar vind wel dat Ajax op de goede weg is. Sanchez, De Ligt, Onana, Klaassen, soms Ziyech, Dolberg: dat zijn prima spelers.
Hopelijk halen we de 1/4 finale EL. Als teken van enige progressie moet je FCK pakken, na het gekloot tegen RBS en Steaua.
Wat is 'beter'... FCK is anders. Ze zijn geduldig, gedisciplineerd en efficiënt. Bij rust had het 3-1 kunnen staan. Direct na rust is Ajax veel sterker, krijgt kansen. En dan staat het ineens 2-1. Kun je dan zeggen dat Ajax beter is? Neuh. Ajax kon het baltempo niet echt verhogen om een ploeg als FCK makkelijk aan het wankelen te krijgen. Daarnaast sprong Ajax slordig met prima kansen om. En gooide die Portugees roet in het eten bij de 2-2.Lionel schreef:Vooraf werd Kopenhagen hier opgehemeld. Ajax was gewoon beter en verdiende minimaal een gelijkspel.
Tete idd beter dan Veltman. Gisteren wel. In Warschau was Tete zwak. Hij heeft wel meer aanleg dan Veltman heeft. Hij viel me gisteren echt positief op, ook aan de bal. De Ligt zou ik ook laten staan. Viergever op links.
Gisteren ook weer de Dolberg van de eerste maanden van het seizoen gezien. Fantastisch talent. Hopelijk heeft deze pot hem een boost gegeven voor de rest van het seizoen. Buitenspelers gisteren (vooral na rust) ook een ruime voldoende.
De Ligt wordt enorm gehypt. Laat die jongen in JA maar eens tegen wat fysiek sterkere mannen spelen. Dan leert hij de beslissende fout van gisteren wel af.
Het is een enorm talent, maar hij is er nog niet en zeker niet klaar voor de basis. Die mate van constantheid kan en mag je niet van zo'n jongen verwachten.
Het is een enorm talent, maar hij is er nog niet en zeker niet klaar voor de basis. Die mate van constantheid kan en mag je niet van zo'n jongen verwachten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!