19 FEB 2017 Vitesse - Ajax Match Day 23

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: 19 FEB 2017 Vitesse - Ajax Match Day 23

Bericht door Marillion » zo feb 19, 2017 9:26 pm

Het is interessant om te zien hoe de teams straks omgaan met het eerste puntenverlies. Voor Ajax en met name PSV was de druk groot om bij te blijven. Stel nu dat Feyenoord zondag verliest dan weten ze daar ook ineens dat ze zich geen misstap meer kunnen veroorloven. Dan staan ze de week daarna op het Kasteel ineens ook anders in het veld.

Moet Ajax ook nog even gewoon thuis winnen van Heracles uiteraard. We hebben thuis al genoeg dure punten laten liggen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 19, 2017 9:45 pm

Zo ziek van de laatste minuten tegen PSV en Twente. Scheelt je drie punten. Kutzooi.

PSV moet gewoon winnen. Dan is het klaar.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 20, 2017 9:11 am

Le T. schreef:
Giacomo Puccini schreef:Belangrijke overwinning van ons aller Ajax! Viergever MOTM. Kluivert viel erg sterk in, laat structureel meer zien dan Traore. Younes deed mee bij Vitesse, kan he-le-maal niks!
Gaf de assist, zakte de tweede helft wel weg maar kreeg ook bijna geen ballen meer. Was niettemin de beste Ajax aanvaller, en niet voor het eerst.
Ik vond Younes in de eerste helft ook aardig. Wisselde zijn acties goed af, want ging er zelfs buitenom langs. Had een hoger rendement dan anders. Tweede helft zakte hij wel weg, maar was gisteren wel de beste aanvaller aan onze zijde.

De roep om het wisselen van Dolberg mag ook wel eens stoppen als je ziet hoe Cassierra invalt. De eerste bal die hij krijgt springt gelijk 3 meter van z'n voeten af...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2017 9:20 am

Marillion schreef:Het is interessant om te zien hoe de teams straks omgaan met het eerste puntenverlies. Voor Ajax en met name PSV was de druk groot om bij te blijven. Stel nu dat Feyenoord zondag verliest dan weten ze daar ook ineens dat ze zich geen misstap meer kunnen veroorloven. Dan staan ze de week daarna op het Kasteel ineens ook anders in het veld.

Moet Ajax ook nog even gewoon thuis winnen van Heracles uiteraard. We hebben thuis al genoeg dure punten laten liggen.
Het zal interessant worden als Ajax doorgaat in de EL. Dat betekent weer meer wedstrijden itt Feyenoord en PSV. En vaak zijn die wedstrijden velen malen intensiever dan pak-em-beet Sparta-thuis.
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » ma feb 20, 2017 9:20 am

Giacomo Puccini schreef:
Le T. schreef:
Giacomo Puccini schreef:Belangrijke overwinning van ons aller Ajax! Viergever MOTM. Kluivert viel erg sterk in, laat structureel meer zien dan Traore. Younes deed mee bij Vitesse, kan he-le-maal niks!
Gaf de assist, zakte de tweede helft wel weg maar kreeg ook bijna geen ballen meer. Was niettemin de beste Ajax aanvaller, en niet voor het eerst.
Aandoenlijk, Younes als beste aanvaller roemen... het medeleiden spat er vanaf :-)

eerder schrijnend is jouw hetze tegen Younes.
Younes loopt het veld af met een assist. Kluivert, Traore en Dolberg waren niet zichtbaar vandaag.
Waarbij dat voor Traore en Dolberg al een tijdje geldt.

Dus Le T. heeft gewoon gelijk.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma feb 20, 2017 9:26 am

Wat je ziet is dat Ajax serieus beter en sterker is maar het niet omzet in veel kansen en/of doelpunten.
Ze kunnen het zichzelf zoveel makkelijker maken...

i.t.t. vorig seizoen blijft Klaassen dit seizoen wel niveau halen als de rest door het ijs zakt.
is dat dan toch dat extra jaartje ervaring? :confused.gif:

IJskonijn Dolberg had weer een dikke kans en die schoot hij op de keeper. Als een IJskonijn niet afmaakt, oogt het wel erg vlak.

al met al, 0-1 winnen na een vliegreisje Wachau, prima!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2017 9:32 am

Mano schreef:Wat je ziet is dat Ajax serieus beter en sterker is maar het niet omzet in veel kansen en/of doelpunten.

i.t.t. vorig seizoen blijft Klaassen dit seizoen wel niveau halen als de rest door het ijs zakt.

IJskonijn Dolberg had weer een dikke kans en die schoot hij op de keeper. Als een IJskonijn niet afmaakt, oogt het wel erg vlak.

Klaassen als topscoorder is een teken aan de wand. Er moet meer uit de aanvallers komen. Toch maar Traoré in de spits en Kluivert/Neres op rechts, zolang Dolberg er niks van bakt?
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » ma feb 20, 2017 9:40 am

Dolberg fungeert wel een beetje als kapstok (targetman) en dat hoef je bij Traore niet te verwachten, die loopt de hoeken in...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 20, 2017 9:44 am

GangstaRiB schreef:
Mano schreef:Wat je ziet is dat Ajax serieus beter en sterker is maar het niet omzet in veel kansen en/of doelpunten.

Klaassen als topscoorder is een teken aan de wand. Er moet meer uit de aanvallers komen. Toch maar Traoré in de spits en Kluivert/Neres op rechts, zolang Dolberg er niks van bakt?
Zolang Traore er niet al teveel zin in heeft en puur en enkel voor zichzelf loopt te voetballen mag ie van mij in de spits van de tribune plaatsnemen. Klaar met die gozer.

Dolberg vind ik het prima doen, normaal gesproken had ie er weer twee uit de laatste twee wedstrijden achter zijn naam staan. Kan geen betere optie bedenken voor in de spits. Cassierra gaat 'm ook niet worden, lijkt me.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 20, 2017 9:46 am

Inderdaad, Traore functioneert daar niet. De spitspositie is dit seizoen gewoon lastig. We hebben met Dolberg een heel groot talent maar het was prettig geweest als we daarnaast nog een jongen hadden gehad die het van hem over kon pakken als het even wat minder lukt.

Die speler hebben we niet in de selectie zitten. Voor volgend seizoen is dat ook wel lastig want wat ga je doen? Haal je iemand voor die rol dan moet hij goed genoeg zijn om iets toe te voegen als hij speelt maar de kans is groot dat Dolberg toch gewoon de voorkeur zal krijgen als hij zich goed ontwikkelt. Je wil dus ook niet iemand die meteen met deuren begint te slaan als hij er een keer naast staat.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 20, 2017 9:59 am

Hoop overigens dat Riedewald op die positie blijft staan en Viergever naar LB gaat. Sinkgraven kan goed voetballen, maar heeft het verdedigend gewoon lastig. Ik denk dat je achterin een stuk stabieler bent in die formatie, zeker in de lastige potten die er de komende periode aankomen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2017 10:01 am

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:

Zolang Traore er niet al teveel zin in heeft en puur en enkel voor zichzelf loopt te voetballen mag ie van mij in de spits van de tribune plaatsnemen. Klaar met die gozer.

Dolberg vind ik het prima doen, normaal gesproken had ie er weer twee uit de laatste twee wedstrijden achter zijn naam staan. Kan geen betere optie bedenken voor in de spits. Cassierra gaat 'm ook niet worden, lijkt me.
Dolberg doet het prima... :confused.gif: hij staat er bij gebrek aan beter (op dit moment). Het lijkt (maar dat is mijn visie) er ook op dat Bosz van hogerhand te horen heeft gekregen dat Dolberg voorrang moet krijgen op Traoré vanwege potentieel en het feit dat Traoré een huurling is. Alleen als Dolberg niet scoort en amper zijn werk uitvoert, dan wordt het wel heel lastig. Klaassen pakt het op, maar daar zullen tegenstanders zich ook op gaan aanpassen. Ik zou het een keer proberen met Traoré.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 20, 2017 10:17 am

Dolberg is op deze positie terecht gekomen omdat hij gewoon veel beter presteerde dan Traore. Vrijwel iedereen zat daarop te wachten.

Hij heeft nu een lastige periode. Daar leert hij wel van maar voor Ajax was het prettig geweest als we een goede backup hadden gehad. Hopelijk komt hij er goed doorheen en is hij in de slot van het seizoen nog van waarde. Ik zie binnen de huidige selectie zo even geen alternatief waarvan ik verwacht dat hij het echt beter doet op dit moment. Op basis waarvan zouden we die verwachting bij Traore bijvoorbeeld moeten hebben? Eerder heeft hij het op die plek niet laten zien en aan de rechterkant is het ook niet veel.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 20, 2017 10:23 am

Wat is Traore eigenlijk wél? Hij laat zich lastig vangen in een tactisch systeem. Loopt een beetje overal en nergens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 20, 2017 10:25 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Marillion schreef:Het gekke is dat zowel Ajax, Feyenoord als PSV geen indruk maken maar wel gewoon alledrie zes keer op rij winnen. Dat heeft ongetwijfeld van alles te maken met de sterkte van de tegenstanders. Maar het is hoe dan ook een bijzondere situatie.
Tja, het is de top drie tegen de rest. Utrecht staat al 15 punten achter op PSV. De kwaliteit van de eredivisie wordt er niet beter op.
Ach, een club als Utrecht heeft de kakkies anders aardig over de knie gelegd.
Er moest een 99e minuut aan te pas komen voor Michiel Kramer om het verlies van 3 punten te voorkomen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 20, 2017 1:32 pm

Overigens moet de situatie met Dolberg niet worden overdreven want hij was gisteren bij het doelpunt van Ajax gewoon heel belangrijk. Eerst verwerkt hij de lange bal van Ziyech heel knap waardoor het uberhaupt tot een counter kan komen. Daarna maakt hij in de zestien de ruimte waar Klaassen van profiteert. Ik geef je op een briefje dat we dat doelpunt met Traore op die positie niet hadden gemaakt.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » ma feb 20, 2017 1:35 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Wat is Traore eigenlijk wél? Hij laat zich lastig vangen in een tactisch systeem. Loopt een beetje overal en nergens.

Denk een spits die niet past bij een team dat aanvalt met 2 flankspelers.
ik zie in hem meer een spits voor de 4-4-2

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 20, 2017 2:32 pm

Zo verwarrend de topictitel: 19 FEB 2017 Vitesse - Ajax Match Day 23

Die is gewoon gejat uit de Engelse zone, maar waarom heet-ie daar 19 FEB 2017 Vitesse - Ajax Match Day 22? :ajaxsmiley.gif:

Kunnen die Engelsen/Amerikanen niet tellen ofzo?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 20, 2017 8:12 pm

Het zal mij benieuwen...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 20, 2017 11:50 pm

beelzebub schreef:Zo verwarrend de topictitel: 19 FEB 2017 Vitesse - Ajax Match Day 23

Die is gewoon gejat uit de Engelse zone, maar waarom heet-ie daar 19 FEB 2017 Vitesse - Ajax Match Day 22? :ajaxsmiley.gif:

Kunnen die Engelsen/Amerikanen niet tellen ofzo?

Ik heb de titel niet gejat, alleen verbeterd. :smile-ajax.gif:
Want ja die Engelstalige daaro die altijd de topics aanmaakt kan blijkbaar niet tellen, want dit was toch echt speelronde 23.

Duke

Bericht door Duke » di feb 21, 2017 8:50 am

Ik vind het eerlijk gezegd erg verwarrend, die andere opzet van de topictitel.

Apengeluiden richting Ajax-doelman Onana

Een deel van de aanhang van Vitesse heeft zich na het duel met Ajax (0-1) van zijn allerslechtste kant laten zien. Een groepje maakte apengeluiden naar Ajax-doelman Andre Onana, die de vernedering wandelend naar de middenlijn onderging.

Het filmpje uit het vak met de harde kern van Vitesse werd maandag op YouTube geplaatst. De apengeluiden werden vervolgens snel verwijderd, maar bleken al veiliggesteld. Het stoort fans van Ajax dat over de onsportieve actie van Joël Veltman tegen Sparta wereldwijd schande werd gesproken, maar dit wangedrag van een aantal Vitesse-fans onder het tapijt lijkt te worden geschoven.

Daar is overigens geen sprake van. Een woordvoerder van de KNVB laat weten dat de voetbalbond alle rapportages van de wedstrijden (van clubs en officials) afwacht en op basis daarvan eventueel onderzoeken instelt. De beelden zijn sinds maandagavond laat in bezit van de KNVB.

Ajax is op de hoogte van het bestaan van het filmpje en wacht op ’Zeist’. ,,Dit is een walgelijk filmpje, natuurlijk. En kwetsend, niet alleen voor Andre Onana. Maar ook voor alle andere donkere mensen op het veld en in het stadion”, aldus een woordvoerder van Ajax.

Bij Vitesse stonden nota bene onder anderen Eloy Room en Marvelous Nakamba, internationals van Curaçao en Zimbabwe, op het veld. ,,Helaas is er een kort moment geweest waarop een klein groepje bezoekers zich hoorbaar heeft misdragen. Vitesse distantieert zich ten zeerste van dit wangedrag”, zegt de Arnhemse club in een reactie. ,,Voor dergelijk gedrag is absoluut geen ruimte in ons stadion. Aan de hand van videobeelden wordt geprobeerd de aanstichters te achterhalen.”

Veel ogen in deze zaak zullen ook op Michael van Praag zijn gericht. De KNVB en UEFA veroordelen in allerlei campagnes al jarenlang racisme. Dit lijkt een kans voor open doel nu eens een daad te stellen. Al gaat officieel de aanklager betaald voetbal daarover.
www.telegraaf.nl

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di feb 21, 2017 11:33 am

Duke schreef:Ik vind het eerlijk gezegd erg verwarrend, die andere opzet van de topictitel.
Dan moeten jullie Mods voortaan maar eerder met een wedstrijdtopic op de proppen komen. :smile-ajax.gif:
Was niet van plan om er een gewoonte van te maken om dit te doen. :ajaxsmiley.gif:

Duke

Bericht door Duke » di feb 21, 2017 11:34 am

Fijn.

Salvador Dali

Plaats reactie