Legia Warschau - Ajax 16-2-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Legia Warschau - Ajax 16-2-2017

Bericht door Trab » vr feb 17, 2017 9:54 pm

LucaS schreef:Dat zou toch moeten kunnen. Het is me een raadsel hoe deze ploeg tegen Real gelijk heeft kunnen spelen
Het is geen wonderploeg maar ook weer niet zo slecht als sommigen hier beweren. In de 2e helft zetten ze vroeg druk en toen schoten we bijna iedere bal uit. En die Odidja vind ik wel een gevaarlijke speler. Daar had ons middenveld weinig grip op. Grootste pijnpunt blijft ons scorend vermogen. Als je tegen Sparta en ADO al zo moeilijk scoort.. Maar ik hoop van harte dat we winnen Lucas. Persoonlijk win ik liever die Europa League dan dat we kampioen worden.

Sandro

Bericht door Sandro » vr feb 17, 2017 10:01 pm

De Europa League winnen zou ook veel knapper zijn, dus eens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 17, 2017 10:04 pm

Trab schreef:
LucaS schreef:Dat zou toch moeten kunnen. Het is me een raadsel hoe deze ploeg tegen Real gelijk heeft kunnen spelen
Het is geen wonderploeg maar ook weer niet zo slecht als sommigen hier beweren.................

Persoonlijk win ik liever die Europa League dan dat we kampioen worden.
Ik neem geen genoegen met ook maar iets minder. Landstitel + EL winst...... Dat is voor 2017 mijn eis.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 18, 2017 12:29 am

Legia eindigde hoger dan de nummer drie van Portugal en zorgde ervoor dat Real tweede werd.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 12:31 am

Lionel schreef:Legia eindigde hoger dan de nummer drie van Portugal en zorgde ervoor dat Real tweede werd.
Doordat Real met tegendoelpunten liep te strooien had Legia nog een kansje om over Sporting Lissabon te wippen, bedoel je.

De minimale zege op Sporting in Warschau had anders het pak slaag dat ze uit in Lissabon hebben geïncasseerd niet rechtgetrokken.
Dit is vooral een ploeg die heel veel tegendoelpunten heeft gekregen.

Zelfs het tegen Groningen en Sparta tandeloze Ajax zou hier een paar keer tegen moeten scoren. Deed Klaassen ook en Dolberg en Schöne hadden het moeten doen.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 18, 2017 1:08 am

Het boeit me niet hoe, ze eindigden boven Sporting. Snap ook wel dat ze niet vaker gelijk zullen spelen tegen Real maar ons is dat nooit gelukt.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 2:05 am

Lionel schreef:Snap ook wel dat ze niet vaker gelijk zullen spelen tegen Real maar ons is dat nooit gelukt.
Met dank aan een paar grensrechters niet, nee.
Als die landgenoten van Mourinho toen in de Madrid-Ajax-Lyon-Zagreb poule bij die twee doelpunten met vlaggen gewoon hun werk hadden gedaan had ik het nog moeten zien.
Lionel schreef:Het boeit me niet hoe, ze eindigden boven Sporting.
Het boeit me niet hoe, zegt een Ajacied. :blush.gif: Nu zet je de Lyon modus aan zoals zij die een aantal jaar terug hadden in de CL poule. 'Het boeit me niet hoe, als we maar boven Ajax eindigen' zei de clubeigenaar toen. :blush.gif:
Lionel schreef:Snap ook wel dat ze niet vaker gelijk zullen spelen tegen Real maar ons is dat nooit gelukt.
Jij kijkt zo ongeveer 7 dagen per week al 't voetbal, maar tast nog steeds mis over hoe krom verhoudingen verschuiven.
Een ploeg die 80 keer beter is dan een tegenstander, gaat regelmatig tegen zo'n underdog tegenstander op z'n bek.

Zo verneukte Ajax ooit eens een potje tegen De Graafschap :666.gif: en eindigde bij Real Madrid eens een bekeravontuur na 4-0 op de kloten te hebben gekregen van Alcorcon. :aai.gif: :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 2:07 am

Demo, Rednose & Historicus: zet hem even op zijn plaats met feiten en statistieken, a.u.b.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za feb 18, 2017 7:16 am

Cruijff schreef:
Demo, Rednose & Historicus: zet hem even op zijn plaats met feiten en statistieken, a.u.b.
Wat is dit voor bijdehand gelul? Lionel heeft gewoon gelijk. Je scoort niet zomaar 3x tegen Real. Die 3-3 was gewoon een knappe prestatie met fraaie goals. Of Real nou gemotiveerd was of niet. Bovendien hebben ze de laatste en beslissende wedstrijd tegen Sporting met 1-0 gewonnen waardoor die werden uitgeschakeld voor Europees voetbal. Beetje meer respect is op z'n plaats. Zoveel stelt het Nederlandse voetbal ook niet meer voor. De meesten zien zo'n vder Gijp op tv die roept dat Legia er heeeeelemaal niks van kan, en gaan er dan maar vanuit dat het ook zo is. Maar zo is het natuurlijk niet.

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 18, 2017 7:19 am

Nou vermoed ik dat Cruijjff bedoelt dat het gelul is dat Ajax nog nooit won van Madrid. En gelijk heeft hij!
I think I lost my fucking headache

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za feb 18, 2017 7:26 am

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Legia eindigde hoger dan de nummer drie van Portugal en zorgde ervoor dat Real tweede werd.
Doordat Real met tegendoelpunten liep te strooien had Legia nog een kansje om over Sporting Lissabon te wippen, bedoel je.

De minimale zege op Sporting in Warschau had anders het pak slaag dat ze uit in Lissabon hebben geïncasseerd niet rechtgetrokken.
Dit is vooral een ploeg die heel veel tegendoelpunten heeft gekregen.

Zelfs het tegen Groningen en Sparta tandeloze Ajax zou hier een paar keer tegen moeten scoren. Deed Klaassen ook en Dolberg en Schöne hadden het moeten doen.
Lul niet zo dom man. Hoezo strooide Real met tegendoelpunten? Hebben ze er zelf ingeschoten dan? Waren gewoon knappe goals van Legia. En welk pak slaag in Lissabon? Ze hebben met 2-0 verloren. Dus de 1-0 zege van Legia thuis was een minimale zege en het 2-0 verlies uit was een pak slaag? En ja ze krijgen veel tegendoelpunten tegen (met name voor de trainerswissel). Daar tegenover scoren ze ook veel en aangezien we geen uitgoal hebben gemaakt wordt het gewoon een lastig karwei.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za feb 18, 2017 8:35 am

Ajax tegen Real Madrid? Zat eraan te denken toen het doelpunt van Klaassen werd afgekeurd, want ook in 1995 gebeurde zoiets, uit tegen Madrid, een vrije trap van Litmanen, voor iedereen te zien dat de bal over de lijn was, maar het doelpunt werd niet geteld, net als het doelpunt van Kluivert. https://youtu.be/DpE7Ef5pwUs

en wat denk je van Gerrie Mühren in het Bernabeu-stadion? https://youtu.be/U_UE0lNSaE0 Heeft iemand dat later daar ook gedurfd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 18, 2017 9:25 am

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 10:48 am

Trab schreef:
Cruijff schreef: Dit is vooral een ploeg die heel veel tegendoelpunten heeft gekregen.

Lul niet zo dom man. Hoezo strooide Real met tegendoelpunten? Hebben ze er zelf ingeschoten dan?
Ze schoten ze er zelf nog net niet in, inderdaad.
Ik heb Legia - Sporting via een ruime samenvatting bekeken, Legia tegen Real de volle 90 minuten. Jij niet, waarschijnlijk.

Bij Legia - Real zag je de typische arrogantie die vaak voorbijkomt bij een club met teveel middelen. Zelf vrij makkelijk aan doelpunt(en) gekomen en daarna namen ze het veel te licht op. Echt een once in a lifetime day dat Legia in zo'n pot nog terug kan komen.

Trab schreef:Waren gewoon knappe goals van Legia. En welk pak slaag in Lissabon? Ze hebben met 2-0 verloren. Dus de 1-0 zege van Legia thuis was een minimale zege en het 2-0 verlies uit was een pak slaag?
Dat was een pak slaag, ja. Ware het niet dat men in de uitslag nog goed weg kwam.
Sporting - Legia had als uitslag inderdaad "slechts" 2-0, een wonder wanneer je het aantal gemiste kansen van Sporting bekeek. Met name de Nederlanders die in Lissabon rondlopen deden die avond een flinke duit in het zakje.
Trab schreef:En ja ze krijgen veel tegendoelpunten tegen (met name voor de trainerswissel). Daar tegenover scoren ze ook veel en aangezien we geen uitgoal hebben gemaakt wordt het gewoon een lastig karwei.
Wat de trainerswissel heb je absoluut wel een punt.
Op tactisch vlak wordt over de nieuwe trainer hoog opgegeven.

Maar dat het voor Ajax oh zo lastig is om tegen Legia te scoren? Tuurlijk niet. Nog los van Klaassen had die van Dolberg en ook die van Schöne gewoon 100% moeten zitten. Dat er geen doelpunten zijn gevallen was niet dankzij zeer kundig verdedigen van Legia, pure onkunde van zowel arbitrage als AFC Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 18, 2017 11:01 am

Eens met Lucas dat Legia er geen kloten van kan. Die zouden in NL tegen degradatie vechten. Wanprestatie van Ajax jl. donderdag.

Hetgeen weinig goeds doet vermoeden voor de wedstrijd aan de Langeleegte morgen.

999

Bericht door 999 » za feb 18, 2017 11:06 am

wimpey schreef:Eens met Lucas dat Legia er geen kloten van kan. Die zouden in NL tegen degradatie vechten. Wanprestatie van Ajax jl. donderdag.

Hetgeen weinig goeds doet vermoeden voor de wedstrijd aan de Langeleegte morgen.
Zou natuurlijk ook zo maar kunnen dat je naar de verkeerde wedstrijd hebt zitten kijken Wimpey ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za feb 18, 2017 11:32 am

wimpey schreef:Eens met Lucas dat Legia er geen kloten van kan. Die zouden in NL tegen degradatie vechten. Wanprestatie van Ajax jl. donderdag.

Zal zeker moeilijk worden als Ajax op hetzelfde moment ook tegen Vitesse speelt. :ajaxsmiley.gif:
Het sportpark De Langeleegte is een sportcomplex in Veendam in de Nederlandse provincie Groningen waarvan het gelijknamige stadion het bekendst is. Van 1954 tot en met 2013 was dit het stadion van betaaldvoetbalclub SC Veendam. In de volksmond wordt het stadion kortweg De Langeleegte genoemd. Het stadion heeft een capaciteit van 6500 plaatsen en werd geopend in 1954 als sportpark De Langeleegte. In 1998 werd het stadion gemoderniseerd. Het ligt aan de gelijknamige straat De Langeleegte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sportpark_De_Langeleegte

In Nederland tegen degradatie vechten :biggrin.gif:

Op http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2016.html staat Legia ruim 20 plaatsen boven Feyenoord, de koploper in de eredivisie, die volgens mij al ruim 20 punten meer heeft dan nummer vier in de eredivisie
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 11:46 am

Demosthenes schreef:

Zal zeker moeilijk worden als Ajax op hetzelfde moment ook tegen Vitesse speelt. :ajaxsmiley.gif:
Dat bedoelt ie ook. :smile-ajax.gif:
Veendam --> Langeleegte --> te weinig belangstelling om als club nog door te kunnen gaan.

Vitesse --> Gelredome --> komt geen kip meer kijken --> nieuwe bijnaam van wimpey voor 't Vitesse stadion.

Overigens lijkt er dit seizoen bij Vitesse een opleving te zijn qua toeschouwersaantallen. Morgen zit 't volgens mij behoorlijk vol.

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 18, 2017 11:51 am

Klopt, morgen zit het goed vol. De kaartjes in het middensegment qua prijs waren begin van de week al bijna uitverkocht.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 11:52 am

Sandro_Calaaabro schreef:Klopt, morgen zit het goed vol. De kaartjes in het middensegment qua prijs waren begin van de week al bijna uitverkocht.
En jij gaat ook, hè?
Hoe laat ben je bij het stadion?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za feb 18, 2017 12:21 pm

Veendam --> Langeleegte --> te weinig belangstelling om als club nog door te kunnen gaan.

Vitesse --> Gelredome --> komt geen kip meer kijken --> nieuwe bijnaam van wimpey voor 't Vitesse stadion.

Overigens lijkt er dit seizoen bij Vitesse een opleving te zijn qua toeschouwersaantallen. Morgen zit 't volgens mij behoorlijk vol.
Hoe moet een gewone lezer dat weten? :ajaxsmiley.gif:

Als Wimpey over Dolberg schrijft, wie bedoelt hij dan? Over Younes? Wie bedoelt hij eigenlijk? Overmars?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 12:28 pm

Demosthenes schreef:

Hoe moet een gewone lezer dat weten? :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif:
Ik wil mezelf niet bepaald 'gewoon' :smile-ajax.gif: noemen :smallgrin.gif: maar mij was het meteen duidelijk.

Maar goed, aan mij de rol om hier af en toe een beetje te tolken hè. :icon_wink.gif:

Je dochters (beiden 30+) en jij begrijpen elkaar ook al niet altijd of beter gezegd ze zijn het meestal met Demo oneens. :ajaxsmiley.gif: Een generatiekloofje, wat verschillen tussen de één en de ander zijn interesses. Niet exact dezelfde boeken gelezen of ze anders geïnterpreteerd, zijn allemaal factoren die meewegen.

'Mediators zoals ik' :hypocrite.gif: :hypocrite.gif: zorgen voor af en toe wat meer begrip in deze wereld. :666.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 18, 2017 12:35 pm

Cruijff schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Klopt, morgen zit het goed vol. De kaartjes in het middensegment qua prijs waren begin van de week al bijna uitverkocht.
En jij gaat ook, hè?
Hoe laat ben je bij het stadion?
Niet te vroeg. Het is 5 minuutjes fietsen ofzo.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za feb 18, 2017 3:56 pm

999 schreef:

Zou natuurlijk ook zo maar kunnen dat je naar de verkeerde wedstrijd hebt zitten kijken Wimpey ... :smallgrin.gif:
Denk het ook. Waarschijnlijk naar Rot Weis Essen zitten kijken met een paar liter Warsteiner achter z'n kiezen. :alc.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di feb 21, 2017 12:16 pm

Thijs :smile-ajax.gif: tijd voor een verslagje van je trip. :smile-ajax.gif:

Plaats reactie