Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » ma feb 06, 2017 4:46 pm

Het grappige is dat Feyenoord alleen verloren heeft van de huidige nummer laatst, dan moeten meer ploegen dat kunnen, zou je toch zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 06, 2017 4:55 pm

Duke schreef:Het grappige is dat Feyenoord alleen verloren heeft van de huidige nummer laatst, dan moeten meer ploegen dat kunnen, zou je toch zeggen.
Verliezen van de nummer laatst? :hypocrite.gif: Als ons dat maar niet gebeurt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Duke

Bericht door Duke » di feb 07, 2017 10:20 am

:smallgrin.gif:

Salvador Dali

Wouter

Bericht door Wouter » di feb 07, 2017 10:29 am

Wat is die ECI eigenlijk?

Duke

Bericht door Duke » di feb 07, 2017 10:40 am

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 12, 2017 6:39 pm

Nog geen puntenverlies maar het begint wel te rommelen. Dominee Dirk die boos is dat hij niet in de basis stond en Kramer slaat een training van de reserves over. Lijkt me genoeg materiaal om eens een weekje ruzie over te maken. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo feb 12, 2017 7:19 pm

Zolang ze blijven winnen zal het niet gaan rommelen. En ik denk dat Toornstra speelde ipv Kuijt? Dat weet ik niet zeker, maar als dat zo is zal Kuijt toch wel toe moeten geven dat Toornstra het aardig invult.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 12, 2017 7:30 pm

Ik noem dit gewoon al rommelen hoor. Het moet ergens mee beginnen.
Kuijt heeft er moeite mee dat hij niet in basis stond bij Feyenoord

Dirk Kuijt was zaterdag na de gewonnen wedstrijd van Feyenoord tegen FC Groningen (2-0) verheugd met het resultaat, maar verbaasd en teleurgesteld over het feit dat hij door trainer Giovanni van Bronckhorst op de bank werd gezet. "Het is moeilijk om niet vanaf het begin te spelen", aldus Kuijt na afloop voor de camera van FOX Sports. "Ik was in de veronderstelling dat ik altijd in de basis sta, buiten dat de trainer mij rust wil geven of om tactische redenen in een zware week." Kuijt dacht naar eigen zeggen als aanvoerder een streepje voor te hebben. "Je hebt een bepaalde ervaring en bent een verlengstuk van het team. Maar de trainer denkt daar anders over. Dat is wel even slikken."

Nota bene Kuijts vervanger Jens Toornstra werd zaterdagavond de man van de wedstrijd in De Kuip met twee goals. De oud-speler van onder meer Liverpool had daar geen moeite mee en zei vooral blij te zijn voor Toornstra. "Ik heb vaker gezegd dat Jens het goed doet. Ik ben blij voor Jens en ik ben blij met het resultaat. We moeten knokken voor een hoger doel. Het gaat natuurlijk om Feyenoord en niet om Dirk Kuijt."

Bewijzen
Kuijt, die een kwartier voor tijd in het veld kwam voor Karim El Ahmadi, krijgt wel het idee dat hij zich opnieuw moet bewijzen. "Ik heb weleens gezegd dat ik me niet meer hoef te bewijzen. Maar blijkbaar moet dat wel", aldus de 104-voudig international. Feyenoord boekte zaterdag de achtste competitiezege op rij. De Rotterdammers hebben nu acht punten voorsprong op Ajax, dat zondag om 14.30 uur thuis speelt tegen Sparta Rotterdam.

Bron: nusport.nl
Het is nu de taak aan de mediapartners van Ajax om dit even maximaal uit te vergroten. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » zo feb 12, 2017 8:38 pm

Tja, Dirk wil op het einde van zijn loopbaan tegen iedereen kunnen roepen dat Feyenoord dankzij hem kampioen is geworden ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 12, 2017 11:10 pm

Tja één van de voordelen die ze hebben is dat ze wel een vrij brede selectie hebben.

Die heeft Ajax ook, vind ik. Kwalitatief vind ik de 'breedte' van Ajax sterker, bij Feyenoord zijn ze echter weer ouder.

De nummer 14 bij FC Groningen krijgt de kampioens vraag ook voorgelegd en laat er geen twijfel over bestaan:
https://www.youtube.com/watch?v=Hr8oc_5z2iM

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 13, 2017 7:56 am

Dit soort wedstrijden blijven ze winnen net zoals Ajax maar ik zie ze gewoon niet zowel thuis van PSV verliezen als uit van Ajax en dan is hun voorsprong groot genoeg.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » ma feb 13, 2017 8:10 am

Op zich zijn ze goed genoeg om niet meer dan 5 punten te verliezen. Maar er zit spanning op, ik zag de eerste helft zaterdag, 2 grote kansen voor Groningen, stroef spel, angstig stille kuip, die goal moet dan ook wel snel vallen anders wordt de 2e helft net zo stroef. Dan rommelt het ook nog een beetje in de selectie, ik zie ze nog wel struikelen over een makkie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 12:38 pm

InnerHarbour schreef:Dit soort wedstrijden blijven ze winnen net zoals Ajax maar ik zie ze gewoon niet zowel thuis van PSV verliezen als uit van Ajax en dan is hun voorsprong groot genoeg.
Er zitten met nog 12 wedstrijden te gaan nog wel een paar addertjes onder het gras.
Op 5 maart Sparta - Feyenoord bijvoorbeeld.

Maar ook thuis kan fey zomaar punten gaan morsen als ze met wat pech een keer op achterstand komen, in general als het ze op een dag nu eens een keer tegenzit ipv meezit.
Dit is ook de club die dit seizoen gewoon van Go Ahead Eagles verloren heeft hè!

Mano

Bericht door Mano » ma feb 13, 2017 2:37 pm

ze gaan 100% zeker niet de rest winnen.

alleen Ajax ook niet....

De onderlinge duels tussen Ajax/Feyenoord/PSV moeten voor Ajax goed uitpakken.
verlies Feyenoord tegen PSV of gelijk spel en vervolgens Ajax van beide winnen.

Voordeel voor Feyenoord en PSV: Geen UEFA-cup meer
as. zondag wordt cruciaal voor ajax na Wachau uit
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 13, 2017 3:01 pm

Mano schreef:ze gaan 100% zeker niet de rest winnen.

alleen Ajax ook niet....
Dat is idd een beetje de pest en Ajax moet ook zeker niet de eerste zijn die punten laat liggen want dan is het gat 7 of 8 punten en dan wordt het helemaal relaxed spelen voor die kakkies. Wat dat betreft is komende zondag al weer cruciaal bij Vitesse uit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 3:54 pm

brigade zuid schreef:
Mano schreef:ze gaan 100% zeker niet de rest winnen.

alleen Ajax ook niet....
Dat is idd een beetje de pest en Ajax moet ook zeker niet de eerste zijn die punten laat liggen want dan is het gat 7 of 8 punten en dan wordt het helemaal relaxed spelen voor die kakkies. Wat dat betreft is komende zondag al weer cruciaal bij Vitesse uit.
Tja ik moet zeggen dat ze momenten van het weekend toch wel een beetje mijn stemming verpesten door de manieren waarop ze winnen.

Bij jou zal dat nog wel wat extremer zijn.

Toch, 12 wedstrijden is nog wel heel erg lang. In het voetbal zijn echt nog wel véééél gekkere dingen gebeurd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 13, 2017 4:55 pm

Kramer is uit de selectie gezet omdat hij niet wilde trainen zaterdagavond.

Na de beslissende goals van Toornstra gaat Kuijt ook gewoon zondag weer banken. Eens zien hoelang dat goed gaat.

Duke

Bericht door Duke » ma feb 13, 2017 4:55 pm

Volgende week ADO-Feyenoord. Andere jaren was dat een ploeg waar ze zo over konden struikelen... :hypocrite.gif:

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 13, 2017 5:00 pm

Er ligt wel een prachtige kans om voor de tweede keer te verliezen bij de nummer 18 van de Eredivisie.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 5:53 pm

Peter schreef:Kramer is uit de selectie gezet omdat hij niet wilde trainen zaterdagavond.
:smallgrin.gif:
Echt waar joh?? :confused.gif:
Peter schreef:Na de beslissende goals van Toornstra gaat Kuijt ook gewoon zondag weer banken. Eens zien hoelang dat goed gaat.
Pakt de popcorn er bij... :smile-ajax.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 13, 2017 8:27 pm

Of Berghuis wordt geslachtofferd, Gio lijkt me niet zo'n held namelijk.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma feb 13, 2017 9:32 pm

Klopt het dat niemand er meer ene moer aan doet als ze tegen Feijenoord moeten omdat ze het sprookje niet willen verstoren?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 11:43 pm

Dubbel schreef:Klopt het dat niemand er meer ene moer aan doet als ze tegen Feijenoord moeten omdat ze het sprookje niet willen verstoren?
Dat klopt niet helemaal. Een aantal tegenstanders doen echt wel serieuze pogingen om te winnen en komen regelmatig heel erg dichtbij. Zoals FC Utrecht bijvoorbeeld

De hier genoemde Kramer scoorde in die wedstrijd in de 99e minuut een cruciale tegentreffer en dat was het laatst gemaakte Eredivisie doelpunt ooit.

Mano

Bericht door Mano » di feb 14, 2017 8:59 am

ik heb geen last van calimero verschijnselen maar het is een feit dat stadions tegen Ajax vol zitten, terwijl tegen Feyenoord en PSV dit niet gebeurd. Zegt genoeg over de beleving en indirect over de inzet van de spelers die zien dat ze voor een vol huis ballen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di feb 14, 2017 9:49 am

Zo een vormdipje als tussen speelronde 10 en 14 kunnen ze nog een keer krijgen natuurlijk...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie