Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Vitesse

Bericht door Demosthenes » vr feb 10, 2017 11:50 pm

Wouter schreef:Per inwoner trekt Vitesse anders meer supporters dan Ajax. Als je dan ook nog eens bedenkt dat 80 procent van de seizoenkaarthouders van Ajax van buiten Amsterdam komt en slechts de helft van de seizoenkaarthouders van Vitesse van buiten Arnhem...
Je bedoelt ermee te zeggen dat Vitesse slechts een lokale aangelegenheid is, zoals veel amateurclubs, en Ajax een (meer dan) nationaal draagvlak heeft of zelfs internationaal draagvlak heeft?

Je kunt ook het aantal gegeten pannenkoeken delen door het inwonertal, hoe scoort Arnhem dan t.o.v. Amsterdam?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter

Bericht door Wouter » vr feb 10, 2017 11:54 pm

In de Arena zitten tweewekelijks misschien 10 duizend inwoners van Amsterdam (of de cijfers moeten in de afgelopen vijf jaar drastisch gewijzigd zijn). In Gelredome 7 a 8 duizend inwoners van Arnhem. Terwijl Amsterdam ongeveer zes keer zo groot is als Arnhem. Als Amsterdam net zo'n voetbalstad zou zijn als Arnhem, zou je dus minstens 7x6=42 duizend Amsterdammers verwachten. En niet 10 duizend Amsterdammers en 35 duizend boeren.

Maar Amsterdam is een stad van expats, toerisme, Zuidas en bakfietsmoeders. Geen voetbalstad dus. Rotterdam is dat al wat meer, al gaat ook daar een kleiner percentage van de bevolking naar de thuiswedstrijden van de profvoetbalclubs dan in Arnhem. Voetbal leeft gewoon meer buiten de Randstad. Want Den Haag en Utrecht scoren al helemaal dramatisch.
Laatst gewijzigd door Wouter op za feb 11, 2017 12:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 11, 2017 12:06 am

Weten we dat ook weer. Mooi!

Wouter

Bericht door Wouter » za feb 11, 2017 12:07 am

Geen dank.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za feb 11, 2017 12:24 am

Wouter schreef:Geen dank.
In Urk gaan er misschien ook veel mensen naar Urk-1 kijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

elliquido

Bericht door elliquido » za feb 11, 2017 2:04 am

Wouter schreef:In de Arena zitten tweewekelijks misschien 10 duizend inwoners van Amsterdam (of de cijfers moeten in de afgelopen vijf jaar drastisch gewijzigd zijn). In Gelredome 7 a 8 duizend inwoners van Arnhem. Terwijl Amsterdam ongeveer zes keer zo groot is als Arnhem. Als Amsterdam net zo'n voetbalstad zou zijn als Arnhem, zou je dus minstens 7x6=42 duizend Amsterdammers verwachten. En niet 10 duizend Amsterdammers en 35 duizend boeren.

Maar Amsterdam is een stad van expats, toerisme, Zuidas en bakfietsmoeders. Geen voetbalstad dus. Rotterdam is dat al wat meer, al gaat ook daar een kleiner percentage van de bevolking naar de thuiswedstrijden van de profvoetbalclubs dan in Arnhem. Voetbal leeft gewoon meer buiten de Randstad. Want Den Haag en Utrecht scoren al helemaal dramatisch.

http://www.tubantia.nl/extra/datajourna ... etbalkaart

Feiten.

Daarnaast worden in de grote steden de 2e generatie supporters verdreven naar de Vinex-wijken omliggend. Zie ook de kaart.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter

Bericht door Wouter » za feb 11, 2017 8:01 am

Demosthenes schreef:
Wouter schreef:Geen dank.
In Urk gaan er misschien ook veel mensen naar Urk-1 kijken.
Volgens mij is de gereformeerde kerk daar populairder.

Wouter

Bericht door Wouter » za feb 11, 2017 8:22 am

elliquido schreef:
Wouter schreef:In de Arena zitten tweewekelijks misschien 10 duizend inwoners van Amsterdam (of de cijfers moeten in de afgelopen vijf jaar drastisch gewijzigd zijn). In Gelredome 7 a 8 duizend inwoners van Arnhem. Terwijl Amsterdam ongeveer zes keer zo groot is als Arnhem. Als Amsterdam net zo'n voetbalstad zou zijn als Arnhem, zou je dus minstens 7x6=42 duizend Amsterdammers verwachten. En niet 10 duizend Amsterdammers en 35 duizend boeren.

http://www.tubantia.nl/extra/datajourna ... etbalkaart

Feiten.

Daarnaast worden in de grote steden de 2e generatie supporters verdreven naar de Vinex-wijken omliggend. Zie ook de kaart.
Op die voetbalkaart wordt het aantal seizoenkaarthouders van Club x als percentage van het totaal aantal seizoenkaarthouders weergegeven. In de mouse over staan de precieze aantallen ook, maar het is een aardig karwei om dat even voor een hele stad op te tellen.

In dit stuk, dat al wel tien jaar oud is, staat dat Ajax 25 duizend seizoenkaarthouders uit Noord-Holland trekt. De rest komt dus sowieso niet uit Amsterdam, maar ook niet uit Diemen, Purmerend, Amstelveen, Hoofddorp en dat soort deportatiebestemmingen.

http://ajaxfanzone.nl/2006/07/31/seizoe ... -het-land/

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 11, 2017 8:46 am

Tja, in Amsterdam zijn er ook zoveel andere leuke dingen te doen. In Arnhem moet je al snel naar Vitesse voor wat vertier. :hypocrite.gif:

Overigens trekt ook Vitesse fans van buiten de stadsgrenzen. Zo is André Agassi een trouw bezoeker van het GelreDome.

Afbeelding

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za feb 11, 2017 8:54 am

Waar-oh-waar is die luie stoel smilie toch?! :666.gif: :drecul.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 11, 2017 9:08 am

Jöhnk schreef:Tja, in Amsterdam zijn er ook zoveel andere leuke dingen te doen. In Arnhem moet je al snel naar Vitesse voor wat vertier. :hypocrite.gif:
Dat zal het zijn denk ik :hypocrite.gif: Toch kom ik alleen op dat lelijke terrein aan Nijmeegseweg als Vitas tegen Ajax speelt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter

Bericht door Wouter » za feb 11, 2017 9:48 am

Klopt, Junk. Op het Vitesseforum zit zelfs een Australiër die elk weekend midden in de nacht opstaat om naar Vitesse te gaan kijken...

Het adres van de Dome is overigens BATAVIERENWEG 25, Sandro. Maak me nou niet kwaad want op dat filmpje van Junk zie je dat Ernhemmers wat lichtgeraakt kunnen zijn... :1evil.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 11, 2017 10:10 pm

Batavierenweg, prima. Nog steeds net zo Nijmeegs.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » za feb 11, 2017 10:32 pm

Vitesse is ook meer anti NEC dan voor zichzelf zo te zien...
verliezen van Willen 2 doen ze alleen maar om NEC te etteren... wat kan hun het verder schelen dat ze Europees spelen... ze liggen er in de voorronden weer uit en dat weten ze zelf ook... dan maar expres NEC het moeilijk maken door hun concurrenten te laten winnen...

Bah... flauw hoor :biggrin.gif:

Eigen doelpunt ook nog eens en de doelpunten zijn gevallen nadat Foor in het veld kwam...

Wouter...leg deze corruptie maar eens uit... :smallgrin.gif: :blackcat.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » zo feb 12, 2017 12:34 am

willem 2 thuis, altijd lastig :smile-ajax.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 12, 2017 12:39 am

elliquido schreef:willem 2 thuis, altijd lastig :smile-ajax.gif:
Pff en dan volgende week komt Ajax en dan is het weer wedstrijd van het jaar etc etc etc.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Wouter

Bericht door Wouter » zo feb 12, 2017 12:51 am

Wat een vreselijke avond. Met een slakkengangetje moeten rijden door die sneeuw, vooral in Gelderland. Dan een beroerde wedstrijd waarin Vitesse wel beter speelt dan Willem II, maar de bal er niet in weet te krijgen. Bij de eerste kans van Willem II is het raak en vervolgens maakt uitgerekend de spits van Willem II, die we de hele wedstrijd hadden uitgelachen omdat zelfs ik een betere techniek heb dan die ietwat te dikke beer bij wie elke bal van de voet sprong, de 0-2. En dan dat kuteind nog terug met tufgangetje.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo feb 12, 2017 12:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 12, 2017 12:52 am

Dat krijg je d'r van als je de Arena een beetje gaat zitten afzeiken op AT!

Wouter

Bericht door Wouter » zo feb 12, 2017 12:58 am

Misschien is dat het. Willem II is misschien wel de slechtste ploeg die ik dit jaar in Arnhem heb zien spelen. En nog verliezen ze ervan. Fraser wisselde ook weer als een idioot. Heb je een doelpunt nodig, haal je de regelmatig scorende Tighadouini eruit voor de nooit scorende Foor.

En als klap op de vuurpijl is van der Werff waarschijnlijk langdurig geblesseerd. Anderzijds vergroot de schorsing van Leerdam de kans op succes volgende week.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo feb 12, 2017 1:05 am

Ikzie een complot tegen Nijmegen....

Stelletje prutsers... vind het niet eerlijk... dat de KNVB dit toestaat... onmogelijk

Wouter

Bericht door Wouter » zo feb 12, 2017 1:53 am

Mijn vrouw toont ook geen enkele compassie. "Ze verliezen toch zo vaak, ik begrijp niet dat je er nog niet aan gewend bent." :1evil.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 1:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat krijg je d'r van als je de Arena een beetje gaat zitten afzeiken op AT!
Precies. The empire of De Meer and The Amsterdam Arena strikes back!! :ajax.gif: :ajax.gif: :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2017 9:06 am

Ik was Zaterdag en Zondag in Arnhem. O.a. sleetje gereden met de kids in een park. Mooi hoor.

Tijdens mijn aanwezigheid verloor de lokale trots dus direct. Komende Zondag ben ik weer in de buurt. Denk dat ik Arnhem dus maar weer effe bezoek... :hypocrite.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 13, 2017 9:49 am

In welk park was je?

Ik heb ook nog eens een griepje opgelopen. Dus ik ben wel heel hard gestraft. Waar is zo'n advocaat als je hem nodig hebt?

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2017 10:00 am

Wouter schreef:In welk park was je?
Goeie vraag. Weiland met een ondergesneeuwde helling, ging lekker omlaag. Net ten noorden van Arnhem-Noord, dus aan de andere kant van die provinciale weg.
Ik heb ook nog eens een griepje opgelopen. Dus ik ben wel heel hard gestraft. Waar is zo'n advocaat als je hem nodig hebt?
Je hebt een week om te regenereren en zult op tijd fit zijn voor de wedstrijd van het jaar van je club. :hypocrite.gif:

Plaats reactie