Alles gaat via HS/College. MLB, NBA, NFL, NHLbeelzebub schreef: Hoe komen ze bij de NHL aan nieuwe spelers, ook via college?
NFL
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: NFL
YNWA
In de MLB heb je natuurlijk nog het systeem van de Minor Leagues, met per MLB-profclub zo'n 6 teams op verschillende niveaus. Daar verdien je gewoon geld, maar zit je nog niet op het toplevel. Collage baseball is ook veel minder groot dan college football of collage basketball.InnerHarbour schreef:Alles gaat via HS/College. MLB, NBA, NFL, NHLbeelzebub schreef: Hoe komen ze bij de NHL aan nieuwe spelers, ook via college?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hmmz dacht ik al. In de meeste Amerikaanse films waarin een collegesport zit verwerkt gaat het meestal over basketbal of football. IJshockey en honkbal kan ik me minder heugen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- InnerHarbour
Huh? Volgens mij zeg ik net dat alles via HS/College gaat dus ik kan je reactie niet goed plaatsen.
YNWA
- InnerHarbour
Ik dacht of je wilde weten of hockey en baseball ook via college ging. Nu zijn er over hockey sowieso minder films gemaakt, volgens mij over America's pastime de meeste. Het Amerikaanse opleidingssysteem gebeurt in hun sporten, de grote vier, maar alles van track an field tot tennis en golf Lacross enz, enz, via hun schoolsysteem.
YNWA
Er zat een post van Zeux tussen door die jij waarschijnlijk niet ziet omdat je hem geblockt hebt?InnerHarbour schreef:Huh? Volgens mij zeg ik net dat alles via HS/College gaat dus ik kan je reactie niet goed plaatsen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
InnerHarbour schreef:Ik dacht of je wilde weten of hockey en baseball ook via college ging. Nu zijn er over hockey sowieso minder films gemaakt, volgens mij over America's pastime de meeste. Het Amerikaanse opleidingssysteem gebeurt in hun sporten, de grote vier, maar alles van track an field tot tennis en golf Lacross enz, enz, via hun schoolsysteem.
Hmmz echt. Ik dacht basketbal. Maar mijn referenties qua films zijn coach Carter en Teen Wolf hahahaha.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Heb daarover weleens een geinig boekje gelezen over een aantal Nederlanders die in het 'systeem' zaten. Bijvoorbeeld Rick v/d Hurk (pitcher) die na een wedstrijd in de minors ineens te horen krijgt dat ie 'traded' is voor iemand anders en dus naar een totaal andere stad moet verhuizen. Als je eenmaal een contract bij een major league club hebt, dan verdien je minimaal een paar ton, maar kun je nog steeds teruggezet worden naar triple A als ze je niet nodig hebben. Keiharde wereld.zeux schreef:In de MLB heb je natuurlijk nog het systeem van de Minor Leagues, met per MLB-profclub zo'n 6 teams op verschillende niveaus. Daar verdien je gewoon geld, maar zit je nog niet op het toplevel. Collage baseball is ook veel minder groot dan college football of collage basketball.InnerHarbour schreef:Alles gaat via HS/College. MLB, NBA, NFL, NHLbeelzebub schreef: Hoe komen ze bij de NHL aan nieuwe spelers, ook via college?
Je ziet het steeds meer in het voetbal gebeuren. Het enige dat verschilt is dat het transfer/opleidingsysteem compleet anders werkt en dat spelers een echte binding hebben met de club waar ze voor voetballen. In de USA zijn de clubs franchises die op hun beurt net zo makkelijk van stad verhuizen.... en vervolgens wordt er een kunstmatige 'rivalry' gezocht.
Whitey on the moon.
Er is een mooi boek over 'dwalen' in de minor leagues: 33 year old rookie. Het is het verhaal van Chris Coste, die daadwerkelijk pas op zijn 33-ste debuteerde in de MLB. Was er jaren eerder heel dichtbij, was al bijna op weg naar het hoofdteam en hoorde bijna letterlijk vijf voor twaalf dat de club had getrade voor iemand voor zijn positie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Nadat vorige week Odell Beckham JR van de NY Giants met een season ending injury (enkelbreuk) naar de kant ging, lijkt nu QB Aaron Rodgers van de GB Packers er het hele seizoen uit te liggen met een gebroken sleutelbeen.
Twee smaakmakers.
Twee smaakmakers.
https://www.thesun.co.uk/wp-content/upl ... =all&w=640InnerHarbour schreef:Te meisjesachtig, niet hoerig genoeg, doe mij die walk on girl van Wim maar.
Tja, weer eens een geval jongetje met een kut. Daar moet je natuurlijk niet mee aankomen bij iemand uit een vissersdorp.

In haar defense; walk on girls zijn ook wel het summum van vrouwelijke ontwikkeling en vooruitgang. Kwa lekker niet te evenaren en ook nog eens bijzonder handig als je een podium moet zien te vinden!
- InnerHarbour
Dubbel schreef:walk on girls zijn ook wel het summum van vrouwelijke ontwikkeling en vooruitgang. Kwa lekker niet te evenaren en ook nog eens bijzonder handig als je een podium moet zien te vinden!

YNWA
Playoffs zijn begonnen. Wildcard games eerst.
Nu Titans-Chiefs.
Vannacht Falcons-Rams.
Morgen eerst om 7 uur Bills-Jaguars en daarna om 10.35 Panthers-Saints.
Bye's voor Eagles en Vikings (NFC) en Patriots en Steelers (AFC).
Nu Titans-Chiefs.
Vannacht Falcons-Rams.
Morgen eerst om 7 uur Bills-Jaguars en daarna om 10.35 Panthers-Saints.
Bye's voor Eagles en Vikings (NFC) en Patriots en Steelers (AFC).
Yep, zit te kijken, en ik neem de Falcons op om morgen terug te kijken. Ben een beetje voor de Falcons omdat ik regelmatig in Atlanta ben. Heb de Falcons nooit live gezien, dat nieuwe Mercedes stadium lijkt me wel gaaf om eens te bekijken.
Verder maakt het me niet zoveel uit eigenlijk wie er doorgaan.
Verder maakt het me niet zoveel uit eigenlijk wie er doorgaan.
Ik doe tegenwoordig die 40 minuten samenvattingen (heb Game Pass) als ik het 's nachts niet red. Ideaal in de ochtend.Ferry schreef:Yep, zit te kijken, en ik neem de Falcons op om morgen terug te kijken.
Heb paar keer game gezien in Miami en één keer Jets. Het gaat echt retesnel in het echt vind ik. Je moet goed kijken wat er gebeurt. Gelukkig is er de Jumbotron. :-) Het is toch wel echt een tv-sport. Al is de sfeer in zo'n stadion wel goed om mee te maken.
Dit wordt overigens een eenzijdig potje... Chiefs stukken sterker.
Ja, ik heb hier Sky Sports die ook vaak samenvattingen hebben. Zal er morgen ook wel een zijn voor de Falcons game. Neem het op, jut in case :-). Ik heb wel een paar College games gezien, Georgia Tech en the Bulldogs. Geweldig om mee te maken. Ik vind de tijd in het stadion wel lekker snel gaan. Zelfs bij Baseball, maar dat kan ik echt niet op tv kijken. (Ook niet vaak in het stadion trouwens, maar vond het eigenlijk een stuk leuker dan ik had verwacht.)
De Chiefs doen het goed, inderdaad!
De Chiefs doen het goed, inderdaad!
Ah, ja, een college game lijkt me gaaf. Wel eens geprobeerd in Florida, maar no go.
Baseball is mijn spelletje. :-) Afgelopen jaar was ik niet 'in het seizoen' in de US. Hopelijk dit keer in mei in NY. Dat moet lukken. Pak ik 1 of 2 wedstrijden mee.
Baseball is mijn spelletje. :-) Afgelopen jaar was ik niet 'in het seizoen' in de US. Hopelijk dit keer in mei in NY. Dat moet lukken. Pak ik 1 of 2 wedstrijden mee.
Ik kan het echt aanraden. Ik kon nauwelijks geloven dat Sanford Stadium, waar de Bulldogs spelen, plaats biedt aan meer dan 90.000 supporters! Voor College football! Toen ik schoolvoetbal speelde kwamen mijn ouders niet eens kijken, maar dat is dan weer wat anders blijkbaar.
Ik vind het ook mooi dat er in Amerikaanse stadions altijd een cupholder in de stoel voor je zit. Kan je zo je fles in zetten. Onvoorstelbaar bij ons.
Mooi, Chiefs 21-3 voor at half time. Geloof niet dat ik dit af ga kijken.
Edit: Ben toch maar even blijven kijken.

Ik vind het ook mooi dat er in Amerikaanse stadions altijd een cupholder in de stoel voor je zit. Kan je zo je fles in zetten. Onvoorstelbaar bij ons.
Mooi, Chiefs 21-3 voor at half time. Geloof niet dat ik dit af ga kijken.
Edit: Ben toch maar even blijven kijken.